Toplumsal baskı mı?
İşsizlik mi?
Gelecek kaygısı mı?
Yetersiz hissetmek mi?
Beklentileri karşılayamama korkusu mu?
Sizce sebep ne gerçekten?

Toplumsal baskı mı?
İşsizlik mi?
Gelecek kaygısı mı?
Yetersiz hissetmek mi?
Beklentileri karşılayamama korkusu mu?
Sizce sebep ne gerçekten?

Gerçekten çok güzel bir soru...
Gerçek hayatımda bana hep birileri eş dost akraba gelip... ,
“Abi sen bizden daha iyi bilirsin, ne olur bu gençlerin hali ne olacak?”
Arkadaşlar, şunu açık açık söyleyeyim; şu anda her 10 gençten 8’i panik atak, ölüm korkusu, gelecek kaygısı yaşıyor.
Kendinden memnun değil, toplumdan memnun değil.
“Benim çocukken neden elimden tutulmadı da şimdi hiçbir işe yaramaz bir insan gibi hissediyorum?” diyor.
Yaşı olmuş 30, ama “Gençlik nedir bilmiyorum, yaşadığımı da hissetmiyorum” diyor.
Kalan hayatının daha iyi olacağına da inancı kalmamış.
Ne eğlenmeyi biliyor, ne de neden üzüldüğünü...
Hatta nedenini bilmediği bir boşlukta debeleniyor.
Cinsiyeti konusunda bile özgüvensiz.
“Niye böyleyim, sebebi ne bilmiyorum” diyor.
Yeminle, “Cinsellik yaşamaktan bile korkuyorum, endişe ediyorum” diyen var...
KızlarSoruyorum’a katıldığım günden beri,
İnanın, burada da aynı şeyleri bire bir görüyorum.
Sonra biri çıkıp diyor ki,
“Tamam abi, madem biliyorsun, o zaman söyle çözümü!”
Söyleyeyim...
Aslında sebebi de çözümü de çok basit.
Ama ister üzülün ister kızın ister "iktir git" deyin gerçekleri duymak kimseyi mutlu etmez..
Kusura da bakmayın ama Günümüz gençliğinde yerinden kalkıp birşeyler yapacak Döt yok yok! Vallahi Billahi benim yaşım 53 Yemin ederim benim ile 1 gününüzü geçirin kendinize küfür edersiniz ya da abi biz meğer hayatı rahat yaşamanın kıymetini bilmiyormuşuz dersiniz Halen okuyorum halen öğreniyorum halen koştıruyorum halen eğleniyorum halen seviyorum halen sevişiyorum halen halen halen...
Şimdi geçlikde bunlardan 1 tanesi
Vallahi yok, billahi yok!
O sandalyeye yapışmış o kıçı yerinden kaldırmadıkça kimse bu durumdan çıkamaz.
Kimse de gelip, “Hadi kalk kardeşim, kaldır şu kıçını da hayatına yön ver” demez.
Eğer hâlâ birilerinin ayağına kadar gelip seni kurtaracağını sanıyorsan,
valla vah haline diyorum...
O kadar haklı ve doğru bir yorum ki tekrar okudum abi.
İş beğenmiyorsunuz lafını bile yanlış anlıyorlar.
Bir başkasının yanında çalışılacak işten söz ediliyor sanıyorlar.
Üretim yok, gelişim yok.
Hızlıca para kazanma zengin olma derdiyle yanıp tutuşuyor fakat hiç bir çaba yok.
Tenezzül yok. Ben beni bildim bileli çalışıyorum. Simitte sattım, sokaklarda somun ekmekte sattım. Pamuk şeker de sattım yeri geldi işler büyüdü sigara da sattım.
Dünya hali, olur ya bugün olduğum konumdan düşerim.
Üşenmem yine gider tepsimi alır simit sırasına girerim.
Dev bütçeye gerek yok. İnsanın kendi işinde 1 kazanması, emir altında 5 kazanmasına bedeldir.
İşte buradaki iş beğenmeme sözü bu bireysel yatırımdan gelmektedir.
Teşekkür ederim güzel yorumun için.
Vallahi billahi Tıp Fakultesi okuyup Akşamları Fabrika camı silmeye, ofis temzileme işine, moto kurye işinde çalışan öğrenciler var... Ben de okur iken 1 kitabın fiyatı ev kirasına denkti bende eşim ile annam ile apartman merdivenleri silmeye gittim işportda çorap satım annenim ördüğü dantelleri sattık akşamları yatı okul yemek hanelerinde çalıştım... bunlar utanılacak değil gurur onur duyulacak şeyler çalışmayıp içtiği sigaranın parasını anasından babasından utanmadan insan da evde yatıp yatıp internetin parasını ödemedi diye babasına kızan yediği ekmeği almayı bırak çöpünü atmaktan aciz varlığa insan demeye utanır haldeyiz
Çok haklısın abi.
