26 yaşımdayım 5 yıl önce babam öldüğünde çoğuna ters gelecek bir yaşantım olduğu bir gerçek ama özgür irademle seçtiğim bolca sigara alkol tükettiğim gece gezdiğim kimselere hesap vermediğim bu yaşantımı kendim seçmiştim. Babam bile karışamazdı ama babamdan sonra benden 2 yaş küçük velet yani velet diyorum ama canavar mı demeliyim bilmiyorum; bana bu hayatımı değiştirmem için baskı yapmaya başladı ve zamanla bu baskıyı fiziksel şiddete vardırdı. Küçük tuvaletlere kapamadan tut, ek ayak üstünde bekletmeye kadar aşağılayıcı cezalara katlanmak zorunda kalmamın sebebi son derece acı ve aşağılamayı içeren şiddet uygulamalarıydı. Bir an öfkeyle uygulanabilecek türden değil tamamen cezalandırma amaçlı bedenimin alt kısımlarına özellikle de ayaklarımın altına ince oklavayla vurma şeklinde adeta falaka şeklindeki cezalar sonucunda asıl gurur kırıcı olan şey gerçekleşti ve ben kayıtsız şartsız teslim oldum. o beni nasıl bir abla olarak görmek istiyorsa öyle biri oldum. İçki, sigara, serbest yaşam, kafa dengi arkadaş gurubu bunların hiçbirinden kırıntı bırakmadı hayatımda; hatta onların yerine kimleri arkadaş edeceğim konusunda bile bana söz hakkı tanımadı. Ailede ve yakın çevrede onun bu başarısının takdir edilmesi ve benim dayakla pek çok sorunun "çözülebileceğine" dair bir örnek olarak sürdürdüğüm hayat çok onur kırıcı. Bana zorla okulu bile zamanında bitirtti. Sonra iş buldum evden de ayrıldım ve artık özgürüm ama benim hayatımdan bazı şeyleri öyle bir çıkardı ki şimdi sokamıyorum da. Şimdilerde o da okuldan mezun oldu ve benim çalıştığım yerde ona referans olmam halinde işe girebilir veya onun girmesine engel olmam da mümkün. Kendisi oraya benim girmiş olmamı kendisinin beni zorla mezun edişine bağladığı için bu iyiliği en doğal hakkı olarak görüyordur eminim. Ben ise böyle sirk hayvanı gibi terbiye edilmiş olmayı kendime hala yediremiyorum ona bir kötülük etmem gerektiğini söyleyen ç sesim çok güçlü. Diğer yanım da affet diyor ama ortada bir özür bile yok.
sana “iyiliğin” için şiddet uygulayan biri sana iyilik yapmış olmaz bu adam seni kırarak kontrol altına aldı sonra da bunu başarı saydı üstelik hiç özür bile dilemedi affetmek zorunda değilsin çünkü affetmek için önce pişmanlık gerekir seninse içinde hala yara var referans olursan bu sefer kendi emeğine ihanet etmiş gibi hissedersin özür yok pişmanlık yok hak da yok o yüzden karar senin ama kendine bunu borçlusun affetmek değil korunmak lazım bazen çünkü sen haklısın
02 Yorumla
Soran10 ayAma gurur duyuyor yaptıklarıyla. Beni dövmek için kullandığı sopayı ders çalıştığım masaya koydu 2 sene dokunamadım korkumdan... kafamı dersten kaldırınca sopayı görüp biraz daha çalışıyordum. Velet zayıf alsam yine yatırıyordu falakaya
Soran10 ayBen mezun olup iş bulduğumda dedim ki işte beni döve döve istediğin hale getirdiğini zannediyorsun ama iş bulup para kazanınca evden ayrılacağım. Sonra istediğimle arkadaş olurum ister sigara içerim ister içki. Yani bana attığın dayaklar boşa gitti beni istediğin kalıba sokabilmiş değilsin dedim...
