Aile & Toplum konusunda 301 cevap paylaştı. Sosyal medyada kendini gizleyen hiç kimseye güvenme. Özgüvenli insan kendinden utanmaz, “ben buyum beni böyle kabul etmeyenlerin ta âmınakoyim” der ve takılmaya devam eder. Kendimizle barışık olun artık, açılamıyorsanız p pandoranın içine girin ve bir daha çıkmamak üzere kutuyu içerden mühürleyin. Belki farkında değilsiniz ama böyle gizli saklı meydanlarda dolaşarak insanların size olan paranoyaklığını ve şüphesini arttırmaktan hiçbir şey yapmıyorsunuz. Ve acı bir gerçek var ki asla birileriyle oturup adam gibi sağlıklı ilişki kuramayacaksınız
11 Yorumla- +1 yıl
Kesinlikle
En İyi Cevaplar
+1 yılBen buna iki şey söyleyeyim en i siz seçin.
1. Hak yiyenin namussuz olduğu kadar hakkını yediren de namussuzdur.
Bu benim hayatıma çok şey kattı ve çevremi çok etkiledi halada etkiliyor Bu sevdiğim bir şey.
2. Bilginin zekatı vardır.
Bu da benim mesleki hayatımda edindiğim bir şey.
Herkes öğretmen olacak diye bir şey yok ama iş hayatında altında olup öğrenmek isteyen stajyerler gibi insanlara bilginin zekatı olduğunu hatırlatıp öğrenmek isteyene öğrenmek gerektiğini öğretici değilsen bile nqsil yapıldığını göster diye düşünenlerdenim.
Çünkü bilgi denilen şey paylaşılmak ister eğer paylaşılmak istemiyorsa yok olmak ister bilginin hakkı budur. Ya bilgi paylasacaksin ya da yok edeceksin. Bu kadar basit.
Bence bunlar güzel öğretiler11 Yorumla- +1 yıl
Evet kesinlikle
+1 yılDaha bugün kendimle ilgili bir şey fark ettim ben şu an herkesle çok mesafeli olan bir kızım kimseyle konuşmam gülmem ama nadir bir şekilde güzel sohbet ettiğim ve yakınlık kurduğum da oluyor yıllar önce bir şey oldu biri beni üzmüştü bende hep derdim o senin sevgini hak etmiyor unutman lazım sanırım o günden beri birileri beni üzer diye kimseyle yakınlık kuramıyorum
10 Yorumla
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
34Cevap
- Aile & Toplum konusunda 149,1b cevap paylaştı.
u +1 yılkendine güvenmek tabi ki de
10 Yorumla Silenden başka kimseyi sevmeyeceksin ve deger vermeyeceksin
12 Yorumla- +1 yıl
Sevenden olarak anlamıştım:)
Gizli Üye(25-29)+1 yılKızların neredeyse hepsinin çıkarcı bir yılan oldukları gerçeği
1141 Yorumla- +1 yıl
"Neredeyse" kelimesini koymasaydın linçlerdim seni burada
Cevap sahibi+1 yıl😂😂
Cevap sahibi+1 yılGüldüğüme bakma şaka yapmıyorum
Cevap sahibi+1 yılKıyamet yaklaştığı zaman kadınlar erkeklere baskın olacak erkekleri yönetecek sosyal hayatta erkekten daha da ön plana çıkacak deniyordu. Bu alametlerin gerçekleştiğini de görüyoruz yavaş yavaş. Günümüzde olanları gördükçe kıyamet alametlerinin ne kadar da doğru olduğunu daha iyi anlamış oluyoruz
Cevap sahibi+1 yılŞu anda etrafta nereye baksam erkeklerin çoğu kadınlara köpek olmuşlar adeta. Kadın ne emretse onu yapiyorlar.
- +1 yıl
Ahir zaman alametlerini engelleyemeyiz. Bu durumda siz erkeklerin bilinçli olup kadınların her söylediğini yapmamanız gerekir. Ki zaten kadınlar her dediğini yapan erkeklere de saygı duymaz. Yani bu şekilde size olan saygımızı yine siz bitiriyorsunuz. (Böyle olanlar için soyluyorum) İlla birileri birilerine emir vermek zorunda değil. Olay emir vermek de değil zaten. Tek yapmanız gereken otoriter olmak. Otorite baskı ve zorlamayla olacak bir şey de değil bu arada. Saygı duyulacak karakterde insanlar olursanız, nerede nasıl davranmanız gerektiğini bilirseniz o zaman size saygı duyulur ve kadınlar saygı duyduğu erkeklerin otoritesini kabul eder. Höt hüt yapanların, emir verenlerin değil. Fıtrat bunu gerektirir
Cevap sahibi+1 yılBen kadınlar için karakterimi değiştiremem.
- +1 yıl
Kadınlar için değil zaten. Olması gereken fıtrata sahip olman gerekir. Çünkü orijinal erkek fıtratı olan her erkeğe kadınlar saygı duyar ve otoritesini kabul eder. Eğer bir kadın karşısındaki erkeğe saygı duymuyorsa ve otoritesini kabul etmiyorsa o erkeğin fıtratı bozulmuştur. Sorun bizde değil yani :)
Cevap sahibi+1 yılÖyleyse erkeklerin yüzde 70 inden fazlasının fıtratı mı bozulmuş? Kadınlardan emir aldıkları için
- +1 yıl
Elbette. Bozulmamış fıtrata sahip erkekler kadınlardan emir almazlar çünkü.
Cevap sahibi+1 yılYani toplumun yüzde 70 inden fazlasının fıtratının bozulduğunu sen de kabul ediyorsun o zaman?
- +1 yıl
Emir de vermezler. Otorite emirle iş yapmak değil bunu ne zaman anlayacaksınız onu da biliyorum
Cevap sahibi+1 yılValla bilmiyorum artık ben bu devri hiç sevmiyorum. Biliyor musun biz insanlık tarihi nin en kötü yüzyılını yaşıyoruz aslında. Kabus gibi her şey. Ekonomi kötü toplumun çoğu kit kanaat geçiniyorz zina yaygınlaşmış. Bir kıza asla güvenip evlenemiyorsun. Sadık olduğuna yüzde yüz emin olduğun kadın bile aldatıyor bu devirde. Düşünsene adam işte akşama kadar çalışıyor karısı için çocukları için ama sadık sandığı karısı başka bir erkekle birlikte oluyor. Adam işte çalışıyor karısı başka bir erkeğin yatağında. Bunun ne kadar zor ne kadar yaralayıcı olduğunu tahmin bile edemezsin. Cehennem azabı bile hafif gelebilir bu acının yaninda
- +1 yıl
Tahmin bile edemez miyim? Bir kere her kadın aldatmaz bu 1, 2. si erkeklerin aldatma oranı kadınlara göre daha fazla. Bu bizim için çok daha zor bir durum
Cevap sahibi+1 yılBunun sebebi kadınlardır. Kadınlar açık giyinip ziynetlerini mahrem yerlerini açmasa erkeklerin aldatma oranı aşşırı derecede düşer.
- +1 yıl
Erkeklerde aldatma oranı çok daha yüksek o yüzden sen bunu önce bi hemcinslerine söyle onlar bi düzeltsinler kendilerini. Bizim gibi sadakatli kadınları göremiyorsanız sizin yüzünüzde piyasaya çıkmak istemediğimizden. Sadakatsiz erkekler sayesinde asıl biz evlenmeye soğuk bakmaya başladık
Cevap sahibi+1 yılAslında bu yüzden devletin gerekirse zorbalık yaparak şeriatı getirmesi lazım. Uymayanları idam etmesi lazım Atatürk zamanında şapka takmayanların idam edildiği gibi.
