AI Persona’ya Sor
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
1Cevap
Müslümanın standardı İslam'da normal olması gereken şekilde yaşamaktır zaten. Ama toplum bu standardın altında kalıyor maalesef. Normal yaşayışta olanlara ise dindar deniyor. Bana göre dindarlık daha takvalı olarak yaşamak.
Bende bunu anlamıyorum işte ben sadece farzları yerine getiren biriyim fazladan bişey yapmıyorum ama bir kesim bana dindar diyebiliyor bende buna takılıyorum
Dindar olmak kötü bişey değil ki böyle denmesi seni neden rahatsız ediyor
Ya insanlar İslam'ı yaşamayı sadece namaz kılıp oruç tutmak zannediyorlar ama öyle değil işte. İslam sadece ibadet değil. Bir yaşam tarzı. Buna uygun ahlakta yaşadığın oranda gerçek Müslümansın. Takvaya çok daha fazla dikkat ediyorsan da o zaman dindar oluyorsun
Beni rahatsız eden olmadığım bişeyle isimlendirilmek
Yoksa elimden geleni yapıyorum bence insan ya inandığını yaşamalı ya da yaşadığına inanılmalı
Kesinlikle katılıyorum. Bana da dindar diyen oluyor. Halbuki ben de o kadar dindar biri değilim sadece gereği neyse onu yapmaya gayret gösteriyorum senin de dediğin gibi. Ama başta da dediğim gibi insanların şu anki normali, olması gereken standardın altında. O yüzden olması gerektiği gibi yaşayanlara dindar diyorlar
Ve bizim gibi insanların sayısı gerçekten çok az. Kimisi hiç önemsemiyor, kimisi fazla aşırılığa gidiyor, kimisi dine düşman, kimisi dinde reform yapmaya çalışıyor falan o kadar çeşit insan var ki İslam'ı gerçekten olagan standartta yaşamaya çalışan, katı ve uç noktalarda olmayan insan sayısı gerçekten az bence
Sorma bide müslümanız diye türklüğümüzden oluyoruz allah sayımız artırsın yoksa bende zorlanıyorum şu devirde
Amin amin de öyle bir zamandayız ki insanlar ibadetlerini, kıldığı namazı gizliyorlar tepki alıyorlar diye. Bunu yapmamamız lazım. Aslında çok düzgün insanlar var ama gizledikleri için göremiyoruz. Gösteriş yapmak değil tabiki ama gizlememek lazım. Düşünceleri açık açık çekinmeden söylemek lazım. İyilik, güzellik de yayıldıkça çoğalır. Ben bu sitede bazen bu konularda çok paylaşım yapıyorum diye bir sürü düşman kesilenler var. Geliyorlar iftira atıyorlar, söylemediğim şeyleri söylemişim gibi lanse ediyorlar, hakkımda olmadık şeyler uyduruyorlar falan. İnsanlar da bundan çekiniyorlar sanırım ama kimse çekinmesin. Ben çekinmiyorum. İslamsa İslam. Dinse din. Susmicam
Hayatın her alanında sustukça tepene çıkarlar fikirlerin teşekkür ederim
Aynen öyle. Rica ederim
Bir kişinin Müslüman olabilmesi için Arap olması lazım Arap değilse kişi Müslüman olamaz Kur'an'ın tanrısı Arapladan başka bir milletle muhattap değildir
Alparslan arapmıydı fatih arapmıydı gazneli mahmut arapmıydı osman batur arapmıydı ve daha niceleri bunların hiçbiri kadar türk değilsin buna rağmen dediğin laf onlara kadar gidiyor
Osmanlı devleti Türklüğü reddetmiştir Turkler isteseler de Müslüman olamazlar
Müslümanlar, Türklerle öldürüşmedikçe, kıyamet kopmayacaktır." Muhammed
(Bkz. Müslim, e's-Sahih, Kitabu'l-Fiten/62-65, hadis no:2912; Ebu Davud, Sünen, Kitabu'l-Melahim/9 Babun fi Kıtali't Türk, hadis no: 4303; Nesei, Sünen, Kitabu'l-Cihad/ Babu Gazveti't-Türk)
Niye direk osmanlı karanhanlılar harezmsahlar timur devleti memlük devleti gazneliler selçuklular bunlarındamı türklüklerini red edeceksin
"Ayakkabıları kıldan bir kavimle savaşmadıkça kıyamet kopmaz. Siz, yüzleri kılıflı kalkanlar gibi, gözleri küçük, burunları yassı olan bir kavmle savaşmadıkça kıyamet kopmaz." [Buharî, Cihad 95, 96, Menâkıb 25; Müslim, Fiten 62, (2912); Ebu Davud, Melahim 9, (4303, 4304); Tirmizî, Fiten 40, (2216); Nesâî, Cihad 42, (6, 45).]
