çevremde hep 1 yıllık bile evliliği olmayan boşanmış kişiler var. Yargılamak gibi değilde acaba evliliğe herkes hızlı mı karar veriyor da sonuç böyle oluyor.

çevremde hep 1 yıllık bile evliliği olmayan boşanmış kişiler var. Yargılamak gibi değilde acaba evliliğe herkes hızlı mı karar veriyor da sonuç böyle oluyor.

Birden fazla sebep var. Boşanmları ezici çoğunlukla kadınlar açıyor öncelikle bunu biliyoruz yaklaşık %70-80 kadar.
İlk sebep Evliliği istismara açık hale getiren hukuki alt yapıyı kullanmak suretiyle sömürme aracına çevirme
ikinci sebep İstedikleri erkekle evlenemeyip Sadece sömürebilecekleri light Erkek selami tipiyle evlenip sevemedikleri için sürdüremeyip boşanma
Üçüncü sebep Romantik palavralara inanıp aşırı yüksek beklentilere girme ve Evlendikten sonra tanışma faslında ki o ilk dklarda yaşanan heycanın aralıksız süreceği beklentisine girme
Dördüncü sebep : Kıyas ve Rekabet Sürekli sosyal medyaya bak çoğu zaman sahte mutlu karaleri gerçek zannet ve kendi hayatınla kıyasla veya başkalarının evliliğine kocasına bakıp kıskanma kendi kocasını hor görme
Beşinci sebep : Kıskanç ve Hasetkar Kadın arkadaş çevresi Ben sapsam ben boşandıysam sende boşanacaksın sende evli olmayacaksın husumeti taşıyan Kadınların Diğer Kadın arkadaşları (E haliyle kadınlar ilişkilerini ballandıra ballandıra anlatır yayar. En özeline bile varır bazen) sonra bu arkadaşlar Evliliğini ve Kocasını yerin dibine sokar sokar çıkarır Kadını doldurur BOşandırır. Onlar sapsa arkadaşları olanda o durumda olmak zorundadır. Garip olan bu durumu erkekler kadın olmasada bilir ama kadın kadını bilmesine rağmen buna düşer.
Altıncı sebep : Medyanın yönlendirmesi boşanmayı iyi bişi gibi göstermesi alttan alta teşvik etmesi kadınlara hayal satması BOşanırlarsa adliye salonun önünde Henry Cavil gibi adamın ya burada boşanmış bir kadın vardı hemen onun evlenmeliyim gibisinden absürt gerçekle bağdaşmayan Alice harikalar diyarı tarzında hayaller satması Çoğu zaman öyle olmaz aksine Hüsranla sonuçlanır. Gelen çoğu erkek bu zaten aranıyor mantığında kullan at kafasıyla yanaşır Kalanlarsa Nefes alsada yetiyor diyen sünepe erkeklerdir. BOşanma sonrası durum pekde iyi gitmez.
Yedinci sebep : Kapris Üşengeçlik tembellik sorumluluktan kaçma hayıflanma kabullenmeme Temizlik Yemek Yapmak Çocuk Bakmak özellikle Feminizmn sürekli aşağılayıp Kölelikle bağdaştırdığı şeyler olup. Kadınların sorumlu olduğu işleri hem Korkunç bir şey ve aşağılanmışlık olarak algılama ve görmesine öte yandan Sırf kadın diye sürekli alttan alınıp telleyip budaklaranak yetişmektende bu tip işlere erinen üşenen tipler hale gelmesi sonucu Evliliğin gerektirdiği yükümlülüklerden veya AŞırı istek be beklentilerinin karşılanmamasından dolayı minderden kaçmaktan kaynaklanıyor.
