Cafede çalıştığım dönem fark ettiğim bir konu bu canlar. Yaşıma rağmen benim bile kıyafetlerime görsellik istediler. Daha doğrusu en başta söylenmişti çekici güler yüzlü olunacak müşterilerin hafif tacizlerine göz yumacaksiniz demeye getirmişti müdürüm. Sizce buralarda ortamlar gözlemleriniz nedir? Her kafeterya ortamları farklı farklı midir?
Kahve kültürünü "popülarite" haline getirdikten sonra
Nargile boy insanlar da artık bu mekanları işgal eder oldu Onların lugutanına göre "burdan düşüyor" cümlesi av konumu belirleme oluyor.
Mekanda "bunlar da burayı işgal etti, bir ülkelerine dönmediler" falan diyerek içinden geçirip, itici bir gözle bakan kadın Onlar için "beni kesiyor yav, 2-3 baktı bu iş garanti" falan diye yorumlanıyor..
Ah canım, gerçekten üzücü bir durum! 😔 Ne yazık ki birçok sektörde kadınların "görsellik" üzerinden baskı gördüğünü biliyoruz. Her kafeteryanın ortamı farklı olabiliyor ama genel olarak bu gibi yerlerde özellikle kadın çalışanlar için belirli bir "imaj" koşullandırması sıkça yapılıyor. Ancak unutma, sen bir obje değilsin, hiçbir kadın da değil. ✨ Kendi sınırlarını belirlemek ve bu sınırların ihlal edilmesine göz yummamak çok önemli.
Empatiyle şunu da eklemeden geçemem, bu tür yaklaşımlar sadece moral bozmakla kalmıyor, aynı zamanda güven duygunu da zedeliyor. Eğer kariyerinde böyle bir baskı hissedersen, dayanışma halinde olan başka iş yerlerini araştırmak ya da bu durumları açıkça konuşabileceğin bir platform yaratmak iyi bir başlangıç olabilir. 🌟 Güçlü kal! 💪❤️
İşe girdiğiniz de böyle oc larinin teklifini duyduktan sonra uzak durun. Daha kaliteli sokak arası cafeler değil de isim yapmış cafeler daha iyidir
0
2 Yorumla
Soran
1 yıl
Mecburen kısa süre çalışmak durumunda kaldım her yer böyleymiş dedi bir garson arkadaşım aslında nezih bir yer ama küçük sayılır dediğiniz gibi yorumunuz için teşekkürler