Eşim 3 gündür görevdeydi ve ben de hastaydım. Rapor aldım hatta işe gidemediğim için. Kayınvalidemler bize gelmekte ısrarcıydılar. Ben de hasta olduğumu, tüm gün yattığımı yazdım. Eşim bu akşam geliyor ve bilin bakalım kimler de gelmek istiyor? Neyse , bu şekilde yazdım. Yalan değil bu arada, gerçekten de arkadaşıma gideceğim. Kayınvalidemin hasta olmama rağmen ısrarla bize gelmek istemesi ve bunu sabah haber vermesi ne kadar doğru? Resmen trip attı gitti ben de tamam anlamında emoji gönderdim. Siz olsanız ne yapardınız? Haksız mıyım bu durumda?
Güncellemeler
1 yıl
Kızlar tavsiyem
Hasta olmama rağmen ısrarla bize gelmek isteyen kayınvalidem ile konuşmalarımız. Sizce kim haklı?
Hasta olan bir insanın arkadaşımla buluşucam demesi çok ayıp olmuş bildiğin gelme demek için bahane uydurmussunuz kadın da bunu anlamış. Bari arkadaşımla buluşucam demeseydiniz... Mesaja geç dönseydiniz anne kusura bakma hastaydım bakamadım hiç halim yok buyrun gelin ama başka zaman olsa daha keyifli vakit geçiririz diyebilirdin üslubun olmamış kaynanan tatlı dille yaklaşmış sana oysaki
Çünkü günlerdir cuma günü geleceğiz diye darlıyorlar ve eşim 3 gündür görevde. Yüzünü gördüğüm yok bu birincisi. İkincisi gerçekten hastaydım, iki gündür yattığım yerden kalkamadım bulantı kusmadan. Çocuklarla ilgilenirken bile Allah canımı aldı desem yeridir. Bugün daha iyi hissettiğimi fark ettim ve arkadaşıma da daha önce söz verdiğim gibi buluşabiliriz dedim gelmeyeceklerini düşünerek. Hayır anlam veremediğim nokta şu: Evimize misafir gelecek olduğu zaman bile vaktini onlar mı ayarlamalı yoksa biz mi? Bence ev sahibinin tercihine bırakılmalı bu. Bırakmazlarsa da böyle bir yanıt alırlar kimse kusura bakmasın.
Gelen misafire de gelme diyemezsin ki? Arkadaş olayı olmamış sadece dediğim gibi başka zaman daha daha iyi olur bende hem iyileşmiş olurum desen daha hoş olurdu buna rağmen trip atıyorsa halden anlamıyorlar deme lüksün olurdu şimdi dicekler ki hasta ama arkadaşıyla buluşuyor bu fırsatı onlara vermemiş olurdun.
Kadın şehir dışından gelmiştir bir sebeple, gelmişken torunlarini görmek istemiştir, zaten her zaman gelemiyordur. Bu gelin de kadını bahaneyle gelesine engel olup göndermiş. O kadar ayıp ki, bana yapılsa 50 yıl unutmam bu ayibi. O gelinin de bir gün bana işi düşer elbet. Sonra miras zamanı yanaşirlar kaynanaya ama yapilan her iyilik ve kötülük , yol su elektrik olarak geri döner. Kimse arpa ekip buğday beklemesin
@Bettterböcek Zaten kadın günlerdir cuma günü gelmek için darlıyormuş fakat hasta olduğu için ve 3 gündür eşi görevde olduğu için gelmezler diye düşünmüş kayınvalide de tüm bunları bilip gelmek istemesine rağmen soruyu soran kişi baya sinirlenmiş ve tamamen kendini düşünerek haraket etmiş durum bu
Çok haklısın da bu tiplerde merhamet vicdan olmadığı gibi huzuru da önemsemezler. Aklınca çocuk yaptı ya adamı bağladığını düşünüyor. Naparsam yapayim kocam beni birakmaz benim dediğim olur diye düşünüyor. Baksana onun anneliğini istemiyorum gelmesinler diyor, ben hastayken bana bakmaya bile gelmesinler benim annem var o yeter diyor. Bu tiplerin kocasina da saygısı sevgisi yoktur. Sadece kendini düşünür. Adam üzülmüş mutsuz olmuş umurunda olmaz. Adam buna hesap sorsa hemen boşanma lafı eder ki çocuklar yüzünden adamin boşanmayacağini düşünür. Ama bu tip evlilikler eninde sonunda bitiyor. Adamda birikiyor bir şeyler ve en beklenmedik zamanda adam terkedip boşaniyor. Çok gördüm örneklerini. Kendi yalvaracak ağlayacak ama adamin içinde zerre kadar sevgi kalmamiş olacak. her şey bir günde olmuyor tabi, birikiyor
Hasta halde misafir çekilmez. Millet hasta olduğun halde arkadaşınla nasıl bulacaksın demiş, yani hizmet etmeyeceksin oturup kahve içip sohbet edeceksiniz ikisini aynı görmek bence tamamen aptallık. Evin temiz değildir, sırf onlar geliyor diye hasta halinde bir de temizlik yapacaksın. Bence çok iyi bir cevap vermişsin ben yanlış bir şey göremedim.
