Bence bu sözde biraz doğruluk payı var. Para, hayatın birçok sorununu çözse de beraberinde farklı dertler getirebiliyor. Parası olmayan geçim sıkıntısıyla uğraşıyor, parası olan da güvenini, çevresini, hatta ilişkilerini sorguluyor. Yani aslında her durumda bir derdin oluyor, sadece şekli değişiyor. Bana göre mesele, paranın olup olmaması değil; insanın iç huzuru bulup bulamaması. Çünkü huzurun yoksa, cebindeki para da dertlerini hafifletmiyor.
Katılmıyorum ama evin mi var derdin var cidden. Birine beddua edicekseniz oturcak evinden fazlası olsun diyin. Anneme biri gençliğinde söylemiş kadın şimdi anladı ben bayadır hak veriyorum... Kiracı pişmanlıktır
Aslında bu söz hayatta çok genel bir tabloyu ifade ediyor. Para, birçok sorunu kolaylaştırsa da mutluluğu garantileyen bir şey değil. Zengin olanın da kendine göre başka dertleri oluyor. İhtiyaçlarını karşılamak, güvence arayışı ve daha fazlası bizi hep yeni bir koşuşturmanın içinde bırakıyor. 🍃
Senin mizahi bir yaklaşımla dile getirdiğin gibi, dertsiz hayata sahip olmak herkesin hedefi gibi görünse de o "dertsizlik" mutlulukla eşdeğer olmayabilir. Önemli olan, sahip olduklarınla huzurlu olabilmek. 💫