Cevap sahibi+1 yılSen hiç duydun mu kadınlar kurnaz oldukları için yakalanmiyorlar bu yüzden de kadınlar az aldatiyormus gibi görünüyorlar diye. İşte gerçek bu bunu söyleyen bir kadın. Bütün kadınların sırlarını açtığı bir kadın yani düşün.
- +1 yıl
Kadınların ziynetlerini açmasını savunmuyorum ama tesettür konusundaki ilk ayet erkeklerin göz kapağına inmiş. Dini yarım yamalak bilmeyin. Önce erkekler bakmasın diyor Allah. Herkes kendi amelinden sorumlu. Sen fıldır fıldır etrafına bakıp milleti süzüp sonra kadınlar yüzünden aldatıyoruz diyemezsin. Hiçkimse aldatma lüksüne sahip değil. Aldatan da başkası yüzünden değil kendi karakt*rsizligi ve ser*efsizligi yüzünden aldatır. Bu kadar net
Cevap sahibi+1 yılHem bu erkeklerde aldatma oranı yüksekse bu erkekler robotla aldatacak değiller ya. Kadınla aldatoyorlar bu yüzden erkeklerde aldatma oranı yüzde kaç sa kadinlardaki oran da o kadar demektir. Akıl var mantık var
- +1 yıl
Bir kadın aldatiyorsa kendi karaktersizliğidir. Aynı şekilde bir erkek aldatiyorsa yine kendi karaktersizliğidir. Kendi yaptığı bir şeyin suçunu karşı cinse atıyorsa o kişi ultra karaktersizdir. Öyle kişileri de insan yerine koyamıyorum zaten. Yeterince açıklayıcı oldu mu?
- +1 yıl
Erkeklerin bir çoğu escorda gidiyor. Kadınlarda bu durum pek yaygın değil yani mantığı bile yanlış kuruyorsun. O yuzden daha fazla tartışmayacagım. Kimin ne düşündüğü çok da umrumda değil açıkçası. Ben kendime bakarım. Bence sen de kendine bak
Cevap sahibi+1 yılKadınlarda mahrem yer çok daha fazla olduğu için erkekler yaradılışı sebebiyle buna karşı koyamıyor. Yani erkeklerin bununla başa çıkması çok zor bir şey. Senin hesabına göre erkeklerin yaradılışına aykırı hareket etmesi gerekiyor. Üstelik sana üstüne basa basa bir şey söyleyeyim mi? ÇIPLAK KİZ GÖRÜNCE ŞEHVETE KAPİLMAYAN ERKEK ERKEKLİĞİNİ SORGULASİN. Zaten böyle erkekleri yaradılışına aykırı davranması gerektiğini söyleye söyleye erkekleri bozdunuz. Erkeklerin feminenleşmesine sebep olan yine siz kadınlarsınız. Sonra da erkek niye erkekliğini bilmiyor günümüz erkekleri erkek gibi değiller diyip cahilce konuşuyorsunuz. Ulan erkeklerin böyle olmasını siz istediniz erkekleri bu hale getirip sonra erkekler niye kadın gibi şeklinde sorular niye soruyorsunuz... Bu ulanlı kelimeyi sana demiyorum bu arada yanlış anlama, bu şekilde konuşan kadınların tamamına söylüyorum.
- +1 yıl
Görünce diyorsun bak "görünce" Allah ayetinde "bakmayacaksın" diyor. Yeterince açık bence. Bakmayacaksın
Cevap sahibi+1 yılEeeee sonuç? Allah en başta erkeklere şöyle söylemiş böyle söylemiş diye bir şey yok. İkisine de aynı şeyi söylemiş
- +1 yıl
Sen ayeti dinleme, önüne gelene bak ondan sonra şehvete kapılmayan erkekliğini sorgulasın de. Ulan baştan bakmayacaksın zaten ne anlatıyorum ben burada? Erkeklerin feminenleşmesiyle ne alakası var konunun ayrıca? Feminenleşen sizsiniz biraz erkek olun o zaman. En aciz insanlar kimdir biliyor musun? Kendi acizliğinin, yapamadıklarınının, beceremediklerinin suçunu hep başkasına atarlar. Size de bu yüzden saygı duyulmuyor zaten.
- +1 yıl
Allah sana bakma derken sen gidip bakıyorsan buna kadınlar yüzünden diyemezsin. Kadına tesettür emredilmişse ve kadın buna uymuyorsa aynı şey kadın için de geçerli. O da kendi günahından sorumlu, sen de kendi günahından sorumlusun. Kimsenin yaptığı bişey başkası yüzünden değil. Kendiniz yüzündendir. Bunu bi kabullen önce
Cevap sahibi+1 yılSana bir şey söyleyeyim mi? Bir şekilde sihiri bir güç veya ilahi bir güç le erkekler ola ki gerçekten bakmaları engellense bu kadın denilen varlıklar yine açık giyinecek orasını burasını açacak. Siz kadınlar erkeklerin o özelliğini yani bakmaya engel olamayışını bahane ederek çıplaklığı meşrulaştırmaya çalışıyorsunuz. Bak eğer erkek dediğim gibi sihiri bir güçle bakması engellense kadınların bir bahanesi kalmamış olacak suçu erkeklere atamamis olacak bahanesi kalmayınca da çıplaklığa devam edecek ve böylece aslında erkeklerle hiçbir alakasının olmadığı ve suçun kadınlarda olduğu kanıtlanmış olacak
- +1 yıl
Benim çıplaklığı meşrulaştıran tek bir sözüm de, soylemim de yoktur. Profilim de açık gir bak, 1 tane göremezsin. Ben suçu insanın kendisinde ararım. Senin yaptığın gibi suçu başkalarına atmam
- +1 yıl
Bir kadın açık giyiniyorsa onun sorumlusu tamamen kendisidir. Sen bir kadına bakıyorsan bunun da sorumlusu tamamen sensin. Allah irade vermiş kullan diye. Emir de vermiş bakma diye. Her şey gayet açık bence.
Cevap sahibi+1 yılBen yolda yürürken kapalı bir kız gördüğümde şehvet duygusu oluşmuyor mesela. Fakat açık gördüğüm zaman şeytan dürtüyor engel olamıyorum bazen. Çoğu zaman kendime engel olsam da bazen olamıyorum ve bakıyorum bundan dolayı kendimi eleştiriyorum fakat elden ne gelir ki fıtratımız böyle biz erkeklerin
- +1 yıl
Sen gidip zina yapıyorsan veya birini aldatıyorsan bunun sorumlusu kadınlar değil sensin. Bir kadın gidip aldatiyorsa onun sorumlusu da erkek değil kadındır. Kendi yaptıklarınızın sorumluluğunu üstlenemeyecek kadar olgunlaşmadıysanız yorum yapmayın
Cevap sahibi+1 yılSiz kadınlar da bunu bilemeyecek kadar cahil değilsiniz zaten
Cevap sahibi+1 yılİşte diyorum ki ne kadar irademi kullansam da bir yerde insan kendine engel olamıyor. Hem sonradan da pişman oluyor baktığına insan
- +1 yıl
Engel olamıyorsun diye bir şey yok. Olmuyorsun demek ki. Olamıyorsan da bu seni alakadar eder. Başkasını değil. Herkesin günahı kendine
- +1 yıl
Sonuç olarak biri kadın erkek fark etmez eğer sadakatsizlik yapıp gidip aldatiyorsa bunun sorumlusu kişinin kendisidir. Kimse başkasına suç atmasın
Cevap sahibi+1 yılBu sadece bende değil erkeklerin hepsinde olan bir şey. Eğer erkek isek böyle oluyor kimse bunu tamamen tolere edemez. Edebilenler sadece peygamberler ve onlara yakın olanlardır sadece.
