Toplumsal Cinsiyetçi kalıplardan bıktınız mı :)?

Kadına sen ana ol, evde ol derken erkeklere de sen ağlayamazsın, kırılamazsın, öyle giyinemezsin, bu renkte olmaz, kadına değer verme git bu sistemi koru demelerinden bıkmadınız mı? :)

Neden askere gitmedin, neden evlenmedin, neden çocuğun yok, neden hala çocuk gibi oyun oynuyorsun, neden hala süsleniyorsun, neden erkek gibi çalışmıyorsun, neden kadın gibi çalışmıyorsun diyenlerden bıkmadınız mı? :)

Toplumsal cinsiyet, bireyin belli bir cinsten olduğuna ilişkin bilgiye, bu bilgi dâhilinde olmak üzere toplumsal düzlemde bireyden beklenenlere ve toplumda bireye biçilen konuma işaret eder.

Toplumsal cinsiyet eşitsizliği, kalıpları, tabuları yüzünden istediğiniz gibi evlenip çocuk bile büyütemiyorsunuz. Geleneksel olan şeyler birazda bunları içeriyor çünkü.

örneğin: sağlıklı birey yetişkin demek ailesinden psikolojik ve maddi olarak ayrışmış, sorumluluk alabilen, kendi düşünceleri ile hareket eden insan demek. Ama Türkiye'de sağlıklı yetişkini yok ki sağlıklı aileler olsun. Herkes erkeklerden ev geçindiren, ağlamayan, karısına çokta değer vermeyen, erk sistemi devam ettirmesini beklerken; kadının çalışmamasını, evde kalmasını istiyor. Oysaki sağlıklı aile demek birlikte ev ve çocuk bakımında aktif olmak demektir. Evrensel anlamda yani. Ama Türkiye'de bu çok az. Evlenirken bile bağımsız yetişkin olamayan bir ülkeyiz.

Bu konuda en iyi Psikolog Üstün Dökmen bir söz söylemiş:

"Avrupada evlilik tango gibidir, iki kişi arasında yapılır. Türkiyede ise halay gibidir, aileler arasında yapılır sülaleler karışır"

Evet
Hayır
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Toplumsal Cinsiyetçi kalıplardan bıktınız mı :)?
Cevapla