Ben aslında evden ayrılmak değil özür dileyip bir daha bana karışmayqcağunı söylemesini pişman olmasını istiyordum
Güldü dedi ki;
Sen 2 senedir sigara içemiyorsyn ciğerlerin temizlendi. Tekrar başlasan da tekrar eskisi gibi bronşit olman zaman alır. Ayrıca iş ortamında o kadar içemezsin.
Seni kopardığım arkadaşlarınla tüm bağlantın yok oldu. Grupları da dağıtmışlar onlarla istesen de takılamazsın artık.
Seni döve döve ders çalıştırdım mecburen zamanında mezun oldun istersen diplomanı iade et... edebilir misin? Hayır.. senden kestiğim harçlıkları biriktirdim. O parayı da sana altın olarak vereceğim istersen fakire dağıt dedi...
Boşa uğraşma benden rövanş almaya çalışma. Gerek yok. Seni ben istediğim şekle soktum sorumluluğumu yerine getirdim. Şimdi gidersen benim sorumluluğum biter. Ama geçmişi değiştiremezsin.
En İyi Cevaplar
Şu anda ondan intikam alabilirsin evet ama vakti zamanında açıkçası seni bir hayvan gibi terbiye etmiş falakaya yatırarak. Yani artık eski hayatına dönemezsin her eski hayatına dönmek istediğinde ayaklarının altında hissedeceksin donmemen gerektiğini. Bence bu saatten sonra intikam alsan da almasan da bir şey değişmez
142 Yorumla
Soran1 yılÇok acımasızca bir yorum olmuş
Soran1 yılÜzeründen 1 gün geömiş bu soruyu nasıl bulduğunu merak ettim...
Belirli bir tema ile arama mı yaptın da çıktı?
Soran1 yılHangi temayı arattın?
Hayır yani 24 saat geçmiş bir konuya kolay kolay cevap gelmez de
Soran1 yılTahmin ettim :(
Soran1 yılYediğim falakalar aklıma geldi
Soran1 yılMaalesef
Soran1 yılAnnem ilkinde gerek yok oğlum dedi araya girdi ama son aşamada... dayak başlamadan önce.
O da dedi ki başı derde girdiğinde korumak için sorumlu olacaksam benim sözümden çıkamaz... eğer hiçbir sorumluluğun yok bırak ne hali varsa görsün diyorsan hemen çözerim dövmem... dedi...
Annem gık diyemedi... sonra kapı çaldı ve maalesef teyzem kızını da alıp geldi
Soran1 yılVelet onları da çağırdı. Teyzemin kızı bana özenşrdi. Ben de ınu benim gibi olmaya teşvik ediyordum. Teyzem de gıcık oluyordu velet beni falakaya yqtırdıktan sonra onu çağırdı kızını da alıp gelsin diye
Soran1 yıl:( çok fenaydı
Soran1 yılBayrak sopası... kablo borusu da denebilir... 40 sopa :(
Soran1 yılSenin fantezilerini beslemeye niyetim yok
Soran1 yılBşr özür bile dilemşyor
Soran1 yılAma zorba ise neden intikamı hak etmediğini düşünüyorsun?
Soran1 yılZorbalık mı etti babalık mı?
Soran1 yılEvet... çevremdeki herkes onu haklı buluyor
Soran1 yılEn gıcığı da falaka şeklinde dövdüğü için daha da takdir edilmesi
Soran1 yılAşağılıyor çünkü sakin sakin dövüyor... söz dinlemediğin için p dayağın atıldığı zarar verilmek istenmediği eğer itaat edersen bir daha olmayacağı mesajını veriyor. Bu kuşağa geldiğinden çok daha kötü aslımda
Soran1 yılÖyle olsa benim için herlwy daha kolay olurdu. Ama değil. Beni dövmekten zevk aldıysa da asla dayak için bahane aramadı. Kuralları ben uyanırım da dayak atsın diye sertkeştğrmedi. Aksine itaat ettirdikçemizin verdiği şeyleri arttırdı.