Cevap sahibi+1 yılErkeklerin çoğunda demek istedim yani
- +1 yıl
Aynı nefs bizde de var. Biz niye irademizi kullanıyoruz da siz kullanamiyorsunuz pardon? Zina günahı kadına ne kadar günsh ise erkeğe de o kadar günah ya hani? Fark ne? Allah herkese irade vermiş. Yok erkeklere daha zor falan diye masal anlatmayın yani. Kendinizi kandiriyorsunuz
- +1 yıl
Kadınlar istediği gibi giyinsin de siz bakmayın demiyorum. Herkes kendinden sorumlu diyorum sadece.
Cevap sahibi+1 yılSenin ne demek istediğini anlıyorum o konuda sorun yok. Fakat ben açık giyinip açık giyinmeyi günah olmadığını söyleyenlere kızıyorum. Bak sen günah olduğunun bilincindesin ve bunu dile getiriyorsun bu yüzden sana saygı duyuyorum
- +1 yıl
👍🏻
Cevap sahibi+1 yılKadınların kendine nasıl sahip çıktığı konusuna gelirsek de sebebini mantığını biraz çalıştırirsan bulursun diye düşünüyorum. Sebebi erkeklerin mahrem yerlerinin çok az olması. Kadının mahrem yeri yüzde 90 Lara varırken erkeğin mahrem yeri yüzde 20 lerde falan erkeklerin mahrem yeri dizden göbeğe kadar. Fakat kadının ise vücudunun neredeyse her yeri mahrem her yeri erkeği cezbediyor.
- +1 yıl
Ondan bakma diyen ayet size geliyor zaten. Senin sorumluluğun bakmamak
Cevap sahibi+1 yılİşte o bakmama olayının daha rahat olması için de kadının örtünmesi gerekiyor. Sabahtandır söylemeye çalıştığım şey bu
- +1 yıl
Kadın tesettürlüyse bakmanın bir sakıncası olmuyor zaten. Harama bakma diye var o ayet.
Cevap sahibi+1 yılKadın ortunmediğinde aşşırı zorlaşıyor. Çoğunlukla Kendine sahip çıksan illaki bir yerde afalliyorsun elinde olmayarak
- +1 yıl
Son kez söylüyorum. Başkasinin ameli seni ilgilendirmiyor. Sen kendinden sorumlusun. Yanlış bir şey yapıyorsan da suçu başkalarından değil kendinde ara. Diyeceklerim bu kadar
Cevap sahibi+1 yılHe yani Allah haşa kadınlar açık giyinecek buna rağmen bakmayın mı diyor? Tabiki hayır şeriat bu yüzden var Allah hem kadının örtünmesinin hem de erkeğin bakmamasinin aynı anda olmasını istiyor. Eğer bu ülkede şeriat olsaydı hangi kadın açık giyinebilirdi ki?
Cevap sahibi+1 yılBu da benim son sözlerim olsun
- +1 yıl
Sen benim dediklerimi anlamadın mı yoksa anlamak mı istemiyorsun? Ben aynı anda olmasın mı dedim? Konu bitti. Uzatmaya gerek yok.
Cevap sahibi+1 yılBen burada sadece kendim için tartismiyorum tüm toplum için tartisiyorum. Neden mi çünkü toplum bozulunca ben de etkileniyorum bana da temiz kız kalmamış oluyor. Ben bugüne kadar tek bir kızla sevgili olmadım hiçbir kıza el sürmedim ama toplum o kadar bozulmuş ki yarın öbür gün evlenmeye kalksam bakire olmayan bir kız bana denk gelme ihtimali çok yüksek maalesef. Ki ben bunu haketmiyorum. Ben temizsem temiz kızı da hakederim demektir
- +1 yıl
Sana bişey soyliyim mi? Sen kendi sorumluluğunu, günahını başkalarına yüklemeye çalışan biriysen sana bakire veya değil kimse bakmaz zaten. Bunu da bil.
- +1 yıl
Şeriat lafını konuşuyorsan eğer şeriatı adam akıllı bilip öyle konuşacaksın mesela.
Cevap sahibi+1 yılOysaki benim için çok kolay kızlarla gayrimeşru yollarla birlikte olmak ama böyle yetistirilmedim. Kanım kabul etmiyor bir kızla gayrimeşru yollarla birlikte olursam hem o kıza hem de kendime yazık ederim hiçbir kızın günahına girmek istemiyorum benim yüzümden kız kirlensin istemiyorum. Kanım kabul etmiyor vallahi kabul etmiyor
- +1 yıl
Tevekkül diye bir şeyden haberin var mı mesela?
- +1 yıl
Ona bakarsan bu herkes için kolay ama bunu yapmayan bi tek sen değilsin yani sadece kendini kutsal ilan edip herkes şöyle böyle, temiz kimse kalmadı falan diyemezsin mesela
Cevap sahibi+1 yılVar ama son yıllarda ben de dinden uzaklaştım biraz toplum bozuldukca ben de etkileniyorum. Bilmiyorum belki de aslında toplum bozulmasa bile yine de bozulacağımdır belki de o kötülük benim içimde vardır. Bazen bu soruyu da kendime soruyorum biliyor musun
- +1 yıl
Kendi günahların için etrafı suçlamak yerine kendine odaklan o zaman. Sorumlu olan sensin. Başkası degil
Cevap sahibi+1 yılTemiz kimse kalmadı demiyorum, sadece topluma bakınca oranın yüksek olduğunu görüyorum. Yoksa tabiki ben temiz kalmışsam benim gibi olanlar da var olacaktır elbet
- +1 yıl
👍🏻.
Cevap sahibi+1 yılSence toplumun bozulması bizi etkilemiyor mu cidden? Her şey yine bize mi bağlı toplum hiç mi etkilemiyor insanı?
- +1 yıl
Çevre insanı etkiler ama kendi çevreni kendin kurabilirsin mesela arkadaş ortamını sen seçebilirsin. Sokakta birilerini görmekten bahsetmiyorum. Yakın çevrenden bahsediyorum. Yakın çevre insanı daha çok etkiler. Çevreni ona göre düzenlemek de senin elinde
- +1 yıl
Toplum bir şeyleri etkiliyor olabilir ama sorumluluk yine de sende. Her bedelin mükafatı da ona göre
Cevap sahibi+1 yılEvet haklısın. Fakat insan bazen yanlış bir çevrede bulunduğunun bile farkında olmayabiliyor bazen insan bu derece körleşebiliyor.
