Bir arkadaş var hemde komşum. Kendisidi evli bir çocuğu var.. ayrieten iki işte çalışıyor … eşi de fazla destek olmuyor yani çalışıyor adam diğer günlerde spora gidiyormuş. Neyse bu arkadaş benden her hafta bir şey yapmanı istiyor bende yapıyorum aciyorum yani kendisi tek burada yardım edeyim diyorum ama bu iki haftadır artık çok oldu.. ben bisey istediğim zaman hiç olmaz ya zamanı yoktur ya parası ama ben hep enayi gibi yapıyorum işte olmaz diyemiyorum …
Cevabın nedir?
Cevapla
Çok Süper Cevap
- Aile & Toplum konusunda 857 cevap paylaştı.
8 ayVe çoğu insanın hayatında en az bir kez kendi kendine sorduğu türden. Kısaca söylemek gerekirse:
👉 Hayır, iyilik yapmak enayilik değildir.
Ama sınır koymadan yapılan iyilik, zamanla seni yorar ve başkalarının gözünde “her şeyi yapan ama hiç karşılık beklemeyen kişi” gibi bir konuma sokabilir. İşte o noktada insanlar iyi niyetini kullanmaya başlar, bu da “enayilik hissi” yaratır. İyilik değerli bir erdemdir. Fakat:
Karşındaki insan sürekli senden alıyor ama hiç vermiyorsa, Senin iyi davranışların seni üzüyor veya yıpratıyorsa,“Hayır” diyemediğin için içten içe kırılıyorsan, artık bu iyilik değil, kendini feda etmek haline gelmiştir. Yani formül şöyle olabilir:
💛 İyilik + Sınır = Erdem
💔 İyilik - Sınır = Enayilik gibi hissettiren fedakârlık
04 Yorumla
Soran8 ayDoğru dedin öyle hissedildim suan… ilk başta yalnız dedim
Acidim hep yardıma gel istedim baktım artık herseyi benden bekliyor 🙄- 8 ay
Evet senin kalbin yumuşak, vicdanın güçlü ama böyle insanlar genelde fark etmeden yük taşımaya başlar. İlk başta “yardım edeyim, yalnız kalmasın” dersin, ama bir süre sonra o kişi kendi ayakları üzerinde durmak yerine, senin sırtına yaslanmayı alışkanlık haline getirir.
Ve bu noktada iyilik artık seni tüketmeye başlar. Senin sınırını korumak bencillik değil, kendine saygıdır. Birini seviyor veya acıyorsun diye, kendi enerjini, huzurunu, zamanını tamamen harcamak zorunda değilsin.
Soran8 ayÖnceden çok nadir söylerdi şimdi hep biseyler var rica ediyor son iki haftadır özellikle ilk çocuğa bakmakla başladı sonra internetten sipariş vermemi istedi parasını veriyor o sorun degilde. Yani yalnız dedim acıdım borçlar var diye iki ise gidiyor kusura bakmasın biraz da eşi düşünsün öyle degilmi? Bende evliyim sorumluklarım var tabiki arada insanlık hali olur yardım ederim dedim ama artık fazla gelmeye başladı…
- 8 ay
Sonuna kadar haklısın bu olay ne kadar böyle devam eder ki?
Seninde kendi alanında sorunlar var iş güç koca çocuk vb var sende bir bireysin kendini düşünmen lazım aileni
Onun kocası ailesi dusunmuyorsa kendi sorunu ama bana göre düşünmesi gerekiyor sonuçta yanında hep sen olmayacaksın
En İyi Cevaplar
Gizli Üye(30-35)8 ayDirek yüzüne söyle. Ben aileme bile iyilik ettim sonunda kazık yedim. Yapma yapsanda yapmasanda aynı kapıya çıkıyor. De ki ben sana kocan fazla destek olmuyor diye oldum ama sen benim yaotıgim onca iyiliğe vaktin yok paran yok hep bahanen var o arkadaşınla arana mesafe koy hayatindan çikart. Fazla yuz göz olma birkac kere yaomayinca senden umudu keser birdaha senden bisey istemez insanlar verdikçe beklentiye girer vermezsen beklentileri olmaz daha da bisey istemeye çekinirler. Malsef bu ülkede sömürülmek istemiyorsan kırcaksin gerek yok sonunda suçlu oluyoruz ben de aileme yaptım öz ablami onca seme dinledim sonra tepeme çıkıp suçlu ilan etti beni şimdi çıkarim kadar muhattabim.
02 Yorumla
Soran8 ayKendi annem bile senelerdir hizmeti ben yaptım temizliğini vs yinede yapmayan herzaman yanında olmayan kardeşimizi seviyor 🙄 neyse dediğin gibi herkes nankör olmuş. Bende insanlara kıyamadığım için yaptım yarın dedim benimde başıma bisey gelir ona söylerim ama bir iki defa bisey sordum yapamadı. Gerçekten vakti yoktur diyeceğim ama ben artık kendimi uzak tuzcuma bird dişin kötüsü mahalle komşusu karsilasiyoruz herzaman 🫤
Cevap sahibi8 ayİnsanlar acimasuz canim benim ne kadar pislikler sana acimayana günahini verme. Onlar seni o kadar düşünüyor mu ben cevap vereyim hayır. Mahalle komşun omaz biseyi degistirmez. Benim de mahallemde komşular var yazin ayni bahçedeydik sonra aramuz limoni simdi hic de muhattap degilim gormuyorum ya benim komsularim korü degilde senin komşun srni kullaniior benmkilrde o yoktu. Istemiyordan kimseyle muhattao olmak zorunda degilsin. Annen ailen kim olursa olsun iyilkleroni de kak başkarina yapma acıma. Onlar senu kırsin sen aman kirmim yok öyle. Kendine haksizlik adelersizlik yaomak istemiyorsan bunlari birak. Ben ailem yüzunden tükenmislik sendromu yasamustim iyulik yap karşilik görme. Şimdi kuş gibiyim acıma. Sinir eden herseyi insanlarin yüzune pat pat söyle. İcınde tutma.
Gizli Üye(36-45)8 ayBir de sana çok fazla fedakarlık yapınca onu mecburiymişsin gibi algılıyorlar ve bunu görev haline getirttirmeye çalışıyorlar benim etrafımda da var böyle insanlar ama artık Hayır demeyi öğrendim ve sen de öğrenmelisin resmen enayi yerine koyup kullanmaya çalışıyorlar Bir süre sonra
06 Yorumla
Soran8 ayÖyle gerçekten ilk başlarda acıdım hani yalnız dedim şimdi herseyi benden bekliyor. Bende evliyim benimde kendime göre işim gücüm var.. ama o farkettim kendisi dikitini zaman beni arıyor ama yoksa ben bisey istesem nedense birtürlü olmuyor
Cevap sahibi8 ayVallahi aynen öyle Kendi işleri olduğu zaman yüzsüz bir şekilde her şeyi sana yaptırmak için sağdan soldan yaklaşıyorlar Ama senin işin gücün olduğu zaman hiçbir şekilde nezaketten bile olsa sormuyorlar her şeyi yap önlerine getir havasındalar ya çok fazla Merhamet insana zarar getiriyor bunu anladım yani Yeri geliyor annen baban bile Gerçekten seni İşin gücün için şey yapıyor ama zor durumda olduğun zaman sormuyorlar insanlar hep bir bencil Olmuş Bizim işimiz dönsün karşıdakinin ne hali varsa görsün kafasındalar
Cevap sahibi8 ayHerkesin kendine göre öncelikleri var sorumlulukları var sonuçta bir yere kadar yetebiliriz insanlara bunu anlamaları lazım empati yapmaları lazım düşünmeleri lazım
Soran8 ayAynen. Kendi ailemde öyle yaptım şimdiye kadar yapmayınca kötü oldum 🫤 ablam nesle âdemlerdir manevi destek verdik yeğenlere baktım yanında oldum bugün kendi derdim bana yeter diyor hiç halimi hatırımı sormuyor bile …
Cevap sahibi8 ayÖyle valla aynı alamıyorlar bile tuzsuz ekmeksizler
Cevap sahibi8 ayAramiyorlar
- Aile & Toplum konusunda 2,4b cevap paylaştı.
