Neden sadece zeki ve iyi eğitimli kişiler için izole edilmiş ortak yaşam alanları yok?

Bir örnek vermek istiyorum öncesinde; Sadece zenginler için kurulmuş mahalleler var Türkiye'de biliyor muydunuz? Her isteyen oradan bir mülk sahibi olamıyor. Bir tane apartman, gecekondu vs yok. Tamamıyla villalardan oluşuyor bu mahalle. Bu mahalleye öyle herkeste elini kolunu sallayarak giremiyor. Mahalleye girerken bile bir güvenlik prosedöründen geçmek zorundasınız. Yanlış duymadınız.

Peki ya gelgelelim bizim meselemize, neden sadece zeki ve iyi eğitimli insanlar için kurulmuş mahalleler yok? Ben eğitimsiz veya benden çok aşağı zeka düzeyinde olan insanlarla aynı sosyal ortamda yaşamak istemiyorum.

Keşke böyle bir mahalle kurulsa. Belli bi eğitim düzeyinde ve belli bi IQ seviyesinde olduğunu kağıt üzerinde kanıtlayan insanlar ancak bu çevrenin bir parçası olsa. Çok şey farkeder mi? Çok şey farkeder. Toplumu huzursuz eden insanlardan ve katlanılması imkansız hale gelen zeka seviyesinde insanlardan izole olmak değerli ve gerçek elit kesimin toplumda huzur bulmasını sağlayacaktır.

Zamanında bunu yapmayı başarmış topluluklar var mıydı? Evet, vardı. Agartha ve Şamballa toplulukları. Ama bi fark şu ki Elitler'in yanısıra zenginlerde kendini diğer insan topluluklarından izole etmiş bu yeraltı şehirlerinin mensuplarıydı. Karmaydı yani. Bi yerde ayrışmaları ya da katmanlara ayrılmaları açıkcası daha mantıklı olurdu. Sadece maddi olanaklara malik olmak elit zümre olmak anlamına gelmez...
Neden sadece zeki ve iyi eğitimli kişiler için izole edilmiş ortak yaşam alanları yok?
Cevapla