Soran1 yılVeli toplantısına velisi olarak gittiğim çocuğun falakaya yatırıp döverek hizaya soktuğu biri olduğumu düşünmek zor geliyor
Yapay Zeka Cevapladı
Canım, yaşadıkların gerçekten çok ağır ve derin izler bırakmış olabilir 😔 O yaşta, yakınından böyle bir baskı ve şiddet görmek hiç kolay bir şey değil. Affetmek bazen insanı özgürleştirir ama kimse zorla affetmek zorunda değil 🍀 Hele ki ortada bir pişmanlık, yüzleşme veya özür yoksa... Kendi yaralarınla ilgilenmek ve kendini iyileştirmek asıl önceliğin olmalı 💚 O kişiye referans olman “affetmişim” anlamına gelmez, geçmişin üzerindeki yükleri sana taşıtmaz. İçindeki öfkeyi küçümseme, çünkü o da seni koruyan bir his. Önce kendine iyi davran ve zamanı geldiğinde, affetmeyi veya affetmemeyi kendin seç 🌿 Seçimini yaparken dürüstçe neye ihtiyacın olduğunu hisset. Kendini suçlama, bu yaşananlarda sorumlu olan sen değilsin 🌸
Oyum: Affetmeden referans olma, önce kendini dinle 🌱02 Yorumla
Soran1 yılBenim öncesinde sigara ve alkol tüketiyor olmam; sık sık sarhoş olmam, okula gitmiyor olmam; derslerimin kötü olması ve kardeşimin tüm bunları düzeltmek için önce güzellikle uyandıktan sonra falakaya yatırmış olması; ayaklarımın altı dışında hiçbir yere vurmaması; hayatımda ortadan kaldırmak istediği herşeyi hayatımdan çıkarmayı başarmış olması ,, onun zoruyla okulu bitirmiş olmam , söz dinlediğim zaman asla dövmemesi; döndüğünde kontrolü kaybetmeden sadece yola getirmek için ceza olarak dövmesi ve sonuçta bemi tam ailemin istediği hale sokması onu o kadar takdir etmelerine sebep oluyor ki en ufak pişmanlığı yok...
Ama ben bu kadar kolay yenilmiş olmayı kendime yediremiyorum. Herkes diyor ki şiddet çözüm değil bir yere varamazsın. Ama o vardı işte beni istediği şekle soktu. Ben çok mu zayıf biriyim ki direnemedim?Yapay Zeka Yorumladı
Fenomen1 yılAsla zayıf değilsin canım, kimse böyle bir duruma hazırlıklı olamazdı 😢 Her insanın direnme gücü bir yere kadar, yıpranan sen değilsin, yıpratan o olmuş 🥺 O davranışlar kesinlikle sağlıklı ya da doğru değil. Sonuçta baskıyla “iyi” olmak hiç kimseyi mutlu etmez 💔 Şu an hissettiklerin tamamen insani ve çok doğal. Kendine bu kadar yüklenme, sen sadece o an hayatta kalmaya çalışmışsın 🌷 Şiddet ve baskıyla şekillendirilen bir hayat, senin istediğin gerçek hayatın değil aslında. 🫂 Yüreğine sarılıyorum, kendini suçlama lütfen; bu sende eksiklik değil, yaşadıklarının ağırlığı. Kaç kişi aynı şeyi yaşasa, aynı durumda olurdu. Kocaman sevgiler canım 💚🌱
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
1Cevap
Özele gelir misin
059 Yorumla
Soran10 ayMaalesed
Soran10 ayBuradan yazılmayacqk bir şeyler yazmak veya okumak istemiyorum
Soran10 ayDeğil
Soran10 aySen de o insanlardan birisin
Soran10 ayP zaman özele gerek yok... madem kendini ayırmadın neden öğrenmek istiyorsun özelden
Soran10 ayYazacağını buradan yaz
Soran10 aySorumu sordum işte
Soran10 ayHaklılık payı diyemeyiz... eğer erkek olarak benden sorumlu ise %100 haklı... ama sorumluluğu olamaz sadece uyarır geçer sonrasında bir sorumluluğu yoktur diyorsan %100 haksız... sadece yöntemi eleştirmek gerçekçi değil çünkü dialog kurmaya nasşhatlerini dinlemeye bile tahammülüm yoktu ciddiye almıyordum
Soran10 ayHayır ama işte benim iyiliğimi için yaptığı herşeyde başarılı olması yani dayağın bu kadar başarılı olması beni adeta sirk hayvanı gibi terbiye etmiş olması ağırıma gidiyor. Nasıl bir ablası olsun istiyorsa %100 o şekle sıktı beni. Dayak işenyaranaz şiddet çözüm değildir bşr yere varılmaz yaoan yine yapar diyorlar hep... acaba bizde öyle olmaması benim ezikliğim yüzünden mi?
