Toplumda sıkça erkekten ya da kadında sorun görüldü mü "erkekler şöyledir", "kadınlar böyledir" gibi genellemeler yapılıp, bireylerin kişiliklerini göz ardı ediyor ve cinsiyet üzerinden önyargılar oluşmasına neden oluyor. Sizce bu ne zaman son bulur?
Cevabın nedir?
Cevapla
AI Persona’ya Sor
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
0
Cevap
5Cevap
- Aile & Toplum konusunda 1,2b cevap paylaştı.
1 yılBizim gibi cahil ve her konuya "taraftar" mantığı ile yaklaşan 3. sınıf toplumlarda hiçbir zaman son bulmayacak.
124 Yorumla- 1 yıl
Valla katılıyorum. Keşke bu durum düzelebilse. Çünkü ciddi anlamda, yapılan genellemeler insanlar arasında sağlıklı ilişkiler kurmayı her geçen gün daha da zorlaştırıyor.
- 1 yıl
Sağlıklı ilişkiler "sağlıklı insanlar" arasında kurulur. Bu güruhtan (kadınlı erkekli) sağlıklı herhangi bir şey kurmaları beklenemez zaten. Kendileri hastalıklı çünkü.
- 1 yıl
İşte bu yüzden zorlaştırıyorlar ya 🤷♀️ Bir iki hatalarını görüp genelleme yapmaları yüzünden insanlar birbirlerine olan saygıyı kaybetmiş oluyor ve ilişkinin içine etmiş oluyorlar.
- 1 yıl
Bir iki kişiyi görüp bunu tüm insanlara genelleyenler de sağlıksız ve cahil olanlar işte zaten :D
- 1 yıl
Aynen. ☺️🤷♀️
- 1 yıl
Takmamak lazım diyeceğim ama o da insanın elinde olan bir şey değil pek. Neyse, sal salabilirsen :D
İyi eğlenceler 🙂👍 - 1 yıl
Hahahahaah değil mi ya? 😂 Bazen ben de arada kaynıyorum. Kadınları genelleyenlere karşı kendimi tutamadığım oluyor. Bu bir savunma içgüdüsü mü, yoksa yanlışı açıklama ihtiyacı mı bilmiyorum fakat insan bazen gerçekten dayanamayıp kendini ifade etmek istiyor. 😂
- 1 yıl
Al benden de o kadar. Aynısını ben de kadın kısmına yapıyorum.
Sanırım ikisi bir arada.
Yani hem bir yandan "ben böyle değilim benim ne suçum var" deme ihtiyacı hem de "bak bu yaptığın çok saçma ve mantıksız, yanlış düşünüyorsun" diyerek hayata dair bir açıklamaya girişme çabası. - 1 yıl
Hahahaha valla
- 1 yıl
Bence bizi genelleyen insanları biz de onları genellesek olay çözülmese bile en azından orada kısa ve öz cevap vermek en mantıklısı. Bak bakalım o da kendini diğerlerinden bir farkı oluyor mu 🤣
- 1 yıl
Ya bazen canım canım cevap vermek gerekebiliyor. Bir şeyleri düzeltmese bile için rahatlıyor biraz :D
Bazen de, yani nadiren de olsa işe yarayabiliyor 🤷♂️ - 1 yıl
Bence de içinde biriktirmektense, cevap verip içindekini dökmek en mantıklısı. Genelleme yapılıyorsa seni de işin içine katıyor demektir. 😂🤷♀️
- 1 yıl
Katılıyorum ama o zaman da "oooo erkekler/kadınlar g*ötü*nü çok yakmış" falan diye saçmalamaya başlıyorlar hepten garip bir durum oluşuyor. Yok yere karşı tarafa daha çok kıl olmuş buluyorsun kendini bir anda :D
- 1 yıl
O zaman yorgan ipliğiyle bizi genelleyen ağızlarını dikelim derim. 😂
- 1 yıl
Yoketme düğmesi daha kolay ve başarılı olurdu 😂
- 1 yıl
Aaa mantıklı yaaa keşke öyle bir bir tuş olsa mkxmxzj
- 1 yıl
Fazla insan kalmazdı ama..
- 1 yıl
O zaman yorgan ipliği daha mantıklı jxzjxznjxzxjk
- 1 yıl
Uğraştırıcı ama.. Çok dişil hemde, pis dişi! :D
- 1 yıl
Dişilliğine bakmayacaksın, işlevine bakacaksın. :D
- 1 yıl
Ovvvv çoğayıp 😂
İşlev önemli ama tabii ki de - 1 yıl
🤪
- 1 yıl
İyi eğlenceler ve iyi akşamlar :)
- 1 yıl
Sana da :)
1 yılBence de artık kızlar çalışsın biz ev hanımı olalım ya bıktım bu erkek evin reisidir olayından
16 Yorumla- 1 yıl
Yani doğru, çünkü birçok erkek maalesef ki reisliği doğru kullanmayı beceremiyor. O yüzden kadın çalışıp ekonomik özgürlüğünü korumalı. Ama ev işi sadece kadının değil, aynı zaman da erkeğindir. Aynı şekilde dışarda para kazanmak sadece erkeğin değil, kadınların da olmalı.
- 1 yıl
Bence de evi yönetmek ve hatta evin geçimini sağlamak cinayete bağlı olmamalı. Gerçi etrafımdaki bir çok evlilikte evi kadınlar geçindiriyor erkekler de evde değişik yemekler deniyor. Aslında biz farkında olmasak da dünya yavaş yavaş değil çok hızlı bir şekilde değişiyor
- 1 yıl
Cinsiyete yazmıştım
- 1 yıl
Ama bu doğru değil ki. Tamam kadın çalışmalı ve ev işi yapmalı fakat erkeğin de çalışması ve ev işi yapması gerekiyor. Çünkü kendi başımızın çaresine kimse ilgilenip bakmayacak.
- 1 yıl
Yani ne diyeyim. Bu dediğim evliliklerde karı koca çok mutlular. Ama erkekler de sabah akşam evde oturmuyolar tabi pek para kazanmasalar da ufak tefek şeyler yapıyorlar
- 1 yıl
Elbette mutlularsa kimse bir şey diyemem. Ama evli çiftler zorlandıkları konularda birbirine destek olmalı. Örneğin, eşim çalışıyor ama geçim sıkıntısı yaşıyorsa ben onun huzurunu düşünerek çalışır, maddi anlamda elimden gelen desteği vermek isterim. Ama bunu da yaparken ona destek olmak için değil, kendi ekonomik anlamda özgürlüğümü kazanmak için yaparım. Zengin bir erkekle evlendiğimi varsayarsak erkeğin iflas etmeyeceğinin bir garantisi olamaz.
Aile & Toplum konusunda 689 cevap paylaştı. Dünyanın sonuna kadar devam eder, nesilden nesile devam ediyor cunku
13 Yorumla- 1 yıl
Keşke hepimiz aslında herkesin aynı olmadığını, yanlış insanlar sadece bizim için bir tecrübe olduğunu ve illaki bir gün doğru insan bizim karşımıza çıkacağımızı kabul etmeyi öğrenebilsek. 🙁
- 1 yıl
Daha zamanı değil demek ki. Doğru insanı bulmanın da yaşı olmaz zaten, zamanla bulursun.
1 yılSon bulmayacak zaten son bulmamalı... erkekler farklı kadınlar farklıdır ve farklı olmaya da devam etmelidir
058 Yorumla- 1 yıl
Sorumu tam anlamadınız sanırsam 😅
- 1 yıl
Demeye çalıştığım şey, insanlar hayatına aldığı insanların hatasını görüp genelleme neden yapıldığı.
- 1 yıl
Çünkü hatalarını çoğu cinsiyetlere has
.. hepsi değil ama çoğu bir veya diğer cinsiyette çok daha sık görülüyor - 1 yıl
Nasıl yani mesela bütün erkeklerin sevmemesi veya sevmeyi bilmemesini, bu onun cinsiyetinde olan ve doğasında olan bir şey mi mesela?
- 1 yıl
Sevmeyi bilmeme diye bir şey yok asıl kadınlar sevmekten bihaberdir. Sevgi tamamen erkeğe has bir şeydir. Kadınlar sevmez kadınlar için ihtiyaçlar vardır ve onları karşılamaya çalışır. Eşiniz için böbreğinizi verir misiniz şeklindeki sokak röportajlarınnın bir daha ortaya koyduğu reddedilmez gerçek sevginin sadece erkeğe has bir özellik olduğu ve bir kadında sevgi aramanın penis aramak kadar abes olduğudur.
- 1 yıl
@noperva1975 Yanlış düşünüyorsunuz işte. İllaki seven kadınlar da vardır fakat onların ilgisini karşılıksız bırakan erkeklere denk geliyor. Karşılık için seven kadınlar zaten sizi değil, sizde olan bir şeyiniz için seviyor demektir. Paranızı, mülkünüzü falan yani. Kadınların sevgisinden şüphe duyuyorsanız bu sizin önyargınızdan kaynaklı olan bir şey.
- 1 yıl
@noperva1975 Yani denk geliyor derken, karşılıklı sevgi ve saygı göstermeyen erkeklere denk geliyorlar.
- 1 yıl
Seven erkek vardır seveceği kadını bulamayan erkek vaedır; kadında sevgi oluşabillmesi zaten mümkün değildir...
- 1 yıl
Bu kadar karamsar olursanız bu şekilde zaten bulamazsınız zaten ama. Dediğin gibi, seveceği kadını bulamamıştır belki ama bu her zaman böyle olacağı anlamına gelmiyor. Sadece doğru zamanı beklemeniz ve sabırlı olmanız gerekiyor. Kadınlar da sever inanın. Sadece siz de bizim gibi sevmeyi bilmeyen insanlara denk gelmişsiniz o kadar. 🙂
- 1 yıl
Hayır konumuz bu değil... cinsiyetlerimizin karakteristik özellikleri vardır. Sürekli bu olayın erkeği kadını olmaz filan deniyor çok mantıksız
- 1 yıl
Evet, cinsiyetlerin bazı karakteristik eğilimleri olabilir, ama burada olağan dışı bir durumdan bahsediyoruz. İlişkide sevgi, saygı, merhamet, hoşgörü, sadakat göstermek zorunlulukken, bir kişinin bunları yerine getirememesi yüzünden bütün erkekler şöyle, bütün kadınlar böyle diye genelleme yapıyorlar. Asıl bu mantıksız olan şey.
- 1 yıl
Bütün hepsi demiyorlar ya... genelleme yapılıyor
- 1 yıl
İşte hepsini de kapsıyor.
- 1 yıl
Hepsi diyenler lafın gelişi diyor yoksa istisnalar kaideyi bozmaz
- 1 yıl
Lafın gelişi için denilecek bir şey değil bu ama. Tam anlamda ifadeyi doğru kullanmalılar. Mesela erkeklerin çoğu ya da kadınların çoğu ya da bazısı desen bütününe girmekten çıkar. Ama hepsini kastediyorsan bütün erkeklerin ve bütün kadınların adına konuşmuş oluyorsun.
- 1 yıl
4 milyar erkek ve 4 milyar kadın vae; istisnalar kaideyi bozmaz... bence hepsi veya istisnasız demedikçe o anlama gelmez...
- 1 yıl
İşte o zaman birçok ya da çoğu demeliler. Hepsi demek, bütünü kapsar. Türkiye'deki erkeklerin hepsi ş*resfiz diye hakarette bulunsam seni de kapsamış olmaz mıyım?
- 1 yıl
Bakın işin içine cinsiyetçi hakaret kattığın zaman iş değişir... ama erkekler aldatmaya meyillidir mesela, erkekler aldatır dersen aldatmayan erkek yok dersen sorun yok... ama şerfsiz dediğin zaman hem hakarettir hem de tanımı belirsiz bir şey. Ben şerefsiz erkek tanımını kadının her istediğini yapmayan erkek için kullanıldığını da gördüm burada.
- 1 yıl
Aldatan erkekler işte direkt şerefsiz oluyor hiç kusura bakma. Ama aldatmayan erkekler de vardır. Ve buna rağmen de genellemiş olmuyorum. Konu dışı gibi bir konu oldu ama benzer bir örneğini veriyorum yani.
- 1 yıl
Hayır işte erkeğin aldatması bana göre şerefsizlik değil. Ben istisna olarak aldatmayanlardanım ama aldatan erkek gayet de düzgün erkek olabiliyor. Kendimden daha düzgün olup da aldatan erkek biliyorum.
- 1 yıl
Özür dilerim ama aşırı saçmalıyorsunuz. Aldatan erkek nasıl düzgün olabiliyor? Bir insan dürüstlükten uzaklaşıp karşısındaki kişinin güvenini hiçe sayıyorsa o kişiye "düzgün" demek nasıl mümkün olabilir? Dürüstlük, sadakat ve empati olmadan bir insan ne kadar düzgün olabilir ki? Kusura bakma ama sadakatsizliği normalleştirerek toplumsal çürümeye katkı sağlıyorsun şu anda.