Sekizinci sebep : Erkeklerinde aynı şekilde doğru Erkeklik ve Koca modeliinin Light Erkek Selami olmak Efendi sünepe hanımcı yalaka sürekli alttan alan omurgası prensipleri olmayan ve nice kendi değerini düşürüp Karizmatik tüm özelliklerini kaybedeceği ve Arzu duyulmayan istenmeyen bir adama dönüştüğü Rol modelin pompalanıp durması
Bunlardan dolayı Evlilikler hızla bitiyor. Yenileride gelmiyor ERkekler kaçıyor
Erkekler masum haklısın
Ya beyler yer yer haber kanallarında nüfus niye düşüyor evlilik neden bitiyor. Diye haberler görüyorum gerçek sorunu kimse görmüyor :D böyle giderse 40-50 sene sonra ihtiyarlar Ülkesi olacağız ve Sektörlerin çoğu boialacak basit bi araç tamiri bile yapamacağız çünkü herkes ihtiyarlamış :D çoğu kişi ekonomik zannediyor evet etkisi var. Fakat öyle olsa afrika ülekerli gibi pek çok fakir ülkenin yüksek yaşlı nüfusu olması gerek ki tam tersi TR ninde defalarca krize girdiğini biliyoruz. Asıl mesele bunlar bakın gelişmiş ülkelerin çoğu bu durumda çünkü Modernizm Feminizm eşitlik cinsiyet rolleri ve bahsettiğim şeyler oralardada yaşanıyor. Ama kimse sorunu görmüyor anlamıyor. Valla bize sorun yok bizim altımız genç nesil var, fakat Z dedikleri kuşağı ilerde berbat bir gelecek bekliyor böyle giderse
@endmuhh Bak sen demesen ben diyecektim aslında tam üstüne bastın O yüzden bazı sabit fikirli kimselere diyorum. Bak eğer bu düzende ki yanlışı görmüyorsan yerinizde olsam Mülteci karşıtlığı bu kadar yapmazdım. Zira bu kafayla giderseniz yarın devlet kendini idame etmek zorunda kalacağı için Yalvararak mülteci almak zorunda kalacak🤣 buraya avrupalı abd lide gelmez suriyeli afgan felan gelir. Bu durumda Türkiyenin demografik yapısı Bir avuç İhtiyar Türk Kalanıda Araplardan meydana gelir 🤣 neyse feminist ve romantik palavralarda diretmeye düzenini savunmaya devam. Yerlerinde olsam mültecilere iyi davranırdım geleceğin çoğunluğu olacaklar.🤣
Ben hiç boşanmadığım için dışardan bi göz olarak değerlendirebilirim. Ama tabi bu toplumda yaşıyoruz o yüzden bizim de sözümüz olmasın mı:D
Evliliğe hızlı karar vermek bence asli konulardan değil. Bence üstüne insanlar evliliğe karar vermiyorlar veremiyorlar kolay kolay veremiyorlar. 2 kişi birbirine güvenecek bu işe girecek. ve tüm o süreç boyunca bi yerden sorun da çıkmaması gerek. maddi külfet kısmını da unutmayalım. yani çok yerden sürecin bozulması ihtimali var. en başta da tanışmak yakınlaşmak. o kısımda bu yanlızlık çağında zor. en sosyal insanların bile çevresi eskisi gibi cok değil. Ama tabi hızlı karar verende vardır.
Bence bir cok sebebi var. altta bu konu popüler oldugu için bir sürü yorum illaki vardır ama en en önde geleni yazayım ben. tüm sebeplere girmeyim uzamasın. Insanların egoları yüksek. höyt demeye gelmiyor. sabır yok. herkesin gözü açık artık. internet denen bişey var. imkanlar arttı. özellikle bayanlar için. çalışıyorsa da işi de var aileler de meslek edindiriyor kızlarını. herkes okuyor. o yüzden en ufak sıkıntıda senle ugrasamam deniliyor. boşandımı bir sürü dernek sendika devlet vs bircok da destekler veriyor hanımlara. bu 1. si. boşanmak bi de 2. sini söyleyim dayanamadım. boşanmak trend abi artık. boşanana bişey olmuyor ki. bi zararı yok. hatta toplum evliliği tukaka yapmıs durumda. evlilik out şu anda. zihinlerde. bekarlara herkes vav helal olsun diye bakar oldu. dul bi kadın bi gurulanıyor. eskiden bi utanc duyardı. şimdi heryerde diyor. cekinmiyor. çocucuda yoksa bi de offf. bir rahatlamıs bi ozguveni gelmiş moduna giriyorlar. prangalarından yani evlilikten kurtulmus. diğer dullarda destekliyor ozellikle kadınlarda. bosan kız ne ugrascan adamla diyorlar. özgür olmak isteği hat safhada.
o yüzden bende 30 üstü bi bayan görüp de bekar cok nadir denk geliyorum hepsi dul. genc yaslarında güzellikleri zirvedeyken gözleri cok acılmamısken aska saygıları varken birine kapılıp evleniyorlar sonra 30u gecinde cevresindeki diğer dullardan da etkileniyorlar. dul kelimede tukaka yapıldıgından sizleri germeyim boşanmış diyim.
