Sizce birinin ölmesini dilemiş olmam beni kötü biri mi yapar?

Geçen aylarda yabancı bir ülkede özel bir kurumda sırf İngilizce konuştuğum için gayet kibar birisi olduğum halde bir temizlikçi bana, turist bir müşteriye davranılmaması gerektiği şekilde davrandı. Lavaboya girmek istemiştim. Başta yabancı olduğumu anlamadı, normal bir şekilde kendi dilinde bir şeyler söyledi. Fakat doğal olarak anlamadığım için İngilizce olarak bunu ifade etmeye çalıştım. Ve bir anda elindeki süpürgeleri duvara vurmaya ve kendi dilinde öfkeli bir şekilde bağırmaya başladı. Oysa Eylül ayıydı ve turistlerin çok olduğu bir zamandı, yani turist oldığumu anlaması ve ona göre davranması gerekirdi. Ben de geçen gün bu durumdan tekrar erkek arkadaşıma bahsettim. O da o ülkenin vatandaşı. Bana abartacak bir şey yok dedi, oysa kendisi her şeye sinirlenen ve herkese kaba davranan biri. Üstelik yabancıları da pek sevmiyor. Ben de o temizlikçi hakkında " benim yerimde başkası olsa gebertirdi" dedim. Bu yüzden bana kötü biri olduğumu söyleyip sinirlendi. Oysa bazen kendisi de zengin market sahipleri hakkında zam yaptıkları için "neden bu insanları birisi öldürmüyor" diyor. Daha da kötüsü, arkadaşının köpeği hakkında kör ve sevdiği türde bir köpek olmadığı için, bir de sahibi çoğu zaman yıkamadığı için "umarım en kısa zamanda ölür" dedi. Oysa ben o köpeği çok seviyorum, çok arkadaş canlısı bir köpek. Sizce böyle birinin bana kötü biri demeye hakkı var mı?

Sizce birinin ölmesini dilemiş olmam beni kötü biri mi yapar?
Cevapla