Gurur duyulacak şeyler bence de.
Eğer onları yapmasaydık bu günlere gelemezdik.
Erkek intiharlarının artmasındaki en büyük sebep, içlerinde biriken sessiz çığlıkların kimse tarafından duyulmamasıdır. Toplum, onlara güçlü olmayı öğretirken kırılmayı yasakladı. Ağlamanın zayıflık, dertleşmenin gereksizlik sayıldığı bir dünyada, erkekler acılarını susturmayı öğrendi. Fakat suskunluk, zamanla ağır bir yük olur. Kimse fark etmese de o yük, bir omuzda değil bir kalpte taşınır. Ve bazen bir kalp, sessizce pes eder. Asıl mesele ölmek değil, yaşarken kimsenin duymamasıdır.
Ve hepsi kaldırımda oturmuş birinin yanından geçip giden insanlardı...
Erkek intihar oranının artmasındaki sebeplerden bazıları şunlar bence;
Toplumsal Beklentiler ve Stereotipler Erkeklerin duygularını dışa vurmaması, güçlü olması bekleniyor. Bu durum, erkeklerin duygularını içlerinde tutmalarına ve depresyona yol açabiliyor. Erkekler, depresyon belirtilerini gizleme eğilimindedir. Bu da intihar riskini artırabiliyor, geçim zorluğu, işsizlik gibi ekonomik sorunlar intihar nedenleri arasında gösteriliyor. Kırsal bölgelerde yaşayan erkeklerin intihar oranları daha yüksek olabilir. Sosyal izolasyon ve desteğin yetersizliği bu duruma katkıda bulunabilir bunun yanı sıra alkol tüketimi, intihar riskini artırabilir.
Ve hepsi bir arada olunca, bünye de azcıkın zayıf olunca kaçınılmaz oluyor maalesef.
Bence hepsi biraz etkili aslında erkekler duygularını saklamaya zorlanıyorlar toplumsal baskı çok ağır olabiliyor özellikle “güçlü olmalı, ağlamamalı” gibi kalıplar işsizlik ve gelecek kaygısı eklenince yetersiz hissetme ve beklentileri karşılayamama korkusu daha da büyüyor yani hepsi bir araya gelince içten içe biriken baskı taşacak seviyeye geliyor ve bazıları başa çıkamıyor aslında sorun sadece tek bir şey değil birden fazla etken birleşiyor ve destek alamamak da en büyük etkenlerden biri
Destek almaya kalktığında da söylenenler basit şeyler ki.
Sen erkeksin güçlü olmalısın kendine gel falan filan fistan.
İster istemez içine kapanıyor.
Kesinlikle doğru
Cevap
17Cevap
mutsuzluk sağlık sorunları işsizlik baskı.. yalnızlık vb
Ah be. Aaaaaaaaah be.
Çünkü doğruyu söyleyeyim mi erkekleri hiçbir zaman duygusal anlamda dinlenmiyor hep kadınlar ön planda tutuluyor erkeklerin duygularının olmadığı düşünülüyor mesela terkediliyor ihanete uğruyor ama sanki erkek hiç böyle şeyler yaşamazmış ya da erkeğim böyle şeyler haklı yokmuş gibi bir tava tavır bu da bulunuyorlar
Çok doğru bir bakış açısı.
Teşekkür ederim
Erkek intiharlarının artmasının birçok sebebi var olabilir
Ekonomik baskılar başarısızlık korkusu ve yalnızlık da eklenince içten içe tükeniyorlar
Bir noktadan sonra da kimseye anlatamadıkları yük ağır geliyoe
Yaşadıkları değil, susmak zorunda kaldıkları tüketirmiş insanı.
Maalesef ki öyle...
Erkek intihar organı diye okudum bismillah siteye yeni girdim daha shsh
Beklentileri karşılayamama korkusu hepsini içinde barındırıyor bence D hepsi diyorum.
Yok yok öyle ayıplı şeyler yazmam babam kızıyor :(
tamamen erkeklerin dirayetsiz ve güçsüz olmasından dolayı. Aileleri prenses yetiştiriyor o yüzden zorluğa gelemiyorlar. En ufka zorlukta böyle düşünüyorlar.
