
Evlilik dolayısı ile aile kültürünü bizde yavaş yavaş bitiren neden nedir sizce?

Evlilik dolayısı ile aile kültürünü bizde yavaş yavaş bitiren neden nedir sizce?
Bir kaç sebebi var,
Kadınlar artık çok özgüvenli, ve yasalarsa kadınlardan yana, eşitliğe gelince kadın erkek eşit, ters düştükçe ver bakalım nafakayı, alın bir taraflarınızın hayrını görün eşit ve yüce kadınlar 😀
Maddi olumsuzluklar ise işin cabası, bugün bir evlilik için nerdeyse 300 bin lira ki gayet uçmadan yazılmış bir fiyat, kolay değil insanlar ortalama 30 bin TL ile çalışıyor,
Kadınlarda da hem çalışıp hem çocuk bakıp hem elin adamına bakma fikri çok ikna edici olmuyor olabilir,
Nafaka konusunda eğer çalışmayan bir kadınsa ben verilmesinden yanayım çünkü bazı erkekler eşinin çalışmasını istemiyor kadın hiç bir güvence sağlayamadan o adamla evli kalıyor sonra boşanma kararı aldıkları zaman bu kadın orta da mı kalsın onun için çalışmamış evinin hizmetini yapmış değil mi
Ama çalışan bir kadın için nafaka gereksiz ve saçma
Adam zaten çocuğu varsa maddi manevi bakar ona çocuk madur olmaz
Belli olmaz çocuğa bakma işi ayrı, bakmayan da vardır sonuçta, kadının evlenmeden önceki iş durumuma bakılabilir belki ama kimisi de kocam baksın işi ne diyerek işi bırakan da var. Öyleydi böyleydi derken bir evliliğin bitme süreci çok kolaylaştı, insanlar da madem sevigililik gibi bir şey boşa imza atmayalım diyor. Erkeklerde sütten çıkmış ak kaşık değil tabi
@Yalniž_kadîňn çünkü nasılsa nafaka geliyor diye evlenmeyip çalışmayıp nafakaya mahkum eden çok kadın var.
Ya eskiden insanlar birçoğu görücü usulü evi yurdu olsun diye evlenmiş ve sorun bakalım kaçı mutlu evlilik sürdürmüş çok az bir kısmı bence, " evlensin de başında bir sahibi olsun " gibi saçma bir mantık sahip ne demek köpek mi bu? Birçoğu sevgi olmayan evlilik yani boşanamıyordu insanlar çünki boşanınca kadının gideceği bir yer ve kendine yetebilecek parası yoktu o yüzden eski evliliklerin birçoğu yalan ve mutsuz gibi... şu an iki cinsiyette kendi mutluluğunu öne alıyor gibi, ekonomi büyük etken zaten fakirlik sınırını 60k olmuş yapılan masraflar bunun cabası yani, ayrıca evlenince birbirlerinin hayatını komple değiştirme etken tabi ki sorumluluk artar ve değişir ama komple olunca mutsuzluk oluyor arkadas olmasın, gezmeye gidemezsin vs. Resmen özgürlük kısıtlaması oluyor bence...
Çevrelerindeki evli mutsuz insanların sayısının arttığını görüyorlar. En ufak güçlükte, sıkıntıda eş kişisinin yanında duracağından, destek olacağından emin olamıyorlar. Evliliğe adım atmanın maddi külfeti herkesin karşılayabileceği düzeyi aştı, üstelik beklentiler yüksek. Kadınlar evlenebilmeyi başarı sayıyorlar, evlenmiş olmak için, elaleme gösteriş yapmak için evleniyorlar. "Hayatımda bir kez evleniyorum, her şeyin en iyisi, en gösterişlisi olmalı" şımarıklığı çok yaygın. Erkekler, boşanan hemcinslerinin mağduriyetlerine yakından tanık oluyorlar, bu da onların evlenme hevesini kırıyor.
Yaşanan her şey sosyal medyada paylaşılma aracı olarak görülüyor artık gelde gerçek duygulardan bahsedebil hadi
Bunu da Instagram engellenince gelen otel rezervasyonu iptallerinden anlıyoruz. Millet kare kare paylaşıp gösteriş yapamayacağı tatile gitmekten bile vazgeçiyor.
