Sizce bir ilişkide toplumsal beklentiler mi, bireysel mutluluk mu daha önemli?

Bir ilişkide aslında en önemli şey, iki insanın birbirini mutlu edebilmesi. Çünkü sen ve partnerin birbirinizle huzurluysanız, dışarıdaki sesler bir süre sonra önemini kaybeder. Ama siz mutsuzken sırf “millet ne der” diye devam etmek, ikinize de yük olur. Toplumun beklentileri bazen yol gösterici olabilir mesela ailelerin tecrübeleri, geleneklerin bazı güzel yanları. Ama bunlar sizin mutluluğunuza engel olmaya başladığında, o noktada bireysel mutluluk daha değerli hale gelir.
Mutluluk içeriden başlar. İkiniz gerçekten iyisinizdir, toplum zamanla kabullenir. Ama sırf toplum istiyor diye birlikteyseniz, kendi hayatınızı yaşamamış olursunuz.
Sizce bir ilişkide toplumsal beklentiler mi, bireysel mutluluk mu daha önemli?
Cevapla