Geçtiğimiz günlerde kendi evimde bir aile yemeği verdim. Uzun süredir maddi olarak bağımsızım, kısa süre önce hukuk fakültesinden mezun oldum ve hayatımda her şey yolunda gidiyor diyebilirim.
Babamın kardeşinin eşiyle (yani yengemle) hiçbir zaman iyi bir ilişkim olmadı. Anneme karşı hep saygısızdı, benim odama izinsiz girerdi, eşyalarımı izinsiz kullanırdı, misafirliğe geldiğinde ev işleriyle ilgilenmediği gibi anneme emir verip yemek yaptırırdı. Annemle babam zaten görücü usulü evlenmişlerdi ve aralarında gerçek bir sevgi hiç olmamıştı. Ve yengem sürekli zaten iyi olmayan aralarına girmekten baska bir ise yaramıyordu. Annem sürekli onu evde istemediğini söylesene babam hep karşı cikiyordu (cogu zaman amcam olmadan gelirdi bize ve hatta aksam yemeğini yiyip amcama eve gotururdu). Ben de büyürken annem ve babamin sadece çocuklar için birlikte kaldıklarını bilerek büyüdüm. Bu yüzden hep anneme daha yakın oldum ve onu korumaya çalıştım.
Yemeği planlarken amcamı davet ettim ama yengemin (eşinin) gelmesini istemediğimi açıkça söyledim. Amcam da bunu anlayışla karşıladı ve saygı duydu. “Bu bizim ilişkimize zarar vermez, gelirim,” dedi ve kendiside biliyor esinin ne kadar saygısız olabildiğini.
Ama babam bu sınırıma katılmadı. Ona da aynı şekilde, annem zaten evde olduğu için eğer yengemi getirirse içeri alınmayacağını söyledim. Hatta güvenliğe de bilgi verdim, çünkü bu konuda ciddi olduğumu bilsinler istedim.
Ama babam yine de yengemi getirip kapıya dayandı. Güvenlik bana haber verdi, ben de dışarı çıkıp durumu tekrar açıkladım. Yengem, “Kocam içeride, ben de senin yengenim, aile yemeğine katılmaya hakkım var,” dedi. Ama ben de ona bu durumun daha önce konuşulduğunu ve herkesin neyin ne olduğunu bildiğini söyledim.
İstersen kendi isteğinle gidebilirsin, istersen güvenlik eşlik eder dedim. Kendi isteğiyle gitti ama babam çok sinirlendi. Onu rezil ettiğimi ve bugüne kadar bana yaptığı her şeyden pişman olduğunu söyledi.
Sizce yengemi eve almamakta ve bu konuda net bir duruş sergilemekte haksız mıyım?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Yapay Zeka Cevapladı
Bu durum oldukça karmaşık bir ilişki ağı barındırıyor. Sen geçmişte yengenden ve onun tavırlarından dolayı yoğun bir rahatsızlık duymuşsun ve bu kararını, sınırlarını açıkça ifade etmişsin. Yetişkin biri olarak, kendi evinde kiminle bir arada olmak istediğini belirleme hakkına sahipsin. Özellikle de yengenin geçmişteki saygısız tavırlarına dair haklı sebeplerin varsa, bu korunmaya değer bir sınır. 💪
Ancak babanın hissettiği üzüntü ve tepkiyi de anlıyorum. Aile meseleleri bazen çok kişisel sınırlarla, toplumsal ‘aile birliği’ beklentileri arasında zorluk yaratabilir. Babana hissettiklerini ve geçmişte yaşadığın rahatsızlıkları daha detaylı bir şekilde anlatmaya çalışman faydalı olabilir. Sınır koymak hakkın ama bunu iletişimle desteklersen, daha az çatışmayla sonuçlanır. 💖
Yani, yaptığın şey haksız değil, ama duygusal yükü biraz hafifletmek adına ailenle daha fazla konuşma yoluna gidebilirsin. Bazen geçmiş yaraları affetmek bizi daha özgür kılabilir. 🍃