Soran10 ayHiç direnemedim. Sadece sigarayı bırakmak zordu bir iki ay kaçamak yapa yapa içti... 3 kere yakaladı ve derhal falakaya yatırdı... acıya dayanamadım ve bıraktım. En kötüsü de bir kere kendisini de özgür kız olmaya teşvik ettiğim teyzem kızını çağırdı teyzemle birlikte geldiler falakayı onların önünde yedim... o vazşyette sergiledi beni
Soran10 aySigara için 4 lere yatırdı ve bu yetti... sonra baktı ki dayakla hizaya geliyorum. Oluşu zamanında bitirmek için korkunç yoğun bir rogram yaptı ve hedeften uzak kaldıkça dövdü... 5 kere de öyle sopa yedim etti 9
Soran10 ayEngel olmayı bırak kendisi istemiş dövecepin zaman bizi de çağır Pelin de görsün dik başlılıpın sonucu demiş... sonraki dayaklarda da getirmek istedi kızını. Ama 2. defa buna iİn vermedi
Soran10 ay40 sopa... ince plastik kablo borusu... bayrak sopası gibi düşün... ince Hadid içi boş esnek... acısı korkunç ama hiç zarar vermeden
Soran10 ayEvet zaten öyle... iyiliğimi istediği konusunda şüphe yok zaten...
Benim uykum geldi de yarın devam edelim... ama sen yine de yaz
Soran10 ayNiyet okuma hiç adetim değildir. Eğer amacın sadece bu konuda fikir beyan etmekse zaten buradan yazabilirsin...
Teyzem demişsin. Onun yaptığı anlattığımda sınırlı değil. Beni falakaya yatırdıpında onu öağıracağını bilmiyordum. Telefon açıp "teyze pelini de al gel ceza uygulayacağım onun da kulağına küpe olsun diyordun ya hadi çabuk gelin" dediğimde beynimden vurulmuşa döndüm. Hayır dedim olmaz ablacım yanlış anladın sana fikrini sormadım ki? 15 dakika olmayacak şekilde yalvardım olmadı, tehdit ettim kğfğr ettim olmadı debelendşm öırpındım ama falaka dpzeneğimde ayaklarım 1 santim oynamadı. Sınra geldiler. O an kadar uyandığımı hatırlamıyorum teyzem bşr de ne dese beğenirsini?
Soran10 ayKız Esra (ben esra) hayırdır bu merhaba hal? Neden ayakların havada bağlı vazşyette karşıladım bizi? Diye göya soru sorup kızına döndü... kızım senin Esra ablamla arab iyidir sen sor bakalım neden bu haldeyim?
Soran10 ayBu 2. falakaydı. ilkinde karıştı engel olmak istedi. Velet buna dedi ki "amme ablam bu yaşantısısıyla başını derde sokarsa benim her türlü onu kurtarma sorumluluğum var mı yok mu? Eğer sorumluluğun yok diyorsan dövmem bırakırım sonra da hiç karışmam. ... ama sorumluluğum varsa hizaya sokmak bana düşer."... ben ümitlendim bışver tamam ne sorumluluğun olacak diyecek ve beni kurtaracak diye... ama diyemedi ve aradan çekildi...
Soran10 ayFalakanın ne kadar onur kırıcı olduğunun farkındasın değil mi? Tekme tokat dövse kemiklerimi kırsa bu kadar gururum kırılmazdı. İlk dayağı başladığında çaresizce ayaklarımı kastım parmaklarımı kıvırdım... ayaklarımı çırpındığım kıvrandırdıdım... o da dedi ki seni senin iyiliğin için cezalandırılsın ayaklarını kıvırıp diye seni bırakacak değilim. Bu şekilde canın daha çok yanar dedi... o kadar net söyledi ki bemim yelkenleri suya indi. Ayaklarımı açıp sabitlenmiş. Her sopada 10 saniye kadar ayaklarımı kıvrandırmama çırpındırmama izin verdi sınra ben çaresizce sabitleyip hizaladım ayaklarımı mecburen...
İkinci dayak sırasında teyzem bunu da görünce kızına özellikle gösterip bak kızım özgür Esra ablana... hani kimseye hesap vermeyen kız ataklarını kuzu kuzu yan yana getiriyor ailenin reisinie val kaldırmanın sonucunu gör işte...
Soran10 ayZaten en çok sa bu geröwk sinir bozuyor. Çünkü bu yüzden herkes onu pohpohluyor
Soran10 ayİşte onu öyle söyleyemeyiz... daha önce de dedim. Başka bir yolu sa yoktu 19 yaşında çocuk ciddiye alacak değildim
Soran10 ayBen mezun olup iş bulduğumda dedim ki işte beni döve döve istediğin hale getirdiğini zannediyorsun ama iş bulup para kazanınca evden ayrılacağım. Sonra istediğimle arkadaş olurum ister sigara içerim ister içki. Yani bana attığın dayaklar boşa gitti beni istediğin kalıba sokabilmiş değilsin dedim...
Ben aslında evden ayrılmak değil özür dileyip bir daha bana karışmayqcağunı söylemesini pişman olmasını istiyordum
Güldü dedi ki;
Sen 2 senedir sigara içemiyorsyn ciğerlerin temizlendi. Tekrar başlasan da tekrar eskisi gibi bronşit olman zaman alır. Ayrıca iş ortamında o kadar içemezsin.
Seni kopardığım arkadaşlarınla tüm bağlantın yok oldu. Grupları da dağıtmışlar onlarla istesen de takılamazsın artık.
Seni döve döve ders çalıştırdım mecburen zamanında mezun oldun istersen diplomanı iade et... edebilir misin? Hayır.. senden kestiğim harçlıkları biriktirdim. O parayı da sana altın olarak vereceğim istersen fakire dağıt dedi...
Boşa uğraşma benden rövanş almaya çalışma. Gerek yok. Seni ben istediğim şekle soktum sorumluluğumu yerine getirdim. Şimdi gidersen benim sorumluluğum biter. Ama geçmişi değiştiremezsin...
Sinir oldum hiç pişmanlık göstermedi. Bir kere 50 almam gereken bir sınavdan 47 aldım diye falakaya yatırmışlığı vardı. Hiç olmazsa o gün zulmettiğini kabul et insan 3 puan için ablasını bağırta bağırta döver mi? Dedim... cevap yerine soru sordu : " o günden sonra hiç 61'den düşük not aldın mı?" ... başımdan aşağı adeta kaynar su boşandı... maalesef o günden sonra hiç zayıf almamıştım. Kendimden utandım. Keşke daha zayıflar alıp sopa yemiş olsam dedim içimden.
Soran10 ayHayır tabi ki... yani demek istediğim şu ki o günden sonra bu dayağın işe yarayıp bemi tam istediği gibi kafamı kaldırmadan ders çalışma mıduna sokmuş olması buna direnip tekrar sopa yemiş olmaktan daha onur kırıcı
Soran10 ay40 sopa her seferinde aynı... gözümü yuvasından çıkaracak gibi beynimde şimşek çakıyor gibi hissettirecek kadar çok acıtıp diğer yandan dayak bittiğinde acısı 5 dakikada geçecek ve iz bırakmayacak şekilde...0
Soran10 aySöyledim ya... plastik kablo borusu bayrak takılan ince esnek borular olur... veya çocuklar tüf tğf oynar. Yeşil renkli. İnce ve hafif olduğu için bir zarar vermeyeceğini bilerek sert vurabilir ama esnek olduğu için korkunç acıtıyor
Soran10 ayNasıl düşünür müydün? o zaman zaten sigarayı bırakmazdım mesela... ama sigara içmek gece gezmek benim kararımdı. Ona ne ben onu anlamıyorum. Bir dayak sonrası bir soru sordum dedim ki sen 19 yaşında cici bir genç öız örnek bir kız ben ise 22 yaşımda içki sigara içen bir abi olsam sen bana bunları yapabilir miydin? Ha... sadece sorulursa fikrini söyleyebilirsin. Çok ısrar edersen tokadı yer otururdun abinden..
Evet dedi tam da öyle olurdu... dedim işte sen iyi örnek bir yaşantın var diye bulmuyorsun kendinde beni dövme yetkisini...
Omzunu silkti dedi ki evet aynen de öyle. Sen bana evin erkeği olduğum için itaat etmeye mecbursun ; ben iyi çocuk olduğum için değil. Hatta ben kötü çocuk olsam yine seni dövüp istediğimi yaptırabikirim. Ama ben öyle kötü biri olsam sen polise mahkemeye giderdin; annem senden yana olurdu. Komşu teyzeler beni asansörde bina kapımda filan beni tebrik etmezdi. Benim aile reisi konumum sarsılırdı. ... ama sen kızsın ve bana gücün yetmediği için bana itaat etmeye mecbursun
Soran10 ayİşte erkek olması neden üstün kılıyor onu? Sadece kaba gücünüz var. Tam da bunu söylüyor. Madem ki dayakla seni hizaya sokabiliyprum o zaman buna başvurmadığım için eski halinde kalıp kendine zarar verirsen sorumlu ben olurum... ama kız kardeş bunu yapamayacağı için sorunlu da olmaz diyor
Soran10 ayBu arada teyzem ve kızının yanında yediğim dayak sonrası o gecenin psikolojik işkencesi bitmedi. Bana telefonumu verip şu şu şu arkadaşlarını arayıp "erkek kardeşim izin vermiyor bir daha görüşemeyecepşx" dedirtti... öncel hayır olmaz dedim tamam ben uzak durayım. Hayır dedi öyle kopamazsın şimdi bu telefonları açınca istesen de seni bir daha aralarına almazlar. Bir daha sabahlara kafar gezip tozacağın orada burada içeceğin arkadaşların olmayacak... çaresiz hepsini tek tek aradım. En sonunda o tayfadan olmayan yakın bşr sınıf arkadaşım vardı şebnem... dedi ki şebnem abla konusunda kararsızım. Serseri değil ama örnek bir kız da değil ve çok fazla vaktini alıyor. Bundan sonra ona ayıracak vaktin olur mu bilmiyorum bari onu yasaklamasın diye asış yalvarıyorum ayaklarıımın acısı yeni geçmiş biliyorum ki o ne derse o... teyzem konuya girdi lanet olası... gökhan dedi... madem tereddüt ediyorsun neden riske girip hayatında kalmasına izin vermesin ki? Ne faydası var bu kızın? Tamam zararı da yok ama ne gerek var ki yani yasak etmemen için bşr sebep var mu? ... yasakla gitsin kafan rahat etsin... hazor ayakları sopa tadını almış ne dersen yapıyor yasakla gitsin... gökhana bu çok mantıklı geldi ve onu fda arattı ve gece artık bitecek zannettim
Yelefonu
Soran10 ayDahası birnde vekwt dedi ki bunarkadaşlarla iletişimin madem koptu bundan sonra sınıfının örnek kızları en çalışkan kızlarıyla arladaş olacaksın ben onları tespitmedip arkadaş olman içim program yaparız. ... dedim hayır... ben arkdqşsız kalırım da o ineklerde arkadaş olmam dedim. .. kardeşim ne dese beğenirsin? ablacım sen içinde bulunduğun durumu pek anlayamıyorsun veya dayak hoşuna gitti tabanları kaşınıyor... senin kendi düşünce ve irademle olultuesupun arkadaş çevreni beğenmediğim için onlardan seni kopardım. Yeni arkadaşlarının kim olacağını belirlerken neden senin fikrini sorayım ki?
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer