dinlere pek bir inancım yok, Allah'ın var olup olmadığı konusunda yani varsa vardır, yoksa yoktur yani düşüncem yok. yinede oruç tutmak istemem normal mi?
Dinlere inanmadığım halde oruç tutmak istemem normal mi?
Normal değil, müslüman birine özeniyor olabilirsin. Sağlıklı diyenlere inanmıyorum insanın kendini en doğal ihtiyacından alıkoyması, gün bitiminde bunun acısını çıkarması sağlıklı ve doğal bir durum olamaz.
"Oruç" kelimesi dini bir kavramdır. Dinlere inanmıyorsan "Diyet" kelimesini neden kullanmıyorsun? Ayrıca Dinin ve Allah'ın olmadığını düşünüyorsan , kalbinden geçen bu ise ibadet adına hiç bir mükafatı olmayacağını sadece sağlığın için faydası olacağını bilmelisin.. niyet yoksa mükafaat beklemek kendine saygısızlıktır zaten...
Varsa vardir yoksa yoktur diye dusunemezsin bu bir inanc degil, sen arastirmani yapmadigin icin boyle dusunuyorsun, aklinda illa vardir cevap bulamadigin sorular bunlari da arastirip bulacaksin, arastirmayip sonra aa benim aklima yatmiyor sacma geliyor demek olmaz...
Aç kalmak bağlamındaki Oruç malum sağlık için de tutuluyor. Otofaji bilimsel olarak ispatlandı. Belki de bu kapsamda bilinçaltınız bir yönlendirme yapıyor olabilir. Dinsel boyutuna yorum yapmıyorum.