Düşünce yapısı olarak. Bundan 6 ay önce Allah'a söven bir ateistken, şu an 5 vakit namazını kılan, ilahi dinleyerek uyuyakalan, seher vaktine kadar tövbe, bağışlanma, dualar eden biriyim. Her duam kabul oluyor : )) hayatın insanı nereye sürükleyeceği belli olmuyor gerçekten, insan bu dünyada kudret-i ilahhiyenin sürüklediği kuru bir yaprak hükmünden başka bir şey değil.
AI Persona’ya Sor
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
2Cevap
Cokkkk farklıyim bu arada senin hikayende iyimis güzel başarı tebrikler
Ben de 1 sene öncesine kadar müslümanken şu an İslam'dan çok ama çok uzağım
sen kendini müslüman zannediyorken islama çok mu yakındın? müslüman olduğumu zannediyorken desen daha doğru olurdu...
Sanane
ne demek banane Müslümanlıktan bahsediyorsun sonra da uzaklaştım diyorsun. sen daha Müslümanlığın ne demek olduğunu bilmiyorsun uzaklaştığını söylüyorsun. boşa lakırdı yapıyorsun böyle bir yorum yaparak.
Beyi bilip bilmediğimi bilmeden konuşmak sana düşmez. Yani sanane
neyi bilip bilmediğin umrumda bile değil bayan chl. Ama şu bir gerçek ki sen 1 sene öncesinde de müslüman değildin... Müslümanlığın ne demek olduğunu bilmediğin için safsata yapıyorsun.. ve hala da gereksiz yazı yazıp uzatıyorsun...
Ya yorumunun altına gelip saldırganca konuşan sensin. Benim dini nasıl yaşadığıma karışamazsın. Allah mısın? Bu haddi nereden buluyorsun sen? İşte tam olarak senin gibiler yüzünden insanlar islamofobik oluyor
yukarıda konu sahibi ne yazmış önceden ateistken sonradan tevbe ettim vs vs yazmış, sen de onun yorumuna tam zıttı bir yazı yazmış bilakis ben uzaklaştım diye cevap veriyorsun. ve birde Müslüman olduğunu iddia ediyorsun. İslam dinin kurallarını koyan Allah'tır uygulayan ise insanlardır. ve sen Allahın koymuş olduğu kurallara uymadan kendinin Müslüman olabileceğini mi zannediyorsun? biraz İslamdan haberin olsaydı Allahın insanları sınıflandırdığını görürdün ama o kadar chlsin ki neyin ne olduğunu bilmeden birde ''Allah mısın'' diye laf söylüyorsun. Bu haddi Allah bildiriyor sınırları Allah çiziyor ve sen bu sınırların içinde olmayan birisisin. senin islama karşı bir ilgin yok ki anandan babandan duymuşsun islam diye kendini islamdan zannediyorsun. ve ayrıca ben de sana saldırgan konuşmadım sen kendini müslüman zannediyorken demen lazım dedim. aksine buna sevinmen lazımdı... iyi be ben hiç müslüman değilmişim zaten diye...
Okumadım bile boş yapma
boş yapan sensin ben değilim... çokta gereksiz birisisin. ve ayrıca da saldırgan olan da sensin...
Yorumunun altına gelip cahil yazan sensin. Boş yapmaya devam etme bence
ilk yorumumda cahil mi yazıyor? cahili ne zaman yazdım saldırmalara devam ettiğin ve alakasız yazdığın için yazdım.
Benim inancım seni ilgilendirmez. Karışma hakkını kendinde buluyor olman hadsizlik
elbetteki ilgilendirmez ama kendini hiç alakan olmadığı halde Müslüman diye tanımlamana elbette karışırım. Çünkü Müslümanlık öyle senin bildiğin gibi basit bir din değildir. ve öyle her ağızda gevelenip de küçük düşürülecek bir din de değildir.
işte bu yüzden sen haddini bileceksin ve Müslüman nedir kimdir onu bileceksin kendini tartacaksın ben Müslüman mıydım değil miydim diye sonra ona göre konuş konuşabiliyorsan.