8 ayEvden dışarı at kendini bazı zamanlarda, bugün şurada kursum var, bugün misafirim geliyor, amcam geliyor teyzem geliyor diyerek at kendini dışarı bir kaç kez, parkta sokakta takıl... Bunu bir kaç kez yapınca mecbur kendine çözüm bulacaktır ve seni darlamaktan vazgeçecektir...
01 Yorumla
Soran8 ayÖyle yapacam başka arakdaa aş Alara giderim kahveye çaya artık çok düz
Yapay Zeka Cevapladı
İnan bana, bu çok yaygın bir durum! Özellikle yardım etmeyi ve insanları mutlu etmeyi seven biriysen "hayır" demek bazen zor olabiliyor. Ama unutmamalısın ki, hiçbir iyilik "enayilik" değildir. Ancak bu durum sürekli hal alıyorsa ve karşılık görmüyorsan, kendine olan saygını da düşünmelisin. İyi niyet suistimal edildiğinde bu seni hem fiziksel hem de duygusal olarak yorar. Kendini bir an önce durumdan korumalısın.
Ona sıkışık olduğunu, her zaman yardım edemeyeceğini tatlı bir dille anlat. Belki de farkında olmadan seni fazla zorluyordur. Hem böylelikle sınırlarını net çizebilir ve kendini rahat hissettiğinde yardım etmeye devam edebilirsin 🧘♀️✨. Senin huzurun, başkalarına sürekli "evet" demekten daha önemli! İyilik yap ama kendine de yapmayı unutma 🌸💖.00 Yorumla
AI Persona’ya Sor
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
20
Cevap
27Cevap
- Aile & Toplum konusunda 149,1b cevap paylaştı.
u 8 ayevet bu zamanda öyle
00 Yorumla
Gizli Üye(18-24)8 ayKesinlikle enayilik bir çocuk vardı sevmediğim halde üzülmesin ve kendine zarar vermesin diye çıkıyordum (intihara teşebbüs etti) Geliri olsun diye kendi çalıştığın yerde iş buldum sonra ayrılmak istediğimi düzgünce açıkladım ama iş konusunda bir problem yasamamiştik orada çalışan 30 yaşinda biriyle dedikodumu cikartti o zaman 17 yaşindaydim işten ayrılmak zorunda kaldım bu yüzden mümkünse sizin çıkarınız yoksa kimseye iyilik yapmayın
21 Yorumla
Soran8 ayBen hep böyleydim inananlara acıdım kendim suçlu oldum. Senin dediğin gibi bir kız vardı benden küçük hastaymış ozamanlar lösemi acidim hep arar oldum ailesine sordum. Kiz düzelince erkek arkadaşı oldu ve sonunda nemi oldu beni düğüne bile davet etmedi 🫤🙄 Allaha havale ettim onu… ama şimdi bakıyorum çok mutlu mesut parasida var babasının evinde hep ikinci el yiyip içerlerdi… haksizlik bu diyorum ama rabbim görüyor duyuyor
8 ayBu devirde iyilik yapacaksan sadece allah için yap çünkü insanların çoğu nankörün tekidir
21 Yorumla
Soran8 ayHaklısın.. kendi ailem bile öyleyken eller neyapmaz
- Aile & Toplum konusunda 762 cevap paylaştı.
8 aySende yapma yapmak zorunda değilsin. Kocası keyfine bakarken kadın işte çalışıyorsa eğer önce kendini bir sorgulasın. Sonrada yabancı birinin her şeyi yapmak zorunda olmadığını anlasın. İyilik herkese yapılmaz bu devirde
01 Yorumla
Soran8 ayAbidin bir iki kez yaptım ama Bus eder farkettim herseyi benden bekliyor çocuğa bakmamı rica etti geçenlerde tatile gittiler kedisini Mamma verdim iki hafta. Ilgilendkm. Birde özel ricaları oldu üst üste gelince bunaldım artık yani ben özel hizmetcimiyiim diye kendime sordum
Enayilik değil, iyi niyetin suistimal edilmesi. Hayır demeyi öğrendiğimizde hayat daha güzel oluyor. Size de tavsiye ederim. Artık karşımızdaki kırılacak diye susmak yerine hayır deyip kendimizi yormamak en iyisi.
03 Yorumla
Soran8 ayAma yapamıyorum işte.. ay ayipmi oldu yazık çocukla yalnız diyorum :(( halbuki Banane
Soran8 ayÖyle yapacam bundan sonra .. yoksa elimizi verdik kolumuzu kaptıriyoruz
- Aile & Toplum konusunda 668 cevap paylaştı.
8 aySakin bir daha yapma. İyilikten maraz doğar lafı çok doğru. Yarın bir gün misal evinde bişey kaybolur, seni hırsız tutar
01 Yorumla
Soran8 ayAllah korusun… yok zaten fazla yazmıyorum artık mesafeli davraniycam. Görüşmek isterse işim var diyeceğim fazla görüşmem de artık
Aile & Toplum konusunda 1,1b cevap paylaştı. Arada dostluk yapılır incelik de ama seninkini dozu kaçmış. Sen onun ebeveyn değilsin ki anne baba bile bir yerde veremem, yapamam der:))
01 Yorumla
Soran8 ayYa sorma ilk başlarda hadi acıdım yani dedim bu sefer herseyi bana söylemeye başladı
Aile & Toplum konusunda 1,9b cevap paylaştı. Ona hep yardım ettiğin için senden görüyor, kendi sınırını çizmelisin. Çekinmeden hayır diyebilirsin sonuç olarak senin hakkın.
01 Yorumla
Soran8 aySonra ben kendimi kötü hissediyorum ama 🫤 yardım etmek istiyorum herkese ama bu sefer deneyle oluyor
Aile & Toplum konusunda 2,1b cevap paylaştı. Enayi yerine koyup kullanıyor o.
İyilik yapmak karşılık vermek vs normal şeyler ama onunki değil.04 Yorumla
Soran8 ayİlk başlarda aciyordum ama şimdi diyorum işine geldiği gibi…
Soran8 ayGaliba.. yok artık fazla yüz vermicem. Arada kahve içmeye gelip gidiyordum ama mesafeli olucam
- Aile & Toplum konusunda 2,2b cevap paylaştı.
8 ayDışarıdan bakanlar böyle diyor bence insanın iç sesinin ne dediği önemli...
02 Yorumla
Soran8 ayBen kimseye kötülük düşünmüyorum. İyi olsun istedim yalnız diyorum acıdım ama artık herseyi bana demeye başladı..
- 8 ay
maalesef nankörlükler çok.
- Aile & Toplum konusunda 1,6b cevap paylaştı.
8 ayİyi niyetini şu istimal ediyor ya da 1 nevi senin dediğin gibi enayilik
02 Yorumla
Soran8 ayKimseye kötülük düşünmüyorum yalnız dedim acıdım hep
- 8 ay
İyilik yaparken karşı tarafa kendini düşünerek yapmaya çalış o zaman İyilik yaparken 1 şey kaybetmen..
8 ayO zaman sınır koyma vakti gelmiş arkadaşım. Evet enayilik oluyor.
01 Yorumla
Soran8 ayYa artık yok yapamıyorum eşim izin vermiyor diyeceğim.
Fazla iyilik yapmak insanin kendi kul hakkına girmesidir
01 Yorumla
Soran8 ayGaliba.. ama yapmazsam kendimi kötü hissediyorum
Aile & Toplum konusunda 955 cevap paylaştı. Enayilik değilde bu sefer karşı tarafta bi değerin olmaz
02 Yorumla
Soran8 ayHaklısın. Öyle doldu şimdi herseyide bana soruyor söylüyor
- Aile & Toplum konusunda 5,9b cevap paylaştı.
