• Keşfet
    KızlarSoruyor'da şu an neler oluyor, hemen gör.
  • Yapay Zeka
    Yapay zeka fenomenleri sorularını cevaplıyor, hemen sor!
  • Popüler
    Günün çok konuşulanlarına göz at.
  • Sorular
    İlgini çekebilecek sorulara cevap paylaş.
  • Benceler
    İlgini çekebilecek Bence'leri keşfet.
  • BiBilenler
    Alanında uzman profesyonel BiBilenlere danış.
  • Anketler
    İlgi çekici anketlere oy ver, gündemi belirle.
  • Zirvedekiler
    Zirvede kimler var? Toplulukla tanış!
  • İletişim
  • Yayın İlkeleri
  • Site Sözleşmesi
  • KVKK Aydınlatma
  • Etiketler
  • Tüm Sorular
Google Play Apple Store
Konular (33) Tümü
  • Aşk İlişkileriAşk İlişkileri
  • YKS2026YKS2026
  • GündemGündem
  • Dünya KupasıDünya Kupası
  • Güzellik & BakımGüzellik & Bakım
  • Alışveriş & HediyelerAlışveriş & Hediyeler
  • Kızlar Bir Adım ÖneKızlar Bir Adım Öne
  • Tatil & SeyahatTatil & Seyahat
  • ArabalarArabalar
  • Astroloji & BurçlarAstroloji & Burçlar
  • Eğitim & KariyerEğitim & Kariyer
  • GamerGamer
  • Moda & StilModa & Stil
  • SporSpor
  • Evcil HayvanlarEvcil Hayvanlar
  • Müzik & EtkinlikMüzik & Etkinlik
  • Kültür & SanatKültür & Sanat
  • Para & EkonomiPara & Ekonomi
  • MagazinMagazin
  • Diziler & FilmlerDiziler & Filmler
  • Cilt BakımCilt Bakım
  • Kişilik & KarakterKişilik & Karakter
  • Saç BakımSaç Bakım
  • Çocuk & EbeveynÇocuk & Ebeveyn
  • Yeme & İçmeYeme & İçme
  • Cinsel YaşamCinsel Yaşam
  • İnternet & Teknolojiİnternet & Teknoloji
  • Ev & YaşamEv & Yaşam
  • Özel Günler & HijyenÖzel Günler & Hijyen
  • Aile & ToplumAile & Toplum
  • Diyet & BeslenmeDiyet & Beslenme
  • SağlıkSağlık
  • DiğerDiğer
Keşfet
Kizlar Soruyor'da hem kızlar soruyor, hem erkekler soruyor!
Doğru ve güzel yazılmış soru başlığı daha çok cevap demek. En az 15, en çok 131 karakter.
Detay Ekle Sorunu detaylandır, görsel ya da anket ekle, gizli üye ol.
Başlık desteği al
Başlığı daha iyi yazmama yardım et.
0 / 131
Giriş Yap / Üye Ol
Konular(33)
Tümü
  • Aşk İlişkileri Aşk İlişkileri
  • YKS2026 YKS2026
  • Gündem Gündem
  • Dünya Kupası Dünya Kupası
  • Güzellik & Bakım Güzellik & Bakım
  • Alışveriş & Hediyeler Alışveriş & Hediyeler
  • Kızlar Bir Adım Öne Kızlar Bir Adım Öne
  • Tatil & Seyahat Tatil & Seyahat
  • Arabalar Arabalar
  • Astroloji & Burçlar Astroloji & Burçlar
  • Eğitim & Kariyer Eğitim & Kariyer
  • Gamer Gamer
  • Moda & Stil Moda & Stil
  • Spor Spor
  • Evcil Hayvanlar Evcil Hayvanlar
  • Müzik & Etkinlik Müzik & Etkinlik
  • Kültür & Sanat Kültür & Sanat
  • Para & Ekonomi Para & Ekonomi
  • Magazin Magazin
  • Diziler & Filmler Diziler & Filmler
  • Cilt Bakım Cilt Bakım
  • Kişilik & Karakter Kişilik & Karakter
  • Saç Bakım Saç Bakım
  • Çocuk & Ebeveyn Çocuk & Ebeveyn
  • Yeme & İçme Yeme & İçme
  • Cinsel Yaşam Cinsel Yaşam
  • İnternet & Teknoloji İnternet & Teknoloji
  • Ev & Yaşam Ev & Yaşam
  • Özel Günler & Hijyen Özel Günler & Hijyen
  • Aile & Toplum Aile & Toplum
  • Diyet & Beslenme Diyet & Beslenme
  • Sağlık Sağlık
  • Diğer Diğer
Kızlar Bir Adım Öne Tatil & Seyahat Arabalar Astroloji & Burçlar Eğitim & Kariyer +27
Aile & Toplum

İmam nikahı kıysak öyle sevgili olsak olmaz mı?

Gizli Üye
Gizli Üye
(36-45)
Takip Et
Facebook
Twitter
WhatsApp
00
Yapay Zekaya Sor
Sevgili olsak ama imam nikahlı olsak helal olsak birbirimize olmaz mı?
İmam nikahı kıysak öyle sevgili olsak olmaz mı?
Cevapla
Sevgili Soruları Sevgi Soruları
Beğen
Paylaş
Takip Et
Cevabın nedir?
Cevabın nedir?
Cevapla

En İyi Cevaplar

  • maydonoz
    maydonoz Takip Et
    Master Yaş: 34 , eic 37%
    +1 yıl
    Aile & Toplum konusunda 2,1b cevap paylaştı.

    nikah duyurulmadığı sürece geçersizdir. zaten geçmişte devlete ait belgeli nikah olmadığı için dini nikah vardı. şimdi resmi nikah yapmak zorundasınız. yiyişmek amaçlı kimseye duyurulmayan nikahalr haram kılınmıştır.

    0
    9 Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Tamam hangi haram daha mantıklı nikah kıyarak yiyişmek mi yoksa nikah kıymadan yiyişmek mi?

      Yorumla
    • maydonoz
      maydonoz
      +1 yıl

      kıy nikahı zorun ne?

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Resmi nikah mı?

      Yorumla
    • maydonoz
      maydonoz
      +1 yıl

      evet.

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Koşullar uygun değil zaman varsa ne yapılabilir?

      Yorumla
    • maydonoz
      maydonoz
      +1 yıl

      illa saray döşemek zorunda değilsiniz. yine bir arada da yaşamayın o zaman. ama gerçekten niyetin o kızla evlenmekse resmi nikahı kıyarsın

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Benim niyetim günah işlememek.
      Zaten evlenmek istemediğim bir hatunla bir şeyler yaşamak niyeti ile nikah kıymak istemem.
      Art niyetim yok.
      Yalnız eğer karşılıklı her iki tarafın niyeti de cinsellik yaşamak ise yine de dini nikah geçerli olur.

