Teşekkürler 😃
Sevgiliniz annenizin elini öpmese ayrılır mısınız?
Teşekkürler 😃
Tanışmaya getirdiğiniz sevgiliniz annenizin veya babanızın elini öpmese ayrılır mısınız?

Geleneklerinize bağlı mısınız?

Ayrılma demeyelim de kötü hissederim. Sonuçta biz küçüklerimize sevgi , büyüklerimize saygı bilerek öğretilerek yetiştik. Ben bunu sevdiğim kadını sorardım. Neden öpme gereksinimi duymadığını. Ama bir huy var.. o annemin babamın elini öpmezse bende onun annesinin babasının elini öpmem. Yanlış anlaşılmasın ana kuzusu değiliz ama bence saygı önemli. Saygısı olmayan kusuruma bakmasın ama olmaz yani.
Yorum için teşekkürler
El öpme olayı bence bu kadar büyütülecek bir şey değil. Çok da önemli bir şey değil bana göre. İnsan saygısını tavrıyla, davranışlarıyla da belli eder zaten. İlla el öpmek gerekiyor diye bir şey var mı?
@Nightwalk35 gelenekler kaybolmuş bu soruları sorduğunuza göre bazı bölgelerde de devam ediyor gelenek görenekler
@Nightwalk35 el öpmek saygıdır. Saygıdan başımızı eğeriz. Ya tabi büyütülmez ama yani bunu bile bile yapmakta ayıp değil midir. Nedeni varsa dinlemek isterim. Ama bunu bilerek ben kimsenin elini öpmem gibi düşünürse de bence yanlış. Evet insan saygısını tavayla davranışlarıyla gösterir ama el öpmek abartılacak bir şey değil. Ki bence anne ve babanın çok hoşuna gider bu durum. Diğer türlü öpülmezse ben kendimi çok kötü hissederim.
Özellikle inadına öpmem diye bir düşüncem yok tabiki ama eğer illa öpeceksem o eşimin ailesi olur. Gelenek demişken geleneklerimize göre mahrem namahrem ayrımı olmaksızın yaşlılarda bir el öpülmesi beklentisi var. Kimse kusura bakmasın ama mahremim veya bana helal olmayan biri yaşlı da olsa gidip elini öpmem yani ne münasebet
@Nightwalk35 soru anne eli diye sorudur ama🤔
Atıyorum nişanlımın ailesi mi? O durumda özellikle öpmem. Ne zaman evleniriz ailesinin de elini o zaman öperim yani benim bakış açım da bu
@Nightwalk35 tamam işte onu diyoruz zaten. Hani illa başkasının elini öp demiyorum ki. Mesela sevgilinin ailesiyle tanışıyorsun ortama göre değişir tabiki ama eşin olacsk kişinin anne ve babasının elini öpmeyecek misin. Öperim diyorsun işte bunu diyorum. Diğer türlü zaten önüne gelen büyüğün elini öpmekte olmaz. Burada eşin olacsk kişinin ailesinden bahsediyoruz zaten.
Tamam sen de soruyu sevgilinizin annesi diye sormuşsun. Sevgilimin annesinin elini öpmem. Kocamın annesinin elini öperim
@Nightwalk35 erkek eli için haklısınız amme elinin de mahrem var mı🤔
Evlilik yoksa hayır. Neden öpeyim? Ben dinimi kültürel yaşamıyorum. Nikah olmayan birinin ailesi benim için yabancıdır öpmem
Anne eli
@Nightwalk35 hani olay tanışmaya vesaire ciddiye gitti ya oradan konuşuyoruz yani. Eşin olacsk kişinin ailesinden. Aynı şeyi konuşuyoruz aslında.
Ay pardon yaa ben baba gibi düşünerek yanitladim hep evet anneyi öperim tabi o sorun değil. Yorgunum bugün ondan geç düştü jeton
@Nightwalk35 hani mesela anne bu erkek arkadaşım diyerek tanışılır sonra söz nişan işi konuşulur ya o muhabbetten bahsediyoruz. Yoksa evet diğer türlü haklısın. Eşin olacsk kişimin annesinin elini öpmek gerekir demiyoruz bizde 🤣
@Nightwalk35 evet belli baya yorgunsun. Bende yorgunum da bunu söylemeye çalışıyoruz iki sat 🤣
@islamkrgz hayır aynı şeyi konuşmuyoruz. Diğer arkadaş sadece anne diyorsa annenin eli öpülür ama kusura bakma da iş ciddiye binse bile nikah olmadan o kişinin babasının elini öpmem yani. Bu kültürel olarak saygısızlık mı? Umrumda değil. Benim inancım namahremi öpemezsin diyor nokta. İnandığı dinden haberi bile olamayan ve bunu saygısızlık olarak algılayan kişilerin de ne düşündüğü zerre kadar umrumda olmaz. Netim bu konuda
@islamkrgz sen anne ve baba dediğin için söylüyorum
@Nightwalk35 anne elini öpeceksin zaten. Sevgiliyken baba eli öpülmez. He evlenirsin o zaman baban olur öpersin. İstemeden hakarete mi uğradım 🤔
@Nightwalk35 he yok o lafın gelişi söyledim. Yani annenin elini öpersin evlenince baba olur onunda elini öpebilirsin yani. Ama tanışmada anne ölü öpülür yani.
@islamkrgz hayır ben sana bir hakarette bulunmadım. Söylediğim şekilde düşünenlere genel bir ifade kullandım. Şahsi bir şey yok yani
Ya el öpülür de her görüşmede illa el öpüldün kafasında olmak bana saçma geliyor sadece. Ara sıra öpersin yani her seferinde sanki bu bir mecburiyetmiş gibi davranılması saçma olur sadece
@Nightwalk35 yok biliyorum seni 😊 ama düşüncende haklısın. Ben anne eli de öpme anladım başta o yüzden şaşırdım. Ama baba eli tabi normal anca evli olursan olabilir.
@Nightwalk35 onda haklısın. Her seferinde olmaz zaten. Ben sadece tanışmada anne eli öpülür dedim. Zaten samimiyet kurulur içinden geldiği gibi davranırsın. Sadece tanışmada anne eli öpmek saygıdır diyorum.
Anladım. Evet doğru
Ayrılmam çünkü bende öpmemiştim, hiçbir zaman kendi ailemde elini öpmeme izin vermedi yani bayram vs. Babamın eline bu yaşıma kadar 2 kez falan öpmüşümdür o da zorla shsjkx. Kendisi bilir yani zaten ailemde izin vermez el öpmeye bir gıcıkları var gibi hsjxkxk
Geleneklerinize bağlı mısınız? Gelenekleriniz var mı?
Geleneklerimiz tabi ki var. Ama diretmeyiz bunu bazıları aşırı baskılıyor
Yorum için teşekkürler
Hayır belki aklına gelmemiştir yani bunun için ayrılınır mı? Benim de pek el öpme alışkanlığım yok mesela nadiren öperim. Bunu saygısızlık olarak algılamayın
Geleneklerinize bağlı mısınız? Gelenekleriniz var mı?
Türk geleneklerinden mantıklı bulduklarımı uygular ve kabul ederim. Saçma gelenlere bağlı değilim. Uygulamam da, umrumda da olmaz
Yorum için teşekkürler
Rica ederim
Ataya saygı şart aileme saygısı yoksa bana hakaret etmiş demektir. Mecbur ayrilcaz
Geleneklerinize bağlı mısınız? Gelenekleriniz var mı?
Özetle aile ahlaki almış bir kürdüm
Cevap
8Cevap
Hayır neden ayrılayım
öpmesini isterim bu arada saygı göstergesi bu öpmezse ayrılmam uyarırım önce aynısını tekrar yaparsa giderim
Mantıklı davranış 😊👍
dimiii
Kesinlikle 😊
Ayrılmam neden ayrılayım. Eşimle sevgiliyken annem elini de vermemişti zaten haha hiç istemiyordu eşimi.
Geleneklerinize bağlı mısınız? Gelenekleriniz var mı?
Yorum için teşekkürler
Annemin elini öpse annem o herifi kapı dışarı eder be :D
Hahaha bu iyiymiş 😀
Öyle ama Annem kazara kendisine teyze diyenlere bir çemkirir görmelisiniz :D
ayrılmak için bahane arayan yurdum halkı bunu da icat etti yaaa:)))
Geleneklerinize bağlı mısınız? Gelenekleriniz var mı?
Yorum için teşekkürler
El öpmek gibi şeylerden hoşlanmıyordur. Saygı duyarım.
Geleneklerinize bağlı mısınız? Gelenekleriniz var mı?
Her geleneğe bağlı olmaya gerek yok.
Yorum için teşekkürler
Rica ederim.
İstemedigim hic bisey yapmam ama sanirim bunu yapardim kisilik disina cikilmadigi surece mutlu olunmuyo
Geleneklerinize bağlı mısınız? Gelenekleriniz var mı?
evet muhafazkarim ama bazi adetleri sacma buluyorum
Yorum için teşekkürler
Annemin elini öpmezse olmaz o iş o el öpülecek hsjsksksk
Çoktan ayrılmış olurum da evden çıkıncaya kadar sabrederim
o el öpülecek
Öpülmese bende onun annesinin elini öpmem
Hep bi misilleme
Ayrıl yahu niye süründürüyorsun ☺️
Birde şöyle düşün mecbur kaldığı konu saygı. Ciddi sorun bu
Kültürel olarak farklı yetişmiş olabilir önce nedeni bilinmeli sonra karar verirsin çat diye de ayrılmak iyi olmaz
Geleneklerinize bağlı mısınız? Gelenekleriniz var mı?
Durumdan duruma göre değişiyor aslında düşüncen vs kısıtlanıyorsa kurala uymazsın aksiyse uyarsın yani bu durumda bağlıyım diyemem bağlı değilimde diyemem
Yorum için teşekkürler
Rica ederim
Bağlıyım. Ama ölmedim diye de ayrılmam 😅
Yorum için teşekkürler 😊👍
ayrılırım diye düşünüyorum
Yorum için teşekkürler
Öyle şey olur mu? Hatta mümkünse opmesin.
Geleneklerinize bağlı mısınız? Gelenekleriniz var mı?
Bağlıyım tabi.
Yorum için teşekkürler
Rica ederim
Benim annem yaşlı değil elini öptürmez :D
Ayrılmam
Geleneklerinize bağlı mısınız? Gelenekleriniz var mı?
Çok bağlı değilim
O kültürü sevmiyorum ondan uygulamıyorum
Geleneklerinize bağlı mısınız? Gelenekleriniz var mı?
Yorum için teşekkürler
Yoo ayrılmam
Geleneklerinize bağlı mısınız? Gelenekleriniz var mı?
Gelenekçi biriyim evet ama bunun için ayrılmam yahu kitap mı çiğnedi sanki
Yorum için teşekkürler
Yapay zeka mısın sen herkese aynı cevap bot gibi
Ne alaka gece gece kahkaha attım sağol 🤣🤣
İyi yapay değilsin demek ajsjskdkdkdkc
Deli ya🤣🤣nasılda sevindin dimi😃😃
Ayrılmam ya fazla umursamam
Hemen
Umrumda olmaz.
Ayrılmam
hayır tabiki
ayrılırım
Hayır ayrılmam.
Yorum için teşekkürler
Hayır ayrılmam
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?