Kavim ismi yok hemde sen milletin inanaşına göre niye ırkını belirliyorsun soruya cevap bile vermeyebilirsin sitede şunu yaşıcam bunu yaşıcam diyenlere yapma demiyoruz sen gelmişsin orta asyadan balkanlara kadar çoğunlu müslüman olan bir ırka millete türk değilsin diyosun senin ne haddine
Onlar Müslüman olmadılar Araplar Türkleri Talas nehrinde kılıç zoruyla zorla müslüman yaptılar 200 yıl boyunca katlettiler Türkleri Arapların peygamberi Muhammed Türk düşmanıdir
Kur'an Araplara gelmiştir ve arapalara özgüdür Kuran'da açık ve net bir şekilde yazıyor
Kur'an'ın tanrısı ırkçidir dostum siz bilmeden iman ediyorsunuz bütün ayetler de arapalara özgü olduğunu söylemiştir fussilet süresi 44 ncu ayet ve İbrahim suresi 4ncu ayett İsra suresi 15 ncı ayet bu ayetlerin hepsi Kur'an'ın tanrısının sadece Araplardan başka bir ırkla muhattap olmadığını gösteriyor
Şayet biz onu yabancı dilde okunan bir kitap olarak indirseydik mutlaka şöyle diyeceklerdi: “Âyetlerinin açık seçik anlaşılır olması gerekmez miydi? Bir Arap’a yabancı dilden bir kitap, öyle mi!” De ki: “O, inananlar için bir rehber ve şifadır; inanmayanlara gelince onların kulaklarında bir sağırlık vardır, Kur’an onlara kapalıdır. (Sanki) onlara çok uzaktan sesleniliyor.” Fussilet 44
Artık kim doğru yolu seçerse ancak kendi iyiliği için seçmiş olur. Kim doğru yoldan saparsa, o da ancak kendi zararına sapmış olur. Hiç kimse bir başkasının günah yükünü çekmez ve onunla yargılanmaz. Ayrıca biz, peygamber göndermedikçe kimseye azap etmeyiz. İsra 15
İstisnasız her peygamberi kendi kavminin diliyle gönderdik ki onlara açık açık anlatsın; bundan sonra Allah dilediğini sapkınlık içerisinde bırakır, dilediğini de doğru yola iletir. O, güçlüdür, hikmet sahibidir. İbrahim 4
Fussilet 44 Kur'an kitabının başka bir dilde indirilmemesi gerektiğini açık ve ne bir şekilde anlatıyor eğer ki Arap adama baska bir dilde indirseydik Arap anlamaz diyor
İsra 15 diyor ki biz peygamber göndermedikçe kimseye azap etmeyiz tanrı peygamberi kime göndermiş Araplara göndermiş bu dinden Araplar sorumludurlar
İbrâhim 4 de. ise peygamberin bir kavimi olduğunu ve o kavime yönelik çalıştığını söylüyor peygamber Arap ve Araplara gelmiş Araplardan başkasıyla muhattap değil
nereye çekme istiyorsanız oraya çekiyorsunuz
Biz seni sadece müjdeleyici ve uyarıcı olarak bütün insanlara gönderdik; fakat insanların çoğu bunu anlamıyorlar. Sebe, 34/28
Diğer kavimler için dediğin doğru ama islam peygamberi herkese gönderilmiştir
Ben sizin gibileri anlamıyorum bunca zaman kimse fark etmedi bi sizmi fark ettiniz hadi inanmıyorsun eyvallah beni ilgilendirmez yok türk olmaz bilmem ne milletin inancına göre ırkına laf ediyorsuz sen çokmu safkansın diyelim öylesin başka safkan türk müslüman gördüğün de ne yapacan
Hayır peygamber herkese gönderilmedi sadece Araplara gönderildi
Anlayasiniz diye biz onu Arapça bir Kur'an olarak indirdik Yusuf 2
Kur'an'ın tanrısı Tevratin tanrısının ayrı bir kopyasıdır Kur'an'ın tanrısı ırkçidir Tevratin tanrısı da ırkçidir ilk evrensel din Hristiyanlıktir İsa bütün dünyanın kurtarıcısı ve tanrısıdır ayrıca İsa sahte mesihlerin ve sahte elçilerin doğacağını söyledi yeni antlaşma İncildir
Muhammed Türkleri Müslüman olarak görmüyor Muhammed Türk düşmanıdır biz Türkler Kuran'da kıyamet alametiyiz Türkleri yecüc mecüc olarak nitelendiriyor Kur'an'ın peygamberi
Asıl ben sizi anlamıyorum sizi bu dinin peygamberi kabul etmiyor Türkiye de Turan Dursun diye bir tane din adamı vardı aydın yazardı klasik Arapçayı bilen bir adamdı ve Kur'an Arapçasini bilen bir adamdı yazdığı kitaplar yüzünden katledildi siz hayla diretiyorsunuz siz Arapladan daha çok arapsiniz bir gün Turan Dursun oku Turan Dursunun yazdığı kitaplar 7nci 8nci yüzyılda yaşayan Arap din adamlarına ses uyandırdı bütün Araplar Turan Dursunun kitaplarını okudu hayla diretiyorsunuz siz eğer ki Türk olduğunuzu soyluyorsaniz bu dine mensup değilsiniz bu dinde sizin yeriniz kıyamet alameti ama yok hayla diretiyoraniz o zaman Araplardan daha çok arapsiniz
Mustafa Kemal Atatürk ün de bu yönde çok fazla çalışmalari vardır Kur'an Türkçe'ye cevirtti çünkü okuyun ve içindekileri görün ne yazıyor diye bu kitabın ana dili Arapça dir Atatürk olmasaydi bu kitap Türkçeye cevrilmeyecektk siz de anlamadığıniz dilde arapça okuyup mirildanacaktiniz
Atatürk Türk çocukları Arap oğlanın peşinden gitmesin diye Türkçe'ye cevirtti kendi öz benliğini kazan diye
Ônceden de var tükçe çeviriler matbaa olmadığı belki halk nezlinde çok bulunamamış olabilir birileri dinden çıkarken yeni birileri giriyor çıkanlara göre ben girenlere göre sen haksızsın
Yok oğlum kaynak göster Türk çevirisi olduğuna dair Atatürk cevirtti ilk kuranı Türkçe'ye kuranı Türkçe'ye cevirtmek yasak içinde ne yazdığını bilmenizi istemiyorlar o yüzden Kur'an kurslarında size arapça okutuyorlar öğrenmeyin bilmeyin diye siz tatlı su müslümanisiniz
Bilmeden iman ediyorsunuz
Atatürk farklı düsünüyordu diye tüm türkler farklı düşünecek değil demek ki her okuyan aynı anlamı çıkaramıyor her bakanın görmediği gibi
Eskilerin masaliyla din yaşıyorsunuz Muhammed sahte bir elçi zaten Muhammed de Aişe zehirleyerek öldürdü
Vay arkadaş zehirlenken yanındamıydın okadar dostu düsmanı bilmiyor siz biliyorsunuz çevirende Elmalılı Muhammed Hamdi Yazır
Masala inananlar sizlersiniz biz dine inanıyorsunuz