Merak ediyorum islam dışında başka dine mensup var mı ya da sonradan din değiştiren
AI Persona’ya Sor
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
6Cevap
Direk gerçekleri gördükten sonra Agnostik olan var sana uyar mı? :)
Her türlü uyar beden agnoştik oldunuz?
İslam'ı öğrendim çünkü, 5 farklı Kuran meali okudum, yaklaşık 20 bin civarı hadis okudum, fıkıh, kelam, icma, siyer okudum, bu dinin ne olduğunu anladıktan sonra kısaca diğer dinlerin de ideolojilerini inceleyip kendimce en doğru kararı verdim. Çelişkileri gördükten sonra gerisi geliyor zaten, insanlar sanıyor ki inanmayan biri aman sakın ha Kuran okuma falan der, öyle değil işte. Yaşayan her insan birden fazla kez Kuran okusun, bol bol okusun ki gerçekleri görsün. Okumayınca inanmak çok kolay çünkü cahillik mutluluktur diye bir söz var, o hesap.
Ülkemizde de çok cahil var haklısın ama helal olsun reis herkes okuyamaz bu kadar kesin ve net xevap oldu benim için teşekkürler
İnsan okumak zorunda, eğer inanıyorsa neye inandığını okumak zorunda, inanmıyorum diyorsa da neye inanmadığını görmek için okumak zorunda. Yardımcı olduysa ne mutlu, rica ederim.
Gayette yardımcı oldun teşekkürler tekrardan bir nevi merak ettim yani insanlar din değiştirme nedenlerini ya da din ile alakalı nasıl bir bulguya vardığını. Ama kesinlikle insanların okuması şart
Ya okunmuyor, ya okuyan inanmıyor, ya okuyanların büyük çoğunluğu kendini inandırmak için okuyor. Vardır bir hikmeti, mutlaka mantıklı bir açıklaması vardır, biz yazandan iyi mi bileceğiz, anlamı çok derin biz anlamıyoruzdur gibi şeyler ile üzerini kapatmaya çalışıyorlar. Yeryüzünü döşek gibi serdik yazıyor, kimse de demiyor ki döşek düz serilir, dünya düz diyor diye düşünmüyor. Ay nurdur yazıyor, kimse düşünmüyor Ay aslında Güneşten gelen ışığı yansıtıyor, ışık kaynağı falan değil demiyor. Tatlı sularda inci ve mercan yetişeceği yazıyor, bilim tatlı sularda mercan yetiştirmenin imkansız olduğunu söylüyor, vardır bir bildiği denip geçiyor açık açık mantıksız, bilim dışı, akıl dışı bir şey iddia edilmesine rağmen. Kendini inandırmak, içini rahatlatmak, acabalarına çözüm bulmak yani merakını susturmak için kısacası inandırılmak için okursan inandırılırsın mantık çok basit. " Objektif " olarak okuyup burada böyle yazıyor ama bu böyle değil, Ayette arılar meyve yer diyor ama koskoca Tanrı arıların çiçek nektarı yediğini bilmiyor da nasıl meyve diyebilir, bu denmişse Tanrı sözü olamaz diye düşünmüyor, Tanrı öyle diyorsa doğrudur deyip geçiyorlar. İşte tam olarak bu sebeple şunu söylemek istiyorum. " Okumak da çözüm değil, okumaktan okumaya büyük fark var. Okuyanlar ikna olmak için değil, anlamak için sorgulayarak okusunlar. "
Çok uzun yazmısşınız boş vaktimde okuyup tekrar yazıcam
Haklısın bu arada bir çoğu öyle ama mesala kuranda da bilime göre doğru bilgilerde var mesala doğumda 3 karanlık evre vardı diyor bilimde bunu doğruluyor mesala luranda biz demiri gökten indirdik diyor bakarsan demir dünya da var demirin kökü yok nereden geldiği bilinmiyor bazı şeyleri bende okudum o senin dedikleri denk gelmedi ama doğru olan şeyleride var deprem ile ilgili söylemi de doğru mesala bana görede yanlışlarda var mesala diyor ki dinde zorlama yoktur diyor sonra başka yerde diyor ki dinden çıkarsa katledin diyor