      Yorumla
    • maydonoz
      maydonoz
      +1 yıl

      bilmiyorsun uyduruyorsun. dediğin muta nikahıdır ve savaş dönemi içerisinde tecavüzler artmasın diye izin verilmiş ve savaş sonra Hz. Muhammed in açıkça söylemiyle haram kılındığı belirtilmiştir. kafanzıdan islam uydurmayın bilmeyenleri de yanlış yönlendireceksiniz. sen şuna açık açık bir tarafım imza basmayı yemiyor de. kıvırıp durma.

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Neyse seninle boşa kürek sallamaya gerek yok.
      Ben bildiğim yoldan giderim.

      Yorumla

En İyi Cevaplar

  • EcemNazz
    EcemNazz Takip Et
    Xper 4 Yaş: 32 , eic 46%
    +1 yıl

    Dinen nikah kıymak demek cevredekilere de bakın biz birbirinize helaliz diye duyurmaktir. Yani sevgili olup kimseye duyurmadan dini nikah kıymanin pek bir hükmü kalmıyor.

    0
    11 Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Nikah kıydığında helal misin değil misin?

      Yorumla
    • EcemNazz
      EcemNazz
      +1 yıl

      Dini nikahın şartlarından biri de kızın babasının hazır bulunması yani habersiz yapılan nikah geçersizdir

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Nikahsız sevişmek daha mı doğrudur o zaman?

      Yorumla
    • EcemNazz
      EcemNazz
      +1 yıl

      O yaptığın da yanlış dinen bu önerinde doğru değil. Hangisi daha iyi diye sorma yani birinde sırf zina diğerinde hem zinaya devam hem de nikah gibi bir akdi kendi nefsinize alet etmek. Kızma bana kardes bizde sevgilim ile düşündük bunu araştırdık durum bu. Biz de biran önce evlenmeye karar verdik bu yüzden evliliğe engel olan ne varsa ortadan kaldırmaya başladık o askere gitti mesela ve böylece haram islemekten olabildiğince uzak durmaya çalışıyoruz

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Senin durumunu şöyle ele alsak, sevgilin askerden gelmiş ve evlilik için koşullar uygun değil. Zaman var.
      Günah işlemeyi mi tercih edersin nikah kıymayı mı?

      Yorumla
    • EcemNazz
      EcemNazz
      +1 yıl

      Hangi koşullar uygun değil mesela

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Maddiyat yetersiz, okul vs gibi koşullar diyelim.

      Yorumla
    • EcemNazz
      EcemNazz
      +1 yıl

      Sana söyle değil hiç ceyizim yok 5 kuruş param yok çalışıyorum ama ailemin borçlarını odemekten birikim yapamıyorum erkek arkadaşım da su an işsiz benm okul bitti ama o liseden sonra ara verdi birde sınıfta kaldı yani eğitimde yarı da kaldı maddi anlamda benden çok az daha iyi yani en azindan buyuk bir borcu yok ama su an işi bile yok. Benim okul bitti diyorum ama henüz kariyer anlamında çok çaba harcamam lazım. Sevgilim ailesine dedi askerden sonra is bulur bulmaz isteyecekler bende anneme dedim sadece babalar en son duyar malum bu yüzden baba para biriktirmem lazım bile diyemiyorum. Yani anlayacağın biz dede durumlar farklı değil. Ama seviyoruz ve günaha girmek istemiyorum. Ya ayrilcaktim ya da böyle bir yola gircektik bizde bu yolu seçtik. Ben hayallerimden o hayallerinden vaz geçti birbirimiz için. Eşya ev araba ikinci plana attık bize az eşya bile yeter şu an sadece şu gunahtan kurtulalim sonra hepsi yerine gelir

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Öncelikle Allah yardımcınız olsun.
      Allah'ın izniyle de işleriniz yoluna girer.
      Çünkü birbirinizi sevmiş, bağlı kalmışsınız.
      Benim bu soruyu sormamdaki amaç aynı senin durumundaki gibi insanlar için nikahın şart olmasıdır.
      Yani siz nikah olsa da olmasa da bir şekilde yakınlık gösteriyorsunuz.
      ya da siz günah işlemeseniz de bir şekilde günah işleyenler var.
      Yani hal böyle olunca eğer inancın varsa, ibadet vs ediyor ama günah işleyip rahatsız olmaktansa nikah şarttır bana göre.

      Yorumla
    • EcemNazz
      EcemNazz
      +1 yıl

      Amin teşekkür ederim Allah in emrini yerine getirmek istediğimiz ve yasaklarindan korktugumuz için girdiğimiz bu yolda yardimci olacağından eminim. Bence de nikah şart kardes ama usulüne göre

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Olması gereken nikah elbette ailelerin rızası göz eterek olmalı.
      Fakat şu an insanlar nikahı düşünmeden cinselliği zaten dilediği gibi yaşıyor.
      Madem cinselliği yaşayacaksın ve evlilik için hazır değilsin, böyle bir düşüncen yok en azından dini nikahını kıy, günaha girmeden helal yoldan cinselliğini yaşa.
      Söylemek istediğim mantık budur benim.

      Yorumla
  • Cibutili_Lawyer
    Cibutili_Lawyer Takip Et
    Xper 5 Yaş: 37
    +1 yıl

    Tanidigin biriyse eminsen neden olmasin derdim kardesim fakat benim bildigim resmi evlilik olmadan evlilik cuzdanini gormeden kiyilmiyor dini nikah. iyi niyetini takdir ettim gercekten helal olsun ama durum boyle:)

    0
    5 Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Teşekkür.
      Dini nikah için imama bile gerek yok.
      2 şahit olsa da oluyor.
      Yalnız aile rızası olursa doğru olandır.
      Yani benim bahsettiğim konu kötünün iyisi gibi bir şey.
      Amaç günaha girmemek.
      Nikah olmasa zaten günaha gireceksin.
      En azından helal oldunmu günah işlemiş olmayacaksın.
      Tabi benim bahsettiğim bu durum daha çok sevgililik sürecinde günaha meyledenler içindir.

      Yorumla
    • Cibutili_Lawyer
      Cibutili_Lawyer
      +1 yıl

      Dini acidan sana bir lafim yok kardesim.. ben isin resmi ve uygulamasini anlatmak istedim. yoksa cok farkli dusunmuyoruz keske herkes senin gibi ince olabilseydi.. ne kadar dikkat ediyoruz desekte cok hatalar yapiyoruz sevgiliyiz vs. diyerek..

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Öyle ben işin Yaratan'a karşı günahındayım. Doğru olduğunu da kabul etmiyorum. Helal olur ama uygun olmaz. Fakat günah işlemek yerine en mantıklısı budur. Elbette aile rızası olursa gerçek, has, içe sinen bir şekilde evlilik olur. Fakat şu an günümüzde kimler dikkat ediyor ki bu duruma. Yani madem cinselliği yaşıyorsun o zaman nikah kıy helal ol.
      Anladığın için teşekkürler.