8 ayAcıma yetime döner vurur g. tüne … felsefeniz hep bu olsun hanımlar beyler …
00 Yorumla
Gizli Üye(30-35)8 ay"Eşek olduktan sonra semer vuran çok olurmuş"... arkadaşım, üzgünüm kullanılıyorsun.
11 Yorumla
Soran8 ayÖyle de oldu… son iki haftadır çok üzerime geldi tatile gitti kedisine baktım. Özel istekleri oldu arada 🫤 artılı ezer dedim kendime…
Gizli Üye(45 üstü)8 ayEğer istemiyor isen denemiş oldun, sende bahane yap verme. Onlar alışkanlık yapmış bunu.
06 Yorumla
Soran8 ayAynen öyle. Bu sefer de yaptım ama yok fazla görüşemem bundan sonra
Cevap sahibi8 ayEn doğrusu o, kendinizi kullandırmayın. Kadınlar bunu çok yapıyor, kibarlık yapmak ve iyiniyet için.
Soran8 ayYa acidim yalnız dedim ailesi biraz uzakta dedim
Cevap sahibi8 ayİnsanlara güven olmuyor, acıyorsun sonra başına bela oluyorlar.
Soran8 ayYa dediğin gibi bir iki şey değil herseyi bana rica etmeye başladı 🙄
Cevap sahibi8 ayBiraz çok sulu olmuş artık o, mesafe koymanın zamanı geçmiş bile
Gizli Üye(30-35)8 ayHer iyiliğin kötü bir karşılığı olur Zamanla görürsün Bence o kadar yapma
022 Yorumla
Soran8 ayYok artık fazla görüşmekte istemiyorum
Cevap sahibi8 ayNden
Soran8 ayİşte bu yüzden çok fazla olmaya başları istekleri
Cevap sahibi8 ayYani olması gerekeni yaparsın bence öyle İnsanlar genellikle aşırı bencil olur mesela o kadar yardım ediyorsun Bugün evinde bir hediye ile bir şeyle gelebilir sana duyarlı biri olsa
Soran8 ayArada kahveye çaya gidiyoruz birbirze: ama benim yaptıklarım daha fazla oluyor çünkü bir kızı var küçük. Mesela alışverişe gidiyor benimde çağırıyor hani çocuk durmazsa ilçendir diye 🫤 artık yapmak istemiyorum severek yapıyordum ama artık çok fazla olmaya başladı
Cevap sahibi8 ayYapma zaten boş ver gerek yok
Soran8 ayMesafeli durucam
Cevap sahibi8 ayYani birden kesme ama yavaş yavaş
Soran8 ayÖyle yoksa anlar en son bisey istemişti yapmadım. Bu düzden olduğunu düşünebilir
Cevap sahibi8 ayYani evet ama kadın bildiğin dadılık yaptırıyor sana
Soran8 ayÖyle maalesef 🙄 Alisverise giderken veya ise gidiyor kendisi kuzu hastalanmıştı. Bakarmisin dedi bende oralı olmadım fazla.. ee çakışırsan izin al dimi para kazanicsm diye çocuğun yanında dur
Cevap sahibi8 ayYa güya çocuk bakıyorlar yanliş anlama seni ne kadar tanıyor da emanet ediyor çocuk bu para kazanma hırsı işte az yesin bakıcı tutsun
Soran8 ayBorçları varmış mecbur çalışıyor da eşi bir işine gidip geliyor birde spora gidiyormuş kiz kendini parçalıyor para kazanmak için iki iş yapıyor 🙄birde çocuk var
Cevap sahibi8 aySpora gitmesin bireysel yapsn
Soran8 ayBencede.. kiz bütün yükü çekiyor kendisi keyif yapıyor 🫤
Cevap sahibi8 ayBakma sen oda nemalanıyor ama mağduru oynar borç varsa herşeyden kısacaksn
Soran8 ayBilmiyorum çok hırslı bu yüzden de çok yalan söyleyebiliyor farkettim bir kaç kez yyy ama ben artık uzak durucam elimi verdim kolumu istiyor
Cevap sahibi8 ayYa Dediğim gibi seni bir şekilde ikna edecek bedavaya Dadı istediği işleri yaptırıyor iyi niyetli bir kız bunları yaptırabilmek için Tabii ki mağduru oynayacak
Soran8 ayAciya acıya kendim acınacak hale düştüm.. fazla iyilik yapmışsınız bunu görmüş oldum
Cevap sahibi8 ayHep öyle olmuyor mu gözünü açmış oldun
Soran8 ayEvet… at ad tabi zor zamanda olur ederim anam böyle. Her hafta her hafta olmuyor
Cevap sahibi8 ayOlmamalı kaç yaşındsın
Gizli Üye(18-24)8 ayKullanıyor seni demekki sende büyük ihtimalle adam hoşuna gidiyor o yüzden yapiyon
01 Yorumla
Soran8 ayCüs.:: adamin yüzünü görmüyorum bile.. nebilcim bir düşünce bu 🙄
Kendi kul hakkina girmedigin surece enayilik degil. Iyilik iyidir :))
01 Yorumla
Soran8 ayYa ama yavaş yavaş kullanildigimi hissediyorum… kimseye kötülük düşünmeyen insanım ama bazıları bu zararımı kullanyior maalesef
herkese hak ettiği miktarda iyilik yapılmalı
01 Yorumla
Soran8 ayFazlası banada zararmış 🫤maddi manevi zorlanmaya başladım
8 ayHayır asıl enayilik körü körüne kötülük yapmaktır
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)8 ayMalesefki oyle kime fazla iyilik yaptiysam ya hayatimdan cikti ya da yapmaya zorunluymusum gibi davrandi hep, bana gelince de yok oldular iste
01 Yorumla
Soran8 ayAynen öyle.. en yakınım ablam herzaman yanında oldum maddi manevi ama baktım bugün yakında değiller ne soruyor derdin var mı diye hep kendini düşünüyor hep o çekmiş en çok o yorulmuş 🫤
Sen ne istiyorsun da erteliyor veya önemsemiyor ki
02 Yorumla
Soran8 ayBir iii defa biryere götürmesini rica ettim çok işim var dedi yetiştiremedim falan
Hayır demeyi bilmelisin
02 Yorumla
Soran8 ayDiyemiyorum işte ya sonra kendimi kötü hissediyorum 🙁
8 ayAynı kişiye yapılırsa evet.
05 Yorumla
Soran8 ayHersey karşılıklıdır. Yarın benimde bisey başıma gelir diye düşündüm hep ama bir iki defa bisey rica ettim yapamadı. Bende artık fazla yüz vermek istemiyorum
- 8 ay
Seni sömürmenin yolunu bulmuş. Acımak ile üzülmek aynı şey değildir. Faiz ile kâr payı kadar ince bir çizgi var. Acımak şirk'tir. Siz haklısınız. Artık hayır demenin zamanı geldi.
Soran8 ayÖyleymiş… fazla glrüsemem bundan sonra mesafeli davranırım eskiden her hafta görüşürdüm. Şimdi ayda bir iki defa yetermiş
- 8 ay
Sen çokmu zenginsin? Neden herkese yardım ediyorsun? Eğer öyle bir gücün varsa açıktan yardım etmek yerine vakıf kurman daha doğru olmaz mı? Yardım paralarını kâr payı veren kamu bankasına aktarıp aradaki ilk farkı anaparaya ekleyip sonraki getirilerin küsüratları ile her ay büyüyen bir ivme ile daha fazla yardımda bulunman daha doğru ve kalıcı olmaz mı. Böylece yardım parası da bitmemiş olur.
Soran8 ayYok ne zenginligi… part-time çalışıyorum anladığım fazla değil.. yardım derken çocuğuna bakmak birlikte alışverişe gidip yardımcı olmak.. böyle şeyler sipariş etsem parasını veriyor geri.. ama artık gectentn fazla geldi. Şimdi dün akşam uğradı tatile gitmişlerdi geçende bende kedsine mama verdim ilgilendim diye küçük hediye getirmiş. Sonra bir ara kahvaltıya cagiricam dedi 😐 anladı artık bozulduğunu fark ettim yağ çekiyor
8 ayHer şeyin fazlası zarar
01 Yorumla
Soran8 ayAynen
8 ayHayır demeyi öğrenmelisin artık
01 Yorumla
Soran8 ayDiyemiyorum arkadaşım kendimi kötü hissediyorum sonra 🫤 niye yapmadım diye
- Aile & Toplum konusunda 5,7b cevap paylaştı.
8 ayher şeyin fazlası zarar. iyiliğin bile...
01 Yorumla
Soran8 ayÖylesiymiş Yyy
- Aile & Toplum konusunda 1,6b cevap paylaştı.
8 aymal bir insansın onu gösteriyor.
07 Yorumla
Soran8 ayBiliyorum
- 8 ay
sadece hak edene hak ettiği kadar vermeli ve hayır demeyi rahatça yapmalısın.
Soran8 ayYapamiyorum işte Banane diyemiyorum
- 8 ay
kocan yok mu? kendin beceremiyorsan ona havale et kocam istemiyor de geç. benim bir hatun vardı senin gibiydi bebek gibi kadındı ama arkadaşları sömürüyordu parasını giysilerini her şeyi alıyorlardı bende bana havale et sevgilim izin vermiyor de yapma dedim. o şekilde başardı.
Soran8 ayÖyle derim bundan. Sonra ayıp olmasın dedim hep ama
- 8 ay
acıma aptal olma sömürürler
Soran8 ayÖyle yapiyorlsr sagolsunalr 🫤
Aile & Toplum konusunda 460 cevap paylaştı. evet. iyi niyet sömürülür
00 Yorumla
Gizli Üye(30-35)8 ayİyilige nereye gidiyorsun demisler sahibimi zikmeye demis
00 YorumlaAile & Toplum konusunda 679 cevap paylaştı. Bence de yanlış. Herşeyin bir sınırı olmalı
01 Yorumla
Soran8 ayÖyle gerçekten
- Aile & Toplum konusunda 4,4b cevap paylaştı.
8 ayTabi abartmamak lazım
01 Yorumla
Soran8 ayİlk başlarda acıdım yanlış dedim bir çocuk var dedim ama eşi düşünmüyor bukafat
Aile & Toplum konusunda 1,6b cevap paylaştı. evet hele ki bu devirde enayilik
01 Yorumla
Soran8 ayHep iyilik etmek isterim herkese ama vazoları kullanyior bunu.. suistimal ediyorsa
Gizli Üye(25-29)8 aySandviç tekniği
00 YorumlaAile & Toplum konusunda 565 cevap paylaştı. Olmaz hayır diyeceksin yoksa kullanirlar
02 Yorumla
Soran8 ayDiyemiyorum ben ya 🫤
- Aile & Toplum konusunda 1,6b cevap paylaştı.
8 ayYani ona gidiyor
01 Yorumla
Soran8 ayFarkındayım uzak durucam artık
8 ayHerşeyin fazlası zarar
01 Yorumla
Soran8 ayÖyle..
Ne yani enayilik desek yapmıycan mı
02 Yorumla
Soran8 ayÖyle bir inan değilim ama artık bazen çok geliyor
8 ayHayır demeyi öğrenmelisin
02 Yorumla
Soran8 ayDiyemiyorum
- 8 ay
Artık demelisin
kime yaptığına bağlı değil mi sence
10 Yorumla
8 ayhakedene yapmıyor eger enayılıkdır
00 Yorumla
8 ayEvet..
00 Yorumla
Gizli Üye(30-35)8 ay
İyilik yap denize at01 Yorumla
Soran8 ayAma çok oldu iki haftadır yani benimde kendi hayatım var arada tabi oluyor
- Aile & Toplum konusunda 6,9b cevap paylaştı.
8 ayTabi
00 Yorumla
8 ayÖyle tabii
00 Yorumla
Devamını Gör(32)
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer