Karşımda evlenip boşanmış bir kadın var. Ve muhtemelen bakire değil artık. Bekaretini kaybederken ne yaşadı, çok acı çekti mi, çektiyse zihninde ne gibi izler bıraktı, bıraktıysa bizim ilişkimizde ne gibi sorunlara yol açar? Bunlar sorduğun sorunun, irdelenmesi gereken handikapları. Ne demek ne alaka yani? 🤷🏻♂️
İlginç değil. Böyle bir durumda bakılması gereken, sağlıklı bi açı. Sorduğun sorunun bilincinde olmayışın da buz gibi gerçek, tüylerim ürperiyor şuanda.
Nedenini sormadım ben olur musunuz olmaz mısınız dedim sorduğum soru sadece buydu ayrıca ilk gece travması denilmez ona genel olarak ilişki içerisinde yaşadığı bir travma var mı değersizlik hissi yaşatmış mı karşı taraf bunlara bakılır...
Sana sormadım sonuç olarak ayrıca sorduğun sorunun bilincin de değil dersen bende sana soruda nedenini sormamışım derim ki sormamışım kendinizi haklı çıkarmak için aşağıdaki yorumları okuduğunuza göre sizinki 16-17 bile yok gibi
Guzel soru. Bu benim gorusum. Sosyal olarak bekar biri olmali. Ama arkadaslik kurarim. Sevisirim oda isterse. Evlilik istersede sogur ayrilmaya bakarim
E siz hiç gerçekten birini sevmemisiniz o zaman sonuçta bir kadın sonucu evlilik olmadan sizinle ömür boyu ilişki yaşayamaz ancak siz farklı farklı insanlarla bunu yaşarsınız bunda da sevgi bağı değil şehvet bağı olur ancak
Cok dogru. Insanlar sevgi bagi altinda malina mulkune ortak olma ya da cokme, maddi isteklerinin yerine getirilmesi maddelerinide koyuyorlar. Kimse maddi beklenti olmadan hicbirsey yapmiyor. Adinada sevgi diyorlar. Kadinlara guvenemiyorum.
Mala mülke ortak olmak zorundasınız zaten evlenince bireysellik bitiyor dininiz ne bilmiyorum fakat islam dinin de zaten erkek kadına bakmakla da mükelleftir bu bilinçte olan bir erkek de evlilikte zorlanmaz. Maddi beklenti olmadan sadece evlilik değil hayat bile yürümüyor.
azla yetince varolanla yetince ayri bir konu. ama 20 yildir calisan bir adamin malina mulkune ortak olmak adil gelmiyor bana. hayata beraber baslar beraber sorumluluk alirsiniz ondan sonra olur. sartalri esitlersiniz hatta.
İyide erkeğin sorumluluğu zaten bu siz çok bireysel düşünüyorsunuz ve menfaat ilişkisi var siz de sevince bunlar gram gözüne gelmiyor. Evi sen alırsın kadın da zaten çalışıyorsa aylık evin geçimine katkıda illaki bulunur ki bulunmasa dahi oluyor dinimize göre kadının kazandığı kendinedir ama erkek evine eşine bakmakla yükümlüdür. Bu size uygun gelir gelmez anlarım ama bence böyle düşünen erkeklerin nedense eril enerjisi hep düşük oluyor erkeğin fıtratına ters bir durum genellikle kadınlar sizin düşündüğünüz gibi düşünür çünkü erkeğin umrunda olmaz hatta daha çok kadınını muhafaza etmek ister.
Size ayetlerle açıklama yapınca anlayacaksınız merhametli mi yoksa diğer dediğiniz mi olduğunu
“ Allah bazılarını diğer bazılarından üstün kılması ve mallarından harcama yapmaları sebebiyle erkekler kadınlar üzerinde kavvamdır/gözetmendir. ” (Nisa, 4/34)
Ayeti yorumlayabilirsiniz umarım burdan çıkan sonuç kadın kendi malından harcamak zorunda değil erkekler kadınlar üzerine gözetmendir bakmakla yükümlüdür. Bu demek değil ki eşine yardım etmesin yardım edebilir ama illa kazandığı maaşı eve verme zorunluluğu yok zaten bakması gereken erkek.