      Yorumla
    • Cibutili_Lawyer
      Cibutili_Lawyer
      +1 yıl

      Rica ederim.. fakat muta nikahi yapanlarla karistirmasinlar dikkat et oyle zihniyetlerde var bunu kotuye kullanan. ama en dogrusu ailenin rizasiyla resmi ve dini nikahini yapip helalinle olmak. aile riza vermezse dini nikah olsa da kotu olur sonradan sizler adina.. hakkinda hayirlisi olsun. iyi geceler..

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Teşekkürler iyi geceler.

      Yorumla
  • Ggöktuğ
    Ggöktuğ Takip Et
    Xper 6 Yaş: 37
    +1 yıl

    Kastettiğin muta nikahı mı yoksa bildiğimiz gizli bir şekilde evlenmek mi?

    0
    2 Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Muta ya da gizli ne farkeder 2 şahit huzurunda helalim olacak işte.

      Yorumla
    • Ggöktuğ
      Ggöktuğ
      +1 yıl

      Benim inancıma göre farkeder. Muta nikahı geçersiz bir nikahtır. ama senin için muta nikahı caizse sana söyleyebileceğim birşey yok. Bazı inançlarda ortak olmamız lazım ki sana öneride bulunabiliyim.

      Yorumla
AI Persona’ya Sor
Tümü
Aşko Kuşko
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Şöyle Böyle
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Merto
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Oyuna Geldik
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Şef Orçun
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Fragmatik
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Ayberk
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Hilal
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Mistik Biri
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Rehber İpek
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Doğa Anne
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Luna
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Hep Parla ⭐
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Flaş Batu
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Eko Bey
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Fit Meli
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Smaçella
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
İremolog
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Dijital Zeka
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
KSCansu 💜
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
O-Pera
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Kediliçe
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Profesör Bilgin
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Ne-She
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Ezgi Geziyor
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Hayat
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Fikri Harika
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Baharizma
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Driver Baby
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Bir İnci
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.

Kızlar & Erkekler Ne Diyor?

18

Cevap

12

Cevap

  • Nehir61_
    Nehir61_ Takip Et
    Xper 6 Yaş: 31 , eic 33%
    +1 yıl

    Ailenizle konuşun. Herkes bilsin nikahlı olduğunuzu. Düğün yapınca evlenirsiniz. Yani cinsel birliktelik yaşamamak gerek bence imam nikahı olsa bile. Çünkü babaevinde olduğu sürece resmi nikah yoksa hoş olmaz.

    0
    4 Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Sence şu an nikahsız sevgili olan herkes tensel yakınlaşma kurmama gibi ihtimalleri var mı?

      Yorumla
    • Nehir61_
      Nehir61_
      +1 yıl

      Var ama çooook az. Bak bence kıyın ama bunu çevreniz bilmezse anlamı olmaz. Sarılıp el ele tutuşursunuz günahınız olmaz. Ama fazlası resmi nikah öncesi hoş değil bence.

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Ah benim temiz kalpli kardeşim :))

      Yorumla
    • Nehir61_
      Nehir61_
      +1 yıl

      Sağol:D

      Yorumla
  • pentin
    pentin Takip Et
    Master Yaş: 37 , eic 50%
    +1 yıl
    Aile & Toplum konusunda 4b cevap paylaştı.

    Ailelerin, çevrenin haberi olmadan nikah mı olur? Kabul mü olur? Kimi kandıracaksınız Allah ı mı kendinizi mi?

    1
    9 Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Allah'ı neden kandıralım esas günah işlememek için Allah'ı ikna etmemiz lazım.
      Aileleler, çevreler sevgili olduğumuzdan haberleri yok mu?
      Hali ile öpüşüp koklaştığını da hissediyorlardır.
      Neden günah işleyelim o zaman?
      Ayrıca 2 şahit olduğunda Karılığa kabul ettim dediğinde kız da bunu kabul ettiğinde nikah gerçekleşir.
      Yani kabul olur.

      Yorumla
    • pentin
      pentin
      +1 yıl

      sallamayın ya. Madem öyle, evlenin. Siz öpüşün diye Allah katında evli mi olabileceksiniz? ailelere, eşe dosta çevreye beraberliğin ilanıdır nikah. Gizli saklı bir halt olmaz.

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Ben sallamıyorum.
      Medrese eğitimi almış Molla'dan duydum.
      Nikah için 2 şahit yeter.
      İstersen araştır.

      Yorumla
    • pentin
      pentin
      +1 yıl

      sen araştır bence. İlan etmediğin, habersiz bir şey ne zaman kabul görmüş? ya ne uyanıksınız valla

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      2 şahit ile nikah olayı 7 Kocalı Hürmüz adlı filmde de işlenmişti.
      Ben Molla'dan duyduğumu söylüyorum daha başka kime gidip araştırayım.

      Ve bu soruyu sormamdaki mantık şuydu : İnsanlar zaten nikahsız ilişki yaşıyorlar. Bu zina oluyor. Madem evlenmeye resmiyete dökme niyetleri yok, zina yapmaktansa nikah kıyıp helal olmak daha doğrudur.
      Tabi bu kötünün iyisidir.
      Esas doğru olan ailelerin rızasının gözetilerek olmasıdır.
      Fakat aile durumu hazır değil ise 2 şahitli nikah her türlü nikah kabul olur.

      Yorumla
    • pentin
      pentin
      +1 yıl

      www.fetva.net/.../...an-nikah-gecerli-olur-mu.html
      herkes yanlış bilebilir. Yalandan öpüşmek için Allah kendi nikahını kullandırır mı? Hiç mi düşünmüyorsun?

      Yorumla
    • TAB90
      TAB90
      +1 yıl

      Kardeşim benim hanımefendi dığru söylüyor. İstişaresiz yapmamalısınız.

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Ben kardeşe katılmıyorum @TAB90

      Yorumla
    • TAB90
      TAB90
      +1 yıl

      Nikâh bir akit, sözleşme ve anlaşmadır. Bunun için bazı şartları vardır. Bu şartlardan birisi yerine getirilmezse nikâh sahih olmaz.

      1. Evlenecek kişilerin veya vekâletlerini verdikleri şahısların hazır bulunması.
      2. Tarafların irade beyanı. Evlilik akdini kabul ettiklerine dair eşlerin “kabul ettim” şeklinde ifade etmeleri.
      3. Kızın velisinin izninin olması.
      4. Şahitlerin hazır olması. Bu şahitler, ergenlik çağına ermiş, aklı başında iki erkek veya bir erkekle iki kadın olmalıdır. Yani şahitlikte mutlaka bir erkeğin bulunması icap eder.
      Sen yine de istişare yap kardeşim. Ayrıca birbirine dokunmak için bunu kullanman doğru değil. Bunun içinde birçok yazılı açıklamalar var. Karar senin Allah'a emanet ol.

      Yorumla
  • uyuyançirkin
    uyuyançirkin Takip Et
    Guru Yaş: 43 , eic 40%
    +1 yıl

    Muta nikahı olur, batıldır... Hükmü yoktur. Sen istersen bir yerini yırt, ottan nemden bir mollayı kaynak göster... GE-ÇER-SİZ...

    0
    26 Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Bence geçerli. Bunu ispat edebilirim sana ama sen inanmadıktan sonra kabul etmezsin!!

