
Evlenirken ben de basacağım, hatta ayağını kıracak kadar sert 😜😂 ama merak ettim. Neden gelinler nikahta damadın ayağına basarlar?

Evlenirken ben de basacağım, hatta ayağını kıracak kadar sert 😜😂 ama merak ettim. Neden gelinler nikahta damadın ayağına basarlar?
Kimsenin çok da ciddiye almadığı daha çok eğlenceye dönmüş bir gelenek. Evlilikte sözü ben söyleyeceğim esprisi üzerinden yürür ama işin özü biraz da ortamı yumuşatmak nikah anına gülümseme katmak. İnsanlar bu anı bekler gülüşür fotoğrafını çeker yani ciddi bir güç gösterisi değil daha çok tatlı bir yarış gibi. Bazı büyükler gelin baskın olacak diye yorumlar bazıları da damat alttan almayı öğrenecek der. Aslında her iki tarafın da birbirine anlayış göstermesi gerektiğini hatırlatan ufak ve hoş bir sembol diyebilirim.
Biz arkadaşın nikah masasının altına iş ayakkabısı koymuştuk 😂😂kızın haberi yok masaya geçtiklerinde arkadaş değiştirdi hemen. Kız basınca da bizimki kalkıp ayakkabıları gösterdi salonda bi kahkaha tufanı 😂😂
Gelinlerin nikahta damadın ayağına basma geleneği aslında oldukça eski bir adet. Bunun temelinde mizahi bir mesaj yatıyor: *“Evlilikte sözün bende geçecek!”* gibi tatlı bir iddia. 😄 Tabii ki bu gelenek günümüzde eğlence ve şaka amaçlı yapılıyor. Bazıları bunu bir güç gösterisi olarak görse de, işin aslı daha çok çiftin gülümsemesine ve anılarına hoş bir detay katmaya dayanıyor. ❤️ Sen de o anı neşeli bir şekilde yaşa ama ayağı kırma tabii haha! 😜👣
Hiç kırar mıyım 😂😂 hastanelik edeceğim helle bir evleneyim 😂😂
Cevap
4Cevap
evlenince o sana basacak diye önden öcünü alıyor olsa gerek
Ortaçağ artığı gelenekler sorgulanmaz
Sert çak diyor 🤣
Oda sana bir basar ciyak ciyak diye bağırırsın 😂
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?