Annem çok manipülatif, onunla nasıl başa çıkabilirim?

Annem çok manipülatif biri. Bir tane de benden büyük ablam var, çok şirret, saygısız biri, anneme babama küfür ettiği, anneme şiddet uyguladığı zamanlar oldu. Normal zamanlarda ise iyi anlaşmaya çalışır, yağ çeker çünkü işi düşmüştür. Neyse, annem bana ve ablama farklı davranıyor. Söyle ki, benimle tartışınca çenesi düşüyor, kötü hissettirecek ne varsa söylüyor (örneğin zor zamanlardan geçiyordum ve ben berbat bir insanım dedim o da normal bir anne gibi moral vereceğine evet öylesin dedi), sesini yükseltiyor ama ablam kavga çıkarttığında gram sesini çıkartmıyor. Artık zoruma gidiyor ki annem bana normalde senin yerin çok ayrı sen benim bitanemsin der ama çok afedersiniz ağzıma ettiği de benim, artık bu söylemleri bi tür manipülasyon olarak görüyorum çünkü çok yoruldum. Normal zamanlarda bana göstermediği yakınlığı ablama gösterir, sohbet eder güler, ben sohbet etmeye çalıştığımda sus televizyon izliyorum der, ya da konuşacağında hep olumsuz şeyler söylenir bütün enerjimi dibe çökertir. Sizin de anneniz böyleyse nasıl başa çıkıyorsunuz?

Annem çok manipülatif, onunla nasıl başa çıkabilirim?
Cevapla