İkinci olarak peygamber efendimizin buyurduğu “Hanımlarınızın sizin üzerinizde, durumlarına uygun olarak yiyecek ve giyecek hakları vardır." (bk. Ebu Davud, Menasik, 56; İbn Mace, Menasik, 84)
Makul olanla mecburiyeti karıştıyorsunuz siz kadın mecburu değil evine bakmakla ama erkek mecbur bu yüzden ben kazandığım maaşı eve verme zorunluluğum yok he verebilir miyim veririm makul olan vermek zaten ama mecburi asla değil. Yani kadın evli bile olsa kazandığı parayı istediği gibi harcayabilir 👍🏻
Guzel paylasim. Ancak ayette erkegin bakma zorunlulugundan bahsediyor. Kadin calisirsa parasi kendisinde kalsin demiyor. Hatta kadinlarin calismamasi yonunde de yorumlar var. Hukukin evlenmdden onceki mallar ayrilik halinde onceki sahibinde kaliyor. Ancak erkek dunyayla mucadele etsin. Kadin keyfine baksin. Yok oyle. Calisiyorsa kesinlikle geliri oraninda ortak olacak. Calismiyorsa, ne kazanirsam onla yetinecek. Bende kimseye muhtac etmiycem. Ama toplumda durum degismis. Daha evlenirken kadin hayatini garanti altina almaya calisiyor. Ben islamiyetin evliligi erkege zora kostugunu dusunmuyorum burada amac, erkek kadindan ustundur. Ona bakmak onun sorumlulugunu almak zorundadir. Kadinda kocasinin dediklerini yapar. Nisa suresinin 4. ve 5. Ayetlerini oku. Oyleki Allah erkege cok eslilik hakkida vermis. Ama 1 tanesini onermis.
Tamam ben size baştan beri diyorum zaten makul olan zaten kazandığı parayı vermesi evin saadeti açısından zaten doğru olan bu ama mecbur değil. Erkek mecbur kadın değil olay aslında bu
Şimdinin erkeklerini bizde biliyoruz anamız babamız da bu yüzden benim babam hep der "ayaklarınızın üzerinde durmadan evlilik yok." diye kızlar boşuna okumuyor toplum da maalesef okumayan mesleği olmayan bir erkeğe muhtaç kadınlar hep hor görülüyor değeri olmuyor buda bir gerçek ben islami açıdan doğru olan yaklaşımı size söyledim ama bu demek değil ki ben çalışmam yan gelip yatarım sadece islam bana bu hakkı vermiş 👍🏻
Yani fazla maaş alan erkek minnet etmiyor pek istediğin gibi harca diyor kendi ihtiyaçlarını giderirsin diyor ama maaşı normal veya altı olan bir erkek evi geçindirmekte zorluk yaşıyorsa eşide çalışıyorsa tabikide destek çıkmalı aksi halde aile saadeti de bozulur. Ilımlı olmak lazım.
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
8Cevap
Erkekler kolay kolay boşanmış bir kadınla olmaz da kadınlar için bu durum pek geçerli değil, eğer çok sevmişse evlenir
Evet kadınlar evleniyor genellikle ama çok sevmiş olması lazım.
Evet
Ben olurdum. Hatta bekar kişiye göre bir sıfır öndedir bende.
Ben olamazdım büyük ihtimalle
Neden
Henüz evlenmemiş biri olarak evlenmiş biriyle nasıl geçinilir bilemiyorum ve ayrıca geçmiş takıntım da var
ben de evlenip boşanmış biriyle anlaşamazdım eski eşi nedense bir huzursuzluk yaratır diye düşünürdüm istemsizce
Evet kesinlikle doğru
Seviyorsam olurum.
İlk gecesini de travmasız atlatan birisiyse tadınden yenmez bence.
🙄
Noldu ki? 🙄
Dediğiniz travma kısmını anlayamadım böyle bir ayrıntı ne alaka?
Karşımda evlenip boşanmış bir kadın var.