Hem hastayım diyip hem arkadaşıma gidicem diyince gerçek hastalığın bile bahane sanılabilir. O senden bir şey istemiyoruz sadece çocukları görmek istiyoruz filan diyince iyi niyetli olan oymuş gibi algılanıyor. Ama boş ver senin gibi tavırda davrananlar her daim kıymetli, biz alttan aldık da ne oldu
Bilmiyorum ben mi biraz enayiyim ama hastayım diyip kaynanamı misafirliğe almıyorsam arkadaşımla da buluşmaya gitmem. Ama sen böyle istediysen elbette böyle yap 🌸
Bu kadar küçük bir meseleden haklı haksız davası çıkarmak saçma olur. Kayınvaliden senden hizmet beklemiyor zaten. Torunlarını özlemiş o yüzden gelmek istiyor. Daha saygılı bir şekilde arkadaşına söz verdiğini onları bir sonraki gün alabileceğini söyleyebilirdin. İnsan bir kusura bakmayın anne, arkadaşıma sözüm vardı falan der.
Kayınvaliden haklı burada. Kadın hasta olmana hassasiyet göstermiş o kadar yemek de yaparım sen yorulma demiş ama sen arkadaşınla gezmeye gidiyorsun. Demekki çok da hasta değilmiş boşuna düşünmüşüm diyebilir
Kanka belki de hastalık bahane, belki de misafir ağırlamak istemiyorum? Belki de kocam eve yeni geleceği için baş başa kalmak istiyorum? Belki de çocuklardan hiç zaman bulamadığım için kendime vakit ayırmaya ihtiyacım var? Anlamamak için aptal olmak gerek.
Tek sorun yemek değil burada. Evde erkekli misafir olacak ve ben rahat edemeyeceğim. Emziriyorum bir yandan, iki çocuğum da küçük bir yandan, her ne kadar inanmasanız da iki gün yatak döşek yattım hala midem bulanıyor. Misafir kabul etmek de ev sahibine kalan bir şey. Biraz görgülü olmak lazım.
Evlı olsaydım ve eşimin annesi bize gelmek ıstedeydı başlarımın üstünde yerleri var derdım hem kalabalık aıleler ıyıdır sohpet olur neşe olur.. Sen pek görüşme yanlısı degılsın sanırım bunada saygı duymak lazım ama yaptığın doğru mu? Bence değil
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
1 yıl
Çok mu safım bilmiyorum ama😅bana kayınvaliden trip atıyor gibi gelmedi emoji kullanmayınca öyle anlaşılıyor ama kadın bence sana saygı duymuş gibi tamam o zaman gelmiyoruz keyfine bak sen demiş. Ne diyecekti ki başka, bence anlayışla karşılamış ama uygun bi günde sen davet edersen daha iyi olur kadının da gönlü olur
Bu gelinlerin kocasinin ailesini dışlayıp sadece kendi ailesiyle görüşmek istemesi bana hep tiksindirici gelmiştir. Aynısını senin kocan senin ailene yapsa kıyameti koparırsın
Siz asil genel olarak nasil anlaşiyorsunuz? Kendini onlar tarafindan anlaşilmiş mi yoksa cokluk kararina düsüncesine saygi duymayanlarmi his ediyorsun? Esin'in önceliği senin'mi yoksa ailesinin düsünceleri'mi ya da ortayi bulmakmi ister?
Bazen insan misafir modunda olmuyor aslında anlayış gösterilmesi gerekir. Ben şahsen bir kez geleyim derim ikinciye lafını yapmam karşı taraf istemiyorsa
Bunda sinir olacak bir şey yok çocukları torunlarını özlemişler dışarda yemek yiyeceklerini onu rahatsız etmemek adına da dile getirmişler zaten Arkadaşına gitmesimi doğru kayınvalidesini misafir ermesimi doğru
Arkadaşına da başka zaman gidebilir hastayım diyor birde Zaten mesajı iyi okumadığınız belli kadın tebessüm içinde cevap veriyor darlayan gelin hanım bir daha okuyun mesajı
Evet bana kaldı vebal almak kötü bir şey her ne kadar sosyal platformdan da yazılıp çiziliyorsa doğruyu bilmek ne zamandan beri kötü bir şey oldu da yanlış birşeyi savunur hale geldiniz
Orkide bi git işine ya. Benim evim, ben karar veririm ne yapacağıma. İyi torunları oldu diye her istediğinde gelecek her istediğinde gidecek. Oldu başka bir emriniz var mı?
Evet knk çünkü hemşireyiz ve nöbet listesinin denk gelmesi için bi 10 yıl falan beklememiz gerekiyor. Bunu ancak bizim gibi nöbetli çalışanlar anlar ne yazık ki..
Rica ediyorum kutsal bir mesleği gelin-kaynana çatışması içine alet etmeyiniz. Belli ki kayınvalidenizden hoşlanmıyorsunuz. Ama eşiniz onun oğlu ve adam birkaç gündür evde yokmuş. Doğal olarak kadın eve döndüğünde oğlunu görmek istemiş. Yatıya kalmayacaklar ki sadece birkaç saat oturup gidecekler. Ayrıca ortada torunlar da var. Yani bu tepki neden onu anlamadım. Ayrıca rapor alacak kadar hasta olan insan da arkadaşıyla buluşma ayarlamaz hanfendi lütfen kendimizi kandırmayalım. İyi günler
Kutsal bir mesleği alet etmek mi? Hayatımda böyle duyar görmedim. Yahu denk gelmiyoruz yalan borcum mu var? Evet kaynanamdan da pek haz etmediğim doğrudur ama son ana kadar geleceğini haber vermeyen insana da bu kadarı yapılır. Ayrıca torun sahibi olmaları, her kafalarına estiğinde evime gelebilecekleri anlamına da gelmiyor. Evli misin bilmiyorum ama evli olsaydın ne demek istediğimi anlardın. Anlamıyorsan da yapacak bir şey yok.
Bu mevzu günlerdir sürüyor aslında. Hasta olduğumu üstüne basa basa söyledim. Eşim evde değil kaç gündür yeni gelecek ve pazar günü tekrar gidecek. Ne vaktimiz var ne enerjimiz. İlla gelmeyin mi demem gerek aslında takıldığım nokta bu. Bencillik yapıyorlar.
Ama misafir ağırlayacak halde değilim. Kendi gelecek, oğlu gelecek, kocası gelecek. Diyor ya yemek yapma diye, geleceklerini bildiğim için yapmak zorundayım. Hadi yemeği aşı geç, geldikleri zaman diken üstünde oluyorum, Kendi evimde rahatım kalmıyor. Gece de yatıp sabah gidecekler. E eşim zaten bu akşam geliyor. Bırakın biraz da biz hasret giderelim ya valla of
Bu konuda haklısın eşin gelir gelmez damlamaları ve yatılı misafir olarak gelmeleri yanlış bir kaç gün müsaade etmeleri lazım.. en azından eşinle özlem gidermen lazım.. bunu düşünememiş olabilir ya da işine öyle gelmiş... oğlunu görme özlemi ağır basmış olabilir.. dediğin gibi sana yemek yapma demiş bu oldukça nazık bir davranış ama yapma desede sen yapmadan duramazsın bu senin kişiliğine uygun olmayan bir durum demekki..
Hayır canım gerçekten değil. Hem çalışıyorum, hem iki tane bebeğe bakıyorum, hem eşim asla eve gelmiyor işinden dolayı, hem hastayım. Kendime vakit ayırmam gerek diye bas bas bağırıyorum resmen ama görmemek, anlamamak için ısrar ediyorlar. Yaptıkları sadece bencillik.
Planı aslında iki haftadır yapıyoruz. Hemşire olduğumuz için nöbetin uygun olduğu güne denk getirmemiz gerekiyordu ve o gün de ancak bu gün. Yani bugün gittim gittim yoksa gidemiyorum. Baktım daha iyiyim gideyim ne olacak sanki dedim. Zaten başka zaman fırsatım olmuyor çocuklardan dolayı. İlgi konusu da umrumda değil. Onların ilgisine değil anlayışına ihtiyacım var. Bencillik yapmasınlar yeter bana.