Doğru bilgiler olması bunları Tanrı yazmıştır demek değildir, ortada milyonlarca doğru varsa bile Tanrı tek bir yanlış bile yapamayacağı için en ufak bir kusur bile olmamalıdır. Gökten demir indiğini milattan önceki ilkel kabileler bile biliyor, bunu mucizevi bir bilgi olarak koyanlarda hata yok, bu saçmalığa inananların cahilliği. Mısır Firavunları meteorlardan süs eşyaları yapmış, demir içeriği yüksek olan gök taşlarını işlemişler, bunu milattan 3-4 bin sene önce yapmışlar. Kolye bile yapmışlar, yenilmez kılıçlar yapmışlar, taç yapmışlar, taht yapmışlar, maske bile yapmışlar. Yıl olmuş milattan sonra 7. yüzyıl vay efendim demir gökten indi. Alak suresi gibi, bir atımlık sudan yaratılmış insan, bak meniden insan olduğunu doğru bilmiş mucizeymiş. Milyonlarca yıldır insan sanki bunu bilmiyordu, tükürerek eşlerini hamile bırakıyordu bak Alak suresi bir atımlık su dedi. Doğumun 3 evresi? Yanlış şeyi okumuşsunuz, Kuran'ın anlattığı evreler tam bir komedi ve saçmalıktır, önce kemik oluştuğu ve sonra et giydirildiği falan yazıyor bilim dünyası kahkaha atar o derece saçma. Deprem konusunda hangi bilgi doğru? Yer sallanmasın diye sabit dağları çaktık komedisi mi? Dağların olduğu yerde deprem olur asıl yani tam tersi, kocaman bir yanlış/çelişki daha. Yer katmanları çarpışır ve yeryüzüne doğru birbirlerini iterler ve böylece çarpışmadan dağ oluşur, kısacası oralarda fay hattı vardır, düzlük yerlerde deprem daha azdır. Dağlar sarsıntı olmasın diye çakıldı demek jeoloji ve bilim dünyasını alaya almaktır. Var mı başka mucize?
Reis dediklerin bazıları mantıklı bazıları mantıksız geliyor mesala geçmişteki insanlar demiri vb. Şeyler yaptığını diyorsun gökten gelen gök taşıyla haklısın ama söyle bir şey var o dönemde teknoloji gelişkin değildi madenleri araştırma yerlerini tedpit etme madencilik vb. Şeyler yoktu o yüzden nerden bileceklerdiki dünyada demir kökünü olup olmadığını
Bak, ne güzel söylüyorsun? Dünya'nın çekirdeği komple demir ama bu din demirin dünyada zaten olduğunu bilmiyor, gökten indiğini zannediyor. Peki sadece demir mi gökten iniyor? Hayırrrr, koç indirildiği gibi kudret helvası da gökten iniyor, bıldırcın eti de gökten iniyor, giysi de gökten iniyor. Çok basit, Kuran'da gökten indiği söylenen şeyler yazın arama motoruna görürsünüz, görünce de gülmekten ölürsünüz işte ne güzel. Ayrıca ben göktaşını işlemişler diyorum sen teknolojileri yok diyorsun. Mısır medeniyetinin teknolojisi ile devasa piramitler yapılırken, binlerce tonluk kayalar hatta granitler işlenirken Araplar çöllerde çadırda kalıyorlardı üstelik sfenkslerin piramitlerin yapılışından 3-4 bin sene sonra. Ayrıca demir hakkında bir şey bilmediklerini iddia ediyorsan yani madenlerden haberleri yoksa bir şeyi açıklamak durumundasın. Müslümanlar da kılıç kullanıyorlardı değil mi? Nereden geldi bu kılıçlar? Demir elde ediliyor o dönem bu zor bir şey değil, ilkel teknoloji kanallarına bakarsanız deredeki taşları kırıp fırınlayınca bile demir elde edildiğini görürsünüz basitçe. Kuran yazarının sorunu bu demirin gökten indiğini düşünmesi sadece.
Google de araştırma yaptım lakin dediklerinin hiç birini bulamadım kaynak verebilir misin bakmam için bu arada google ve bir çok kaynakta sadece suyun indirildiği yazıyor
Demir konusunu mu bulamadın? Detay verirsen yardımcı olayım hemen, çarşaf çarşaf bahsedilir demir konusunun detayları yani o değildir herhalde çünkü bulamamanın imkanı yok. Demirden kılıçlar milattan önce de kullanılıyordu, Vikingler de kullanıyordu, çöl bedevileri de kullanıyordu, Asya halkları da kullanıyordu hatta tam olarak kılıç sayılmasa da ilkel dönemde Amerikan yerlileri demiri mızrak ucu olarak da kullanıyordu. Demir hakkında geniş çaplı bilgiye ulaşamamanız imkansız. O yüzden konuyu söyleyin kaynak göndereyim.
Onu demiyorum dedin ya gökten çok saçma şeyler indirildi diye onları araştırıyordum bir şey bulamadım. Kudret helvası vb. Şeyler
Bakara Suresi, 57. Ayet: Bulutları üzerinize gölge kıldık ve size kudret helvası ve bıldırcın indirdik. Size rızık olarak verdiklerimizin temizinden yiyin (dedik). Onlar Bize zulmetmediler, ancak kendi nefislerine zulmettiler.
Araf Suresi, 26. Ayet: Ey Âdem oğulları! Size mahrem yerlerinizi örtecek giysi, süsleneceğiniz elbise indirdik. Takvâ elbisesi, işte o daha hayırlıdır. Bunlar Allah’ın âyetlerindendir. Umulur ki düşünüp öğüt alırlar.
Demir Ayetine sanıyorum gerek yok, bunları bulamamıştın öyle değil mi? Başka bir şey istersen söyle buralardayım.
Bunları bulamamıştım teşekkür ediyorum kurana gorede mantıklı bulduğum şeyler var kafama oturmayan bazı şeylerde var mesala kuranın mantıklı gelmesi söyleki ilk insanın hz adem ve hz havvaydı ve onların nasıl yaratıldığına dair anlatımları var eğer onları yaratıldığını dile getiriliyorsa kıyafet ve diğer olayda mümkün olabilir mantıken benim kafamı karıştıranda şu ki evrim teorisi kafamı karıştırıyor birde somut bir delil olmadığı içinde biraz kafa karıştırıyor o zamanı anlatıcak vb. Şekilde sağlam anlaşılır detaylı kaynak olmadığı içinde pek sıkıntılı
Rica ederim. 13,8 milyar yıllık evren tarihini kısacık insanlık tarihinde mantıklı şekilde açıklamanın imkanı yok zaten öyle bir beklenti içindeyseniz üzgünüm. Dinler bunu anlatıyor mu? Hayır. Sadece bir tez, ispatı yok elbette. Adem'in ispatı var mı? Yok. Yanılgı burada zaten, dinlerin söylediğini ne kadar uçuk olursa olsun doğru kabul etme. Eee Tevrat diyor ki Adem günümüzden 5.800 yıl önce dünyaya geldi. O halde Göbeklitepe'yi kimler yaptı bunun cevabını vermek zorunda değiller mi? Tevrat bunu söylüyor, Kuran'da Tevrat'ı tasdik ediyor, sonuç olarak Göbeklitepe 12,000 yaşında. Dogmatik dinlerde mantık aranmaz.
