Ülkemizde başlıca ekonomik sorunlar olmak üzere birçok sorun ve sebepten ötürü insanlar artık evlenmiyor.
Belirli bir yaşa gelmiş olduğunuz halde evlenmemiş olmanızı tam olarak hangi sebebe bağlıyorsunuz.
Ülkemizde başlıca ekonomik sorunlar olmak üzere birçok sorun ve sebepten ötürü insanlar artık evlenmiyor.
Belirli bir yaşa gelmiş olduğunuz halde evlenmemiş olmanızı tam olarak hangi sebebe bağlıyorsunuz.
Kendi açımdan söyleyeyim rüyamda gösterilen o kişi karşıma çıkarsa hemen evlenebilirim. Annem de o kişi dayının çalıştığı askeriyede karşına çıkacak öyle hissediyorum dedi ve bakalım. Kimileri açısından ekonomik sorunlar yüzünden evlenmiyor..
Doğru kişiyi beklemek yalnış kişiyle üzülmekten iyidir elbette umarım isteklerin gerçekleşir hocam. Ayrıca anneler hisseder o öyle diyorsa muhtemelen öyle olur :)
Teşekkür ederim arkadaşım 😊
Rica ederim hocam 🙂
Maddiyat etkili bir sebep belki ama bunu biraz da kendimiz sorun haline getiriyor gibiyiz. İsteklerimiz biraz törpülersek bu durum da aşılabilir ama asıl sorun da bu değil bence. Kimse kimseye tahammül edemiyor, ilk kaçış yolunu vazgeçmekte buluyorlar , gayrimeşru ilişkileri artık aşırı normalleştirdik, toplumun ahlaki değerleri yerle bir olmuş durumda... Bir de tabi güvenilecek insan da kalmaması cabası. Hal böyle olunca artık evlenilmiyor ki bir süre sonra insanlar evlilik denen şeyi de saçma bulmaya başlıyacak ve iyice işin içinden çıkılmaz bir hal alıcaz bence.
Yani özetle sosyal çürümüşlük diyorsun haklısın hocam toplumun bu hallere gelmesi kötü
Maalesef...
Bence ekonomik değil sosyolojik
İnsanlar sosyal medya vs şeyler yüzünden batıdan etkilenip evlenmiyorlar , Batı'nın tüm kötü özelliklerini alıyoruz
Ben şahsen Slav kız bulamadığım için evlenmiyorlum
Evet biraz batinin etkisi fakat son zamanlarda bu konuda batıya bakıyorum videolar izliyorum sosyal hayatlarını araştırıyorum batılı birçok insan da evlenememekten şikayetçi acayip bir şekilde hatta durumu anlatırken ağlayan birçok kadın videolarda
Ayrıca Slav tercihi iyi genelde her koşulda yanında oluyorlar istekleri abartı değil gösterişe meraklı değil slavlar genelde
Günümüzde evlenmeme kararı kişisel ve toplumsal birçok etkene bağlı olabiliyor. Haklısın, ekonomik zorluklar bu konuda başta gelen nedenlerden biri. Ama aynı zamanda bireylerin kendi hayatlarını kurmaya öncelik vermesi, kariyer hedefleri veya modern dünyanın getirdiği bireysellik ön planda olabilir 😊.
Senin için evlenmemek neden önemli? Belki de şu an daha özgür hissetmek ve kendine odaklanmak istiyorsundur. Aslında her bireyin kendi mutlu olduğu yolu seçmesi önemli. Çevresel baskılardan sıyrılarak, seni mutlu edecek seçimler yapman gerektiğini unutma 🌟. Toplum ne der diye üzülmek yerine, kendi hayatının iplerini eline al! ❤️
Cevap
0Cevap
Belli bir yaş derken? Herkes evlenmek zorunda değil. Evlenmemiş olmamı evlenecek kadar hoşuma giden birinin olmamasına bağlıyorum.
Evlenmek zorunda değil zaten ama artık kimse eklenmiyor onu merak ettim ve genel olarak toplumda evliliğe öcü gibi bakılmaya başlandı ondan merak ettim.
Sadece maddi olduğunu düşünmüyorum. Sosyal medyada da çıkan evlilik söz nişan vs videolarından kaynaklı olabilir
Tabi sadece maddiyat değildir durumu olup evlenmeyen insan sayısı da çok herkesin kendince bir nedeni oluyor ama çoğunluk sosyal medyadan kaynaklı gibi geliyor bana
Evet bir de eşimin fazla maddi beklentisi olursa korkusu var erkeklerde. Ben de bazen arkadaşlarla konuşurken çöp atmayı ona öğrettim vs diyorlar. Dedim bu evcil hayvan mı, öyle iyice soğudum yani 😂 sosyal medyada evi ev gibi değil de park gibi (yere çekirdek kabuğu atılmadı vs) videolar görmüştüm bilmiyorum ne kadar doğrudur ama kadının isyanı çok gercekciydi. O videoyu gördükten sonra da bir tür hayvan olduğuna kanaat getirdim, arkadaşlarımın evcil hayvan gibi anlatmalarına da hak verdim. Öyle iyice soğudum diyebilirim..
Başka bir boşanmış arkadaşım da eşinin gömleğim nerede, utulendi mi va gibi sorularına maruz kalıyormuş. Sonuçta iki kişi de çalışıyor. Kimse kimsenin hizmetçisi değil. Eşi sevdiği için belki bir iki kez gömleğini yıkayıp utulemis olabilir ama yaptığın iyiliğin görevin haline gelmesi durumu yaşanmış sanırım. Eşinin sağduyulu olması ve onu onun görevi gibi muamele etmemesi gerekirdi. Sonuçta eşin yani, herhangi bir yabancı değil. Kendi kişisel işlerini onun görevi gibi algılamak hiç sağduyulu bir davranış değil. Ben de evlensem sevgimden dolayı bazen gömleğini utuleyebilirim ama yapmadığımda sanki görevim gibi kavga çıkarılmasını ya da hesap sorulmasını istemem. Kendin yapacaksin, gömlek sana lazımsa yıkamak kurulamak ütülemek aklına gelecek, benim niye aklıma gelsin. Ben onunkini yaparken o benimkini hiç yapmıyorsa orada da bir dengesizlik olduğu için ben de bir daha yapmak istemem açıkçası.. bir de mesela hiç bir erkeğin aklına bugün de tuvaleti temizleyim, bugün de bsnyoyu temizleyim ya da aspiratör temizlenecekti gibi şeyler gelmiyor ama ortak bir evde yaşıyorsan ortak görevler de aklına gelecek. Boş zamanında kadın nasıl kalkıp tuvaletin temizlenmesi gerekiyor diye aklına geliyorsa erkeğin de gelecek. Belki de erkekler anne evinde anneleri yaptığı için evlenince şimdi böyle şeyler yapmam gerekebilir diye evliliğe sıcak bakmıyor olabilir. Tek başına yaşayan bir erkek de zaten düzenini kurmuş, menopoza girmeyecek, çocuk istiyorsa yani kendine de iyi bakan dış görünüşune önem veren bir erkekse istediği zaman evlenir yapar. O yüzden düzen bozmak istemiyordur. Ben de mesela tek yaşıyorum, evlenmek gibi bir acelem yok, böyle bir dünyada çocuk sahibi olmayı pek düşünmüyorum. Belki çocuk sahibi olmanın ortak sorumluluk olduğunu anlayan bir erkek olursa düşünebilirim. Evlenince temizlik vs iki kat olacak ya da kocayla kavga edeceksin. Evlenenler boşanıyor, ne gerek var...
Hepsini okudum sosyal medya ve onun etkisiyle erkekler biraz daha hayvanmis gibi bir algı oluyor. Aslında erkeklerde bu saçma inanısa dahil oluyor genelde günümüzde yavaş yavaş görüyorum hatta eşinden izin isteme konusunda bile ki benim en saçma bulduğum şeydir izin istemek ne erkeğin ne kadının izin istemesi saçma gelmiştir hep haber verilir gidilir ama izin istemek bilmiyorum saçma zaten eşimin rahatsız olacağı bir ortamı bilirim ve oraya gitmem keza oda bunu bilip gitmemeli bunu tartışmaya açmak veya izin almak vs. Saçma
Görev konusunda da eğer iki kişi çalışıyorsa sana katılıyorum yani gün boyu çalışıp gelip birde evde hizmet beklemek elbette saçma gelir.
Ama taraflardan biri evdeyse evde olan kişi yapmalı sonuçta çalışan kişi de çalışıyor evi ailesi için kadın erkek fark etmez
Param gider korkusunu genelde memur kesimde görüyorum yalnış tespit olarakta görebilirsin ama genelde erkeklerde eğitim seviyesi artıkça paraya olan sevgi de artıyor yani normal esnaf, ticaret adamı veya endüstri tarzı sanayi işlerinde ustalaşmış kişilerde pek görmedim bunu ama memur kesimde acayip gördüm karısı parasını yicek diye korkan adam
Hatta çay kahve ısmarladı diye ortalıkta bu kadın benim paramı yedi diyeni bile gördüm ki ismarladigi dönem de nişanlılarmış
Onun dışında çocuk konusunda gelecekteki çocuğumuza yapabileceğimiz en büyük iyilik onu dünyaya getirmemek olur herhalde o yüzden o konuda katılıyorum sana
Ayrıca kavga olmasa bile evde bir başkasıyla sürekli konuşma zorunluluğu olduğu için evlilik bana biraz ağır geliyor mesela böyle rahat ama evlensen evde hiç konuşmasan muhatap olmasan sıkıntı
Aynen zaten hoşlanmadığın tarzda bir yere giden biriyle evlenmezsin. İzin isteyince biraz da meşrulaştırmış oluyor. İzin vermeyince surat yapıp trip atmalar kavga çıkarmalar vs. Karşı tarafın razı gelmekten başka şansı olmuyor yani.. çalışsa bile sorumluluklar paylaşılmalı. Çalışan kişi çalışıyor da evde duran armut toplamıyor sonuçta. Akşam eve gelince o da üzerine düşen sorumluluğu yapmalı. Ahahha çay kahve ısmarladı diye paramı yedi diyen biri de mümkünse kimseyle görüşmesin yani.. 😆 e herhalde muhatap olmazsan sıkıntı. O zaman niye hayatını birleştiriyorsun 😂😂
Valla ben çalışıyorsam ve o akşama kadar evdeysen bir zahmette 2 saatini ev işlerine ayırsın yani 😅 ayrıca iste muhatap olmak sıkıntı yani ben sürekli sohbet edemem yani tamam hayatımı birleştirdim diye sürekli iletişim halinde olacaz diye bir kural uok böyle biri olursa okur oda imkansıza yakın 😅 valla paramı yedi diyen kişi zaten hayatına 1-2 kizla konuşmuş yani bildiğim kadarıyla öyle ortam arkadaş ayağı da pek yok bir zahmetteki olmasın toplumdan dışlamak lazim 😅
2 saat mi ev işi zannediyorsun? Ayrıca belki iş arayacak, belki kendini geliştirmek için bir şeyler yapacak, belki bir hobi yapacak. Sana hizmet etmek zorunda değil çalışıyorsun diye.. çalışan insan kendini mesleki anlamda geliştiriyor, sosyallesiyor. Aynılarını çalışmayan bir insan da yapmak isteyebilir. Sürekli sohbet değildir ya, mutlaka sustuklari zaman da oluyordur. Hiç mi film izlemiyorlar hiç mi haber dinlemiyorlar hiç mi müzik dinlemiyorlar hiç mi kitap okumuyorlar daha sayayim mı 😆 ayrıca erkek olarak sadece dinlemen yeterli 😄
Ya kiz paramı yedi diyenler Çok komik geliyor, sanki çok zengin olsa neyse.. minimum şeyleri yapmış, onu da paramı yedi diyor ahahah
Kimseye tahammülüm yok
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?