- +1 yıl
Senin herkesin tesettürlü olduğu bir ortamda gözünü sakınmanın sevabıyla, açık toplumda gözünü sakınmanın sevabı bir değil
Cevap sahibi+1 yılEvet öyle 🙏
- +1 yıl
O zaman farkına var ve ona göre davran. Başkalarını suçlayıncs iş çözülmüyor. Baskalarini suçlayınca senin günahların da kaybolmuyor ysni
Cevap sahibi+1 yılSana bir şey soracağım bu arada
- +1 yıl
Devlet düzeni şeriat değilse kendi seriatini kendin kuracaksın. Bunun için illa devlet düzeni bekleme
Cevap sahibi+1 yılBen bazen istemeden elimde olmadan bakıp sonra pişman oluyorum ya. Bundan dolayı bana kötü bir insan gözüyle bakıyor musun
- +1 yıl
Ben niyete daha çok bakarım. Günahlar insanlar içindir. Peygamberler hariç herkes günah işler. Günah işlemek mesele değil, işlediği günahtan pişmanlık duyan ve tövbe edip yapmamaya gayret gösteren insanlar değerlidir benim gözümde. Ha ama başkalarını günahları yüzünden yargılayıp ahlaksızlıkla suçlayanlar (ki bu bir Müslümana asla yakışmaz) onlar da gözümde en aşağılık insanlardır
- +1 yıl
Bir insan kendisine gelince her türlü günahı rahatça işleyip, başkasına gelince sen şöylesin, böylesin diyenler ikiyüzlüdür çünkü
Cevap sahibi+1 yılBenim bu konuda hatam var mı
Cevap sahibi+1 yılYani kadınlar açık giyinip kötülük yapsa dahi eleştirmemek gerektiğini mi söylüyorsun
Cevap sahibi+1 yılSadece kendine mi odaklan diyorsun
- +1 yıl
Evet var. Bir insan büyük günah da işleyebilir. Evet yapmamalı ama zina işleyenler de oluyor ve sonra pişman olanlar da oluyor. Kendim için söylemiyorum ben zina yapmadım ama Zina yapıp pişman olarak karşı da sen şöyle ahlaksızsin, böyle kirlisin demem. 1 samimi tövbeye butun günahları silinir çünkü. Ama sende günah işleyenleri direkt yaftalama ve karalama potansiyeli görüyorum Evet yanlışsın o yuzden. Ben bir insana ne zaman kirli derim biliyor musun? Günah işlediğinde değil, günahı umursamadan aciktan işleyip ve bunu savunanlara ancak kirli diyebilirim
- +1 yıl
Sen direkt vay kadınlar şöyle açık giyiniyor, yok bakire değiller, yok temiz kalmadı herkes şöyle olmuş böyle olmuş. Yaa ne alaka? Kadın bir pişman olur bir tövbe eder senden benden temiz olur. Şu kültürel dinci kafasından bi çıkın. İslam yaftalama dini değil.
Cevap sahibi+1 yılDoğru söylüyorsun işte bak bunun hata olduğunun bile farkında değilim. Hata olduğunun farkında olsam kirli kelimesini kullanmazdım. Dediğim gibi bazen insan bu derece körleşebiliyor yaptığı hataları göremiyor. Bu lafı istemeyerek de olsa bilinçsizce de olsa kullandığım için özür diliyorum. Bunun bilincinde oldum senin sayende inşallah bundan sonra daha dikkatli olacağım nasıl konuştuğumun farkında olmuyorum bazen. Bana hatalarımı gösterdiğin için de sana teşekkür ederim 😊
- +1 yıl
Evet kesinlikle kendine odaklan. Sen başkalarının amel defterini yazan sağındaki solundaki melek değilsin. Kimin kalbi nasıl, günah işleyince ne kadar pişman oluyor olmuyor onu sen bilmiyorsun. Hatta yargılayarak asıl günahı da sen kazanıyorsun
- +1 yıl
Rica ederim. Daha söylenecek çok şey var aslında da işte... Ateistlerle uğraşmak yerine önce Muslumanlari düzeltmek lazım. Bu dini önce Muslumanlara öğretmek lazım çünkü ülkemizdeki Müslümanların çoğunun İslam'dan haberi yok. Özellikle dindar geçinen kesimden bahsediyorum. Dinden çıkanların çoğu, dindar geçinen ama asla dindar olmayan cahil kesim vesilesiyle dinden çıkıyor.
- +1 yıl
Senin için söylemiyorum ama yapılan bir çok davranışa ben bile rahatsız oluyorum, dine uzak insanlar nasıl rahatsız olmasın
Cevap sahibi+1 yılEvet kesinlikle sonuna kadar katılıyorum sana bu konuda. Keşke dinden uzaklaşmasaydık. Ben bazen eski dindar halimi hatırlıyorum ne kadar uzaklaştığımı görünce üzülüyorum. Ama büyüyünce insan hayatın sorumluluklarindan dolayı kendini daha kolay kaybedebiliyor.
Cevap sahibi+1 yılBilmediğimiz o kadar çok şey var ki dinimiz ile ilgili. Zaten Bu yüzden aslında müslümanlar bu kadar aciz bir halde
Cevap sahibi+1 yılNeyse seni de daha çok meşgul etmeyeyim. Belki uyumak istersin. Tekrar teşekkür ediyorum bu arada mantıklı bir şekilde tartıştığın için
- +1 yıl
Rica ederim.
- +1 yıl
Işin ilginç tarafı millet profili açık her şeyi konuşuyor, siz din konuşurken gizleniyorsunuz o da ayrı bir ilginç geliyor
Cevap sahibi+1 yılEtrafta yobaz çok insan var linçliyorlar bu yüzden mecbur.
- +1 yıl
Linçliyorlarsa linçlesinler bu kadar korkmayın insanlardan
Cevap sahibi+1 yılAslında korkmuyorum da başka bir durum var söylememem gereken yoksa açık açık tartışırım normalde
Cevap sahibi+1 yılKimseden korkum yok benim evelallah.
- +1 yıl
Sen bilirsin
Cevap sahibi+1 yılPeki alâ iyi geceler diliyorum
- +1 yıl
Sana da..
- +1 yıl
Profilini neden açmadigini anladım galiba. Hiç şaşırmıyorum artık
Cevap sahibi+1 yılAnlamadım?
- +1 yıl
Boşveerr..
Cevap sahibi+1 yılAnlayamazsın neden açmadığımı. Sende boş ver bence çünkü bin türlü ihtimal olabilir neden acmadigimla ilgili
- +1 yıl
Çok gördüğüm bir örnek. Tahmin edebiliyorum. Önemi de yok zaten
- +1 yıl
feministlikle yıkanmış bi beyin daha. kimse dört dörtlük değil ki sen başkasının eleştiri hakkını yasaklıyorsun? bu arkadaş konsere gitmek istemeyecek mi? konserde mesela gözlerine sahip mi olması gerekir yoksa konsere gitmemesi mi? sen konsere gidiyor musun? sen dört dörtlük değilsen o da dört dörtlük değil. eleştirmek de gayet dört dörtlük olmamanın getirdiği bir şey sayılabilir. ayrıca erkeklerin aldatma oranı daha yüksek ama oranlar neredeyse aynı. arada uçurum yok. onun konuşmaya hakkı yoksa senin de hiç yok.
siz yaptıklarınızla dört dörtlük olun, nefsinizi tamamen koruyun ondan sonra gidin fetva verin herkes kendinden sorumlu diye madem.
kimse nefsimi yüzde yüz kontrol edebiliyorum demiyor zaten.