Türkiye de hristiyan ve musevi var..
değitiren de vardır.. bir kaç ünlü değiştirmişti hatta
Teşekkürler
islam-hristiyanlık-agnostizm-satanizm-agnostizm şeklinde bi değişimim olmuştu
şu an hangi dine mensupsun ve neden din değiştirme geregı duydun? Seni bunlara iten neydi?
okulda islam eğitimi veriliyordu severek katılıyordum zira büyüdükçe ben neden islamı bilmek ve dersine girmek zorundayım diye düşündüm. neden benim irademle ben istediğim inancı araştırıp okumak ve ona inanmak yerine bize dayatılan bir şey üzerinden gitmek zorundayım dedim araştırmalar yaptım kendime iyi ve yakın gelen inancı seçtim zira zamanla dokunup göremediğim duyamadığım bir şeylere inanmanın ne kadar apt @lca olduğunu fark ettim ve zamanla kafam estiğinde ya da ruh halime göre bi inanç içerisinde olduğumu fark ettim. anlık bir olayda bir şeyde anlık bir şekilde inanıyordum. kanıt sunulmasına ihtiyaç duymaya başladım. mantıklı gelen şeylere inandım sadece. biraz daha büyüyüp 18-21 yaşım arasında da satanist paganizm inanclarına mensup insanlarla arkadaş oldum o vakit onları araştırdığımda da kendi içinde mantıklı geliyordu. şuanda hiç bir inancım yok çünkü okuduğum kadarıyla hepsi bana kendi içinde doğru ve mantıklı geliyor zira hala yeterli bi kanıt olmadığı için gerçekliğine dair inanmakta istemiyorum bu durumda hem kanıt , var olma açısından ikilemde kalıyorum hemde islama da inanıp gidipte satanizme de inanamaycağım için malum birbirleriyle çakışıyorlar bende kendimce doğru olan yolda yürümeyi seçtim. sorarlarsa agnostiğim diyorum ama her türlü ortamda bulunur ona ayak uydururum. kiliseye gittiğimde dua mı ederim. mevlüte gittiğimde de kapanır ederim duamı. satanistler çağırsa gider ayinde yaparım. saygım sonsuzdur benim.
Çok uzun yazmışsın lakin senin için üşenmeden okucam
Anladığım kadarıyla 1 dine doğru demiyeyip kendinize göre yorumlayım kendi açınızdan doğru olanları alıp onlara inanmışsınız ve böylelikle çok yönlü bir şey yapmışsınız anladığım kadarıyla peki doğrular dışında yanlışları var dediğiniz size göre bu yanlışlar nelerdir? Ve bir seçme bir hakkınız olsa sadece 1 din seçin desem bu hangi din olurdu?
bir din seçme hakkı diye bir şey bana sorma hiç bir dini seçmek istemiyorum ve mensup olmak istemiyorum. bana bi eksisi ya da faydası yok. ilk soruna gelirsek. örneğin islamda evlenmeden cinsel ilişki yapmamak hakkında bir şeyler yazar. satanizm gibi diğer inançlarda ise cinsellik çok güçlü ve güzel bir şeydir. enerjisi fazladır yapabilirsin vs vs
Cinsellik dediğiniz size göre yanlış olan mı doğru olan mı vb. Dediğiniz şeyin islamda ki mi doğru satanistin mi doğru size göre
islam bakış açısından , namus karakteri örf adet açısından islam. mantıksal olarak yine satanizmde doğru. dedim ya. bakış açısına göre ikiside doğru. o nedenle inandığım şeyler çakışıyo ve bu yüzden hepsine inanamayacağım için hepsini red ediyorum
ben ortama göre düşür hareket ederim daha çok.
cinsellik yanlış değildir. zira her inanç açısından bir kuralı var okuyunca. mantıklı düşününce hepsine hak verirsin zaten
O zaman siz bu konuda satanizmi doğru buluyorsunuz onu uyguluyorsunuz herkesin düşüncesi farklı tabi her insan mantıklı bulu her insan mantıksız bulabilir bu konuda saygı duymak gerekir siz her konuda kendinize tarafını ele almışsınız dinlerin. Teşekkür ederim değerler sohbetiniz için
hayır ben satanizmi doğru bulup uygulamıyorum ben tüm inançları kendi içinde doğru buluyorum ve hepsi çakıştığından dolayı hepsini uygulamayacağım için hepsini red ediyorum.3 kere söyledim
rica ederim. iyi geceler.
Ben zaten satanizmi örnek olarak söyledim siz beni yanlış anladınız her dinin kendisine göre doğruları var dediniz ve her dinde ibadetirim yaparım dediniz gerekirse o yüzden öyle bir şey dedim ilk yanıtınız yazdığınızı söyledim
İyi geceler dilerim
Şimdilerde görüntüde herkes süper iman sahibi ama yeni isimler koymak lazım: menfaatizm, ampulizm, torpilizm gibi
Hahahaha bu olaylar sadece Türkiyede oluyor reis avrupa da vb yerlerde torpil vb. Şeyler yok biz kendi içimizde ayrıştırıyorlar ama haklısınız
Bencillik, evet herkesin inancı taptığı medet umduğu bencillik olmuş. Dini inancı ne olursa olsun, insanoğlu paylaşmayı bilmeli, bencilliğe hiçbir inanç felsefesinde yer olamaz. Çünkü bencillik önce çevredekilere, sonra da dönüp dolaşıp kendine ve herşeye zararlı, günü kurtarır ama uzun vadede yok edicidir
Yani, dini inanç konularına gelene kadar "insan olmanın gerektirdiği ahlak" sorunlarını halletmek gerek. Uzakdoğu'da dini inancı olmayan çok fakat toplumsal ahlak, geleneksel öğreti üst düzey
Evet asyalılardan bahsediyorsun galiba tv de izliyorum bazı programlar var diyoum bunlar insansa biz neyiz🤣🤣 ve çok zekiler orasıda karışık bir durum
Senin dediğin toplumları ele alıyor ben ise sorduğum farklı böyle konu dışına çıkarsak konu açıldıkça açılır konudan sapmasak güzel olur teşekkürler
Demek ki önce yaradılış itibariyle nasıl olmak gerektiğini çok küçük yaşlarda idrak etmek gerekiyor, aileye büyük görev düşüyor. Temel sağlam olunca bencillikten eser yok
Evet haklısınız bende ona katılıyorum ilk terbiyeyi ailesi vermesi gerekiyor sonrasını kendisi veya okulda kendisini geliştirmesi gerekiyor ama bunun dinle bir alakası yok
Dine mensup olmayan var
Onu sormuyorum zaten islam dışında bir dine mensup olan var mı diye sordum
hiç bi dine mensup değilim
Neden?
insan etkisinden yozlaşmış din denilen olguya bağlı kalamam
Ama değißtirilmeyen kitaplar filan deniliyor o zaman insan etkisinden yozlaşmış nasıl oluyor? (Tarafsız olrak soruyorum)
değiştirilmemiş diye bişey yok
hallaç pamuğuna çevirmişler
Anladığım kadarıyla her kitabın değiştirildiğine inanıyordusunuz insanlar tarafında. Teşekkür ederim
rica ederim dostum, bu konu çok farklı ve derin hiç bir şey bize anlatıldığı gibi değil, burada iki mesajla konuşulacak şeyler değil nette derinlelmesine araştırma yap
Reis ben zaten söyle bir durum var dinde mesala en ufak aklına bir şey takılsa sürekli art ardına konular açılıyor mantığına yatmayan mesala kuranda şey diyor dinden çıkan bir bireyi katledin gibisinden bir şey diyor bu bile sorgulattırıyor ya deliriyorsun sordukça soruyorsun ya da akıl sağlığın için ben müslümanım diyip geçiyorsun
işte bunu tanrı söyleyebilir mi
şu an algın bu ve bunun gibi şeylere alışkın olmadığı için seni yoruyo çünkü yıllardır aynı şeylere maruz kalmışsın ve toplumda aynı dini diretiyo bu yüzden dinlerin bozulduğunu veya yozlaşmış olmasını kabul edemiyorsun
Mesala bir tane daha kafama yatmayan bir şey var peygamberler özel seçilmiş günahsız diyorlar kusursuz diyorlar ama insanların içinden seçilmiş ve buna göre süper insan olması lazım ama mesala bir tek din bilgisi var daha başka bir bilgisi yok
İnsanların arasından seçilmişse bir kere her kul hata yapar vb. Diye söyleniyor
kölesi zeyd bin harisenin karısıyla evlenmesi
hatta pardon evlatlığı
Kendisinden büyük yaşça eşleri olması vb. Şeylerde saçma
daha bir yığın şey var hangisini diyelim
ama bunlar sonradan da eklenmiş olabilir kitaba
Yani bunların sonradan eklendiğini veya kuranı peygamberlerin kendisi tarafından yazılan bir kanıtı yok o zamanın tarihi bilgileri zaten her şeyi bilemiyorsun daha bin sene öncesini zor biliyorsun
bu kadar bilemediğin bişeye neden bu kadar derin bağlılık oluşuyo
yani benim fikrim mesala kuranda daha yeni yeni keşfedilen şeyler 500-600 yıllarda kuranda yazıyor kuranı kerimi tarihi bir kitap ve yol gösterici olarak algılayıp ona göre davranıyolar tabi bir tek bu kuran için değil 4 büyük kitap içinde geçerli
işte asıl sorgulama da orada başlıyo şimdi yeni bulunan şeyler kaç yüz sene önce ki kitapta yazıyo, o kadar saçma sapan şeyler varken bi o kadar da bilimsel şey var
ama şunu da görebilirsin o zaman yazılmış ve belki o yılların getirdiği şeylerden bahsedilmişde olabilir mesala şeriat hilaefet deniliyor şu an bu yıla göre bu zaman göre yapılması uyumsuz olur şuanda baştakiler dini oy için kullananlar eminim bunuda kendisine göre de katıp yöneteceklerdir
hilafet nedir dostum önce bunu anlamak gerekiyor
benim bildiğim kadarıyla hilafet peygamberlerin yönettiği şekilde yönetmek
değil
hilafet demek peygamberin devamı olacak kişi yani halefi
peygamberin devamı kim olabilir yine bir peygamber peki Muhammed ile peygamber kapısı kapandıysa normal insan nasıl peygamberin devamı olacak
olamicak o yüzden hilafet değil şeriat ile yönetilmek istiyorlar ama osmanlıda hilafet ile yönetim vardı şeriat yoktu türk düşmanı osmanlı
Osmanlı zaten Türk düşmanı bariz belli o
şeriatın da ne olduğunu zerre bilmiyolar allahın kuralları deyip geçiyorlar
afganistan şeriat ile yönetiliyor diyincede orası şeriatla alakası yok diyorlar şimdi şeriat ile yönetilselerde herkes dediğiim gibi herkes kendi kanunlarıyla yürütecek ve buda saçma sapan şeylere varacak :D o yüzden bende buna karşıyım ülkenin %60-70 i buna karşı zaten Atatürk zamanında en iyisini yapmış şimdi yine o araplaşmaya doğru gidiyor eğer birisi el atmazsa daha kötü yerlere gelecek ama buna eminim ki birisi el atıcak başlardan bir kişi ama bilmiyorum kim el ata Atam her zaman yaptığı şeyle haklı ve en iyisini yapıyordu her zaman
bakalım sonuç ne olacak neler yapacağız
Tek yol Atatürkün izinden gitmek
öylede gidecek adam lazım
Onun peşinden tek gidecek adam ümit özdağ
böyle diyeceğini tahmin ettim ama ben onada güvenmiyorum ama içlerinde yine en iyisi o
İçlerinde en iyisi o olduğu için dedim ve ben o adama donsuz güveniyorum politikaları filan gayet iyi meral akşeneri pek seven yok ama 1 ümit özdağ 2 meral akşener kemal dedemde yapardı ama onu harcadılar
meral mi akşener mi kemal mi dedem mi
Kemal ve akşener
dostum yanlış anlama bir çok şeyin farkında değilsin
Ne gibi?
Erdoğan'ı yönetenlerle muhalefeti yönetenler aynı
Zaten iki tarafıda sevmiyorum onların yönetildiğini biliyorum zaten 2 si bilikteler tek çare zafer turizm
o da yönetiliyo bence var onda da bi işler
O yöneteliyor bu yönetiliyor diyonda biz neye güvencez?
kendimize
Ben kendime güveniyorum ama bir ülke yönetecek kadar bir yetenek olduğunu düşünmüyorum
dediğimi anlamamışsın dostim
Açık konuşursan anlarım
Var benn.
Hangi dine mensupsun? İslamdan mı döndün?
Küçükken Müslümandım orta okul da imam hatip falan gittim o aralar saçma geldi İslamı redd ettim deist oldum son dönemlerde de Ateistim.
Tam olarak nesi saçma geldi? Bende çok sorguluyorum bazı şeyleri
Yaratıcının bu kadar agresif olması tehdit etmesi falan bide Arapça ya o hoşuma gitmiyor berbat Bi dil
Yani bencede 1 kişinin kendi rızası olmadan imam hatibe gitmesi vb. Şeyler olması bende tavsir etmem doğrusu ce saçma buluyorum bu arada agresif olması derken neyi kastettiğini anlamadım kuran filan okumadım bilmediğimden soruyorum
Cehennemindeki azaplardan bahsediyorum okuyunca anlarsın zaten, bide islam dini küçüklüğümden beri beni isterdi ben Bi ara tessetürlüydüm falan bilmiyorum sanırım ailemden dolayı ama araştırınca daha çok iti beni ben inanamam öyle Bi kitaba inansam bile Müslümanları kendime yakın görmem konuştuğum zaman rahatsız oluyorum zaten kafaları Bi garip
Anladım ama farkındaysan islamda ahiret inancından bahsediyor ve ahiret inancından günahkarların cezalarındırıncağını dile getiriyor siz o zaman ahiret inancına inanmıyorsunuz? Bende müslümanım ama özgürlükçü bir insanım bir çok insanda böyle yasaklamalarına rağmen bende dahil bir çok insan günah işliyor ama ben iyilik ve ibadetimi yaptığım zaman Allah için değil kendim için yapıyorum
Allah Muhafaza
Tek hak dinin islam olduğunu nereden vardınız? Bir çok din arasından
sen neden islam dinini
farklı görüyorsun
öbür dinlerin ne özelliği
ne güzelliği warr
Ben islam dinini farklı görmüyorum onu da Allah indirmiştir diğer büyük dinleride Allah indirmiştir ben sadece Allah muhafaza dediğinize göre müslümansınızdır düşünüp bu soruyu sordum merak ettim ne düşündüğünüzü ben bütün dinlere ve olaylara tarafsız bakıyorum
öbür dinlerde güzellik kalmış mı
abdest
şehadet irşat var mı
bilmem burada soru soruyorum sen bana soruyorsun binlerce 10binlerce din var hepsine bakmak lazım böyle bir şey var olup olmadığını ayrıca bu söylemleri neye dayanarak söylüyorsunuz herhalde 10bin dini tek tek araşıtırp okudunuz
yüzbinlerce olsun
kaç ilah warr
ölüm var mı
hesap günü warmı
ahiret warmı
islamın bakışını sorr
idrak önemlidir
o zaman hem sor hem cevapla reis
by byy
bak sende bunların cevabını bilmiyorsun ki kaçıyorsun
by by s ana
t e kkk h a r f f
yazmmmammmm
değmiyorsun
keşke biraz yaşınız kadar olgun ve bilgili bir insan olsanız iyi günler
keşke yazmasan
o zaman susmayı seçebilirsiniz oysaki çok boşsunuz
yorumumu sil
hala yazmaya devam ediyorsunuz uzatmayın. lütfen