Toplumda sürekli neden ev sahibi suçlu imajı yaratılıyor?

Babam 2022 yılında 3 bin liraya daire kiraya verdi sonra yüzde 25 zam sınırı çıktı sadece 750 lira zam yaptı. Kira 2023 yılında 3750 lira oldu ertesi sene yine yüzde 25 zam yaptı o halde kira 5 bin liraya yakın bir miktar oldu. Bu sene de tüfeye göre yapacak en iyi ihtimal yüzde 60 olsa kira 7500 lirayı bulacak o da yılbaşından sonra. Emsal bos daire en az 20 bin liradan kiraya veriliyor. Burada gaddar ev sahibi deniyor ama eski kiracısı olan ev sahibi sadece mağdur oluyor. Satsan satılmıyor adam evi de göstermiyor tahliye istesen mahkeme tahliye vermiyor. Resmen 6-7 bin liraya adam senin evini gasp ediyor. Kafayı çizip kapısına dayanınca da para göz gaddar ev sahibi ilan ediliyor. bu daireyi satıp faize parasını koysan ayda en az 150 bin lira getirir. Ama ülkede kanun kiraciyi koruduğu için kimse içinde kiracı olan daireyi de almıyor. İşin içinden asla çıkılmaz bir durum. Diyorlar asgari ücret 17 bin lira ama çoğu da asgari ücrete çalışmıyor benim çalıştığım firma 30 bin liraya şoför arıyor bulamıyor mesela kim asgariye çalışıyor.
Toplumda sürekli neden ev sahibi suçlu imajı yaratılıyor?
Cevapla