devir münzevilik devri değil
arkadaş instagram kullanacak her yerden kadın fotoğrafı fışkıracak sen instagram kullanacaksın ama bakma diyeceksin öyle mi
yok öyle yağma - +1 yıl
bir de zina yapanların tövbesinin çoğunun samimi olduğunu düşünmüyorum ben. ama sen otoritesini kabul ettiğin bir erkeğin tövbesini daha samimi bulursun sanırım. toplum yüzünden otoritesini kabul ettirmesinin önemli olmadığını düşünen bundan bihaber birinin tövbesinin daha geçersiz olacağını düşünürsün sen
- +1 yıl
@waveafterwave okuduklarını tam olarak anlayamamış insan örneği. Feminist bir kadın olsam erkeğin otoriter olması gerektiğinden bahsetmezdim mesela burada kendinle çelişiyorsun bu 1, 2. ben kimsenin eleştiri hakkını yasaklamiyorum. İnsan kendi yaptığından kendi sorumludur diyorum. Kimse kendi günahının suçunu "aaa ama onun yüzünden oldu" diyip suçu başkasına atamaz. Bundan bahsettim. 3. sü konu din ise eğer kadın erkek karışık konsere girmek zaten günahtır. Benim Konsere gidip gitmiyor olmam bu gerçeği değiştirmez. Peygamberler dışında da herkes günahkar olduğuna göre gunahkariz diye gerçekleri konuşmayacak değiliz bunun da bilincinde olman gerekirdi. Bir de şey demişsin " siz yaptıklarınızla dört dörtlük olun, nefsinizi tamamen koruyun ondan sonra gidin fetva verin herkes kendinden sorumlu diye madem" peygamberler hariç kim dört dörtlük pardon? Örnek verebilir misin? Alim, evliyalardan tut herkes günah işler. Bu durumda sen hiçkimse gerçekleri anlatmasın diyorsun. Kaldı ki ben fetva vermiyorum. Doğru olan neyse onu söylüyorum
- +1 yıl
@waveafterwave ben devir münzevilik devri de demedim. Çevreni düzenle dedim. Çevresi olacak ki düzenlesin öyle değil mi? Demediğim ne kadar çok şeyi demişim gibi sıralamışın. Bana daha baştan feminist demenden belliydi zaten. Instagramdan, bakmamaktan falan bahsetmissin. Atladığın bir nokta var yalnız. Bakma diyen "ben" değilim. Allah kendisi söylüyor ayetinde. Bunu aktardım sadece. Bu durumda muhalefet ettiğin kişi de ben değilim. Zina yapanların veya başka günahlar işleyenlerin tövbesinin samimiyeti hakkında yorum yapmak ben de dahil hiçkimsenin haddi değildir. O Allah'ın bileceği iş. O yüzden tövbe samimiyetinin kararını sen veremezsin. Önce kalbini temizle.
- +1 yıl
feministlikle yıkanmış olmak ile feminist aynı anlamda olmak zorunda değil. feminist düşünceler taşıyor olabilirsin ama kendini feminist olarak düşünmüyorsundur. feminist toplumun etkisi altındasındır ama farkında değilsindir olabilir.
dört dörtlük olmakla da elbette peygamber seviyesini kast etmiyorum
geniş düşünemiyorsun ve okuduğunu srn anlamamışsın bilmem farkında mısın
eşinize itaat edin diye kocaman ayet var ama hanımefendi diyor ki erkekler otorite kuramıyormuşmuş ayet boşa mı inmiş o zaman
bu düşüncenin altında erkek nefreti ve feminizm var.
bir kadın kendinde otorite kurulmasını istemiyorsa hiçbir erkek ona zorla otorite kuramaz
herhangi biri toplumun günahlarını eleştiremez diyorsun herkes kendine baksın diyorsun
insanlar dört dörtlük olmayabilir nefsine hakim olamayabilir ama insanları da eleştirebilir diyorum.
kadınlar erkekleri her konuda eleştiriyor da erkekler niye her konuda kadınları eleştiremiyor?
siz ilah mısınız?
- +1 yıl
insanların ne kadar sabırlı olup olamayacağını tövbesinin samimi olup olmayacağını az çok ölçebilirsin %100 emin olamasan da.
senin arkadaşların boy boy fotoğraf atsın erkekler de akışta görsün ama erkekler bakmayacak ilk. oh ne güzel hayat.
instagram dememden anlamışmış ne güzel de anlıyor maşallah.
benim Allahla bir derdim yok.
insanlara sen kendine bak derken ilk önce siz kendinize bakın onun nefsinin olması kadınları eleştireneyeceği anlamına gelmez
kimsenin eleştiri hakkını yoksayma lüksünüz yok
isteyen istediği gibi eleştirir.
- +1 yıl
@waveafterwave gerçekten çok boş konuşmuşsun ve ben de senin gibi birine boşuna cevap verdiğimi fark ettim. Cevap sahibiyle konustuk ve o benim ne demek istediğimi gayet iyi anladı. Sen benim muhatabım değilsin. Şimdi gidebilirsin.
- +1 yıl
Eleştiri konusunda kadın erkek de ayrırmamıştım halbuki ama demek ki okumuyor musun, okuduğun işine mi gelmiyor anlamadım. Ben açık giyenenler doğru yapıyor diye de hiçbir yerde yazmadım böyle bir şey. Yani benim kimseye bir dusmanligim yok ama senin kadınlara bi garezin var galiba saldırdığına göre. Kişi kendinden bilir işi diye boşuna dememişler. Çok bile muhatap aldım seni. Artık sorumu gereksiz yere meşgul etmezsen sevinirim
- +1 yıl
@waveafterwave kırıcı olmamak adına da seni neden muhatap almadığımı soyliyim. Çünkü sen benim yazdıklarıma göre değil, önyargı ve kafandaki algılama göre bir şeyleri ben demişim gibi cevaplıyorsun. Ben de böyle yapan birini muhatap almam haliyle.
- +1 yıl
şu zamanda internette bir kadına karşı tartışma yapmak imkansız galiba. o kadar şey yazıyorum hepsine teker teker düşünüp cevap vermek yerine beni yaftalıyorsun. seni senin silahınla vurmaya çalışıyorum farkında değilsin. sende postansiyel görüyorum falan filan yazmışsın mesela yeni yetme oğlana. sonra da demişsin ki ahlaksızlık yapıp yargılayanlara sinir oluyorum. yukarıdaki insan büyük bir ahlaksızlık mı yaptı ki eleştiri hakkından oluyor. niye ahlak dersi verme ihtiyacı hissediyorsun?
benim demek istediğim bu zamanda kimseyle allah rızası için evlenilmiyorsa günahlar artıp çoğalıp deniz gibi olduysa herkes kendine göre yorum uyduruyorsa kendine göre eleştiriyorsa eleştirebilir diyorum. çünkü biz ifade özgürlüğü olan insanlarız.
sonuç olarak demek istediğim internette diğer insanları ezerek ego tatmini yaptığınızın farkında değilsiniz.
bu da yazdığım son yazıydı zaten.
bazen sizin gibi insanları görüp umutlanıyorum ama sonrası tam bir hayal kırıklığı oluyor kendi adıma beklentiyi yükseltip böyle olunca kendimi sorguluyorum niye bu kadar umut ediyorum diye.
zaten sikletimden değilsiniz belli
ben de sizi muhatap almıyorum o halde - +1 yıl
@waveafterwave ben başta seni muhatap alır teker teker yazdım zaten. Sonra baktım ki yazdıklarım anlaşılmamış boşuna yazdığımı fark ettim. O yüzden de muhatap almamaya karar verdim. Çünkü söylediklerim anlaşılmak yerine çarpıtılıyorsa konuşmak zaman kaybıdır.
