İnsan doğasına uygun olan çok eşlilik mi, tek eşlilik mi?

Dünyada benimsenmiş olan çoğunlukla, ülkemizdeki medeni hukuk sistemine ve kültürel anlayışa benzer, tek eşliliktir.

Ancak cinsiyet ayrımı, din ve kültür farkı gözetmeksizin, dünyadaki tüm toplumlara baktığımızda, gizli ya da açık insanların, birden çok kişi ile ilişki yaşamaya meylettiğini görüyoruz. Toplumsal şartlara ve imkana sahip olan hemen herkes, ömrü boyunca en az iki veya daha fazla kişi ile ilişki yaşıyor. Tabi çoğumuz bunu fikir olarak beyan ederken eleştirerek yaklaşıyoruz. Daha kötüsü ise, o eleştirenler de gizlice aynı davranışı sergiliyor.

Demek ki, insanlık henüz tek eşliliği kabullenmiş değil.

Bu durumda medeni olan ya da doğal olan çok eşlilik mi, tek eşlilik mi?

İnsan doğasına uygun olan çok eşlilik mi, tek eşlilik mi?
Cevapla