Ailelerinin yetiştirmemiş oldukları da var efenim :)
Tabi ki o da önemli bir etken çok haklısınız.
Ailesi olmayan ya da ilgilenmeyene bir şey diyemem ama ailesi ilgilendiği halde aile ilişkileri iyi olduğu halde yapıyorsa rahatlıktandır. Benim kaynjm babası selamını almıyor diye madde içmişti, kadısı öğrenicne kavga etti bağırıd çağırdı evi terk edecekti zır sakinleştirdiler. Yani bende başıma gelenlerden dolayı bir şeyler yapsaydım ya da madde kullansaydım olur muydu çözülür müydü sorunlarım? Sadece korkaklar böyle yapar
Kesin bir bilgiye sahip olmamakla birlikte, depresyon, çaresizlik ve umutsuzluk. Ne olursa olsun, kimse intihar etmesin lütfen 🥺 Allah bir kapıyı kapatırsa başka nir kapı mutlaka açar
Bazen kapıların tamamı kapalı olsa bile biraz beklemek gerekiyor sanırsam.
Amin.
Kesinlikle. Her şeyin bir zamanı var…sabrın sonu selamettir ✨
Baskı ve beklentiler gerçeklikle örtüşmüyor gücünün yetmediği yerde umutsuz değersiz görüyor kendini mutsuzken ya kendisine zarar verir ya da başkasına başka açıklaması yok
Birbiriyle örtüşmemesi ve yetersiz kalmakta çok kötü...
Öyle mi olmuş haberim yok. Ama ekonomidendir. Gerçekten çok sıkıntılı bir durum beklenti de yuksek olunca napsinlar. Herkeste aileden gelirli olamayabiliyor. Çok üzülüyorum
Biz de üzülüyoruz da maalesef elden bir şey gelmiyor.
Bir çok sebep olabilir. Tek bir sebep böyle bir şeye yetmez diye düşünüyorum. Allah korusun kimse bu duruma gelmesin çok üzücü
Amin inşallah kimsenin başına gelmez.
Tabi ki de hiç kimse tek bir sebepten dolayı bu yolu seçmez diye düşünüyorum ben de.
Gelecek kaygısı elbette vardır. Fakat intiharların en büyük sebeplerinden biri de bence her şeyi çabuk tüketmek.
Günümüzde iş hızlı tüketim ve üretimsizliğe evrildi maalesef.
Bunları meydana getiren asıl sebep sevgisizlik değersizlik sonrasında bu evreler insanın hayatına geçiyor
İnsan hayatı bu kadar ucuz olmamalı ya :/
Öyle de bunu 2000 doğumlu nesili yetiştiren ebeveynlere sormak gerekir şimdikiler zaten evlere şenlik eskiden anne baba kızardı ama evladını dinler onu bi an olsada mutlu etmeye çalışırdı bunu da hayatın gerçek değerleri eşliğinde yapardı. Sevgisizlikten kastım al telefon arabanın anahtarı değil erkek anne ile kız baba ile dertleşebildiği ortam vardı yani sorunun özü toplumsal soruna doğru yayılıyor ama bu gerçekten herkes kaçıyor sonra olanlar ortada ucuzluğu oluşturan yine bireyin kendisi kadar ebeveynler de suçlu. Say burada 2 elin 10 parmağını böyle aile bireyleri ile hareket eden çıkmaz yanlışım varsa düzelt canım kardeşim
Genel algı değişimi kimse hayatından mutlu değil bakış açısı farklı artık intihar edenler genelde karakterli iyi insanlar dır bundan emin olun
Kesinlikle. Ben de öyle düşünüyorum.
Zaten bu baskilarin hepsini aile uyguluyor ve hepsi aile yüzünden bence kendi babamdan biliyorum
Aile demeyelim de genel olarak toplum diyelim.
Çünkü aile de toplum baskısı görmemek için baskı uyguluyor.
Bu hem toplumsal baskı, hem işsizlik, hem ekonomik sıkıntılar hem de psikolojik sorunlar diyebilirim.
Maaağğğlesef ki çok haklısın
Hiç bir bilgim yok lakin sanırım doğuştan belirlenen cinsiyet rolleri ve yüklü miktarda sorumluluğun etkisi vardır..
Erkek güçlü olur, erkek ağlamaz, erkek başarır erkek yapar erkek eder diye diye yüklenen rollerden söz ediyorsun sanırsam.
Bir noktada haklılık payı olsa da aşırı abartılması ve beklentilerin yüksek olması tetikleyici unsur diye düşünüyorum.
O kişinin kendisinin kafaya taktığı olayla alakalıdır. Saydıkların da olabilir, saymadıklarından biri de olabilir. Bunu sadece O kişi bilir ki.
Sayamadıklarımız çok daha fazla hocam...
Ekonominin ve fenerbahçenin çok etkisi olduğunu düşünüyorum
Ekonomiye eyvallahta fenerbahçe sıkıntı ya hocam
Nedeni belli, şiddetli geçimsizlik vs oluyor geneli erkekte.
Şiddetli geçimsizlik derkene efenim
Yani geçim sıkıntısı, gelecekte bu durumla baş edememe vs vs
Ekonomi bence insanlar geçinemiyor bazen altından kalkamıyorlar.
Çok fazla baskı olunca da haliyle...
Şu sıralar kafayı yememize ramak kaldı.
Sebep belli , sorumluluk ve yetisememe hissi
Ben de öyleyim sanırım hocam ya...
Erkek olmak zordur toplumda çoğu yük erkeğin üzerindedir evlenme masrafları askerlik çocuk işçi ölümleri cahil kadınların kafasında kurduğu o erkek imajı erkek adam ağlamazmış erkek adam duygularını belli etmezmiş say say bitmez ailenin erkeğe evlen artık demesi maddiyat yüzünden evlenemeyince de bu adam neden evlenmiyor gay mı derler
Erkekliklerini kaybediyor olabilirler kötü beslenme ve hareketsiz yaşam tarzı testesteron seviyelerini ruh hallerini bozuyor mücadele ruhunu kaybediyorlar kendilerini değersiz hissediyorlar. Bide sosyal medyadan pompalanan şeylerin çoğu zaten normal insanlarda olmuyor sonuçta da değersizlik hissi kişileri intihara kadar götürüyor.
Cevabı vermişsin zaten
O benim bakış acım.
Seninki ne :D
Bence gelecek kaygısı, ama insan intihar etmeden önce Züğürt Ağa filmini izlemeli bence, her zaman ufak da olsa bir çıkış yolu vardır.
Çıkmazlar ekonomik krizler
Kriz en çok erkekleri vurdu diyebiliriz o halde.
Tüm insanlığı vurdu ama erkeklerin fıtratı yapısı farklı maddi konuda
Yukarıdaki sebeplerin hepsi.
Saymakla bitmez maalesef...
Kıyamam erkeklere
Yazık bize.
Piskolojik sorunlarının olması normal insan yapamaz bunu...
Kızlar
Yok yahu nalakası var :/
tüm suçlu kızlar
Onlar etkenlerden sadece 1 tanesi olabilir hocam bence ya.
bak koç 1 kızla 1erkek evlenmek istediği zaman masrafların çoğu erkeğe yükleniyor borç harç gece mesailere kalıp düzüyor sonra borçları ödemek için yine mesai adam günde 16 saat çalışıyor evin geçimliği masraflar eğer kadın da çalışmıyorsa zaman içinde sinir sinir adam artık dayanamıyor bunun dışında işsizleri düşün sen oku üni bitir ama iş bulama o da bir süre sonra kayışı koparıyor mental olarak ta zayıfsa intihara kayıyor
ilişki kurmalar dan tutu her şey sorun ülkede yaşanmıyor
İşsizlik, aile ve toplum baskısı, kadınların da payı var bence bakılırsa. Sebepleri ekonomik geçim sıkıntısı
Dayatılan saçma sapan şartlar
Üzerindeki yük ve baskı
Aile
mallar
@ElifEceKılıc Yine de öyle deme. Büyük konuşmamak gerekir. Hani derler ya "Gittiğim yoldan mı gittin? Attığım adımlara mı bastın?" diye bir söz vardır. Bilemeyiz kimin ne halde olduğunu. Senin durumun iyidir senin için gerekçe yokturdur. Acaba ne yaşıyorlar da bunu yapıyorlar.
@ElifEceKılıc
Valla üzüldüm durumuna ama geneli olarak düşünme. Çoğu kişi olarak dersen cümle doğru olur. Çünkü genellediğin zaman tüm Erkek cinsiyetini de içine katmış olursun.
Maalesef ki buradaki erkeklerle kızlar çok fazla cinsel münasebette bulundukları için (kızlar da erkekler de) genelde hep aynı kişileri tekrar bulurlar.
Bir erkek tarafından aldatılmış ve erkekler genel olarak mal demiş mesela. Örnek 1; Bkz.
Yüreksizlik da
E) hepsi
Madde bağımlılığı
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?