- +1 yıl
Yazdıklarımı gerçekten adam akıllı okumuş olsan kimsenin eleştiri hakkına laf etmediğimi anlardın. Ben eleştirmeye değil suçlamaya karşı durdum. Yanlış tabiki eleştirilebilir. Benim söylediğim şey insanları yanlışlarından dolayı suçlayıp yaftalamaktı. Ben bunun karşısında dururum. Daha açık nasıl ifade edebilirim bunu? Siz ifade özgürlüğü ile insanları kategorize edip yaftalamak arasındaki farkı bilmiyorsunuz demek ki. Ben kimseyi ezerek de ego tatmini yapmıyorum. Benim ego tahminine ihtiyacım yok. Karşı tarafla ilgili ben de eleştiride bulunup düşüncemi söyledim. Karşı tarafa eleştirmezsin değil " kendi günahların için başkasını suçlayamazsın" dedim. Bunda hâlâ anlaşılmayan nedir?
- +1 yıl
Sende postansiyel görüyorum dediğim de, söylediklerinden yola çıkarak yaptığım bir yorumdu. Suçlayıcı bir ifade kullanmadım. Cevap sahibi de bunun farkında olduğu için bir şey demedi zaten. Ama anladığım kadarıyla sen başkalarının avukatlığını yapmaya gelmişsin. Baştan saldırmak yerine düzgün bir iletişim kursaydınız fikir alışverişinde bulunurduk. Benim de diyeceklerim bu kadar
- +1 yıl
büyük ihtimalle özgüven eksikliğiyle ki bir erkek de hayatının belli dönemlerinde özgüvensizlik yaşayabilir ve bilmemeyle bu yorumları yazan kişiye eleştiri ve güzellikle değil yaftalamayla ve ezmeye çalışarak cevap verdiğinizi düşünüyorum. üslubunuz hiç de eleştiri gibi değil. alt metni daha çok"böyle düşündüğün için daha fazla özgüvensizlik yaşa, böyle düşündüğün için yok edilmeyi hak ediyorsun gibi" ve de yanlış bilgilerle destekleyerek.
yanlış bilgilerine karşı mantıklı savunmalar yaptım ama cevap boş boş cevap veriyorsun oldu. - +1 yıl
@waveafterwave bilgilerimde bir yanlışlık yok. Gösterdiğini de göremedim. Konunun ozgüvenle de alakası yok. Ben düşüncem ne ise onu söyledim. Üslubum sert olabilir ama kimseyi ezmedim. İnsanın hatalarını fark edebilmesi büyük bir erdemdir. O kişi de bazı hatalarını kabul etti ve bu onu erdemli ve saygı duyulacak bir insan yapar zaten. Senin yaptığın gibi saldırarak bir sonuca ulaşılmıyor
- +1 yıl
@waveafterwave kaldı ki ben çoğu yorumumu da genel yorum olarak yaptım. Söylediğim çoğu şey karşı tarafa söylenen bireysel şeyler değildi. Bunu anlayamamışsın
- +1 yıl
ben sana saldırmıyorum ki nerede saldırdım?
kadınlar akıl oyunu yaptığı zaman erkek de akıl oyununa karşı savunma yapıp otoritesini kabul ettirmek diye bir şey yok.
ayette kadınlar eşlerine itaat etsin diyor zaten. erkekler otoritesini kabul ettirsin demiyor.
o kabul edebilir çünkü özgüven konusunda iyi durumda değil büyük ihtimalle.
hatasını kabul etti yazıp yazıp durmazsan sevinirim
senin erdemlik ölçütünü belirleyebileceğini düşünmüyorum 🤣🤣
neyse tamam gerçekten bırakıyorum yorum yapmayı.
tamam
hadi kabul ettim haklısın.
tüm erkekler haksız güvenecek kimse de yok
böyle şeyler de demediniz
olley hadi bitti - +1 yıl
@waveafterwave ben o çocuğun ozgüveniyle ilgili hiçbir problem görmüyorum. Konuyla tamamen alakasız konuşuyorsun. Ve evet bana işte feminist diyerek daha baştan öyle olmadığım halde yaftalayıp saldırarak başladın cümlene. Ayete gelince; "ayette kadınlar eşlerine itaat etsin diyor zaten." Demişsin evet benim ayetlerin hiçbirine zerre itirazım olamaz zaten. Ben kendime eş olarak seçtiğim kişiye itaat ederim tabiki. Kendime seçeceğim eş itaat etmek isteyeceğim karakterde bir eş olur çünkü. Her erkeğe itaat etmem. Hak edeni seçip kendime eş yapar, ona itaat ederim. Bilmem anlatabiliyor muyum? Erdemlik ölçütünü de ben belirlemiyorum. Bu herkesin bildiği bir şeydir zaten. Son cümlende de kendin çizip kendin oynamışsın diyecek başka hiçbir şeyim yok. Hadi güle güle
- +1 yıl
Senin gibilerin kadınların özgüvenini ego olarak görmesi de inan ki benim problemim değil. Bir kadinin veya bir erkeğin özgüvenli davranışını ego olarak görüyorsan da kendi özgüvenini sorgulamalısın
- +1 yıl
Kadınların özgüvenini ego olarak gördüm mü dedim şimdi ben nerede dedim acaba? Özgüven keşke her insanda sabit ve yeterli seviyede olsa. Fakat yanlış anlama ama çok katısın ve büyük ihtimalle büyürken edindiğin yanlış bir karakter. Sende özgüven fazla kaçmış ego olmuş. Ya da tam tersi Her erkeğe itaat etme zaten ona da bir şey diyen yok. Fakat bunlar o kadar kolay şeyler değil. Bu kafayla sen kendine anca yanlış erkeği bulursun. Erkekleri ben daha iyi tanıyorum.
Son olarak seni alacak pardon seninle evlenecek erkeğe djdkdkdk, d Allah sabır versin. Gerçi herkese çıkıyor bir tane kendi gibi de hayatının sonuna kadar farkında olmadan yaşıyorlar.
Erkeklerin psikolojisinden anlamıyorsun bir daha da böyle şeylere yorum yapmazsan iyi olur diodrkjdjdjdjd
Ayh yoruldum
Tartışırken beni engellemediĝin için sağ ol 😅 - +1 yıl
@waveafterwave erkekleri gayet iyi tanıyorum çünkü Kuran ve hadisler çok güzel özetliyor insan fıtratını. Bende de adamına göre muamele vardır. Haddini bilmeyene üstten bakarım mesela. Yerini bilene, edebiyle konuşana da ben de aynı hassasiyeti gösteririm. O yüzden sen dert etme böyle şeyleri
- +1 yıl
Herkese katı olmam. Katı muameleyi hak edene katı olurum. Herkese hak ettiği kadar. Böyle de adil bir insanım :)
- +1 yıl
Ve ben de yoruldum gerçekten daha fazla uzamasın bu konuşma.
- +1 yıl
Üstten bakmak yerine her şeye rağmen alçakgönüllü şekilde cevap vermenizi yeğlerdim. Ukala bir insandan edep had öğrenecek değilm Argüman sunmak yerine boş boş konuşma deyip ben her şeyi bilirim diyen insandan edep had dersi alacak değilim, teşekkürler. Tartışmanın doğası bu. Kaldıramayacaksanız kimseyle tartışmazsınız bundan sonra. cevap vermek yerine tartışmak istemiyorum diyebilirdiniz en başta. İnsanlara dokunmak istiyorsanız sabretmeyi bilmeniz gerekiyor.
Dinsiz bir insanla tartışmaya girmenizi önermem size. Mantık kurmayı bilmek yerine lafla üste çıkmaya çalışan birisiniz çünkü tıpkı çoğu insan gibi.