Ve muhtemelen bakire değil artık.
Bekaretini kaybederken ne yaşadı, çok acı çekti mi, çektiyse zihninde ne gibi izler bıraktı, bıraktıysa bizim ilişkimizde ne gibi sorunlara yol açar?
Bunlar sorduğun sorunun, irdelenmesi gereken handikapları.
Ne demek ne alaka yani? 🤷🏻♂️
Gerçekten ilginç bir bakış açısı şaka gibi
İlginç değil.
Böyle bir durumda bakılması gereken, sağlıklı bi açı.
Sorduğun sorunun bilincinde olmayışın da buz gibi gerçek, tüylerim ürperiyor şuanda.
Nedenini sormadım ben olur musunuz olmaz mısınız dedim sorduğum soru sadece buydu ayrıca ilk gece travması denilmez ona genel olarak ilişki içerisinde yaşadığı bir travma var mı değersizlik hissi yaşatmış mı karşı taraf bunlara bakılır...
"Evlenmem" diyen yoruma nedenini sormuşsun, bana da nedenini sormadım demişsin.
Kaç yaşındasın sen?
24 görünümlü 16-17? 🤔
Sana sormadım sonuç olarak ayrıca sorduğun sorunun bilincin de değil dersen bende sana soruda nedenini sormamışım derim ki sormamışım kendinizi haklı çıkarmak için aşağıdaki yorumları okuduğunuza göre sizinki 16-17 bile yok gibi
İhtimali yok diyemem.
Olmayacak diye bir şey yok neden olmasın
Birlikte olurum ama evlenmem.
En azından dürüstsün yani onu bir obje olarak mı kullanırsın 🙄
Ne alakasi var. Cinsellik bir paylasimdir. 2 tarafta alacagini alir.
Sonucu neden evlilik olmasın o zaman?
Guzel soru. Bu benim gorusum. Sosyal olarak bekar biri olmali. Ama arkadaslik kurarim. Sevisirim oda isterse. Evlilik istersede sogur ayrilmaya bakarim
E siz hiç gerçekten birini sevmemisiniz o zaman sonuçta bir kadın sonucu evlilik olmadan sizinle ömür boyu ilişki yaşayamaz ancak siz farklı farklı insanlarla bunu yaşarsınız bunda da sevgi bağı değil şehvet bağı olur ancak
Cok dogru. Insanlar sevgi bagi altinda malina mulkune ortak olma ya da cokme, maddi isteklerinin yerine getirilmesi maddelerinide koyuyorlar. Kimse maddi beklenti olmadan hicbirsey yapmiyor. Adinada sevgi diyorlar. Kadinlara guvenemiyorum.
Mala mülke ortak olmak zorundasınız zaten evlenince bireysellik bitiyor dininiz ne bilmiyorum fakat islam dinin de zaten erkek kadına bakmakla da mükelleftir bu bilinçte olan bir erkek de evlilikte zorlanmaz. Maddi beklenti olmadan sadece evlilik değil hayat bile yürümüyor.
azla yetince varolanla yetince ayri bir konu. ama 20 yildir calisan bir adamin malina mulkune ortak olmak adil gelmiyor bana. hayata beraber baslar beraber sorumluluk alirsiniz ondan sonra olur. sartalri esitlersiniz hatta.
İyide erkeğin sorumluluğu zaten bu siz çok bireysel düşünüyorsunuz ve menfaat ilişkisi var siz de sevince bunlar gram gözüne gelmiyor. Evi sen alırsın kadın da zaten çalışıyorsa aylık evin geçimine katkıda illaki bulunur ki bulunmasa dahi oluyor dinimize göre kadının kazandığı kendinedir ama erkek evine eşine bakmakla yükümlüdür. Bu size uygun gelir gelmez anlarım ama bence böyle düşünen erkeklerin nedense eril enerjisi hep düşük oluyor erkeğin fıtratına ters bir durum genellikle kadınlar sizin düşündüğünüz gibi düşünür çünkü erkeğin umrunda olmaz hatta daha çok kadınını muhafaza etmek ister.
Dinimize gore kadinin kazandigi kendinediri bana ayetle aciklar misiniz? Ben merhametliyim ama aptal degilim.
Size ayetlerle açıklama yapınca anlayacaksınız merhametli mi yoksa diğer dediğiniz mi olduğunu
“ Allah bazılarını diğer bazılarından üstün kılması ve mallarından harcama yapmaları sebebiyle erkekler kadınlar üzerinde kavvamdır/gözetmendir. ” (Nisa, 4/34)
Ayeti yorumlayabilirsiniz umarım burdan çıkan sonuç kadın kendi malından harcamak zorunda değil erkekler kadınlar üzerine gözetmendir bakmakla yükümlüdür. Bu demek değil ki eşine yardım etmesin yardım edebilir ama illa kazandığı maaşı eve verme zorunluluğu yok zaten bakması gereken erkek.
İkinci olarak peygamber efendimizin buyurduğu
“Hanımlarınızın sizin üzerinizde, durumlarına uygun olarak yiyecek ve giyecek hakları vardır." (bk. Ebu Davud, Menasik, 56; İbn Mace, Menasik, 84)
Makul olanla mecburiyeti karıştıyorsunuz siz kadın mecburu değil evine bakmakla ama erkek mecbur bu yüzden ben kazandığım maaşı eve verme zorunluluğum yok he verebilir miyim veririm makul olan vermek zaten ama mecburi asla değil.
Yani kadın evli bile olsa kazandığı parayı istediği gibi harcayabilir 👍🏻
https://youtu.be/APWWN81iWFA?si=DqgRweVNCxmvSVN4
Guzel paylasim. Ancak ayette erkegin bakma zorunlulugundan bahsediyor. Kadin calisirsa parasi kendisinde kalsin demiyor. Hatta kadinlarin calismamasi yonunde de yorumlar var. Hukukin evlenmdden onceki mallar ayrilik halinde onceki sahibinde kaliyor. Ancak erkek dunyayla mucadele etsin. Kadin keyfine baksin. Yok oyle. Calisiyorsa kesinlikle geliri oraninda ortak olacak. Calismiyorsa, ne kazanirsam onla yetinecek. Bende kimseye muhtac etmiycem. Ama toplumda durum degismis. Daha evlenirken kadin hayatini garanti altina almaya calisiyor. Ben islamiyetin evliligi erkege zora kostugunu dusunmuyorum burada amac, erkek kadindan ustundur. Ona bakmak onun sorumlulugunu almak zorundadir. Kadinda kocasinin dediklerini yapar. Nisa suresinin 4. ve 5. Ayetlerini oku. Oyleki Allah erkege cok eslilik hakkida vermis. Ama 1 tanesini onermis.
Tamam ben size baştan beri diyorum zaten makul olan zaten kazandığı parayı vermesi evin saadeti açısından zaten doğru olan bu ama mecbur değil. Erkek mecbur kadın değil olay aslında bu
Şimdinin erkeklerini bizde biliyoruz anamız babamız da bu yüzden benim babam hep der "ayaklarınızın üzerinde durmadan evlilik yok." diye kızlar boşuna okumuyor toplum da maalesef okumayan mesleği olmayan bir erkeğe muhtaç kadınlar hep hor görülüyor değeri olmuyor buda bir gerçek ben islami açıdan doğru olan yaklaşımı size söyledim ama bu demek değil ki ben çalışmam yan gelip yatarım sadece islam bana bu hakkı vermiş 👍🏻
buda sunu gosteriyor. erkekte calisan bir kadinla evleniyorsa bu konuda destek beklemesi normal.
Yani fazla maaş alan erkek minnet etmiyor pek istediğin gibi harca diyor kendi ihtiyaçlarını giderirsin diyor ama maaşı normal veya altı olan bir erkek evi geçindirmekte zorluk yaşıyorsa eşide çalışıyorsa tabikide destek çıkmalı aksi halde aile saadeti de bozulur. Ilımlı olmak lazım.
Neden olayım ya safmiyim ben
Olabilir
Neden olmasın ki