Gizli Üye(30-35)1 yılMasraflari erkege kitliyorsunuz diyenler ne yasiyor? Ona bakarsaniz omur boyu ev isleri, yemek, cocuk bakimini da kadina kitleniyor. Ulkede yuzde kac erkek ev islerine gercekten %50 dahildir ki kizdan maddiyat talep ediliyor? Paraya gelince ortak olsun, erkege kitlemeyin diger sorumluluklara gelince kadin yapsin, ben erkegim bir yumurta kirabilirim, cocuga annesi gibi bakamam gibi turlu bahanelerle evlilikteki yukun, evlilikteki sorumluluklarin buyuk cogunlugu kadinin uzerine kalıyor. Esit olacaksa kadin ev hanimi da olsa evde sorumluluk alacaksiniz o zaman. Kizda masraflari paylasacak. Kendinize omurluk bedava hizmetci aliyorsunuz, onu alirken bile bedavaya getirmeye calisiyorsunuz her seyiyle. Her gun iki ogun yemek soyleyin, eve her hafta temizlikci gelsin, malum ihtiyacınız icin para odeyin, ütüyü disariya yaptirin, cocuga bakici baksin. Hesaplayın bakalim bir kizla evlenmek mi daha kârli her gun su hizmetleri alip para odemek mi? Ilk basta biraz masraf edip kiz aliyorsunuz, tonlarca masraftan, paradan kurtuluyorsunuz sonra her seyi biz yapiyoruz, masraflar erkege kitleniyor. Hadi ordan
Ve sanki o ev, mobilyalar falan bir sey kiz kullaniyor, o evde siz yasamiyor, o esyalari siz kullanmiyor gibi davraniyorsunuz. Kendinize omurluk her isinizi yaptiracaginiz birini aliyorsunuz. Yok oyle masraf paylasalim falan. Siz odeyeceksiniz beyler. Ha ne zaman kadinlar ortak olur ve masrafa ortak olmasi mantikli biliyor musunuz? Ev islerinde, cocuk bakiminda en az kadin kadar aktif oldugunda hakedersiniz masraf bolusmeyi. Ama kenara gecip hizmet bekleyen turk erkekleri kusura bakmasin da masraf paylasmayi haketmiyor.
Erkegin yukunu azaltan cok, kadinin yukunu azaltan yok. Erkege dugun takilari yardim ediyor, ana baba yardim yardim ediyor, kiz calisiyorsa parasi varsa kiz da destek oluyor. Erkegin masrafina birileri de destek oluyor işin gercegi. Kadinin sorumluluklarina kim destek oluyor Allah askina? Evlendigi kocasi dahi destek olmuyor elalem mi destek olacak? Kadin koca bir yukle evlilik surduruyor. Calissa dahi cogu isi kocasiyla paylasamiyor. Sonra her seyi erkege kitliyorsunuz. Hadi ordan. Bu devirde erkekler kendine maaski hizmetci aliyor. Ustundeki maddi yuku de boyle azaltiyor. Hicbir sorumlulugu kalmiyor.
Bir tarafiniz biraz sıkışınca manipule etmeler, erkege kitliyorsunuz demeler. Habire rahat yasayamazsiniz beyler, habire her sey onunuze anne babanizin serdigi gibi hazir gelmez. Evlenene kadar her isinizi anneniz hallediyor. Az bucuk bir sorumluluga giristiginiz an tutusuyor pacalariniz. Bugune kadar sorumluluk almamissiniz cunku. Onda da ana baba yardim etsin, kiz yardim etsin diye fellik fellik destekci ariyorsunuz yaniniza. Hayatinizda bir işi de kendiniz halledebilin bir zahmet.