Bak hala aynı şey. Sen laftan anlamıyorsun
laftan anlamayan sensin Müslümanlıktan bahsetmeden önce Müslümanlığı bil ona göre konuş gereksiz Müslümanlığa laf atıp bir de cevapsız kalacağını zannetme. neymiş 1 sene önce müslümanmış da islamdan uzaklaşmış. sanki islama çok yakınmış gibi.
Ya aynı şeyleri yazıp duracak mısın? Hala gelmiş bir şey bilmeden insanların dini yaşayış biçimine saldırıyorsun. Benim dini nasıl yaşadığımı biliyor musun? Bir varsayım üzerinde sallayıp duruyorsun. Senin dinin sana bunu mu öğütlüyor? Bilip bilmeden insanları yargılayın mı diyor? Öyle diyorsa tam zamanında vazgeçmişim islamdan
islamdan vazgeçtiğini söylüyor hala. anlatır mısın lütfen bana islam nedir müslüman nasıl olunur.
Savunmadığım bir şeyin sana neyini anlatayım? Tam olarak ne duymak istiyorsun?
terk ettiğin şeyi bilmiyor musun?
Biliyorum. Sen neyi açıklamamı istiyorsun? İslamın nesini anlatayım?
müslüman nasıl olunur kime müslüman denir bunu anlat.
Neyini anlatayım? İslam ve imanın şartlarını mı yazayım tek tek?
sadece o kadarını biliyorsan o kadarını yaz.
Müslümanlığı ne kadar biliyorsun
Gelip sana burada ilkokul talebesi gibi 11 madde yazmamı mı bekliyorsun? Komik
o 11 maddeyi ezbere bilmek yeterli mi?
Bilgi soran sensin. Bilginin yeterli olmadığını ben de biliyorum. Bir dinde bilmek bir yere kadar seni götürür kalan yolu inancınla tamamlarsın
o 11 maddenin içeriğini bilmek gerekmez mi?
bir şeye inanabilmen için o şeyi bilmek gerekir.
mesela sen doktor musun?
Gerekir güzel kardeşim. Biliyorum da zaten bilmek beni bir noktaya getirdi. Hatta zamanında birçok bilgiye de kör kalıp inancımla yolu tamamlamaya çalıştım ama gözümü kapatsam da zihnim bu bilgileri eş geçemedi. Sonrasında da bilgim arttı inancım zayıfladı.
temel bilgileri bilmediğin için neyin doğru neyin yanlış olduğunu ayırt edemediğin için büyük ihtimalle yanlış bilgi edinmişsindir. maalesef şu an İslam adı altında çok kirli bilgiler yayılıyor.
Bu temel bilgi nedir? Sen anlat islamı. Madem ben yanlış biliyorum ya da eksik bilşyorım sen anlat
öncelikle Allahı bilmen gerekiyor. Allahın kemal sıfatlarını bilmen ve Onu her türlü eksiklikten uzak tutman gerekiyor. sonra la ilahe illallah muhammeden rasulullahı manası ile birlikte bilmen gerekiyor ve hayatını yaşantını ona göre düzenlemen gerekiyor. la ilahe nedir, illallah nedir bu kavramları bilmen gerekiyor. sonra Allaha ait olan hak sıfat ve yetkiler nedir bunları bilmen ve bunları sadece Allaha vermen gerekiyor. Allahtan başkasına asla vermemen gerekiyor ve verenlerden de uzaklaşman gerekiyor. sonrasında ibadetler nedir bunları da bilip ve bu ibadetleri yalnızca Allaha yapman gerektiğini ve başka bir varlığa asla yapmaman gerektiğini bilmen gerekiyor ve buna göre amel etmen gerekiyor. ibadet dediğimiz zaman sadece namaz kılmak oruç tutmak hacca gitmek zekat vermek değildir. Bunların dışında da ibadet olan kavramlar vardır ve bunları da bilip yalnızca Allaha yapman gerekir ve Allahtan başkasına yapmaman gerekir.
Çoğunluğu müslüman olan ve din dersi zorunlu bir toplumda büyüdük. Küçükken kuran kursunda gitmeyen yoktur. Bu bilgilere de imana da zamanında sahiptim. Bunlardan fazlasını öğrendiğim an her şey çürüdü.
Bunları gerçek manada biliyorsan o halde bu yazdıklarımdan la ilahe nedir ne demektir yazar mısın.
Allah'tan başka ilah yoktur. Yani allah en kudretli ve en bilgedir. En güçlü, en kuvvetli kısaca iyi olan her şeyin enidir
bilakis Allahtan başka ilahlar vardır. Fakat tek hak ilan olan Allahtır. tanımın doğru değil. la ilahe demek Allahtan başka ibadet edilen bütün ilahları red ediyorum ve kalbimi bu kendini ilahlaştıran ve ilahlık vasıfları verildiğinde rıza gösterenleri red ediyorum demektir.
ve bu kendini ilahlaştıran ve ilahlık vasıfları verildiğinde rıza gösterenleri red ediyorum ve kalbimi bu pisliklerden temizlemek için bütün gücümü kullanacağıma dair söz veriyorum demektir. **
Allah'tan başka ilah vardır demek başka ilahlar da var ama ben sana iman ediyorum demek. Yani sen Allah'a denk birileri olduğunu düşünüyorsun. Allah'tan başka ilah yoktur derken insanların diğer inandığı ilahların olmadığını söyler. şu an şirk koşuyorsun. Bir de bana bilmiyor diyorsun. Önce dinini öğren sonra insanlara anlat
İkinci açıklamana cevap veriyorum: bu da benim dediğime çıkıyor zaten.
Allahtan başka ilahlık taslayanları bilmeden onları red edebilir misin? Allaha denk olan hiç bir varlık yoktur ama Allaha ait olan hak sıfat ve yetkileri kendisinde gören varlıklar vardır. ve bu varlıklar Allaha ortak koşup insanları da bunlara davet etmektedirler ve böylece insanlarda Allaha ortak koşmaktadırlar. işte sen bu hak sıfat ve yetkileri bilmediğin zaman Allaha ait olan bir yetkiyi Allahtan başkasına verebilirsin ve böylece Allaha ortak koşmuş olursun. işte o yüzden bunları bilmek gerekir. Bunu bilmek şirk değildir. bunu bilmemek ve bilmediğin için bu Allahtan başka ilahlık taslayanlara ibadet etmek şirktir.
Sen benim dediğimden fazla ne dedin de benden daha bilgili oldun şimdi? Bence konu kapansın.
Allah-u Teâlâ şöyle buyuruyor:
“Tâgutu reddedip Allah’a inanan kimse kopmak bilmeyen sağlam bir kulpa sarılmıştır.” (Bakara: 256)
Tagut Allahtan başka ilahlık taslayan Allaha ait olan hak sıfat ve yetkileri kendisinde gören varlıklardır. Allah bu ayette onları reddin diyor onlardan uzaklaşın diyor ve bunu da bilmeden elbetteki red edip uzaklaşamazsın
sen ne dedinki sen bir şey dediğini mi düşünüyorsun? sen benim dedikleri mi anlıyor musun gerçekten? anlayarak okumanı tavsiye ederim...
Ben burada ne dersem diyeyim boşa. Anlamıyor diretiyorsun. Sen istediğine inan ama bana karışma ve beni sorgulama. Bu seni ilgilendirmez
: ) bence senin uykun gelmiş git uyu...
Neyse ne
yarına uykusuz halde iken tekrar okursun belki o zaman senin dediğinle benim ne dediğimi belki daha iyi anlarsın.
Uzatmaya devam mı edeceksin? Gerçekten sıktın artık. Bilmiyorsun dedin bildiğimi gösterdim. Biliyor olmama rağmen iman etmiyor olmak beni bağlar seni değil
hayır bildiğini zannediyorsun sadece. ben bir bilgi görmedim... sadece 11 maddeyi biliyorum demek bilgi değildir. hatta bilmediğin halde beni Allahtan başka ilah vardır dememe bile şirk koşuyorsun dedin halbuki bu Kuranda geçen bir bilgi. ama sen buna bile şirk dedin.
Sonrasındaki açıklamayı okumadışım içindi. Zaten sonrasında bu konudaki fikrimi yazdığımda aynı şeyden bahsettiğimiz görmüş olman lazım. Boş yapmaya devam edeceksin anladım ama gerçekten sıkıldım
inanıp inanmaman elbette seni bağlar. her koyun kendi bacağından asıldığı gibi tek başına hesap vereceksin ve bu halde ölürsen cehennem azabını sen tadacaksın.
Bak bu da seni ilgilendirmez. Sanane
KİBİR... sen dedinki Allahtan başka ilah yoktur. ben de dedim ki Allahtan başka ilah vardır. bunun neresi aynı sen sanırım ne yazdığını bilmiyorsun. birde boş yapma diye laf atıyorsun. boş yapan sensin ben değilim. sanırım iki kelime yazınca sayfalar dolusu bir şeyler yazdığını zannediyorsun...
Sana laf anlatmak deveye hendek atlatmaktan daha zor. ne deyim azabın bol olsun ateşlerde yanasın mı diyeyim. yok yine de böyle demeyeceğim... Allah seni bu durumdan kurtarsın sana hidayet etsin.
Okuduklarını anlamayan sensin. Tam bir vakit kaybısın
:) halbuki sen kendi yazıklarını anlama kapasitesine sahip birisi değilken benim okuduğumu anlamadığım kanaatine nasıl vardın doğrusu şaşırdım. vakti kaybolan burada benim deveye hendek atlatsam çoktan atlamıştı...
Gerçekten tam olarak bomboş bir insansın. Kendi kafandan bşr savaş başlattın. Kendi kendine kılıç sallayıp duruyorsun. İnanmıyorum kardeşim. Müslümamdım ama artık değilim. Sanane ki. Niye gocundun sen
boş konuşma sen hiç bir zaman müslüman olmadın müslümanlığın m sini dahi bilmeden kendini müslüman olabileceğini mi zannediyorsun sen cahil insan. senin ne olduğun umrumda bile değil. ve azabın bol olsun ateşlerde yan. sen hiç bir iyi duayı hak etmiyorsun. müfteri...
Müslğmandım ama sizin gibiler yüzünden artık değilim
hiç bir zaman müslüman değildin ve benim gibilerde senin önceden de ne kadar kafir birisi olduğunu ispatladı.
Asıl sen müslüman değilsin. Neye iman ettiğini bile bilmiyorsun
senin bu lafına gülüp geçerim işte müfteri mürekkep cahil...
Bomboş bembeyaz bir sayfasın. Hayatı sorgulamadan yaşamış bir yaratık
Neyseki bembeyaz sayfaymışım. ama sen içi dışı pislenmiş kirlenmiş leş gibi bir sayfasın... Okuduğunu ve yazdığını anlamaktan özürlü bir insansın.
Senin kirli dediklerin benim bu hayatta kendime kattığım bilgilerim. Andaval gibi önüme konan her şeyi sorgulamadan kabul etmedim
Değilim bir yil once namaz kilan inancli biriydim simdi şüpheye düştüm kendimden bunu hic beklemezdim hersey oluyor bu hayatta
Allaha gerçek manada iman etmiş olsaydın şüpheye düşmezdin. mesele sadece namaz kılmak değil Allaha gerçek manada iman etmezsen elbette şüpheye düşersin. Sen seni yaratanı tanımazsan ne için namaz kılıp ibadet ettiğini bilmezsen yaptığın her şey ananeleşmiş olur.
Soyle ki ben okuyan arastiran biriyim zaten felsefeciyim tum alana hakimim ve kendi inancimda degisimler yasamam cok normal oncesinde tum ibadetlerimi yapan ve kurani savunan biriydim öylesine inanan biri degildim birşeyler ters oldu ki ben şüpheye düştüm tesekkurler
Ne konuda şüpheye düştünüz?
sanırım şüpheden kurtulmak istemiyorsunuz...
Değil, geçen seneki beni özledim
Değilim
Olmazsın elbette. Bu dünyada hiçbir şeyde istikrar yok.
Kesinlikle
Çok sükür sizin adınıza sevindim maşallah
Ayni değilim
Şuanki ben daha slk