      Yorumla
    • uyuyançirkin
      uyuyançirkin
      +1 yıl

      Hanefilerde akıl-baliğ olan kadın, aynen erkek gibi velisinin aracılığına gerek olmaksızın evlenebilir. Ancak yetişkin bir kız veya kadın dengi (küf’ü) olmayan bir adamla evlenmişse velisi bu evliliği feshettirebilir (Merginani, Hidaye, I, 231 ).

      Yorumla
    • uyuyançirkin
      uyuyançirkin
      +1 yıl

      Yalnız kalınca günah işlemiş olmamak için dini nikahı tercih ediyorlar. Halbuki daha sonra telafisi çok zor durumlarda kalabiliyorlar. Bir kadın ve erkek aileden haberli veya habersiz şahitler huzurunda nikahlansalar -Hanefi mezhebine göre- karı koca sayılacaklarından, erkek boşamadan kadın başkasıyla evlenemez. Bu açıdan çok tehlikelidir. Nitekim bize bu konuda onlarca soru geliyor.
      "Ben bir erkekle dini nikah kıydırmıştım. Şimdi ayrıldık, o beni boşamıyor ne yapayım?"

      "Ben dini nikahtan boşanmadan başkasıyla evlendim. Zina sayılır mı?"
      gibi tüyler ürperten pek çok problemle karşılaşıyoruz. Bu açıdan her ne kadar gizli olarak şahitler huzurunda nikahlanmak caiz ise de, sonunda telafisi imkansız olaylar olabiliyor. Bu nedenle resmi nikah olmadan dini nikah yapılmasını asla doğru bulmuyoruz.

      Yorumla
    • uyuyançirkin
      uyuyançirkin
      +1 yıl

      Velinin izni olmadan nikah yapmak caiz mi?
      İslâm hukukuna göre nikâhın sahih olması için bazı şartlar vardır. Bu şartlardan birisi de evlenecek olan kadının velisi durumunda olan kişinin izninin bulunmasıdır, aksi halde nikah batıldır. Zina edilmiş olur.

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      O nikah olmasa esas o zaman zina olacak.
      Doğru olan anne baba rızasıdır. Ben bunun aksini sölemiyorum.
      Fakat günümüzde anne baba çocukların sevgili olduğunu biliyorlar. Bunlar geziyor tozuyor öpüşüyor bir şekilde günah işliyorlar. Ve ben bu koşullarda nikahın geçerli olduğunu söylüyorum.

      Yorumla
    • uyuyançirkin
      uyuyançirkin
      +1 yıl

      Bu kadar kişi yanlış, bir sen doğrusun o zaman :))) Kimseyi ortak tutma kardeşim... Kendi kafanın dikine git fikir beğenmiyorsan... Doğru doğrudur..

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Sizde nikah olmadan öpüşüp koklaşıp günah işlemeyi tercih ediyorsunuz ben bunu tercih etmiyorum o kadar.

      Yorumla
    • uyuyançirkin
      uyuyançirkin
      +1 yıl

      Ben onu da yapmıyorum... Evlenene kadar öpüşüp koklaşmak isteyen pisliklerle hiç işim olmaz, Allah'ın akdini de batıl etmem.. Yani hem ruhumu hem bedenimi kirletmem.

      Yorumla
    • uyuyançirkin
      uyuyançirkin
      +1 yıl

      Farz et ki resmi nikahı kıydıramadan öldün, o kızın sonu ne olacak? Ya da sen boşamak istedin? Ailelerin bilmesi ve duyurulması şart. Hüküm bu, ister yüzünden bak ister tersinden bizi de kullanma batıl fikirleri doğrulamada...

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      İstişare yapıyoruz. Ben bildiğim doğrudan giderim. Demek herkesin kendisine göre doğru var ki bir sürü mezhep, tarikat, cemaat çıkmış. Bende Kuran'ı kendi anladığım şekli ile uygularım.

      Eğer günah işlemiyorsan senin nikah kıymana gerek yok çünkü doğru ve zor olanı yapıyorsun. Fakat karşılıklı günah işlenecekse günah işlememek için nikah kıymayı tercih ederim. Zaten nikah olmasa da günah işlersek her hangi olumsuzlukta bir ayrılık olsa o kızın sonu her iki ihtimalle aynı olacak. O nedenle doğru olan senin gibi günah işlememeyi başarabilmektir. Günah varsa bunu ortadan kaldıracak koşullah seçenek olarak karşısına gelir ve bende bu seçeneği değerlendiririm.

      Yorumla
    • uyuyançirkin
      uyuyançirkin
      +1 yıl

      Size nikah kıymayın diyen yok ki... Nikahın sahih olma şartı duyurulmasıdır diyoruz. Yoksa nikah kıyın elbette, ama sırf zinayı meşruya tevdi etmek için gizli nikah kıymaya kalkarsanız, kıydığınız tek şey ahiretiniz olur ve zina da zina olarak kalır...

      Yorumla
    • uyuyançirkin
      uyuyançirkin
      +1 yıl

      Siz molladan cevap almış olabilirsiniz ama ben bir seyyidim...

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Seyit olmanın da pek bir artısı olacağını sanmıyorum. Saygı duyuyorum belki ilmi bilginiz vardır fakat netice de herkes kul. Size bunu ispat edebilirim demenin sebebi de seyyit olduğunuz için beni anlayabileceğinizi umuyorum. Bende Menzil'e gider gelirim. Günlük vird dersim de var. 5 yıllık ciddi bir ilişkim vardı. Hali ile yakınlaşmada oluyordu. Ben dursam o durmuyordu. Fakat işlediğim günahlardan dolayı virdden aldığım maneviyat kesiliyordu. Bende onu karılığa kabul ettim. Ve maneviyatta kesilme olmadı. Tamamen içsel bir huzur da yoktu tabi anne baba rızası olmadan. Bir tereddüt oluyor. Fakat kabul olur mu olmaz mı durumu benim için maneviyatın gelmesi ispatıdır. İsten kabul etmesin bu durumu o nedenle ben kendi doğruma bakarım. Ama doğru olan anne baba rızası olup, akrabaların hazır bulunması elbette daha lezzetli bir nikah, düğün, huzur , bereket olurdu.

      Yorumla
    • uyuyançirkin
      uyuyançirkin
      +1 yıl

      O halde tövbe edin...:) Allah bağışlasın... Ama bir daha da bunu yapmayın. Kıza da yazık çünkü...

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Tövbe ettim ve günah işlememek için gayret ediyorum çok şükür. 5 yıllık ilişkimde ben gerekeni yaptım, sevdim, aşık oldum ve her defasında ayrılan kendisiydi. Ve bitti.
      Aslında bu soruyu yazarken de amacım hem cinsellik dürtüleri hem de bir şekilde bir doğruyu tartışma üzerineydi.
      Şu an da aslında durum budur. Yaş 31. Günah işlemiyorsun. Ama evlilik için de koşullar uygun değil. Fakat bir kız arkadaşım olsa bu durumu gerçekleştireceğimi düşünüyorum. 2-3 yıl sabredilir mi bilemiyorum ediyoruz bir şekilde ama zor oluyor.
      Nasip, kısmet kader tabi herşey.

      Ayrıca şu an cinselliği umarsızca yaşayan bir sürü insan var. En azından dini nikah kıysalar bu günahtan mahrum olurlar diye düşünüyorum. Yani Hz. Peygamber efendimizin savaşta izin verme ve sonrasında yasaklama durumu var. Yani yasak olmalı ama bilenler de en azından günah işlemek yerine böyle bir önlem almalılar diye düşünüyorum.

      Yorumla
    • uyuyançirkin
      uyuyançirkin
      +1 yıl

      Eğer dini nikahta duyurma olursa bu geçerlidir, bir erkek şahit bulunmalıdır en az, diğeri hanım ya da erkek olabilir.

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Teşekkürler. :)
      Siz de Menzil'i bilir misiniz?

      Yorumla
    • uyuyançirkin
      uyuyançirkin
      +1 yıl

      Artık yaşınız da ev kurmak için münasip aslında... Eğer maddi zorluklar varsa ve evlilikten bu nedenle çekiniyorsanız tavsiyem eşiniz olacak hanımla el ele vermenizdir..

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Benim yaşım da uygun, ruhen de , düşünce olarak da hazırım evliliğe.
      Şu an zaten konuştğum kimse yok.
      Aşk lazım, doğru insanı bulmak ve içine sinmesi lazım aynı şekilde bu eşim olacak kişi için de geçerli.
      Aynı nokta da bulaşabilmeliyiz.
      Hepsinden önce ekonomik olarak hazır değilim kendimle ilgili eksiklerim var.
      Onlar olduktan sonra olur inşallah.
      Zaten daha henüz zamanımız var.
      Nasip kısmet kader artık.
      Allah sabır versin ne diyeyim :)

      Yorumla
    • uyuyançirkin
      uyuyançirkin
      +1 yıl

      Benim görücü usulü tanıştırıldığım kişi bile,3. görüşmemizden sonra "insan sevdiğini öpmek dokunmak ister, süreçte sen de istersin.." dedi... Ben de"Şu an tek istediğim senden ayrılıp evlenelecek birini bulmak" dedim. Bıraktım.. Hala barışmak istiyor ama daha bu aşamada bu saygısızlığı yapanla evlilik hayatı kurulmaz.

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Valla burada kişinin maneviyatı, Allah'ın koyduğu sınırları, Allah'a olan bağlılığı vs ne kadar yüksekse ona göre hareket edilir. Sende öyle hareket etmişsin diye düşünüyorum. Bir seyyid ile böyle bir durum olsa ben çekinirim seyyid olduğu için, hatta sadece seyyit değil gerçekten Allah'a kalpten bağlı olan biri için de geçerli bu durum. Sevip aşık olduktan sonra sabredilir fakat ister istemez şeytan yine meylettirebilir insanı. Yani sen bırakmışsın bilmiyorum yine bir şans verebilirsin eğer gönlün varsa ama gönlün yoksa bir şey diyemem.

      Yorumla
    • uyuyançirkin
      uyuyançirkin
      +1 yıl

      Gönül Allah'ındır. Bu nedenle yanlış yapmamalı...

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Menzil'li misin sende?
      Yoksa başka bir yerde mi yaşıyorsun.
      Merak ettim çok.
      Beni ilgilendirmez gerçi.

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Bir şey daha sorayım. Mehdi hakkında bilgin var mı? Seyyit olduğun için belki haber alıyorsundur.

      Yorumla
    • uyuyançirkin
      uyuyançirkin
      +1 yıl

      3 kuşak İstanbulluyum...

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Hımm maşallah.

      Yorumla
  • suchagreat
    suchagreat Takip Et
    Xper 5 Yaş: 36 , eic 30%
    +1 yıl

    saçmalık. dini nikah degil sevgili olmak icin dini nikah kıymak. o zaman dini nikah kıyıp yasanan seyler normal oluyorsa bekaret aramazsiniz hadi yine iyisiniz

    0
    0 Yorumla
  • Şahmeran58
    Şahmeran58 Takip Et
    Xper 5 Yaş: 29
    +1 yıl

    Ailelerin haberi ve rızası varsa bence mantıklı sonuçta elini tutman bile çok dogru bir hareket degil nikah olmadan

    0
    6 Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Öyle. Ailen biliyorsa gezip tozduğunu buna razı ise ailenin rızası da olabilir. Ama aile rızası olmasa da sen günah işliyorsan yine nikah gerekir diye düşünüyorum. Ya da günah işleyip Allah'tan af dileyeceksin. İki seçeneğin var yani.

      Yorumla
    • Şahmeran58
      Şahmeran58
      +1 yıl

      Af dileyecegini planlayarak günah işlemek dogru gelmiyo bana :) bence haklısın ya nikah yapılmalı eger çok ciddi bir ilişkiyse

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Günah işlemektense böyle bir şey daha uygun. ya da hiç günah işlememek gerekir.

      Yorumla
    • Şahmeran58
      Şahmeran58
      +1 yıl

      Evet ama nefsimize hakim olamıyoruz işte sevip sevilmek hoşumuza gidiyo ve günah işlememek için nikah yapılmalı fakat resmi nikah yoksa yine mesafeyi korumak lazım bence

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Aynen öyle. Resmi nikah olmadan cinsel birliktelik yaşamamak gerekir. Zaten nikah olmasa da sen bu günahı işleyeceksin ve sınırını koruyacaksın. Madem sınırı koruyacaksın o zaman dinen nikah kıy sınırını koru ve günah işlememiş ol. Beni anladığın için teşekkür ederim.

      Yorumla
    • Şahmeran58
      Şahmeran58
      +1 yıl

      Rica ederim bende aynı şekilde düşünüyorum

      Yorumla
  • zoloo
    zoloo Takip Et
    Xper 6 Yaş: 37
    +1 yıl

    olmaz ya cayarsan işi resmiyete dök sonra kimse kimseyi zor durumda bırakmasın

    0
    0 Yorumla
  • remembrance
    remembrance Takip Et
    Xper 5 Yaş: 34
    +1 yıl

    Allah görüyor olum niyetinizi kendinzi niye kandırıyorsunzu? evlenecekseniz adam gibi evlenin

    0
    0 Yorumla
  • Gizli Üye
    Gizli Üye
    (45 üstü)
    +1 yıl

    İmam nikahı ile sevgili olunmaz, ancak evlilik olur. Ayrıca sırf sevişmek için kıydığın imam nikahıda geçerli olmaz, yani yine haram işlemiş olursun.

    0
    6 Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Peki nikahsız yapınca bunları daha mı iyi oluyor?

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Cevap sahibi
      +1 yıl

      Fark eden bişey yok. Yani imam nikahını kullanmış olursun, bide bunun vebali var, daha kötü :(

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      O zaman nikahsız günah işleyelim daha az günahsa öyle mi diyorsun?

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Cevap sahibi
      +1 yıl

      Kardeşim zina, zinadır ve haramdır. Ne şekilde ve nasıl olursa olsun. Allah'ın hükümleri geçerlidir, benim ne dedğim değil...

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Nikah kıyıp sevişince günahdan kurtulmuş olmuyor mu?

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Cevap sahibi
      +1 yıl

      Tabiiki hayır, zira bu sahtekarlığa giriyor...

      Yorumla
  • Lyudmila
    Lyudmila Takip Et
    Xper 7 Yaş: 31
    +1 yıl

    Resmi nikah olmadan imam nikahi yapmiyolar ve imam nikahida gizli yapilirsa gecersizdir

    0
    1 Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      2 şahit huzurunda karılığa kabul ettim derse erkek nikah kıyılmış olur.

      Yorumla
  • MarbidAngel
    MarbidAngel Takip Et
    Guru Yaş: 39
    +1 yıl

    ımam nıkahı oyle ıkı çiftın arasında kıyılmayla olmaz. anne baba eş dost herkes bılecek. yoksa geçerlılığı yok.

    0
    0 Yorumla
  • burak_z
    burak_z Takip Et
    Xper 2 Yaş: 32
    +1 yıl

    Bence kendine beyin nakli yaptır uçkur Peşinde o kızıda mundar edicene

    0
    3 Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Senin beynini zigeyim !!

      Yorumla
    • burak_z
      burak_z
      +1 yıl

      Ben sana orta parmağımı vereyim münasip bir şekilde kullan

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Ona ihtiyacı olan sensin aşağılık herif :D

      Yorumla
  • Byibragimov
    Byibragimov Takip Et
    Xper 5 Yaş: 36
    +1 yıl

    Ailenin haberi olmadan Helalik olmadan ne sevgilisi dalgamı geçiyorun?

    0
    5 Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Aileler bilmiyor mu insanların konuştuğunu, sevgili olduğunu.
      Gezip öpüştüklerini anlamıyorlar mı?
      Bunları yapmıyorlarsa eyvallah, yapıyorlarsa günah işlemekten daha iyideğil mi nikah?

      Yorumla
    • Byibragimov
      Byibragimov
      +1 yıl

      Anne Babanın helaliyi bence olmalıdır!

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Evet öyle olması gerekir. Olursa nikah daha lezzetli olur. Fakat günümüzde insanlar evlenmeden nikah kıymadan her şeyi yaşıyorlar. Madem yaşıyorsun günah işlememek için nikah daha doğrudur bana göre.

      Yorumla
    • Byibragimov
      Byibragimov
      +1 yıl

      Evet Imam nikahı önemlidir orada sorun zaten cocuk olunca Anne babada kabullenir bu durumu

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      İnsanlar çocuğu düşünmüyor, arzuları tavan yapmış günah işliyorlar. Günah işlemektense nikah şart.

      Yorumla
  • SanalKatliam
    SanalKatliam Takip Et
    Guru Yaş: 30
    +1 yıl

    @KızlarSoruyor soruya bak hele bunu paylaş face de :)

    0
    1 Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      feys mi?
      Kim ben mi?
      :D

      Yorumla
  • denizmurat
    denizmurat Takip Et
    Yoda Yaş: 41
    +1 yıl

    He olur başka nikah kıydıktan sonra beraberde yaşayın nolur ki

    0
    4 Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Nikah kıymadan el ele tutuşmak, öpüşmek mi mantıklı nikah kıyarak mı bunları yapmak mı mantıklı?
      Hangisini tercih edersen.

      Yorumla
    • denizmurat
      denizmurat
      +1 yıl

      Normal tutunmak mantıklı sonuçta senin kafandaki vicdanındaki mesele dinle ne alakası var. Değil mi nikah kıy herşeyi yaşa sonra olmayıncada bırak bu daha mı mantıklı. Öpüşmek sevişmek seks hepsi doğaldır takılmayın.

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Haha öpüşek sevişmek doğaldır diyorsun ama nikaha gelince her şeyi yaşa bırak diyerek ön yargılı yaklaşıyorsun.. E sen zaten hem nikahsız günah işliyorsun hemde bunu uygun görüyorsun. Hangisi mantıklı şimdi?
      :D

      Yorumla
    • denizmurat
      denizmurat
      +1 yıl

      Benim günah gördüğümü nerden çıkardın kı ben doğal gördüğüm için günahta işlediğimi düşünmüyorum. O yüzden sorun yok.

      Yorumla
  • LoCeS3
    LoCeS3 Takip Et
    Guru Yaş: 35
    +1 yıl

    Yeni Yeni Fetvalar Çıkmaya Başladı Taş Yağacak Kafamıza Taş :D

    0
    23 Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Yahu fetva değil bu.
      Bu bir ihtiyaca karşı bir istek.
      Hz. Peygambere ne sorularla geliyorlardı.
      Şimdi insanlar birbirleri ile sevgili ama nikah yok ve her şeyi paylaşıyorlar. Sonra günaha giriyorlar.
      Madem öyle nikah kıyalım helal olalım ne halt edeceksek o zaman edelim. Harama bulaşmamış oluruz.

      Yorumla
    • LoCeS3
      LoCeS3
      +1 yıl

      Kardeşim dini sen kendine göre o tarafa bu tarafa çekemezsin dediğin mantıksız birbirinize helal olmak istiyorsanız evlenmelisiniz

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      E insanlar evlenmeden her şeyi yaşıyorlar günah işliyorlar sence günah işlemek mi mantıklı yoksa nikah kıymak mı?
      Hem dinde insanlar anlaşmalı olarak nikah kıymıyorlar mı?
      Örneğin Hacca gidecek kadın tek başına gitmemek için yanına bir erkeği alıp nikah kıyarak gidiyor ama hiç bir şey yaşamıyor. Bunlar oluyor da diğeri neden olmasın?

      Yorumla
    • LoCeS3
      LoCeS3
      +1 yıl

      Kardeşim sapıtma Sapıtma. Evlenmeden Hertürlü İlişki Günah. Hangi Hacca gidecek olan kadın başkasıyla nikah kıydırır yav ne diyorsun sen manyak mısn

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Senin dini bilgin yok maalesef !!

      Yorumla
    • LoCeS3
      LoCeS3
      +1 yıl

      o dul bir kadın için geçerli hem onun şartları var sen nereden nereye gidiyorsun senin dini bilgin sıfır böyle devam et

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      :))

      Yorumla
    • LoCeS3
      LoCeS3
      +1 yıl

      Kendi Kendine Fetva veren tek cahil :)

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Ulan geri zekalı fetva nerede var burada?

      Yorumla
    • LoCeS3
      LoCeS3
      +1 yıl

      l*n Dingil Yazdığını Oku bir Ne Diyosun Sen

      Yorumla
    • LoCeS3
      LoCeS3
      +1 yıl

      Sahte İmam Seni :D

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      2 şahit yeter nikah için hadi yol al :D

      Yorumla
    • LoCeS3
      LoCeS3
      +1 yıl

      ondan sonra istediğini yapacaksın ya sonra amaç ne onu söylesene Ameller niyete göredir hadi bakalım :D

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Evladım zaten o nikah olmadan da insanlar aynı haltı yiyor.
      İki şahit " Karılığa kabul ettim " dedin mi kadın da bunu kabul etti mi nikah olur.
      Günah mı işlemek daha doğru nikah kıymak mı?
      Ben nikah kıyarım, helal dilediğim gibi takılırım.

      Yorumla
    • LoCeS3
      LoCeS3
      +1 yıl

      Günah işlemekle nikahı neden karıştıyorsun o zaman tam anlamıyla evlen sadece o işi yapacaksın diye önüne gelen herkesle nikah mı kıyacaksın kafaya bak kafaya

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Niye 4 eş alamıyor muyuz zaten?

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Cariyeler de var.

      Yorumla
    • LoCeS3
      LoCeS3
      +1 yıl

      Senin mezhebine göre 10 15 te olur

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Haram mı?

      Yorumla
    • LoCeS3
      LoCeS3
      +1 yıl

      Babayı da alırsın :)

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Niye Kuran da öyle mi yazıyor.
      Hakkım değil mi ister 2 ister 4 tane alırım. Cariyelerle de takılırım.
      Var mı yok mu bunlar dinde?

      Yorumla
    • LoCeS3
      LoCeS3
      +1 yıl

      Kardeş Sen Yolunu Sapıtmışsın. Ne 2 si ne 4 ü var sen git kendinle dalganı geç

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Yahu dini bilgine güveniyorsun.
      Var mı yok mu?

      Yorumla
  • Gizli Üye
    Gizli Üye
    (36-45)
    +1 yıl

    Terk etmek istediğinde ne olacak peki
    Sevgililkle evliliği karıştırma evlilik ciddi bir iştir

    0
    0 Yorumla
  • Gizli Üye
    Gizli Üye
    (30-35)
    +1 yıl

    İman nikahını da kıy ama resmi nikahı kesinlikle yap.. İman nikahı pek güvenilir değil

    1
    0 Yorumla
  • NaneLimonÇayı
    NaneLimonÇayı Takip Et
    Xper 4 Yaş: 41
    +1 yıl

    Nikahın amacı, ilandir.
    Biz karı koca olduk bilesiniz demektir.
    Zeki varliklar...

    0
    0 Yorumla
  • ziyanıyok
    ziyanıyok Takip Et
    Xper 5 Yaş: 41
    +1 yıl

    Kimi kandıracaksın kendini mi Allah'ı mı?

    0
    1 Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Hiç kimseyi kandırma niyetim yok. Amacım günah işlememek.

      Yorumla
  • Attalos
    Attalos Takip Et
    Master Yaş: 45
    +1 yıl
    Aile & Toplum konusunda 4b cevap paylaştı.

    Muta nikahına girer olmaz

    0
    6 Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Bir nevi öyle sayılabilir. O nikah olmasa cinsellik haram olur, günah olur. Nikah olursa helal olur, günah olmaz.

      Yorumla
    • Attalos
      Attalos
      +1 yıl

      Çok biliyodun madem neden sordun muta nikahı haramdır cinsellik haramının üstüne birde sahtekarlık haramı eklenecek yapacaksan yap ama muta nikahı kıymadan

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Mantıksız senin yaklaşımın.

      Yorumla
    • Attalos
      Attalos
      +1 yıl

      Muta nikahı nedir peki biliyormusun

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Savaş sırasında cinsel ihtiyaçlarını gidermek isteyenler için anlaşmalı evlilik gibi bir durum.

      Yorumla
    • Attalos
      Attalos
      +1 yıl

      Savaş sırasında değil genel olarak herdaim geçerli neyse...

      Yorumla
  • monnaarosaa
    monnaarosaa Takip Et
    Xper 7 Yaş: 32
    +1 yıl

    çocuk oyuncagı mı buy olmaz!!

    0
    8 Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Sevgilin var sanırım.
      Öpüşüp koklaştığınız oluyor mu?

      Yorumla
    • monnaarosaa
      monnaarosaa
      +1 yıl

      var. öpüp koklaşma yok. Kısa zamandaa söz kesilcek

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Günah işlemiyorsanız ne mutlu ama günah işlemek mi daha mantıklı yoksa nikah kıymak mı?

      Yorumla
    • monnaarosaa
      monnaarosaa
      +1 yıl

      Nikah ahdii o derece basit bir olay değildir.,
      Bunun şartları gerekleri var. mehir vs.
      şu an dini nikah çok ayklar altına alındı. Fetva da su:
      Resmi nikah olduktan sonra imam nikahı geçerli olur.
      Zamanında i, mam nikahı kıyıp resm, yete dökülmemiş nikahlarda var bunlar ewlilikten sayılmaz diyemeyiz. Ama Resmi nikah çoğu hakkı koruyr. İmam nikahında kadının hakları ihlal edilebilr. erkeğin bir sözüne bakar bu nikah. Sevgilisin diyelim imam nikaahı kıymak yerine usulune göre isteseniz resmi nikahla imamnikahı kıysanız daha mantıklı değil mi. İmamhatip liselerinde yaygınlaşmış bu uygulama caiz değildir. sevgilyken bile bir sınır olabilrken imamnikahında her şeyi yapıcak ve kızlar genelde madur kalıyor. çok derin konular kardeş, im. Kaş yaparken gözx çıkarmayın...

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      İslam da nikahın kabul olması için iki şahit yeterlidir bildiğim kadarı ile.
      7 kocalı hürbüz olması lazım filmin adı o sahne de bu durum işlenmişti.

      Yorumla
    • monnaarosaa
      monnaarosaa
      +1 yıl

      ben ne diyorum sen ne diyorsun kardeşim. milletin aklına böyle şeyler sokmayın lutfen. yapan her türlü yapıyor bazı şeyleri zaten kendinize saklayın. kaş yaparken göz çıkartıyorsunuz.

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Ben gerçekleri söylüyorum.
      Hatta bir Molla'dan duydum bu hükmü.

      Yorumla
    • monnaarosaa
      monnaarosaa
      +1 yıl

      İyitamam...

      Yorumla
  • tospaaaaa
    tospaaaaa Takip Et
    Yoda Yaş: 31
    +1 yıl
    Aile & Toplum konusunda 682 cevap paylaştı.

    Olmaz. Ayrılınca bayan için kötü

    0
    3 Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Niye sevgiliyken cinselliği sınırsız yaşayınca, günah işleyince daha mı iyi?

      Yorumla
    • tospaaaaa
      tospaaaaa
      +1 yıl

      Yaşama evlenince yaşa

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Sen başarabiliyor musun günah işlemeden?

      Yorumla
  • Aslyhn
    Aslyhn Takip Et
    Xper 4 Yaş: 32
    +1 yıl

    Evlen karın olsun niye uzatıyon ki

    0
    3 Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Ben bunu genelleme yaparak sordum.
      İnsanlar nikahsız zaten her şeyi paylaşıyorlar.
      Böyle zina yapmak mı daha uygun yoksa dini nikah kıyıp helal olarak cinselliği paylaşmak mı daha doğru?
      Nikah olmasa da zaten insanların bir çoğu bunu paylaşıyorlar ama günah işliyorlar.
      Nikah olursa böyle bir durum olmayacak.

      Yorumla
    • Aslyhn
      Aslyhn
      +1 yıl

      Canısı sen zaten imam nikahı konusunu kafan yerleştirmişsin.. Tabiki dinimizce nikahsız yaşananlar günah. Kızın ailesine kendisine bu görüşünü bildirirsen bence onlarda olumlu düşünür gibi.. Ama sanırım imam nikahı kıyıldı mı resmi nikahta kısa süre içinde olması gerekiyormuş.. Yani ben öyle biliyorum

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Teşekkürler.

      Yorumla
  • uykucu00
    uykucu00 Takip Et
    Xper 6 Yaş: 31
    +1 yıl

    maalesef dini nikah zinaya kılıf olmamalı

    0
    0 Yorumla
  • Kahverengilikız
    Kahverengilikız Takip Et
    Guru Yaş: 32 , eic 30%
    +1 yıl
    Aile & Toplum konusunda 917 cevap paylaştı.

    olmaz

    0
    7 Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Neden ama?

      Yorumla
    • Kahverengilikız
      Kahverengilikız
      +1 yıl

      gereksiz yaa sonra bide boşanması var işiniz mi yok yaa

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Neden gereksiz olsun.
      Sevgilin ile bir şeyler yaşayıp günah işleyeceğine imam nikahı olsa helal olsa kötü mü olur.
      Zaten anlaşamazsan her şekilde ayrılacaksın.
      Boş ol dediğind zaman boşanmış oluyorsun.
      Yani bu nikah kağıt üzerinde olmasa da manevi yönü ile etkilidir.
      Günah işlemeyi mi tercih edersin, nikah kıymayı mı?

      Yorumla
    • Kahverengilikız
      Kahverengilikız
      +1 yıl

      nikahlanınca noluyo amacın kötü o günah değil mi? Çok seviyosun madem normal nikak kıy evlen eşinle yakınlaş

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Durum yok evlilik için koşullar uygun değil.
      Sevgilin var her şeyi yaşıyorsun.
      Nikah kıymak mantıksız mı geliyor?
      Yoksa günah işlemek mi mantıklı geliyor?

      Yorumla
    • Kahverengilikız
      Kahverengilikız
      +1 yıl

      amaann istediğini yap napıyım

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      :))

      Yorumla
  • biradam1
    biradam1 Takip Et
    Xper 6 Yaş: 39
    +1 yıl

    :) Bu neyin kafası la.

    0
    0 Yorumla
  • PianistKadın
    PianistKadın Takip Et
    Master Yaş: 31
    +1 yıl

    zekice :D

    0
    1 Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Zekilikten ziyade günah işlememek amaç. Eğer sevgiliyken cinsellik yaşanıyorsa nikah olmalı diye düşünüyorum.

      Yorumla
  • LenMişkin
    LenMişkin Takip Et
    Xper 7 Yaş: 35
    +1 yıl

    mute nikahı kıyın

    0
    1 Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Bir nevi ona çıkıyor ama tam anlamı ile de Muta nikahı sayılmaz.

      Yorumla
  • Gizli Üye
    Gizli Üye
    (36-45)
    +1 yıl

    Azgın sakirt

    0
    1 Yorumla
    • Gizli Üye
      Soran
      +1 yıl

      Nereden bu kanıya vardın?
      Niyetimi okuyorsun?
      Müneccim misin?
      Yoksa ön yargılı mı?

      Yorumla
  • Gizli Üye
    Gizli Üye
    (30-35)
    +1 yıl

    olmaz

    0
    0 Yorumla
Devamını Gör(15)
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
Ana Sayfa > Aile & Toplum > Sorular > İmam nikahı kıysak öyle sevgili olsak olmaz mı?
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi

Bu paylaşımı beğenmene sevindik!

Kendi cevabını paylaşmak ister misin?

Benzer Sorular

İmam nikahi kiydiracagiz? 8 cevap verildi
İmam nikahı kılsam doğru olur mu? 14 cevap verildi
İmam nikahlı sadakatli aşk kabul eder mi birisi? 15 cevap verildi
Evliyken Bir Başkasıyla İmam Nikahı Kıyılırmı? 51 cevap verildi
İmam nikahı mantıklı mı? 8 cevap verildi
İmam nikahı kıyılabilir mi? 11 cevap verildi
Popüler İçerikler
  • En Güzel İnstagram Yorumları! Arkadaş Fotoğraflarına Çarpıcı Sözler
  • Kankanı telefona nasıl kaydedersin? En yakın arkadaş, kankayı rehbere kaydetme isimleri neler?
  • Rehbere Kaydetme İsimleri için Öneri Verir misiniz?
  • Instagram uygulamadan atıyor! Neden beni sürekli atıyor?
  • She/Her/They/Them/Him/He İngilizce Ne Demek, Anlamı Nedir?
  • Adres Başlığı Nedir, Ne Demek, Ne Yazılır?
  • Snap streak nedir? Snapchat St ne demek?
  • Btw ne demek acaba?
  • Instagram Gizli Hesap Görme Nasıl Yapılır? Instagram Gizli Hesap Görme Uygulamaları
  • Crush ne demek, ilişkiler için bir anlamı var mıdır?
Yeni Sorular
  • Izgara kalamar mı ızgara ahtapot mu?
  • Modern biri misin, klasik mi?
  • Hadi gelin kalbinizdeki sizi seviyor mu sevmiyor mu söyleyeyim?
  • Eğer yeterince servetiniz olsaydı?
  • Aile ilişkileriniz nasıl?
  • Cep telefonu aramalarınız ne zamanlar yoğun olur?
  • Sizi sevmeyeni sever misiniz?
  • Karşılıksız aşk mı, yarım kalmış aşk mı?
  • İlk buluşmada hangi konu açılırsa çileden çıkarsın?
  • Aura eşittir ne senin için?
  • Yardım
  • İletişim
  • Hakkımızda
  • Site Sözleşmesi
  • Yayın İlkeleri
  • KVKK Aydınlatma
  • Öne Çıkan Sorular
  • Site Haritası
  • Etiketler
Popüler Konular
Aile & Toplum Alışveriş & Hediyeler Cilt Bakım Çocuk & Ebeveyn Diğer Diziler & Filmler Eğitim & Kariyer Fal Gamer İnternet & Teknoloji Kişilik & Karakter Moda & Stil Özel Günler & Hijyen Saç Bakım Sağlık
Kızlar Soruyor, Kizlar Soruyor
©2026 KızlarSoruyor ™
Apple Store Google Play
{0} ile üye ol
YÜKLENİYOR...
YÜKLENİYOR...
Soru gözden geçiriliyor...
Site kurallarına uygunluk inceleniyor...
Son dokunuşlar yapılıyor, neredeyse hazır ✨