Kadinin kendi sorumluluklarinda destek olan kimse yok. Ne zaman ki turk erkekleri ev icinde %50 sorumluluk alir ne zaman ki cocuga dogurmak ve emzirmek disinda bakimi konusunda %50 destek verir. O zaman da kadinin masraflara dahil olmasini isteyebilirsiniz. Sende %50 masrafmaro bolusecegiz diyebilirsiniz. Ama siz hicbir sey yapmadan her seyi kadin yapsin istiyorsunuz, kadinin ustunde olan sorumluluklari gormezden geliyorsunuz. Kadinin sorumluluklarina destek olmuyorsaniz, kendinize omurluk hizmetci aldiginiz surece maddiyati ustlenmeye mahkumsunuz kusura bakmayin. Yok oyle paraya gelince masraflar ortak olsun deyip kadina gelince hicbir seye ortak olmamak.
60 Yorumla
En İyi Cevaplar
1 yılEvlilik hazırlıkları, çiftlerin hayatlarının en özel ve heyecanlı dönemlerinden biridir. Bu süreçte, düğün masrafları da önemli bir yer tutar. Kız tarafının üstlendiği bazı geleneksel masraflar bulunmaktadır. Ancak bu masrafların miktarı, birçok faktöre göre değişiklik gösterebilir. Geleneksel olarak kız tarafı, yeni ev için çeyiz hazırlığı yapar. Bu çeyiz; yatak odası takımı, yemek takımı, mutfak eşyaları, havlular, danteller gibi ev eşyalarını içerir. Çeyizin kapsamı ve değeri, ailelerin maddi durumuna ve tercihlerine göre değişebilir. Kına gecesi, düğünden önce yapılan bir eğlenceliktir ve genellikle kız tarafının evinde veya bir mekanda düzenlenir. Kına gecesi masrafları; mekan kirası, kına malzemeleri, müzik, ikramlar gibi kalemleri içerir. Evlenmek için kız tarafının ayırması gereken bütçe, birçok faktöre göre değişiklik gösterir. Bu nedenle, çiftlerin ve ailelerin kendi durumlarına ve tercihlerine göre bir bütçe planlaması yapmaları en doğrusudur.
00 Yorumla
Gizli Üye(30-35)1 yılBizim buralarda kız yatak odası ve mutfak eşyalarını alır (beyaz eşya hariç) alacağın eşyaların markasına özelliğine göre bu fiyat artar. Düğün kına masraflarını erkek tarafı karşılar kız tarafı sadece nişan yapar nişandaki masraflar tamamen kız tarafına ait olur. 5 yıl önce bu saydığım her şey için 100.000 kullanmıştım şimdi 500.000 olmuştur ama bence sonra da olur dediğin bişey varsa ik tarafa da yük etme bazı şeyleri sonradan kendi aile bütçenize uygun şekilde alabilirsiniz
01 Yorumla
Alacagin eşyaya bağlı, markaya bağlı bunun bütçesi alışverişe cikinca belli oluyor, hersey çok pahalı şu an zaten., kiz ceyizide daha çok para yer ama göze görünmez, bu bir gerçektir. Yıllardır değişmez.
00 Yorumla
Yapay Zeka Cevapladı
Evlilik süreci gerçekten hem güzel hem de ciddi planlama gerektiren bir dönem 🌸. Orta maddiyatlı bir aile için, gelin tarafının ayırması gereken bütçe genelde mobilya, çeyiz ve bazı geleneksel harcamalar etrafında şekilleniyor.
Tam bir rakam vermek zor çünkü herkesin beklentisi, yaşam standartları farklı. Ancak, önemli olan iki ailenin de birbirine yardımcı olması, ortak noktada buluşması. Bu özel sürecin maddiyattan çok duygusal bağ üzerine kurulması en değerlisi 💕. Ekstra yük hissetmeden, dengede bir planlama yapmaya çalışın. Ne de olsa önemli olan aşk ve uyum, değil mi? 💑10 Yorumla
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
45Cevap
- Aile & Toplum konusunda 149,1b cevap paylaştı.
