Ülkemizdeki birçok kişi Konya ve Konya'lılar hakkında neden önyargılı?

Doğma büyüme Konya'lıyım. Üniversite okumaya başlayana kadar şehir dışına fazla çıkmadım. Daha doğrusu çok şehir gezip dolaştım, ama hiçbir şehirde uzun süre bulunmadım. Sonra ill sene Nevşehir'de üniversite okumaya başladım, 1 yıl sonra da İzmir'de bir üniversiteye yatay geçiş yaptım ve Nevşehir'deyken birçok kişinin Konya'ya ve Konya'lılara karşı kötü gözle baktığını fark ettim. Sonra bunun nedenini öğrenmeye çalıştım ve Konya'lıların yobaz, baskıcı, gerici olduğu için birçok şehirde sevilmediğini öğrendim; ama mesela ben Konya'dayken şehir merkezinde bulunan, işlek bir parkta oturup rahatça bira içiyorum; çevremde aileler, türbanlılar falan da oluyor, ama şu ana kadar hiç kötü gözle bakan birini görmedim.
Güncellemeler
+1 yıl
Ama mesela 7-8 yıl önce Ramazan ayında bir gün bir adamın şort giyen bir kıza " Oruç oruç a. k. " diye küfrettiğini görmüştüm. O anda eniştemle dükkanda oturuyorduk ve o da " Adama bak, madem oruç o zaman bakma. " gibisinden bir şey söylemişti. Biz aslen Konya'lı değilizdir, Adıyaman'lıyız ve eniştem de Konya'nın yerlileri hakkında önyargılı düşünüyor.
Ülkemizdeki birçok kişi Konya ve Konya'lılar hakkında neden önyargılı?
Cevapla