Ben yaşadığımı düşünmüyorum. Siz yaşıyor musunuz ya da yaşamak için çaba gösteriyor musunuz?

Ben yaşadığımı düşünmüyorum. Siz yaşıyor musunuz ya da yaşamak için çaba gösteriyor musunuz?

Kesinlikle hayır.
Namaz kılmıyorum, ki gençken 5 vakit kılan birisiydim.
Dışarıdan bakan, benim müslüman olduğumu anlıyor (yurtdışındayım), lâkin herşeyi doğru yapıp, namaz kılmamak, o doğrularımı da değersizleştiriyor bence.
Allah beş vakit namaz kılmayı da nasip etsin..
Elimden geldiği kadar, çok kişiye göre iyiyim en azından, O nun karşısına çıkacak yüzüm var bundan eminim. Tabiki en iyisi ya da yeterli mi hayır ama herkesten çoğunluktan iyiyim çok şükür. Hak etmesem de cennete ve O nu görmeye talibim buna herkesten çok hakkım var. En azından her haltı yiyip nasıl olsa Allah affeder diyenerden değilim
İbadetlerimi yapıyorum sadece. Bence yaşamıyorum. İslam sadece ibadet ile sınırlı değil çünkü. O kadar ateist deist varken bizim sadece ibadetle sınırlı kalmamız doğru değil. Onlarada telkin vermeliyiz.
Teşekkür ederim
Elimden ne geliyorsa yapmaya çalışmaya çalışıyorum. Ama ne yaparsam yapayım bana göre yeterli gelmiyor. Ama sonra dün biriyle konuşunca -kulağı çınlasın..- burdan sonra cümleyi toparlayamam :d
Cevap
48Cevap
Evet yaşıyorum
Yaşamaya çaba gösteriyorum inşallah tamamıyla yaşamak da nasip olur ❤️

Arada bir kiliseye gidiyorum. Ne yasamasi beyefendi
Yaşamıyorum maalesef, evet çoğu şeye inaniyorum, kabul ediyorum ama gerekenleri ne yazık ki yapmıyorum
Yaşamıyorum. Uzun zamandır hiç kuran okumadım. Oysa küçükken her yaz tatilinde camiye giderdik. Boşa gitmişim demek
Hayır ama hala yasamadigim için vicdan azabı yaşıyorum. Umarim tez zamanda eski halime donebilirim
Yani çabalıyorum 5 vakit namaz kılıyorum ibadetlerimizi çoğunu yerine getirmeye çalışıyorum ama bende düşünmüyorum hakkıyla yaşadığımı tabi ki
Sana dinini hakkıyla yaşadığına inandıran kriterler neler? Senin ruhsal tatminin subjektif bir olgu sonuçta. Referans niye sensin? Sen evliya mısın?
Ateistim. Tanrıtanımazlığımdan ödün vermiyorum: d gerçi bu bir din değil o ayrı
Ben tam ortasındayım, ne yaşayabiliyorum, ne uzak kalabiliyorum...
Deistim. Uymam gereken kurallar bütünüm yok. Vicdanım ve ben yetiyor her şeye keenks
Bu benle Allah arasında çok fazla şey söylemek istemiyorum
Her şeyden önce iyi insan olmaya, ibadetleri de elimden geldiğince yerine getirmeye çalışıyorum…
Çaba gösteriyorum ama size katılıyorum hakkıyla yaşayamıyorum
maalesef hayır ama elimden geleni yapıyorum gerisi Rabbim'in kabulüne kalmış
Ateist olduğum için dine gerek duymuyorum. Beynim ve kalbim yeter.
Din birer korkudur, insanları sınıra iten kapasitesini küçülten dar bi alana sokan fikir çıkmazıdır
Elimden geldiğince yapmaya çalışıyorum çabalıyorum.
Çaba gösteriyorum ölene kadarda göstermeye devam edeceğim ancak yaşayamıyorum tamamen
Hakkıyla yaşama çok isterim inşallah da yaşarım yaşamak isteyenlerle bereber Amin
Bıraktım artık din işleri. Olmayınca olmuyor. Zorlamamak lazım.
Hakkıyla yaşadığımı düşünmüyorum. Ama kalbimde her zaman yoğun bir Allah ve Peygamber sevgisi var.
Cevaplarda genelde Din ile ibadet karıştırılmış, Pek dinlerle alakam olmasada yaşantım olarak dinleri hakkıyla yaşıyorum, ama ibadetleri yapmiyorum
İnancımdan emin olsam yasayacam
Hayır yeterince yaşayamıyorum şu an.
Elimden geldiğince diyelim
Müslüman olmak kolay ama yaşaması zor
elhamdülillah
elhamdülillah..
Hiçbir din umurumda değil.
o kadar soğudum ki anlatamam...
Herhangi bir dini inancım yok
İbadet ve kabahat gizlidir
Elimden geldiğince ama yaşayamıyoruz tabi
Hayır pek yaşadığım söylenemez
Evet kimse müdahale etmeden yasiyoruz
Yaşamıyorum dinlerede çok inanmıyorum
gerçek oldukları hakkında şüphelerim var
Yaşayamıyorum ama en azından çaba gösteriyor um
Tabiki hayır yaşasak burada takılmazdık
ne yazıkki hayır ama istiyorum
Dinlere inanmıyorum
Maalesef
Evet kendi dinimi evet
Ataistim
Elimden geldiğince
Dinsizim
Yaşamaya çalışıyorum
Kısmen çabalıyorum
tabiki
Çabalıyorum
Bence çoğu kişi hakkıyls yaşamıyor
Dinsizim
Hakkıyla yaşamak en güzeli ama nerde bizde
Yaşamaya çalışıyorum
Allah afetsin 🥲
Hayır
Maalesef.(
İhtiyacim yok
Hayır
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?