Sizce babama karşı saygısızlık mı yapmışım?

Köyümüzün yarısından çoğu Danimarka'da yaşıyor. Benim de dayım, teyzem, amcam, halam ve daha birçok 2. dereceden akrabam orada yaşıyor. Dedemgil yaklaşık 1 yıldır beni de oraya göndermek istiyor ve artık amcam bunun için girişimlere başladı, ama babam sürekli karşı çıkıp " Bizim burada imkanımız var, benim işim var. Bizim çevrede yurtdışına gitmeyi düşünmesi gereken son kişilerden birisin " diyor, ama yaşım 24 olmuş. Ayrıca ilk olarak 2018'de Yks'ye girmiştim ve hedefime ulaşmış olmama rağmen ailemin zoruyla okumayı hiç istemediğim bir bölüm tercih etmiştim. Sonrasında ise başka bir bölüme geçmek istedim, ama ailem bu isteğime şiddetle karşı çıktı ve çaresizce aynı bölümde okumaya devam ettim. 2 yıl önce ise azami süremi doldurup okuldan atıldım. Geçen sene tekrardan Yks'ye girdim ve bu sene kendi isteğimle Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik yazdım. Aslında ilk dönemki notlarım çok iyiydi. 8 dersin 6 tanesinden geçtim, ama artık ders çalışmak bana zor geliyor. Neredeyse benimle birlikte üniversiteye başlayan herkesin lisans bölümü bitirip iş sahibi olduğunu, gittiğim market, kafe, restaurant gibi yerlerde çalışan kişilerin de birçoğunun ya benim yaşlarımda veya benden daha küçük olduğunu görüyorum ve artık benim de hayata atılmam gerektiğini düşünüyorum. Danimarka'ya gitmenin ise bana bu konuda avantaj sağlayacağını düşünüyorum. Dün amcam babamla telefonda konuştu ve babam yine aynı fikirlerini dayatmaya çalıştı, amcam ise " Belki de buraya gelmesi Ömer için daha iyi olur, ama sen engel olmaya çalışarak olabilecek iyi ihtimalleri de yok ediyorsun " dedi. Ben de amcamı tasdikledim, ama babam yine aynı fikirlerini savunmaya devam etti. Öyle olunca ben de " Ben babama laf anlatamıyorum " diye düşünüp sinirlenerek odadan çıktım.
Sizce babama karşı saygısızlık mı yapmışım?
Cevapla