u 1 yılbaya çok olması lazım
00 Yorumla 1 milyon gider en az ev eşyalarının yarısını kız tarafi ödemeli mesela beyaz eşyalar kaç para tuttu 100 bin lira 50 bin kız tarafı 50 erkek tarafı ödemeli yatak odası ne kadar tuttu 30 bin lira 15 sen 15 erkek tarafı ödemeli her şeyi erkeklere kitlemeyin
57 Yorumla- 1 yıl
Krall
- 1 yıl
Evlenildiğinde ev işlerinide yarı yarıya yapsınlar o zaman. Cocugun poklu bezinide bazen babası bazen annesi temizlesin. Herkes yarı yarıya yapsın ben onaylıyorum
- 1 yıl
@Melbur444 insan birkaç yıl sonra illaki çocuk ister. Sen isteme ben seni merak etmiyorum ama genel olarak cocuk oluyor
- 1 yıl
Bende onu diyorum tabiki yardım etmeli ama bana söylesene türk erkeklerinin kaçı yapar bunu? Anneleri bir badağını kaldırtmayı öğretmeniş. Evlendikten sonra sen bu adama nasıl öğreteceksin
1 yılZaten hep erkeğe yıkmıyorlar mı? Kız tarafıda tencere yorgan falan alıyor.
Aslında şunu en sade masrafsız düşünebilsek , ülkece bi adım atacağız.
Erkek tarafında ana babada bir şey yapamayınca tüm borc damat adayına kalıyor.
Sonra borc içinde bir yuva oluyor00 YorumlaAile & Toplum konusunda 567 cevap paylaştı. Evi dişi kuş yapar. Karşı taraftan beklentilerim şunlar;
Gaggenau beyaz eşya kesinlikle. Bulamadığı eşya için Miele koyacak.
Televizyon olarak minimum Samsung, Sony tercih sebebi.
Oturma odası, Mutfak, Mutfak gereçleri Mudo, olmayanlar bulunmayanlar İkea olabilir.
Yatak odası kesinlikle Mudo, yatak çarşaf vs Hålsa olması şart.
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 763 cevap paylaştı.
1 yılErkekten destek isteyin kız tarafı sadece çeyiz alır diğer masraflar erkeğe ait biraz akıllı olun erkeğe masraf yaptirmazsaniz erkek ha bu kız ucuz der
418 Yorumla- 1 yıl
Ne boş yaptın kız mal mı ki ucuz pahalı diye laflar söylenecek zaten erkek yapıyor çoğu masrafı kız tarafı ne yapıyor
- 1 yıl
Abla ne diyorsun ya altın alacaklar mobilya alacaklar beyaz eşya kaç para olur haberin var mı yok öyle bir dünya nerede yaşıyorsun sen iç Anadolu'da mi iç Anadolu'dan kız Cidden. alinmaz ben batıda bir ilde yaşıyorum annemler evleneli 30 sene oldu tüm beyaz eşya mobilya hepsini ortak aldılar
- 1 yıl
@Snowcat iç Anadolu degilim doğuluyum ve bizde böyle gerçekten de masraf yapmayan erkek kadını hor görüyor batıya çok kız verdik oradan da biliyorum erkeklerin mayası bozuktur o bozuk mayaya önlem olarak erkeğin canını yakman lazım
- 1 yıl
@serseriibeyy zekter git yorumunda paran yoksa evlenme
- 1 yıl
@Snowcat hata yapılıyor kadın kendi degerini bilmeli ve desin ki değeri artsın inan bana batı olsun doğu olsun erkeklerin mayası bozuk o yüzden canı yanmayan erkek kıymet bilmez
- 1 yıl
Senin gibilerin değeri anca parayla ölçülür zaten haklısın param var ama evlenemiyorum senin gibi para köpeği olan insanlar çoğaldığı için malum
- 1 yıl
He canım . kendine aç gözlü utanmaz ve arlanmaz diyemiyorsun ama adamlara iftira atabiliyorsun. Paran yoksa çeyiz yapabilecek kadar evlilik o zmn neyinize.
- 1 yıl
@serseriibeyy para ile bile ölçülmez bunlar aç gözlüler. Kimse doyuramaz bunları babasının aç bıraktığı bunlar. Kadın olduğum. hakde nefret ediyorum bu kadınlardan.
- 1 yıl
@Papatyaadası tamam sen bedavaya git senin gibi kuzenlerim şu an perisanlar benim dediğimi yapanlar el bebek gül bebekler denemesi bedava
- 1 yıl
Bak kızım ben bedavaya falan gitmedim benim dengim ne ise onu kabul ettim ceyizimi tastamam yaptım kocamdan para dilenmesim o zmnda çalışıp ceyizimi düzdüm evlendim yine çalışıp paramla dağ gibi ayakta durdum. Senin tramvalarin var olabilir ama burada insanlara pis akıllar verme. Zengin istoyrsan zwngij olacaksın fakirsen fakire.
- 1 yıl
Belediyede çalışıyorum aslanlar gibiyim dilenmedim hiç bir dair kocama. Para düşmanı dehili ben senijngibi arzislasmadim bu düşünce ile saygı bulamazsiniz siz asla
- 1 yıl
@Papatyaadası tamam ben zengin istiyorum fasfakirim zengin istiyorum sen fakir erkek seviyorsun ben fakir oldu mu
- 1 yıl
Gören de kız asgari standartlarda yaşıyor evleneceği kişi centi milyoner sanır. Biraz insan olun. Merhametsiz olmayın...
- 1 yıl
@AbdullahAydemir bir söz vardır acıma erkeğe gün gelir boynozlar seni
- 1 yıl
""Acıma, acınacak hale düşersin"" olmasın o sözün doğrusu :D Bu sözle de kadın erkek belirtmemiş genel olarak acınmaması gerektiğini belirtmiş. Niçin bu erkek nefreti? Karşına hiç iyi erkek çıkmamış olabilir.. Ama bu konuda senin karşına iyisi çıkmamış diye diğer erkeklere de çamur atmanı mı gerektirir?
- 1 yıl
@AbdullahAydemir iyi erkek yoktur sadece fasfakirligini iyilik altında gizleyen yalancılar vardir
- 1 yıl
Tamam bacım senle tartışılmaz, en haklı sensin, biz erkekler olarak hepimiz yalancıyız.
Her iki tarafında anaları akıllıysa düğün nişan kına gibi boş eğlenceye para düşürmezler.. bunların yerine daha az para harcayarak ev alınır kira ile uğraşılmaz düğün borcu yerine ev borcu ödenir olur biter..
10 Yorumla
1 yılBunun bir standartı olamaz.
Aşiret düğünlerinde kilolarca altın takılıyor mesela.
Fakir ya da orta halli aileler birkaç tane bilezikte hallediyorlar işi.
Dediğim gibi kimse bunu standartını belirleyemez10 Yorumla
1 yılNişan kına vs yapılacaksa ortalama 500 k küçük küçük harcarken anlaşılmıyor ancak toplamda büyük paralara çıkıyor
20 Yorumla
1 yılEn güzeli çiftlerin kendilerini kasmadan sade bir nikah la evliliklerini gerçekleştirmeleri. Evlendikten sonra yavaş yavaş 0 eşyalarla döşenebilir ev.
00 Yorumlasıfır benim için çeyiz meyizde saçma sapan cahil işi erkek arkadaşım para kazanan eli ayağı düzgün ne alkol kullanır nede başka bir madde evi arabası da var
param var istesem düğün tüm masraflarını ben karşılarım ama bizim ailede öyle bir şey yok
erkeğin seni aldatıp aldatmayacagi da maglum değil sadece kendim için para harcarım
çocuklarımda harcamam şimdi ki çocuklar evlenince annelerini babalarını unutuyorlar zenginsiniz paranız alana kadar yanınızdalar00 YorumlaBildiğim kadarıyla kına ve nişan masrafları tamamen kız tarafına ait (geleneklerden bildiğim kadarıyla)
00 Yorumla
1 yılÇok düşünmelerine gerek yok hepsini erkek tarafına yıkıyorlar olup bitiyor zaten. Üç beş bişi yaparlarsa işte o kadar.
00 Yorumla
1 yılBence yarı yarıya olmalı her şey ortaksa herkese eşitse kadının da erkeğin daha harcıyor şeyleri eşit olmalı
00 YorumlaAile & Toplum konusunda 1,4b cevap paylaştı. Yaa vitrinde her gördüğünü istemezse bütçe diye dert olmaz. Evde olmasi gerekenler var yeter. Gerisi kalabadir.
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 1,6b cevap paylaştı.
1 yılİş sadece evlenmekle bitmiyor
Eşya ev araba balayı varda var.
En az 500.000 tl bu zamanda
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)1 yılKiz 500 bin erkek 1milyon diye biliyorum büyük bir kısmını erkek üstleniyor ya
10 Yorumla
1 yılDüğün olmazsa sadece nikâh olursa kadın da erkek te çok iyi tasarruf ederler.
00 Yorumla
1 yılKız tarafı masrafını erkeğe kitkemekten başka bir bøk yapmıyor
01 Yorumla- 1 yıl
iyi yapıyor
Gizli Üye(25-29)1 yılbunun için net bi bütçe yok yani olmamalı da öncelikle eşitlik sonrasında ise elden geldigi kadar masraf yapılır. neticede iki tarafta evladı icin yapıyor bunu
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 421 cevap paylaştı.
1 yılKız çalışmıyor ise işte alması gerekenleri düşünüp almalı
00 Yorumla
Gizli Üye(36-45)1 yıl15000 000 milyon lira damada araba sıfır model ev 3 1 nişan hiltonda yemekli
damadın akrabaları tras üst bast alımı nişan koçu 10 tane yemek yapılıp nişanda dagıtılcak00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 638 cevap paylaştı.
1 yılKadın daima söğüşlemeye odaklanır. 1kr vermez.
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)1 yılDeğişir bu. Nişan kına düğün yapılacaksa daha pahalı. Eve alınacak eşyalara göre de değişir.
Ama yine de en az 200 300 bin olması lazım kenarda nakit
01 Yorumla
Cevap sahibi1 yılDüğün kına ve gereksiz ekstra masrafları attım. Sadece eve alınacak şeyler için diyorum kızın alacağı
1 yılYani eminim rakamlar çok yüksektir gerçekten bilmiyorum.
00 YorumlaKız tarafı çok bir şey ayırmıyor genelde kız tarafı erkek tarafına yüklendiği için değişiyor
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 401 cevap paylaştı.
1 yıl50-100 bin lira zaten erkeğe kitliyorsunuz çoğu şeyleri 😅
00 Yorumla Nisan varsa degisir yoksa ceyiz yatak odasi kadina 200 250 bin civari hemen hemen
01 Yorumla
Gizli Üye(30-35)1 yılEvlilik sürecinde baştan itibaren 500 k ve üzeri gider ne yazık ki. Nişan, küçük ev eşyası çeyiz, büyük eşyalar, kına.. Ölme eşşeğim ölme.
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)1 yılBizde nişan kına düğün beyaz eşya herseyi erkek yapiyor kız tarafı sadece çeyiz alıyor
04 Yorumla
Cevap sahibi1 yılYok Akdeniz bölgesinde
Cevap sahibi1 yılTabi herşeyi ortak yapanlarda var ama bizde böyle zaten onlarda seve seve yapıyor ben ufak tefek mutfak eşyası aldım bir hem bulmuş benim gibi kızı alsın sanki yat kat istiyorum
Gizli Üye(25-29)1 yıl500 bini gözden çıkar ha bu sadece kiz tarafı icin bu arada
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 955 cevap paylaştı.
1 yılHesapla olmuyor o işler duruma göre maddiyata göre değişir.
00 Yorumla
1 yılValla ben 5 ay önce evlendim benim masrafım 500-600 bin civarıydı ama eksiksiz bir şekilde erkek tarafı altınla beraber 2.500.000 gitti yani en az
00 Yorumla
1 yılSaçma șeylere para harcarsanız o hooooo masraf çok. Keṣke insanlar ṣu gösteriṣin peṣini bıraksa
11 Yorumla- 1 yıl
👍👍👍
bence her şey iki ye bölünerek alınmalı kimse zor durumda kalmadan
10 Yorumla
1 yılKimselerde rakam konuşulmaz herkes durumuna göre bakar
00 Yorumla
1 yılÇeyiz fiyatı tutarı neyse o olur genelde
Günümüz şartları malum biraz yüksek00 YorumlaBunun bir ölçüsü fiyatı yok alacağınız eşyaların kalitesine ve çoğunluğuna göre değişir fiyat
00 Yorumla
1 yılDeğişir hele şimdiyi sorsak 500 bin gerek
10 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 3,6b cevap paylaştı.
s 1 yılBiz tahmini 600 k falan harcadık en az
10 Yorumla
1 yılÇeyizi var mı yok mu?
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 3,3b cevap paylaştı.
1 yılBu sizin maddi durumunuza göre değişir
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)1 yılBirkaç yüz bin lira yeterli.. aslında düğün yapılmasa daha iyi olur.. ben yapmicam.
04 Yorumla- 1 yıl
Haklısın en mantıklısı yapmamak fakat gerek müstakbel eşin olsun gerek ailesi ve gerek kendi ailen olsun yapmak için diretince teslim olabiliyorsun. Çevremde bunları çok gördüm
Cevap sahibi1 yıl@bengizliiüyee yahu israf değil mi? Onun yerine tatile gidersin. ya da araba alırsın sıfır haksizmiyim
- 1 yıl
Sonuna kadar haklisin
- 1 yıl
@bengizliiüyee Böyle düşünen kız mı varmış vay be! Tabi işin boyu sizin de dediğiniz gibi değişir birileri çıkar ben dulum evlendiriyorum yetim ve Öksüzmü evlendiriyorum yaşamımda bir kez olacak kuzum erkek milletine acımamayacaksın kızım para harcamazsa seni bırakır kuzum yapma kızım etme kızım sonra işin rengi değişir size bir şey demiyorum yanlış anlamayın toplumun geneli böyle laf anlatamazsınız
Gizli Üye(18-24)1 yılBizde her seyi erkek tarafı yapıyor kızlar bı ceyız getırıyor
02 Yorumla
Cevap sahibi1 yılMuşş
- Aile & Toplum konusunda 667 cevap paylaştı.
1 yılşu an her şey pahalı ya
00 Yorumla Aile & Toplum konusunda 1b cevap paylaştı. Teyzem bu yaştan sonra sen boş ver bu mevzuları
00 Yorumla
Gizli Üye(18-24)1 yılAmaan bu evlilik çok yordu ya kızlar evlenmek istemiyor
00 YorumlaEvlenmek de masraf 😄 500 gider sanırım
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 2,7b cevap paylaştı.
1 yılBeklentilerine göre değişir
00 Yorumla Aile & Toplum konusunda 3,6b cevap paylaştı. bir bilezik we biraz daha
00 Yorumla200 bin lira tutar
10 Yorumla
Gizli Üye(25-29)1 yılKız tarafının masrafından ne çıkar ki...
00 YorumlaAile & Toplum konusunda 1,6b cevap paylaştı. 500 bin tl
10 Yorumla
1 yılBir teilyon
00 Yorumla
1 yıl200bim
00 Yorumla5 trilyon
00 Yorumla500 kız. 1500 erkez
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 13,6b cevap paylaştı.
1 yılBir milyon en az
00 Yorumla Yani degisiyor
00 Yorumla
1 yıl500K
00 Yorumla
1 yılKadin erkek eşittir yarı yarıya 😀👍
00 Yorumla- Devamını Gör (13)
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer