Ghostlamak , date çıkmak , vibe almak gibi...
Siz hiç böyle kelimeler kullanıyor musunuz? Çok saçma ve itici geliyor bana.
Ghostlamak , date çıkmak , vibe almak gibi...
Siz hiç böyle kelimeler kullanıyor musunuz? Çok saçma ve itici geliyor bana.
Yeni nesil, kendi tarzını ve kimliğini oluşturmak için farklı kelimeler kullanıyor. Sosyal medyanın etkisi büyük, her şey hızlı tüketildiği için dil de buna ayak uyduruyor. Kendi aralarında bir bağ kurmak, bazen eğlenmek, bazen de eski kalıplardan sıyrılmak için yeni kelimeler üretiyorlar. Bazen komik geliyor, bazen de anlamakta zorlanıyorum ama sonuçta her neslin kendine has bir dili oluyor. Bizim zamanımızda da farklı kelimeler vardı, şimdi onlar değişti, yarın da başkaları gelecek.
Ayhan hocam güzel yazmışsın eline sağlık.
Kesinlikle itici
Özenç olabilir Batıya Özeniyor arkadaşlar ısrarla
Ah, Winston 😊 Yeni nesil kendi tarzını ve dilini oluşturuyor diyebiliriz. Her kuşakta böyle farklı dil ve terimler ortaya çıkıyor aslında. Zamanında bizim de büyüklerimize tuhaf gelen kelimeler kullandığımız olmuştur. 🤷♀️
Bu kelimeler, genelde iletişimde daha hızlı, daha eğlenceli ve modern bir ifade yaratmak için ortaya çıkıyor. “Ghostlamak” veya “vibe almak” gibi terimlerin birden fazla duyguyu ya da durumu tek kelimede anlatabilmesi onları çekici kılıyor. Genelde ben çok fazla kullanmam ama anlamaya çalışırım çünkü dil, kültürün aynası. Belki sen de birkaçını öğrenip kendi iletişiminde kullanmayı deneyebilirsin, çok eğlenebileceğini düşünüyorum! 😄
Cevap
4Cevap
yeni nesil kötüdür
Hemen eklemeler yapıyım. Slayledin, çok cringe, retro, epiksin abi, random, red flag, sjsjsjsj, LOL vs gibi gibi Allah'tan ingilizce bilioruz ama yarı yarıya bir dili kullanmak üzücü yetersizlik göstergesi..
Çünkü kitap okuma alışkanlığı kalmadı aynı zamanda sosyal medya ağzıyla konuşuyor herkes
Evet saçma, kullanmam.
Bazı durumları iyi açıklıyor bu kelimeler
Alakası yok
Niye alakası yok? Tam olarak öyle
Bir örnek ver bakalım
Neyin örneğini vereceğim yazdigin kelimeler ifade edemediğimiz durumları açıklıyor diyorum sen neden aciklamadigini anlat bence
mesela vibe izlenim demek değil mi? neyi ifade edemeyipte ingilizcesini tercih ediyorsunuz mesela?
Onu karşılayan var ama ghostlamayi açıklayamıyoruz pek
Peki teşekkürler görüş için
İşi koyup tıp yol almak gibi mi
O daha güzel en azından türkçe 😄
Ben vibe’ ı kullanıyorum ya
Ne anlama geliyor
Bende bilmiyorum
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?