Cevap çok basit. Daha bu günlerimizi aramaz olursak iyi. Bi kere insanlar tam manasıyla kendini bilmiyor yani ne istediğini bilmiyor. İkincisi Kötü bir durumdan iyi duruma geçince şımarıyor bu her iki taraf içinde geçerli ( kadın babası evinde yerine göre istediğini alamayıp anlayışlı eşe denk geldiğinde elini neye uzatsa alıyor haliyle ses edilmediğinde çıtayı başka konularda yükseltiyor sosyallik manasında, erkek de kendi bireysel yaşantısında kendine yetemiyor bu maalesef ki bizim toplumumuzda böyle ve evlendikten sonra önünde arkasında dolanan eş yani kendisini çekip çeviren manasında bu da nasıl olsa bana bağlılığını koparamaz gibisinden o da aklına eseni yapma eğiliminde sonra da bi başkasından çocuk dna testi sonuç mahkeme koridorları işin özü burada toplumsal sorun var hemde baya büyük konunun ucu bucağı yok. Mahcup mağdur etmeyecek insanlarla karşılaşma temennisiyle
30 um ve bekarım hiç evlenmedim çok garip bir kuşak 90 kuşağı kimi hiç evlenemiyor kimi evlenip boşanıyor kimi de boşanıp ikinciyi alıyor
eic yapıcam cidden öyle
Teşekkür ederim
😅🤣😅🤣😅genel yani
@Türkmensusu Türkmen misin 😊 Hangi Türkmenlerdensin
Bence evliliklerin çoğu hızla alınan kararlarla başlayıp, iletişimsizlik ya da beklentilerin uyuşmaması gibi nedenlerle bitiyor. Günümüzde insanlar yoğun tempo ve sosyal medya etkisiyle anlık duygu durumlarıyla evlilik kararı verebiliyor. Ancak evlilik, büyük bir emek, anlayış ve sabır gerektiriyor. Hayat tarzları, beklentiler ve empati yeteneği uyuşmadığında bu durum kolayca kopmalara neden olabiliyor. Ayrıca toplumun değişen dinamikleri, bireylerin kendilerini önceliklendirmesi ve ekonomik sıkıntılar da bu kararları etkiliyor olabilir. 🌸👫
Cevap
96Cevap
Biz kadınlar evliliği rahatlık zannediyoruz. En ufak geçim sıkıntısında sevdiğimiz insanı geri plana atıyoruz. Birde ömür boyu nafaka bizi destekleyince boşanmak kolay yol geliyo. Yeni evliliğinizi de imam nikahıyla yaptikmi işlem tamam. Nafaka ölene kadar devam. Zavalli adam da surunuyo duruyo yaptığı evlilik masraflarının kredisinimi ödesin nafakayı mi ödesin. Hayati karariyo. Birde uzaklaştırma aldirdikmi daha evede yanasamiyo. Biz imam nikahlı eşimizle rahatça oynasiyoruz. Kisaca özet bu. Hemcinslerim kızacak ama sonrada eşitlik naraları atıyoruz.
Komik. Kadın düşmanı bi kadını ilk kez görüyorum
Evet doğru söylediğin için sana kızarlar
Günümüz insanının kafa yapısı evlilik müessesesinin ağırlığını kaldırmaktan uzak. Evvela bu tespiti yapalım sonra da günümüz insanının tahammülsüz ve kibir budalası yaratıklar olduğunu da ekleyelim. Özellikle kadınlar korkunç bir kibir, korkunç bir saygısızlık içindeler. Madında edep, erkekte merhamet eksik olunca boka bakmalar, çuvallamalar, evliliğin bitmesi dekaçınılmaz oluyor. Zilzurna aşık olup deli gibi birbirini sevenler üç aya kalmadan boşanıyorlar. Böylesine bir İroni böylesine bir saçmalık... Ama görücü usulüne, eski geleneklere, kadim değerlere, kin ve nefret kusanlar çizgilerini bozmadan devam ediyorlar. Fakat hatırlatırim ki; görücü usulü evlilikler çok daha sağlıklı, çok daha uzun ömürlü... Kadim olanda kıdem vardır. Hatırlatırım kuş beyinlilere...