Sert tartışmaya girip sabrınızı ölçmek güzeldi 😂
- +1 yıl
@waveafterwave söylediklerimi iyi niyet ile anlamaya çalışmayıp söylediğim şeyleri kendi kendinize çevirip kafanızdaki algıyla cevaplar yazan birine alçakgönüllü bir şekilde cevap veremezdim. İyi bir insanım ama enayi değilim. Biriyle iletişim kurabilmem için önce söylediklerimi algılayabilmesi ve ona göre cevap verebilmesi gerekir. Sen öyle biri olsaydın gayet normal bir şekilde konuşurdum. Her şeyi bilirim diye de bir iddiam olmadı. Bak yine paranoya ile kendi kafanda kurduğun şeylere cevap yazıyorsun. Böyle biriyle ben neden düzgünce konuşayım? Mantık kurup çok düzgün, gayet seviyeli konuştuğum gayrimüslimler de var. Sen dert etme bunları. Dediğim gibi adamına göre muamele. Senin hak ettiğin muamele buydu, ben de ona göre davrandım :)
- +1 yıl
Profilim açık istersen gir bak. Okuduğunu anlayan insanlara çok güzel argüman da sunarım. Ama okuduğunu anlayabilene. Objektif olamayan, okuduklarını algılayıp cevap vermek yerine kafasında kurduğu şeylere cevap veren zaten iletişimi benimle değil kendi kafasıyla kuruyordur. Böyle birine de argüman sunma zahmetine girmem yani. Umarım ne demek istediğimi anlatabilmişimdir :)
- +1 yıl
@waveafterwave ben cevap sahibiyle gayet güzel konuşup konuyu medeni bir şekilde sonlandırmıştım. Ama işte feministlerrr siz boylesinizzz diye cümleye başlayan birine ben zaten had de öğretemem, bunu öğrenme yaşın çoktan da geçmiş zaten. Konuşmaya saldırarak başlayan birinin karşı taraftan hoşgörü beklemesi ve bir de insanlara dokunmaktan falan bahsetmesi ne kadar da ironik..
- +1 yıl
feministler işte siz böylesiniz diye başlamadım misalen
feminist kültürü sana da bulaşmış demek istedim. ben mi anlamıyorum sen mi? kaç kere söyledim ama hala anlamamakta diretiyorsun
dümdüz senin yaptığın şeyi devam ettirdim.
ben yukarıdaki kişiye kabul etttirdiğin düşünceyi özgüvensizlikten kabul etti diyorum toplum böyle değil kimse düzgün karar aldı diye seni insan olarak iyi biri olarak görmez seni yerler demek istiyorum ama sen işin içinden çıkmak için muhtemelen gerçek hayatta kadınlarla tartıştığında yaptığın laf ebeliğini yapıp duruyorsun
seviyen anca bu kadarına yetiyor. her neyse üst liglere çıkma ihtimalin yok.
sen bu diplerde takıl dur. burayı seviyorsun.
internetteki her insan da seni yemez merak etme
- +1 yıl
@waveafterwave benim seviyemi sorgulamak senin haddin değil inan bana. İşin içinden çıkamadığım bir durum da yok gayet açık ve net konuştum. Ama algılamanda sorun varsa eğer bu tabiki benim problemim değil. Senin bunları söyleyebilmek için önce benim seviyeme çıkabilecek kulvarda olman lazım ki o potansiyeli taşımadığın bariz. Zaten aklı olan da bunu görür. İlk yorumuna karşı her birine gayet düzgün açıklama yaptım ama verdiğin cevaptaki seviye dusuklugunun farkına vardım ki ondan sonra seni muhatap almak istemedim zaten. Hâlâ şu an sana cevap vermeye tenezzül ediyor olmam bile benim için zaman kaybı. Bence gerçekten bu kadari yeterli
- +1 yıl
@waveafterwave çünkü gerçekten okuduğunu anlayan biri olsan 50 yorumlama konuşmamda eleştiri hakkını yasaklamadigimi, sadece herkesin kendinden sorumlu olduğundan bahsettim bütün yorumlarımda. Sen olayı baştan algılayamamışsın zaten. Okuduğunu düzgün anlamayan kişiler tartışma içine girmemeli.
- +1 yıl
Sen okuduğunu iyi anlayıp benim seviyeme çıkarsan o zaman seninle kendi seviyemden konuşurum. Senin seviyene karşı verdiğim cevap anca bu kadar oluyor, onu da doğru düzgün anlamıyosun zaten
- +1 yıl
ve bunu erkekleri yererek saçma sapan yanlış bilgiler vererek yapman dümdüz yasaklamaya çalışmışsın kanka tam bir feminazi taktiği yanlışklıkla feminist olmuşsun haberin yok. büyük ihtimalle senin de özgüvenin kırılmış. kimse dünyasal ve maneviyatsal olarak tam değilken doğru yanlış yok tamam mı? isterse zina yapar tövbe eder sonra da bakire de ister. istediğini yapar. ya da tövbe etmez yine bakire ister bu seni ilgilendirmez mesela
işte sana açık açık anlatıyorum. bu toplumda bunlar seni bağlamaz.
bağlıyorsa da isterse açık giyinenleri eleştirir ve sen bunu ahlaki düşüncelerle yasaklayamazsın
düşünce özgürlüğü deyip bir kendinizi akıllı zannetmeyin sadece sizin düşünceniz yok.
burası ahlak meclisi değil. ahlak bekçiliği yapma
yazdıklarıma cevap vermeden lafı evirip çeviriyorsun.
troll hesap mısın nesin, erkek misin yoksa?
bak şimdi yine yuvarlak çizecek - +1 yıl
@waveafterwave hiç söylemediğim ve alakam olmayan şeyler yazmışsın da ondan cevap vereceğim bir şey yok. Ben ne kimsenin ahlak bekçiliğini yaptım, ne de kimin bakir-bakire isteyip istemediğini sorgulamadım. Yani belli ki sen kafanda bir şeyler kuruyorsun ve onun cevabını falan veriyorsun yani anladığım kadarıyla sıkıntın büyük. Sana psikiyatrist önermemi ister misin? Paranoyan var gibi duruyor ve laf sokmak için falan söylemiyorum gayet ciddiyim bu konuda
- +1 yıl
Erkekleri yerdigim tek bir cümle yok. Her iki cinsyeti de baz alarak söyledim ne söylediysem. Anlama problemin var diye 5. kez tekrar söylüyorum ben eleştirmekle ilgili de bir yasak koymadım bak aynı cümleyi tekrar kuruyorum ve gerçekten psikolojik sıkıntıların olduğunu düşündürüyor bu tavrın. Söylemediğim şeyleri sıralamışsın çünkü kendince
- +1 yıl
Psikiyatrist önerisi istersen verebilirim. Söylemediğim şeyleri söylemişim gibi konuşup paranoyak bir şekilde konuşmaya devam edeceksen de hiç vaktimi alma daha fazla
- +1 yıl
@gizliuye bu kadar yazıyı da senin için yazdım. Dine inanıyoruz tüm olasılıkları düşünmek zorundasın veya bir sürü ihtimalin olduğunun farkında olmalısın ayrıntılarda. Yani a bak su nedenden (herkesin bahsettiği insanların genellikle soğumasına yol açan bilindik tartışmalar mesela) dinden soğudum ya da bak su bilgiden süper eminim gibi (herkesin tartıştığı genel meseleler mesela) gibi katı kalıplar yok aslında
fakat benim sana bir tüyom var çok zor ama yapacak bir şey yok. herhangi ağır bir ahlaksızlığı yaptığını anlatıp tövbe ettiğini söyleyen olursa bence onu terk et. Yine o zaman nasıl bir durum olur ona sen karar verirsin.