Cidden mi 😄şaka gibi
Niye evlenelim bizi bırakacak mı aldatacak mı belirsiz kadına niye ev araba yaşam konforu sunalım? Kendimize harcarız daha iyi, zaten sene kaç olmuş kadınların biz eşitiz kadın değiliz insanız deyipte evlilikte hala maddi olarak erkeğin üstlenmesi kadınların erkeklere hala bunu yükümlülük görmesi ne kadar iki yüzlü paradokslu canlılar oldugunu göstergesi ya eşit olacaz her konuda parada da ya da ben sana para sunuyorsam zayıf kadın olacaksın gözümde
Cevap
17Cevap
Ekonomii.. Gelecek hayalleri herkeste çöp oldu. Kızlar kendilerini satıyor, oğlanlar ise kimle yatsam diye düşünüyor. Tek dertleri bu. F
Aynen öyle
Kadinlarin ozgur olmasi her seyi degistirdi bence para gorduler artik cogu kadin bakire kalmiyor en ufak seyde bosanmak istiyor nafaka gibi sacmalik erkege var tabi ekonomi de sıkintili bunlar birlesince evliligin onemi bitti
Haklı olduğun noktalar var kadınların egemenliği ilişkilerdeki bir çok düzeni bozmuş durumda. Bu durum hem erkeklerin sadakatini bitirdi hem de evlilik düşüncelerini zayıflattı artı evli olanlarında yuvasına sahip olma duygusunu zedeledi başka kadınlara gitmeyi hakkı olarak görür oldular..
Aynen oyle mesela eski duzende kadinlara daha cok oluyordu soyle bir sey var kadin calismiyor illa evlen deniyordu ve evleniyordu ancak bazi karaktersiz erkekler bunu iyi kullaniyordu bana muhtac parasi yok diye ancak burada bir yaptirim uygulanmasi gerekliydi erkek kadina siddet gosterince cok agir ceza almasi gerekli eski nesil erkeklerin cogu 5 para etmez ama simdiki erkekler bir tik daha iyi bence simdiki kizlarin gozu acildi cogu kotuluk pesinde oldu roller degisti yani simdiki erkeklerin ne sucu var ki?
Erkelerde nefslerine yenik düşüyor, düşmeseler kadınlar bu saydıklarında başarı elde edemez ve kendine çeki düzen verir. Kısaca İki tarafta suçlu kimse masum değil. Tek eşlilik, sadakat, aile bu kavramların hepsini el birliği ile yok etmek üzereyiz
Bir tik kizlarda sorun var bu zamanda erkeklerde suc yok demiyorum tabiki
Evet
Toplum genel olarak bozuldu maalesef Allah sonumuzu hayir etsin
Amin 🙁
İnsan doğası gereği özgürlüğüne düşkün bir canlıdır, ve evlilik bu yaratılışa ters geliyor. Sadece sabredenler yürütebilir...
Bence tam tersi insan aile kavramına ihtiyaç duyan bir canlıdır ve bu özgürlüğünden bir şey götürmez ailene bağlı kalman onlarla vakit geçirmen seni özgürlüğünden men eden bir şey değil hatta asıl özgürlük bu bence
Hayatından gelip geçen günlük ve çoklu ilişkiler asıl özgürlüğü yok ediyor
Evlenme prosedürleri artık normalden çıktı ailelerin birbirini gösterişine dönüştü evlenen kişileri desteklemek yerine hayata -10 dan başlatıyorlar dolaysıyla bir çoğu evlilikten kaçıyor
Kafa rahat
Evlenınce ne oluyor sanki
Hep kavga gürültü
Evliliğin çekici hiç bir tarafı yokta ondan.
evlenmeye gerek kalmıyor hiçbir şey için çünkü
birde ekonomik sebepler de önemli
Bu devirde evlenmek mi kaldı. Herkes işin eylencesinde.
Millet artık seks için evleniyordu bedava seks yapan varken masraf yapıp niye evlensin. Evlende çoğunlukla pek sevgilisi olmamış tipler
Not herkes oyle değil ama çoğu öyle
sexin normal karsilanmasi. erkek seks icin evlenmeyi dusunmuyor artik.
FB sistemi geldi. bazen bedava bazen az masrafli. alan razi satan razi. herkes ihtiyac gideriyor. babalik annelik icgudusu zaten yeni nesilde yok. sorumluluk yok. eeee ne kaldi
Sorumluluk bilinci kalmadı anam herkes bireyci takılıyor pöf
Sevgiliyken bile bi sürü sorun yaşanıyorken evliyken kim bilir ne olur
iliskiler uzun surmuyor, guven yok
aldatilmak cok basit bir seymis gibi goruluyor ve evlilikler kisa suruyor
evlenip ayrilmis biriyle de kimse evlenmek istemez sahsen
Günümüzde avradlar erneklerin başına bela oluyor çünkü
Güvenmek istemiyorum. kalbim kırık
☹️
Kadınlar herkese veriyor o yüzden
Ben kendimi zor bakıyorum
Düğün yapmak çok masraflı olduğu için
Cunku evlenmek sacma
Sultanlık çünkü en güzeli
Yok ben evlenmek istiyorum 😅
Masraf
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?