Çünkü insanların beklentileri fazlalaştı kimse evliliği bu mutlu hayat kurmak için değil herkes birbirinden bir çıkar koparmak için yapıyor bu yüzden evlilik diye bir şey kalmadı Ve kalmayacak da sosyal medya özentisi onun evinde bu şu var benim evimde de bu olsun o Şunu aldı Ben de bunu yapayım kimle ne görse insanlar onu istiyor kendisi yapabilir mi yapamaz mı düşünmüyor hayatını aldığı Kadın erkeğe değer vermiyor sadece para ve maddiyat olarak görüyor işte o yüzden evlilik diye bir şey kalmıyor İslam Allah korkusu zaten unutuldu
Unutmayınız ki! ne ilk boşanan nede son boşanan şu boşanan kişi olmayacaktır., lakin bizim toplumun gözünde neden bilmiyorum cidden anlamlandıramıyorum boşanmış kadın hoş gözle bakılmıyor, halbuki hangi şartlar oluştu boşanma aşamasına gelindi bunu düşünmekten aciz bir toplumuz. boşanma sebeplerine gelince!!! ekonomikdurumun düşük olma sebepleri, ekonomik sebeplerin yükselmesi sonucu oluşan sebepler, söz veya nişanlılık döneminde hani derler ya cicim ayları o dönemde kimse gerçek kimliği ile davranmayıp evlenince ortaya çıkan hizipler, aşırı alokol alımı, darp hakaret aşağılama sonucu oluşan bunca seebep elbette ki insnaın bir dayabnma noktası var ve bu nokta aşılınca boşanma kaçınılmazdır
Hayır. Bir çok evlilik öncesi ilişki yaşayan çiftler aşk evliliği yapıyor. Uyum olmadığı konusu.. duygulat nedeniyle gorulemiyor. Gorulsede.. sorun olmayacagi düşünülüyor. Ama iş öyle olmuyor. Hep şunu duyarız mesela ayrıca. Onu hiç taniyamamisim derler. Evlilik ve nikanin bagliiyiciligi ile birlikte aynı çatı altında hayati paylaşmak.. evlilik öncesi iliksiiye benzemiyor ne yazik ki. Rol yapma bitiyor. Maskeler düşüyor. Ve evlilikler patlıyor. İdea ediyorum.. şu anda evlilik öncesi ilişki yaşayan çiftlerin belki yarısi, aslında birbirleri icin ideal eş adayı olmayan.. ve asla evlenmek için uygun olmayan kişiler arasinda yasaniyor ve evliliğe gidiyor. Ne yazık ki aşk.. gözleri kör ediyor ve bir cok evlilik bundan dolayı patliyor.
Kimsenin kimseye tahammülü yok. İnsanlar kadın erkek ayırt etmiyorum tabi birbirlerine yardımcı olmuyorlar. Hep bir doyumsuzluk var. Ve sosyla medyanın çok etkilediğini düşünüyorum. Benim kuzenim daha evleneli 1 ay oldu. Boşanacaklar. Yani ne denilir ki?
Çünkü kimse kimsenin gerçeğini tanımıyor. Flört döneminde karşılıklı başka insanlar var bam başka insanlar
@Heryer_heryerde flört döneminide bizim toplum çok yanlış algılıyor. Gideyim bir kafede mekanda oturalım. Tamam. Ama asıl konu o değil. Bu adam ve kadın içinde geçerli. Bu adamdan baba olur mu bu adam ev gecindirdi mı bu adam sabırlı mı kadın içinde aynı şeyler geçerli.
Kesinlikle haklısınız. İletişim yanlış beklentiler yanlış. Adımlar yanlış. Sonuçta yanlış oluyor.
Aynen flörtleşirken ve sevgili olurken bu kadından anne olur mu, bu kadın evin geçindirilmesinde yardımcı olur mu ve bu kadın sabırlı mı diye bakmak lazım.
@KarizmaGenç1 aynısı söyledim zaten :)) kadın içinde erkek içinde geçerli
İnsanlar eşlerine vermek üzere onlara verilen duyguları... sevgi sabır gibi değerleri evlenene kadar birçok kişiyle yaşayıp tüketiyor... güzel bir söz var çok kadın hiç kadındır yalnızlıktır sonu... ve evlenildiği zaman eşe asıl hak sahibine verecek bir şey kalmıyor anlayış ya da tahammül olmuyor... o yüzden.. idareli kullanmak lazım sevgiyi herkese dağıtıp tüketmek neden eşin hakkına girmemek lazım...
