Türkiye ve İsviçre hakkında düşüncelerim ne düşünüyorsunuz?

2 senedir isviçrede yaşıyorum annem babam vatandaşlığı vardı oradan aldım Almanca ve Türkçe Biliyorum bak şimdi Türkiye'de asgeri ücret 22k isviçrede 4000 frank yani 200k gibi bir şey bak şimdi vergiler burada yüksek olabilir ama Türkiye kadar olamaz Türkiye'de nefesten bile vergi alınıyor eğitim çok iyi doğal güzellik Türkiye'ye bin basar sonra Schengende olduğu için Tüm AB ülkelerine kimlik kartı ile gidebilirsin zorunlu askerlik diyorsunuz ben devlette biryere gittim Müslüman ve Türk olduğumu söyledim onlarda beni askerlikten muaf tuttu sonra demokrasi var burada başkan yok herkesin oyu eşit halk refah içinde sonrasında ayrımcılık yok Türkiye'de Müslüman dinsize dinsiz müslümana yapıyor ayrımcılığı burada hiçbiri yok sonra eğitim dedik bide insanlar burada insanlar Türkiye'den bin kat daha iyi Türkiyedekiler cahil buradaki insanlar akıllı bak mesela Türkiye'de heryerde taciz edilebilirler seni ama burada karanlık sokaktan geçsen bile olmaz mesela Türkiyede dedeler Okey oynasın batak oynasın çay içsin Amerika'nın oyunlarını konuşsun Avrupa'da yaşlılar dünyayı geziyor ya başka sözüm yok aklınız varsa Almanya'ya gelin ya da ABD.

Türkiye ve İsviçre hakkında düşüncelerim ne düşünüyorsunuz?
Cevapla