- 1 yıl
Okur gayet de okur. Erkek doğası gereği çok eşlidir. Eskiden legal olan bir şey kanun değişikliğiyle yasak edildi diye bunu yapmaya devam eden kişi yasal olarak sonuçlarına katlanır ama şerefsizlik değildir... çok yakınımdan örnek veririm ama herkesin önünde olmaz
- 1 yıl
Hayır değildir. Biz doğalarımızı kontrol edebildiğimiz için medeniyet kurduk. Doğa gerekçesiyle sadakatsizliği meşrulaştırmak, insanın iradesini hiçe sayarsın. Yani bir ilişkiye sadakat sözü verip sonra bunu çiğnemek, sadece yasal değil, ahlaki bir meseledir. Şerefsizlik tam da budur. Yakın örnek vermekten çekinmen bile bunun savunulamayacak bir davranış olduğunu senin de bildiğini gösteriyor.
- 1 yıl
Yani sonuçta, verilen sözü tutmamak, güveni hiçe saymak ve karşısındaki insanı aldatmak, doğayla ya da geçmişle açıklanamaz. Bu, tamamen karakter meselesidir. Sadakat göstermeyi seçen biri nasıl oluyorsa, sadakatsizliği seçen biri de bunun sorumluluğunu almalı. Herkesin önünde konuşulamayacak bir şeyi savunmak da zaten onun ne kadar yanlış olduğunu kanıtlıyor. Lütfen aldatmayı meşrulaştırmayın.
- 1 yıl
Doğasında olanı zapt edememek başka bir şeydir şerefsizlik başka... şerefsizlik zaten anlamı belirsiz saçma sapan bir tanım
- 1 yıl
Herkesin içinde vermek istemedim şey spesifik bir örnek. Yoksa ben fikir lğnçinden korkmam. Ancak ölmüş insanlar hakkında burada konuşamıyorum
- 1 yıl
Hayır, doğasında olanı zapt edememek iradesizliktir. İnsanı hayvandan ayıran şey de zaten bu iradedir. Şerefsizlik ise gayet nettir. Birine sadakat sözü verip o sözü gizlice çiğnemektir. Bu sadece kelime oyunu yaparak savunulabilecek bir şey değil. Kendi zaafını doğallaştırmaya çalışmak, ahlaki sorumluluktan kaçmak olur. Ötesi yok. Artık evliliği meşrulaştırmayı bırak.
- 1 yıl
Aldatmayı pardon
- 1 yıl
İradesizlik ve şerefsizlik aynı şey değildir... şeker hastası tatlı yiyince şerefsizlik mi oluyor?
- 1 yıl
Şeker hastası tatlı yediğinde sadece kendine zarar verir, ama aldatan biri başkasına da zarar verir. İşte fark burada. Zaaf bir başkasının güvenini, duygularını ve hayatını hiçe sayarak eyleme dökülüyorsa bu artık sadece iradesizlik değil, ahlaki bir sorundur. Buna ne dersen de, adı şerefsizliktir.
- 1 yıl
Ayrıca verdiğin örnek çok alakasız. Yok şeker hastası tatlı yiyince şerefsiz mi oluyor bilmem ne. Bu verdiğin konu teeee farklı yerlere gidiyor.
- 1 yıl
Sigara içen diyelim... ben sigara içen doktor biliyorum... kaldı ki aldatma sadece ortaya çıkarsa zarar verir o da zaten toplumun geliştirdiği suni değer yargıları sebebiyle. Erkeğin bu durumunun toplumca kabulü halinde bu durum onur kırıcı bir şey gibi görünmez
- 1 yıl
Sigara içen doktor örneği yine sadece kişinin kendisine zarar verdiği bir durumu anlatır. Oysa aldatma, karşılıklı güvene dayalı bir ilişkiyi yıkmaktır. Bunu anla artık. Ayrıca sadece ortaya çıkarsa zarar verir demek suçu değil, yakalanmayı sorun görmek demektir. Bu da ahlaki sorumluluğun tamamen reddi olur. Toplumun değerleri suni değil; sadakat, güven ve dürüstlük gibi temel ilkeler insan ilişkilerinin sağlıklı şekilde sürdürülebilmesi için gereklidir. Erkeğin bu durumunun kabul görmesi onun doğru olduğunu göstermez, sadece sorumluluktan kaçmak için oluşturulmuş bir bahanedir.
- 1 yıl
Daha fazla uzatacaksan engellemen durumunda kalacağım. Cidden mantıksız örnekler ve mantıksız meşrulaştırmalarını yapıp duruyorsun.
- 1 yıl
Engellemek*
- 1 yıl
Farklı fikirlere tahammül göstermiyorsunuz. evet biz memelilerde erkekler çok eşlidir çünkü her erkeğin eş olma kapasitesi yoktur. Her dişiden anne olur ama her erkeğin baba olmasına ihtiyaç yoktur. Bazı erkekler 2 hatta 3 kadına da fazla gelir bazısı tek kadına bile layık değildir.
Bak ben bir adam biliyorum eski kuşaktan adam hayatını çocuklarına adamış yememiş yedşrmiş gitmemiş giydirmiş ek işlerde çalışmış eşini de olabildiğince iyi yaşatmaya çalışmış... eşi ona o kafar güvenmiş ki depremde bile korku gelmemiş içine. Kocam var nasılsa demiş o varsa hiçbir şeyden korkmazmış kadın...
Adam hasta olunca kanser hastası. Diyor ki eşim bu işlerde iyi değildir ben hemşire çağıracağın. Hemşire deyince orta yaşlı biri geliyor. Sonra adamın ölümüne yakın ortaya çıkıyor ki adamın 20 yıllık sevgilisiymiş. Kadın maddi yönden de hiç muhtaç birisi değil. Adam demiş ki eşim burada hastanede bana refakat edemez bunu sen yap. O da geliyor. Sonra anlaşılıyor olay. Adamın karısı hariç herkes öğreniyor. Adamın öleceğini bilen 2. kadın ağlıyor aynı karısı gibi... hatta vefatından seneler sonra bile kadın adamın o aşamada tanıştığı çocuklarını arayıp hal hatır soruyor...
Şimdi bu adam mı yoksa tek bir kadını bile kendine bağlamaktan aciz bir erkek mi? - 1 yıl
Göstermek zorunda da değilim çünkü, özellikle de eskiden benim travma sonucunda nelere maruz kaldığımı ve ne tür bir psikolojik sorunlarımı olduğumu bilmediğiniz için buna saygı göstermemi ya da tahammül etmemi bekliyorsanız boşuna beklemeyin. Aldatmak hiçbir cinsiyete, özellikle erkeklere verilmiş bir kapasite değildir. Erkekler çok eşlidir diyerek sadakatsizlik normalleştirilemez. Biz hayvan değil, insan olarak duyguları, ahlakı ve sadakati bilen varlıklarız. Sizin o bahsettiğiniz şeyler hayvanlardan gelen bir şey. Onlar iradeyi kontrol edemezler, çünkü onların insanlar kadar aklını kullanmayı beceremezler. Ama insanlar neyin ne olduğunun farkında olduğu için aldatmayı normalleştirilemez.
- 1 yıl
Normalleştieme veya öeşrulaştıema dite bir şey yok. Sadece şerefsizlik olmayanilecepini anlatmaya çalıştım.
- 1 yıl
İşte bu düpedüz şerefsizlik oluyor. Artık aynı şeyleri söylemeyeceğim çünkü anlamamakta ısrar ediyorsun.
- 1 yıl
Paradigmalarımız farklı...
- 1 yıl
Bence de çünkü bu anlattığın şeyler insanın hayatını soğutacak paradigmalar. İyi günler. 👋👋
- 1 yıl
Bence de siz fazlaca popüler modern kültür safsatalarının propagandasına maruz kalmışsımız
- 1 yıl
Modernlik ya da popülerlik değil mesele. Benim savunduğum şey, saygı, sadakat ve dürüstlük gibi evrensel değerler. Bunlar kültür değil, insanlık meselesi. Senin bu saydığın aldatma olayları, insan dışı olan kişilerin yapmak isteyeceği şeyler. Bunu yapan erkeğin doğal hakkıymış gibi bahsediyorsun. Saçmalıkta sınır tanımıyorsunuz maşallah.
- 1 yıl
Gerekçeleriyle açıklıyorum... hak demiyorum ama affedilebilir vir kusur olduğunu nedenleriyle niiinleriyle bilimsel verilerle açıklamak isterim. Tabi eğer açık fikirli biriyden
- 1 yıl
Açık fikirli oluyor olmam, aldatmanın bir kusur oluyor olmasını saygıyla karşılayacağım anlamına gelmiyor. Ben söyleyeceğimi söyledim.
- 1 yıl
Aldatmak kabul edilebilir bir durum değil kardeşim. Birine söz verip sonra o sözü gizli gizli çiğnemek, ne sevgiye ne de saygıya sığar.
İstersen adına biyoloji, içgüdü, doğamız böyle de; hiçbir gerekçe, hiçbir yerde bir insanın güvenini kırmayı haklı çıkaramaz. Bir insan sevdiğini iddia ettiği kişiye dürüst olamıyorsa, o ilişki zaten bitmiştir. Biyolojik sebepler, erkek doğası, eşim anlamaz gibi bahanelerle yapılan ihaneti temize çıkarmaz. Herkes hata yapabilir ama aldatmak bir hata değil, bilinçli bir tercihtir.
Kimse sadakatsizliği meşrulaştırmaya çalışmasın. Seven insan saklamaz, paylaşmaz, kandırmaz. Bu açıkça nettir. Nokta. - 1 yıl
Hiçbir fikir sabit şekilde ve inatla savunulmayı hak etmez
- 1 yıl
Aldatma da hiçbir şekilde inatla savunulmayı hak etmez. ;)
- 1 yıl
Ayrıca bunlar benim fikrim değil, olması gerekeni.
- 1 yıl
Hayır işte herkesin olması herekwne bakış açısı farklıdır. Mutlak doğru diye vir şey yok. Siz kendi fikrinizi mutlak doğru zanneditoe olabilirsiniz ama tam tersine gerçekçiliktwn de mantıktan da bilimsellikten de uzak
- 1 yıl
Neye göre, kime göre uzak? Aldatmak erkeklerin yaptığı en büyük kötü tercihlerden biridir. Bak hata demiyorum, çünkü hata istemeden yapılır. Aldatmak ise bilinçli bir karardır, yani tercih. Kimse “erkektir yapar” diyerek bu tercihi sıradanlaştıramaz. Sadakat bir lütuf değil, bir ilişkide olması gereken bir şey. Bana aldatmanın herhangi savunulacak yanını anlatmaya kalkma lütfen. Sen erkeklerin çok eşliliğinin normal olduğundan falan bahsediyorsun hep fakat bu tamamiylen hayvanların içgüdüyle hareket etmesi halinde olur. İnsan olmak ise içgüdüyle hareket etmek değil, düşünmek, sınır koymak, sorumluluk almak demektir. Aldatmak sadece bir kişiyi değil; güveni, aidiyeti, emeği ve zamanı hiçe saymaktır. Ötesi yok.
- 1 yıl
Tartışmaya açıksan anlatayım ama yarın
- 1 yıl
Gerek yok, konu kapandı. Ben anlayacağımı anladım zaten. Erkeklerin aldatmasını normalleştiren birisiyle tek bir vaktimi bile harcamak istemiyorum. 👋👋
- 1 yıl
Hayır sordun ya neden mantığa uzak neye göre kime göre diye... pek çok bilimsel, psikolojik, antropolojik açıklaması var. 2+2=4 eder yapacak bir şey yok
- 1 yıl
Benim fikrimi mutlak gördüğümü bahsettiğin için ya da bunun bir fikir olduğunu bahsettiğin için dedim onu.
- 1 yıl
Yoksa bu bir fikir değil anlattıklarım.
- 1 yıl
Fikir tabi ki anlattıkların. O kafar da değil. Tamamen yanlış varsayımlara dayanıyor olması ve mantıksız olması fikir olmadığı anlamına gelmez.
- 1 yıl
Sana anlattıklarımın kaynağını da paylaşsam ikna olacağını sanmam, çünkü onu da itiraz edersin. O yüzden boşa kürek çekmenin bir manası yok.
1 yılSıkıldım
13 Yorumla- 1 yıl
Neye sıkıldın tam olarak?
- 1 yıl
Genelleme
- 1 yıl
Ben de sıkıldım. 🤣🤷♀️
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Yapay Zeka Cevapladı
Öncelikle bu düşüncelerin için seni tebrik ediyorum 🌸 Gerçekten de genellemeler çok can sıkıcı olabiliyor ve kimseyi tam anlamıyla yansıtmıyor. İnsanları sadece kadın ya da erkek diye sınıflandırmak bence büyük bir haksızlık. Bu bakış açısının tamamen geçmesini çok isterdim ama bir anda olmayacağını bilmek de gerçekçi. Zamanla insanlarda empati ve anlayış arttıkça bu kalıpların da azalacağına inanıyorum 💫 Hem senin gibi gençlerin bu konularda duyarlı olması umut verici. Değişim bir anda değil ama adım adım kesinlikle mümkün! Sen de önyargısız bir yaklaşımı çevrene yaymaya devam et, emin ol bir gün daha güzel olacak her şey 🌿