Geçmişim seni ilgilendirmez diyeni de terk et o baştan senin otoriteni istemiyordur zaten.
eğer gerçekten tövbe edip dindar yaşayacaksan bunları tavsiye ediyorum sana
ve evet bal gibi de ilişkiler çıkar üzerine kuruludur. benim klinik psikoloğum da aynı şeyi söyler misal. kadının doğası ise daha acımasızdır.
yani sen temiz şekilde para kazansan bile temiz olsan bile onlar gidip aileden zengin geçmişini önemsemedikleri esmer erkeklerini bulurlar, bulmaya çalışırlar.(örnek veriyorum)
bak senin annenin babanın senin askerlik paranı ödemesi seni evlendirmesi ve senin eşyalarını alması bile çok büyük bir şeydir bu devirde.
arkadaş da bayağı bir terbiyesizmiş. bu kadarını da beklemiyordum, pes doğrusu. - +1 yıl
@cevapsahibi
- +1 yıl
@gizliüye
- +1 yıl
neyse olmuyor galiba
- +1 yıl
@waveafterwave hmm tamam klinik psikoloğun varmış önermeme gerek kalmadı. Geçmiş olsun
- +1 yıl
sen de git bence bu kafayla çok yaşamazsın :d ben aşırı zeki olduğumdan toplumda barınamamaktan gidiyorum sana ne teşhisi koyarlar artık bilmem dkdkmdndjdk
- +1 yıl
@waveafterwave ben bizzat kendim terapi yapacak düzeydeyim kanka lazımsa bedava psikoterapi yapabilirim sana bu da benden sana iyilik olsun
- Aile & Toplum konusunda 1,8b cevap paylaştı.
+1 yılKimsenin güvenilir olmadığını gördüm. Bazen dağa yaslandım diyorsun bir çığ yetiyor, arkandan kayıp gidiyor!
10 Yorumla imkansız gibi görünen bir şeyin dahi gerçekleşebileceğini, ümidimizi hiçbirzaman kaybetmememiz gerektiğini
10 Yorumla"Yaratılmışları razı etmek in yaratılmadık." Sanırım bu
10 Yorumla
+1 yılKendinden başkasına güvenmeyeceksin herkes kendi yoluna bakıyor
10 Yorumla
+1 yılBaşıma gelen sıkıntılara karşı nasıl sabretmem gerektiğini öğrenmek…
10 YorumlaDeğerli insanla sohbet değerli insanla hayat biçimi
10 Yorumla
+1 yılNefes almanın , vermekten çok daha zor olduğu...
10 YorumlaAile & Toplum konusunda 2,4b cevap paylaştı. İnanç görünmeyene inanmaktır, görünmeyene inanıyorsan başkalarının görmediklerini görürsün.
A. Ş. İ.10 YorumlaHiçbir şeyi ertelememek lazım. Yarının garantisi yok.
13 Yorumla- +1 yıl
@Nightwalk35 size bir konu hakkında soru sorabilir miyim? Mesaj gönderemedim
- +1 yıl
Sorabilirsin. Takip ettim seni gönderebilirsin
Gizli Üye(25-29)+1 yılKızlarla ilişki kurmak istediğinde hemen guvenil her şeyinle açılma, yavaş yavaş.
10 Yorumla
Gizli Üye(18-24)+1 yılSokuyum hayatına da öğrenmesinr de istemiyorum awq öğrenmek
10 Yorumla
+1 yılÇok fazla ilgi gösterdiğin zaman karşılığını alamamak
10 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 7,9b cevap paylaştı.
+1 yılinsanlara hakettiğinden fazlasını vermeyeceksin
10 Yorumla Aile & Toplum konusunda 1,1b cevap paylaştı. Yardım istemeyene yardım etme.
10 YorumlaAile & Toplum konusunda 1,3b cevap paylaştı. Dalgınlığın zararları
10 YorumlaAile & Toplum konusunda 594 cevap paylaştı. Aşk denen şeyin koca bir yalan olduğu…
10 Yorumla
+1 yılsavaşmaktan korkma
10 YorumlaAile & Toplum konusunda 1,6b cevap paylaştı. Sigaraya asla başlamamak lazım
10 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 2,3b cevap paylaştı.
+1 yılbişey olmuyorsa çok da zorlamamak lazım
10 Yorumla
+1 yılKendime güvenmek ve kimseye güvenmemek.
10 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 1,3b cevap paylaştı.
+1 yılAynı apt. allığı sürekli yaparsan ders tekrarlar
10 Yorumla - Aile & Toplum konusunda 428 cevap paylaştı.
+1 yılHayatta her şey doğuştan
10 Yorumla Aile & Toplum konusunda 6,5b cevap paylaştı. Her şeyin gelip geçici olduğu gerçeği
10 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 18,3b cevap paylaştı.
+1 yılKarşı cins ile asla samimi olmamak.
10 Yorumla
+1 yılHayatta kimseye değer vermeyeceksin ailen bile olsa
00 YorumlaKendi zevklerimi doyasıya yaşamak
00 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılYurt dışında kendi ırkına asla sahip çıkmayacaksın. !!!
08 Yorumla- +1 yıl
Sebep?
Cevap sahibi+1 yılKaraktersizler işte
- +1 yıl
Neden ırkçılık yapıyorsun ki? Hem de kendi ırkına bi de
Cevap sahibi1 yılKendi kırkım çerefwiz işte
- 1 yıl
Türklere laf ettirmem
- 1 yıl
O senin bakış açının bozukluğu kusura bakma
Cevap sahibi1 yılAhaha sen git göreyim.
- 1 yıl
Hiç uğraşamicam senle
Aile & Toplum konusunda 1,4b cevap paylaştı. Asla pes etme
10 Yorumla
+1 yılSağlık tabiki
10 Yorumla
+1 yılTek başımasın
10 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 904 cevap paylaştı.
+1 yılKimseye güven olmaz
10 Yorumla Saglıklı klmak
10 Yorumla
+1 yılAsla asla deme
10 Yorumla
Gizli Üye(45 üstü)+1 yılHayatta kalmak ve ayakta işemek
00 YorumlaKadınlara güvenmemek
05 Yorumla- +1 yıl
Herkesi genellemeyelim lütfen
- +1 yıl
Bunu da genellemek anlamsız. Her insanı bireysel değerlendirin. Herkesin aynı olmadığını biliyor olmanız gerekiyor
- +1 yıl
🤷🏻♀️
+1 yılkadınlara asla guvenılmez
05 Yorumla- +1 yıl
Cinsiyet ayrımı yapmayalım. Aynı oran erkekler için de geçerli. Hatta daha fazlası
- +1 yıl
.) maalesef oylede malesefın sebebı yıne kadınlar
- +1 yıl
Ben de aynı cümleyi karşı taraf için kurabilirim
- +1 yıl
senınkı yemez canım erkek lerın cezbeden kadınlardır kadın sallamadıkca kuyruk erkek servete yese olmaz
- +1 yıl
Kuyruk sallayanları haklı bulmuyorum da erkekler de adam olsun iradeli olsun biraz mesela. Allah boşuna vermemiş size aklı, iradeyi
Aile & Toplum konusunda 932 cevap paylaştı. Dürüstlük
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 2,2b cevap paylaştı.
+1 yılHerkese güvenmemek
00 Yorumla Aile & Toplum konusunda 6b cevap paylaştı. Hayatım
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 850 cevap paylaştı.
+1 yılHiç bir şey
00 Yorumla
+1 yılKötü ol kazan kanka
00 Yorumla
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer