Ben mantık evliliğinin de severek yapıldığını düşünüyorum. Ama sevmeden de sırf mantık var diye evlenen çok var diyorlar. Siz ne düşünüyorsunuz?

Ben mantık evliliğinin de severek yapıldığını düşünüyorum. Ama sevmeden de sırf mantık var diye evlenen çok var diyorlar. Siz ne düşünüyorsunuz?

Mantık evliliği demek, karşındaki insanın senin aklına, kalbine, hayatına uyması demek. Aşk evliliği; karşındaki insan yanlış kişi olsa dahi üzüleceğini bile bile âptal gibi evlenmek demek. Para icin evlenmek, mantık evliliği demek değil ÇIKAR evliliğidir.
Ne kadar mantık evliliği olsa da ilk bakışta pozitif bir enerji oluyor aralarında. Ve zaman geçtikçe çok yerinde ve sağlam bir muhabbet ile birbirlerine bağlanıyorlar.
bence kör kütük aşık olup evlenenler en hızlı boşanan oluyor genelde mantık ilişkisi biraz daha makul bi yaşam sunuyor aşırılığa kaçmadan ama bi sevgi var elbette
Kesinlikle öyle. Aynı fikirdeyim
Bence sevmeseler bile beğendikleri birşeyleri vardır hiç bir şey hissetmediğin biriyle evlenmezsin diye düşünüyorum varsa Allah sabır versin
Beğendiği şeyler varsa sever bence insan. Öyle değil mi
Dogru haklısın. En iyisi severek evlenmek ama mantık da olmalı yine de
Evet orası öyle tabi
Mantık evliliği, sadece mantığın ön planda olduğu bir seçim gibi görünse de duygular genelde bir şekilde işin içine girer. Sevgi, bazen zamanla gelişebilir. İlk etapta sevgi temel olmayabilir ama insan, tanıdıkça karşısındakine karşı farklı bir bağ oluşturabilir. Mantık, evlilikte bir denge gerektiriyor; duygu olmadan sadece mantıkla yürümek zor gibi. Sevmeden sırf mantıkla evlenenler de var tabii; ama önemli olan iki tarafın bu kararın sonuçlarına hazır olması. Sevgi ve mantık bir arada olduğunda daha sağlıklı bir evlilik yürütülebilir. 💕✨
Cevap
13Cevap
sevmeden evlenirler evet
Sadece mantık olan evlilik çok az bence mantığın yanında hoşlanti beğeni de oluyor ki sonu evlilik oluyor sonra evlilikte sorun çıkınca da mantık evliliği yapmıştım zaten severek evlenmedim deniyor
Sonuçta beğeni ve hoslanti varsa duygu var demektir. Mantık olmazsa sadece duyguyla da evlilik yürümez zaten. Aşk bir gün bitiyor. Sevgi kalıyor. O sevgi bağının devam etmesi için de uyum ve anlaşma olmalı yani mantık olmalı
Aynı şeyi söylüyoruz bence
Sorun çıkınca da mantık evliliği yapmıştım zaten severek evlenmedim denmesi bana saçma geliyor ama. Sonuçta hoslanmissin begenmissin ki evlenmişsin. 0 duyguyla olmaz. Ama diğer dediklerinde aynı düşünüyoruz ever
Benim de eleştirdiğim yer orası zaten ondan öyle yazdım
Ha şimdi anladım
🙃
Rica ederim
Karşı cinsler birbirlerini tanıyarak , hoşlanarak ve devamında da aşık olarak evlenmeli. Menfaate ve çıkara dayalı ilişkiler kısa süreli olur ve sonu boşanma ile biter.
Duygu olmadan da olmaz, mantık olmadan da olmaz. İkisi de olmalı bence
Ama ben aşk taraftarı değilim. Aşk geçici körlüktur ve yanlış kararlar verdirir. Ben sevmekten yanayım
işte sevmek demek bir nevi aşk demektir. Tabii ki mantık da önemli. mantıklı düşünmek lazım.
Ben aşk ile sevgiyi farklı tanımlıyorum. O yüzden
size göre tanımı nasıl peki.
Aşk gözü kör eden geçici duygu yoğunluğudur. Ayağı yere basmayan bir duygu. Gözün kör oldugu için aşık olduğun insanın kötü özelliklerini görmezden gelirsin. Sevgide ise sevdiğin insanın kusurlarını görerek ve bilerek buna rağmen seversin. Ayağı yere sağlam basar sevginin. Aşk gibi değildir öyle kolay kolay bitmez. Aşk bir anda parlar bir anda söner. Sevgi ise zamanla oluşur ve daha sağlam temeller üzerine kurulur. Bitmesi daha zordur ve daha kutsaldır bana göre
Güzel ve gerçekçi bir tanımlama olmuş. Açıklama için sağolun.
Rica ederim
Teşekkür ederim
Sonuçta mantık evliliğinde de birbirini tanıyosun anlaşıyosun öyle evleniyosun zaten ortada bir sorun yoksa saygı anlayış varsa zamanla sevilir
Ama zamanla sevilmeye de bilir. Sevmeyenler de oluyor. O yüzden mantık evliliği de olsa sevip evlenmek lazım bence
Herkes herkesi sevebilir mi? Kalp bu. İnsan kimi seveceğini seçemiyor ki
Görüşüne saygı duyarım. Ben şunu seveyim diye karar verip sevmenin olabileceğine pek ihtimal vermiyorum
Ha evet öyle olabilir elbette
Mantık evliliği de olsa kendisinden hoşlanması önemli gibi.
Görücü usülü mantık evliliği mi oluyor bu arada?
Tam emin değilim ama bildiğim kadarıyla görücü usulüne mantık evliliği deniyor. Ama mantık evliliğinin de temelinde sevgi olmalı bence. Sevmeden evlenmek istemem ben şahsen ikisi de olmalı
👍🏻👍🏻
Mantık evliliğinin asıl adı Ticari evliliktir. Dolasıyla sevgi diye birsey yoktur bu evlilikte. Ya bunlar evliliği ne sanıyor?
Mantigin olduğu yerde sevgi neden olmasın ki? Uyum ve anlayış da bir çeşit mantık değil mi? Aynı zamanda yanında sevgi, saygı, anlayış, sadakat varsa tadından yenmez. Sevmeden evlenmek mantıklı değil ki zaten
Sevgi + mantık bence olması gereken aynı anda
Seviyorum aşığım gibi duygular olmasada mutlaka bi çekim vardır yoksa nasıl evlilik yapılır ki
Bence de. Mutlaka bir his olmalı
Evet sevmeden evleniyorlar. Nadiren ilk görüşte çarpılan var.
Evlenene kadar zamanlar duyguların oluşması gerekir ama sevmeyeceğini düşünen evlenmez gibi geliyor bana sırf mantık var diye
Evleniyorlar. Benim sözlümde evlenınce belki severim falan dedi yol verdim. Var böyle şeyler.
İyi yapmışsın. Belkiyle olmaz bu iş. En azından bir şeyler hissetmek gerekli mutlaka
Aynen. Sevmezse de sahip çıkarmış😂sanki ben yetimim🥲tövbe tövbe
Yok artık yani
Sen seviyor muydun peki
Görücü usulüydü. Ben beğenmiştim ama tanıdıkça huyları falan hoşuma gitmedi
Anladım. Hayırlısı böyleymiş demek ki. Allah daha iyilerini çıkarır inşallah
Amin çok sağ ol🥰sende iyi birine denk gelirsin inşallah
Amin inşallah canım. Sen de sağ ol 🥰
Geçen gün sorunda konuştuğumuz mantık aslında kanka, 2 tarafta farklı açılardan bahsetmişti
Evet
Mantık evliliği yapanlara aferin. Belki zorunluluktan yapıyorlar ama daha mutlular bence.
Ama mutlu olanlarda sevgi bağı oluştuysa mutlu oluyorlar bence
Yani o da olabilir
Mantık evliliği menfaat evliliğidir sevgi olur ama nadirdir
Mantigin yanında sevgi olmalı ama bence
Evet.. Sevgi olmazsa fazla yürümüyor zaten..
Bence de
Bence her ikisi de olmalı. %50 mantık %50 sevgi.
Bence de
Bence sevenler olur. Sevmeden iki kişi aynı evde olmaz be.
Bence de
Beğenme duygusu vardı içinde en ufak bir sevgi olmadan evlenilmez
Kimisi evlenince seviyor
Ama bir ihtimal bu. Sevmeye de bilir. Ya da en azından evlenmeden öncesinde de bu insan benim zamanla sevebileceğim biri diye düşünmesi gerekir
Aynen öyle
Bana göre mantık evliliği yapan biri sevmiyordur sadece saygı duyuyor dur
Evet genelde duygu yoktur
Zamanla sevebilir
Yani seveceğini düşünüyorsa evet
Kesinlikle
Mantık sonuçta ne sevmesi
Sevmeden evlenmek mantıklı mı? Demek ki mantığın yanında sevgi de olmalı
Ama gelmeli. Çünkü sevmeden evlenmek de mantıksız 😂
Aynen öyle
Mantık evliliğinin seversem düşünürüm. Sevip de mantıksız evlilik de yapmak istemem. Hem sevgi hem mantık olacak
Olur yaa niye olmasın? Bol dua
Keçe 😂
İşimiz duaya kalmışsa ne demek ya? Duayı mi küçümsüyorsun anlamadım
Her işin duaya kalmış. Her konuda en büyük etkendir bu. Kaderi başka hangi güç değiştirebilir? Neyden bahsediyorum
Neyden bahsediyorsun*
Pek biliyormuş gibi yanıtlamadın
genelde öyle.
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?