Yaşı epey vardır dedim, bir baktım 23
@adrenalin64 pardon? Anlamadım
Yaşını başını almış olgun biri gibi yazmışsınız onu diyorum.
@adrenalin64 olgunluğun yaşla alakası yoktur.
Elbette
Aslında evliliğe çabuk karar vermiyorlar zor karar veriyorlar evleniyorlar ama bakıyorlar ki dışarıda ayrı aynı ev içinde insanlar farklı bu yüzden de kimse özgürlüklerinin kısıtlanmasını istemiyor biraz da ekonomik güçleri varsa iki tarafında hiç kimse gözünün yaşına bak bakmıyor boşuyor gidiyor
Ekonomik koşullar istek arzular tahammülsüzlük 30 yaş sonrası insan ne istediğini daha iyi anlıyor onun etkside var, hayat eskisi gibide degil artık kınama yok normal.
Herşeyi çok çabuk tüketiyorlar. Beklenti o kadar yüksek ki karşılıklı olarak bir zaman sonra buda hayal kırıklığına dönüyor.
Ayrıca başta ekonomik ve sosyal krizler bu fikir ayrılığını ve tahammülsüzlüğü olabildiğine büyütüyor. ( bu ilk iki madde nedeniyle hiç evlenmeyi düşünmedim)
Velhasıl kimse kimseyi sevmiyor sadece seviyor-muş gibi yapıyor buda evlendikten birkaç ay sonra ortaya çıkıyor ve karşılıklı aldatmalarla süregidiyor.
Çoğu acele ve erken evlilikler yuzunden her iki tarafta kimi evde kaldım sanıyo kimi aile evinden bian önce çıkmak istiyo kimi daha ne istediğinden emin değil kimi eskisini unutmak için bi baskasını yakıyo yanı en iyisi hayatı kaplumbaga gibi sakin ve yavas yasamak bence umarım musmutlu günler herkesle olur🙏🌞🌺🤗
Bence sosyal medya etkisi, ayrıca insanlar birbirinden çok etkileniyor. Sosyal medyada paylaşılan her hayat sahte mutluluklarla dolu. Hızlı tüketim çağı, sadece kısa vadeli hazlar üzerine kurulu evlilikler. Nesil bilinci kayboluyor, boşanmalar da politiktir, hiper-yüksek enflasyon da.
Ekonomik problemlerle psikolojik baskılar modern hayatın getirdiği hızlandırılmış içi boşaltılmış değerler, geçici hazlar …
Bilgi çapında dünyaya yetişememek..
çünkü ilişkiler daha çok "al gülüm ver gülüm" sistemine dayalı bir çıkar ilişkisine döndü. insanlar sevdiği için değil yalnız kalmamak ve kendini eğlendirmek için sevgili yapıp evleniyor o yapı da sağlam durmuyor. (en azından ben böyle düşünüyorum)
Evliliğe hizli karar almazsada ayriliğa hizli vere biliyorlar cünkü evliliği yaşamak öyle filmlerde gibi olmuyor. Sorumluklar, kisilerin evde yaşam tarzi ve beraber olunca ki huyu suyu ve en önemlisi insanlarin kendin hayalleri ve gercekleri! Ciftler öncelikle kendini bilmeli sonra karsi kisinin davranişini anlamali... sonrada ona göre davranmali... tabi burada yazmak basit... Allah yanlişlardan bencil insanlardan korusun diyelim...
Sevgi ve aşk çok konuşuluyor evlilikte, beklentiler de hep bunlarla ilgili. Ancak SAYGI umursanmıyor eşler arasında. Eşler birbirine saygıyı yitirdiğinde oluyor ne oluyorsa. Güncellenen yakın zaman insan profili ne yazıkki saygıdan çok uzakta. Oysa kadının da erkeğin de başta sevmesi, sonra saygılı olması gerekiyor. Bizim toplum olarak da en fazla yitirdiğimiz şey zaten saygı. Bırak aynı evde aynı apartmanda, aynı sokakta hatta aynı memlekette yaşamayı bile beceremiyoruz.
Evet, bence insanlar artık evliliğe biraz hızlı karar veriyor. Her şeyin çabuk tüketildiği bir dönemde, duygular da aceleyle yaşanıyor. Eskiden insanlar tanımak için zaman harcardı, şimdi çoğu yalnız kalma korkusuyla birine bağlanıyor. Sonra da gerçek yüzler ortaya çıkınca yollar ayrılıyor. Oysa evlilik sabır, emek ve uyum ister. Aşkın ilk heyecanı değil, birlikte büyüyebilme gücü sürdürür bir evliliği.
Gerek yok ki? İnsan dünyaya sığmıyor. Artık ölüm yakışıyor. Var mı coook. Siz kadınlar biz erkekler doyumsuz yaşıyoruz. Hiç evlenmedim. Zevk için yaşamak isterdim. Bir kızla birlikte saatlerce yaşamak. Şimdi düşününcelerim değişti. Kadın ya da kız niye var ki? Herkes zevkini yaşamak için yaşamıyor mu? Kadın da erkek de aynı. Evlilik gerekli mi? Belirli yaştan sonra hiç bir şeye gerek kalmıyor ki? 40 dan sonra erkek yaşaması bile anlamsız. Büyük konuşmak istemem ama ben 40 dan sonra intihar düşünüyorum. Hayatta tat almamışım anlami yok. Gidiyor. Bitirmek gerekli
Yaşam kalitemiz düşük. Değerlerimiz günden güne bozuluyor. Bize öğretilen kavramların anlamlarını günden güne zihnimizden silip yerlerini sahte anlamlarla doldurduk. Bunun tek sebebi insan.
Artık kimsenin kimseye tahammülü yok. Birçoğu doyumsuz, bir tek insanla yetinmiyor aldatmalar çok, bir kısım sorumsuz ve sorumluluktan almaktan kaçıp yüki hep bir tarafa veriyor. Ve evliliğin ilk 2 yılı zaten sorunlu geçer. Sorunu stresi yönetirsen sonrası kolay olur. Sonuçta kendi ailenle bile yeri geliyor çatışıyorsun, hiç tanımadığın bir insanla aynı evde tabiki sorunlar olacak. Sabır işi biraz ama şimdiki nesilde pek yok.
Bu konuda söylenecek çok şey var ama uğraşamam. Kısaca evlilik bu ülkenin yapısına uygun değil çocuk oyuncağı sanılıyor ama hala evlenen çok. Üç vakitte oyuncak olmadığını anlayan da boşanıyor zaten. Birde sadece üremek için amaç bu evlenen çok yani aptllık diz boyu. En iyisi susup izleyin ama bu aptllıga siz de düşmeyin
Evlenmeden her şey yaşanıyor evliliğin bir esprisi heyecanı kalmadı ve insanların birbirine tahammülü yok ben merkezli herkes öyle olunca herkes de seni mi çekicem modu oluyor sanırım fedakarlık olmadan da ne evlilik olur ne ilişki
Herkes toz pembe hayallerle evleniyor ama hayatın gerçekleri kendini göstermeye baslayınca erkeğin ailesi de evliliğe dahil olmaya çalışınca sorunlar çıkıyor, erkek ailesine karısını ezdirmeyecek, benim çevremde gördüğüm çoğu evlilikte sorun erkeğin ailesi yüzünden ve erkeğin onlara hayır diyemeyişinden karşı koyamayısından , kendi başına yetişkin birey olamamış biriyle evlenilmez
Çünkü insanlar fazlasıyla ön yargılı ve birbirini anlamaktan , saygıdan bihaber. Evlilik ise, sevgi, saygı, ilgi anlayış gerektiren bir kurum. Bence kendine güvenemeyen evlilik işlerine girişmemeli. 🌸
Çok doğru evliliği herkes yapamıyor sorumluluk gerektiriyor
@Baydiyeceksiniz aynen öyle
Sonuçta karşındakinin duyguları hayatı ile oynamaya gerek yok
Eskiden insanlar sevsen de sevmesen de görücü usulü zorla evlendirilirdi boşanmak ayıp karşılandığı için boşanamazdın ama artık eskisi gibi değil kimsenin kimseye tahammülü sabrı saygısı yok bir hayallerle evleniliyor sonrasında gerçekleri görünce öyle olmadığını anlayıp boşanıyorlar zamanla eşinden sıkılıyor başka biriyle sevgili oluyor eşini aldatıyor evlilik kararınının erken alınması da var iyice tanımadan etmeden
En başta sosyal medyayı aktif kullanmak buna bağlı olarak;kanaatkar insan sayısı azaldı ve sürekli genelleme olmasın ama en çok da hemcinslerim sosyal medyada gördükleriyle kendi evliliklerini rekabet ve kıyaslama içerisine giriyorlar. Erkekler de sorumluluk almaktan kaçıyor ve ergenleşiyorlar.
Bütün mesele yuvayı maddiyat ve menfaate dayalı kurmaları. En ufak bir aleyhine şeyde hemen bitirmeyi seçiyorlar. Ne maneviyat var ne sevgi saygı. Hal böyle olunca boşanmalar kaçınılmaz oluyor. Birde özellikle aldatmalar artık eşleriyle yetinmemeler berbat bir durumda insanlar
Hayatın gerçeklerinden uzak sanal bir alemde yaşayıp gerçeklikten kopuyorlar. Beklentileri sanal dünyadakiyle uyuşmuyor ve bomm büyü bozuluyor. Sosyal medya kullanan kadınların kızların yüzde 90 ı diyebilirim ki gerçeklikten kopuklar.
Alakası yok artık herkes herkesle oluyor ufak bir tartismada amann boş ver o giderse bin tane erkek yaziyora bağlıyor kızlar erkekler de bulur bi tane geçerim diyor sabretmiyor birbirine sonra da boşanma
Hayatta evlenmekte var
Boşanmakta
Bu çokta tuhaf bişey degil
Hayatın akışı böyle
Bişeyi seversin gün gelir sevgin tükenir
Gücün tükenir
Bırakırsın
Mutsuz olupta buna devam etmek aptallık olur
Sosyal medya aldatma mahrem olmaması haliyle kıskançlık heves özenti şükür yok kıyaslama maddi manevi huzursuzluk en önemli olan sevginin olmaması çıkarı için evlenen çok hayalle yaşayan insanlar boşuna demiyorlar bir yastıkta kocayın diye
Nedeni evin içine üçüncü kişilerin karışıyor olması ve ya kadının ya da erkeyin ailesi ortalığı karıştırıyor olması bu sebebten dolayı eşler birbirinden soğuyor ve diğer neden ise yatak konusunda eşlerin aynı kafada olmayışı
Evlenmeden önce her türlü naneyi yiyorlar ondan sonra heves kaçıyor neden çünkü beden alıştı farklı bedenlere tek olunca olmuyor aslında insan nasibini beklese evlenince eşine değer verse her şey değişir
Yemeği hızlı yersen ya boğazında kalır ya da midene oturur, suyu hızlı içersen soluk boruna kaçar boğulursun o saatten sonra ne yemeğin tadı kalır ne de suyun işkence halini alır. O yüzden yavaş yavaş sindire sindire yiyeceksin.
Artık herkes yatağına kadar mahrem yerini paylaşıp sonra niye nazar değdi diye sorgulamaya hakları yok. Nazarın boşanmaları, hastalığı hatta ölümü bile etki eder ve kimse kimseye tahammül edemiyor artık, herkes kendisine bakacak birisi arıyor.
Ben konuya farklı bir bakiş açısı ile yorum yapıcam okadsr bosana varsa o kadarda bosanmayan var sonuct kötü olan şeyler duyulir iyi olan sey duyulmaz okunmaz vede söylenmez bence hep bunlari duydugumuz icin boype zannediyoruz
Karşıma her yerde çıkan
30 yaş üstü adamlar
Pamelanin şarkısı direk aklıma geldi konudan bagimsiz
Çok güzelsib aşkom
Evliliğin bir sürü dinamiği var. İyi düşünmek lazım. Her evliliğin kuralı kendine hastır. O yüzden başkasının evliliğine bakarak karar vermek yanlış olacaktır.
Yapılan bir araştırmaya göre görücü usulü ile evlenender flört ederek evlenenlere göre daha az boşanma oluyor. Sebebi ise flörtte çiftler gerçek yüzlerini saklayıp hep iyi ve uyumlu görünüyorlar evlenincede tüm olumsuz yönlerini salıyolar, görücü usulunde ise ilk günden kartlar açık oynanıyor.
Herkes ne kadar uzun yazmış ya. Başka konularda 2 cümle kuramıyorlar burada paragraflar yazmış herkes
Evlilikten beklentileri ile ALLAHın o evlilikten beklentileri uyuşmuyor. Bu sebeple O destek olmuyor. Olmayınca huzursuz kavgalı ve hızlı biten evlilikler meydana geliyor
evlilik müessesi zaten insan doğasına çok uymazken bir de yeni nesil zorladıkça zorluyor hayat birleştirme zımbırtısını e birleşmiyo da doğal olarak.
Çünkü insanoğlu sevgiyi çöp poşeti olarak kullanıyor artık sadece menfaatler bitene kadar. Yani menfaatler yiyecek oluyor bu durumda sevgi çöp poşeti. Yiyecek bitince çöp posetine atarsınız.
Erken yaşta evlilik, çok bilinçsiz evleniyor insanlar mutlu anlarındaki uçuk kaçık anlara göre evlenme kararı alıyorlar sonra bazı gerçeklerle karşılaşınca anlaşamıyoruz diyorlar
Çünkü insanlar bireysel yaşamlara alışmış durumdalar.
Karşıdaki kişinin kendilerini mükemmel bir hayattan alıkoyduğuna inanıyorlar.
Evlendikten sonra da değişkenleri de göz önüne alırsak boşanmalar gayet normal.
Artı çoğu insan sevgi ve aşk temelli evlilik yapmıyor. Kültürlerine ve kafa yapılarına göre de evlilikler azaldı. Bu sebepler birleşince boşanmalar da kolay olunca. Boşanıyorlar.
Ekonomik şartlardan dolayı erkekler olarak evlilikten soğuduk 👍
Evlenmek isteyen erkek yok ki. Evlensense bile boşanma davası kaçınılmaz son maalesef.
Türk televizyonlarinda sabahtan akşama kadar boşanma aldatma yasak ilişki vs vs insanların ozendigi hayat dizi karakterleri olduğu sürece bizden bir bak olmaz
Kadınların gözü açıldı erkek ne yaparsa yapsın boyun eğmek zorunda olmadığını öğrendi. Fiziksel psikolojik her türlü şiddete katlanmamak zorunda olduğunu öğrendi. Eski kadınlar aldatilsada dayak da yese maalesef elalem ne der çocuklara nasıl bakarım korkusuyla boşanamiyordu. Şimdi devlet de sahip çıkıyor kadın işte bulabiliyor
Evlendikten sonra alınması gereken şeyleri çeyiz adı altında aldırıp ödenemez borç yükü ile karşılaşınca meydana gelen icra ve beraberindeki mutsuzluk yüzünden olabilir.
Sevgilikle evliliğin farkı anlaşılamiyor. Uyumsuzluklar, ailelerin müdahil olması ekonomik sıkıntılar vs vs bir çok etken var..
Ya çünkü herkes evliliğini her yerde paylaşıyor gösteriş yapa yapa evlilik kalmıyor
Aşklar aşk değil kimse sadakat nedir bilmiyor İlişkiler aşklar hep daha iyisini bulana kadar ve çok seçenek var
Bunun nedeni tahammülsüzlük ve agresiflik insanlar trafik ışıkları market kasa kuyruğunda bile kavga ediyor hal böyle olunca evlilik yürümüyor
Çünkü anlaşamamak yalnış tercih olacağını düşünememek gibi durumlardan oluyor. Hâlâ var boşanan ve ayrılanlar
Çok doğru geçen gün tartıştık bizde genelde 2-5 yıl arasında boşanmalar çok, nedeni ise şimdiki gençler ayrı yaşamayı seviyor, birlikte sıkılıyorlar.
20 yıldan sonrada boşanma olsada az bunlar.
Evliliğe çabuk karar vermiyorlar da ayrılığa çabuk karar veriyorlar. Evliliğin kıymeti kalmamış. Sadece adı kalmış maalesef
Çünkü herkes yalancı. İsteklerini gizliyor. Ve olmadığı kişi gibi görünüyor
Sonra isteklerini açık ettiğinde ipler kopuyor
evlilik aşırı büyük bir sorumluluk çünkü iki taraf da o yükü taşımazsa yürümüyor yürümeyince boşanıyorlar
Çünkü insanlar korkudan evleniyorlar Gerçekten sevip evlenen insanlar yok ki hepsi cahil olsn çocuklara oluyor bir bitmediler
İnsanlar yaşam amaçlarını, yaşam araçları ile değiştirdiler ve bunu bize öğrettiler. Bence tamamen bütün sebeplerin çatısı burada
Sıfır maliyet ile bekarlığımızın hakkını veriyoruz ne evliliği ya
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?