Yani neden bazı insanlar zengin doğup zengin ölürken bazı insanlar sefalet içinde berbat bi durumda yaşayıp hatta kötü bi hastalıkla ömür boyu yaşayıp acı çekerek ölenler var adaletli değil ki bu neden böyle güzel bi açıklama yapabilecek var mı
Cevabın nedir?
Cevapla
Çok Süper Cevap
Aile & Toplum konusunda 1b cevap paylaştı. Allah varsa ve bu düzeni o istedi ise demek ki bir bildiği var. Adaletli değil demek bizim bilgisizliğimiz diye düşünüyorum. Çünkü bir şeyi bilerek yapan onun duzenini de kendi kurmuştur. Biz bilmiyoruz buna bu konumda bilmek mümkün değil. Birileri birilerine imtihan , ibret verici olacak diye düşünüyorum. En basit bugün en iyi filim iyi - kötü çatışmasının iyi olduğu filmlerdir denir. Şimdi düşün hep iyi hep güzel şeyler bir yerden sonra insanı sıkar. Farklılıklar birileri için fırsat aslında. Bu yüksek bir bilinç getirir. Müslümanlığı ve hayatı müslümanca hakiki yaşamayı bilsek bu şekilde olmaz.
111 Yorumla- +1 yıl
Ya ben en basitinden şöyle düşünüyorum diyelim adam hayatı boyunca fakir yaşadığı için Allah ona cenneti bahşedicek e diğer tarafta dünyada zengin yaşayıp o da gerçekten iyi bi insansa o da cennete gidecek. Ee şimdi zengin olan hem dünyada zengin ve refah içinde yaşadı hem de cennete gidiyor. Bunun bağını kuramıyorum bir türlü
- +1 yıl
Basit aslında bu dünya geçici ve imtihan. Ahirette her cenneti hak eden sayısız nimet ve güzelliklere sahip olacak. Her nimetin bir sorgusu suali olacak. Sen zenginin orada rahat edeceğini sanıyorsan yanılıyorsun. Büyük alimler mal biriktirmezmis çünkü sorgusu çok olur diye. Şimdi tekrar düşün
- +1 yıl
Bunu neden sadece para üzerinden düşünüyorsunuz ki? İmtihan sadece parayla olmuyor ki. Kimi zenginler var ailesinden en sevdiği kişileri kaybediyor, kimi fakirler var parası yok ama ailesi mutlu, sağlıklı şekilde yanında. Herkesin imtihanı farklıdır. Aynı olsa bir anlamı olmazdı zaten
- +1 yıl
@Nightwalk35 tamam da kimi zenginler de var ki çok mutlu çok huzurlu tabii ki herkesin hayatında kötü şeyler oluyor ama hayatı boyunca mutsuz yaşayıp ölen fakirler de var burada adalet nerde?
- +1 yıl
@Nightwalk35 @Nightwalk35 mantıklı doğru söylüyorsun
- +1 yıl
- +1 yıl
Kim çok mutlu huzurlu Allah aşkına ya
- +1 yıl
Hz. Muhammed (s. a. v.) örneğin fakirliğin dibini görmüş bir insan. Aynı zamanda Allah'ın en sevgili kulu ama. Ve o kişi aynı zamanda Allah'ın mutlak adaleti sahibi olduğunu söyleyen bir insan. Bir de bunu düşün
- +1 yıl
@Nightwalk35 anlamıyorsun ki ben bütün zenginler çok huzurlu çok mutlu demiyorum zaten ama hayatı güzel olan zenginler de var yani her ailede sorun çıkıyor zaten ama mesela kuzenlerimde kalmıştım 2 ay yazın oldukça zenginler ve gayet güzel bi hayatları vardı ara sıra minik kavgalar çıkıyordu ama o kadar yani mutlulardı dört dörtlük hayat yaşayan var demiyorum ben yani
- +1 yıl
Ben anladım seni de sen son yazdığımı okudun mu
- +1 yıl
Mutlu olmanın mi yoksa acı çekmenin mi daha iyi olduğu da tartışılır. Bazen acı çekmek mutlu olmaktan daha hayırlıdır. Bunu bilemezsin. Dolayısıyla bunda adaletsizlik var diyemeyiz
En İyi Cevaplar
- Aile & Toplum konusunda 2,1b cevap paylaştı.
+1 yılKısa bir örnek vericem. 3 arkadaşsınız diyelim. İçinizden biri sana kitap hediye etti. Aynı kişi diğer arkadaşınıza altın hediye etti. Bu durumda o kişiye adaletsiz diyebilir misin? Diyemezsin. Çünkü hediyenin adaleti olmaz. Hediye üzerinde hak talep edemezsin. "Bana neden onunla aynı hediyeyi almadın? Bu adaletsizliktir" diyemezsin. Çünkü adalet; hak olan durumda sorgulanır. Hediye hediyedir, hak değildir. Allah'ın sana verdiği hayat da bir hediye. İster altın verir, ister gümüş, ister kitap. İster parayla imtihan eder, ister aile ile. Dolayısıyla hediye olarak verilen bir hayatın varken bu hayatı başkalarıyla aynı yaşamamak adaletsizlik olmuyor. Adalet kategorisine giren bir şey değil bu bir kere. Umarım anlatabilmişimdir.
357 Yorumla- +1 yıl
Hayır sorgulamam çünkü bilirim ki annem böyle bir şey yapıyorsa vardır bir bildiği. Belki fıtratım gereği, belki başka sebepten bir şeylerden ders çıkarmamı istiyordur vs. derim. Sevgisinden şüphe etmem.
- +1 yıl
Eğer bununla ilgili bir örnek istersen Allah'ın en sevgili kulu Hz. Muhammed'in (s. a. v.) hayatına bak. Fakirlik de yaşadı, insanlar tarafından işkence de gördü, hayatta en büyük acı diye tarif edilen evlat acısını bile tattı. Ve bu insan Allah'ın en sevgili kulu. Yani demem o ki zorluk yaşıyorsanız, sıkıntı çekiyorsanız bir şeyler için bil ki Allah seni çok seviyordur. Her şey iyiyken, güzelken Allah'ı hatırlamazsın. Uzaklaşırsın. Ne zaman başın sıkışsa, çaresiz kalsan Allah'a sığınıp dua edersin. Ayriyeten acılar insanı olgunlaştırır. Onu da geçtim her şey zıttıyla bilinir zaten. Üzülmeden sevincin, acı çekmeden mutluluğun kıymetini anlayamaz insan. En basitinden su içerken bile en keyif aldığın zaman çok susuz kaldıktan sonra suya ulaştığın zamandır.
- +1 yıl
@Bakabos yukardaki görüşu okuduktan sonra aklıma şu geldi.
Mülk sahibi mülkünde istediği gibi tasarruf edebilir.
Yani istediği gibi kullanır istifade eder. burada bizim bir talepte bulunma hakkımız yok.
Allah dinlenseydi seni bir insan değil de başka bir canlı olarak ta yaratabilirdi.
Şöyle düşünz sen bir terzicisin ve modeller üzerinde kıyafetler çıkıyorsun.
Sen kıyafetleri istediğim gibi kesip biçer ve ya dikersin. burada rol modelin sana "dur , üzerimdeki elbiseyi keserek beni çirkin gösteriyorsun" deme hakkı olmadığı gibi bizmlerin de Allah bize ne verdiği ve ne aldığı konusunda bir talepte bulunma hakkımız yok.
- +1 yıl
Sağlık da aynı şekilde. Sen hiç hasta olmasan sağlıklı geçirdiğin günlerin değerini anlayabilir misin? Asla. Miden her gün salgılanan enzimlerle, ph içeriği değeriyle bulantıdan kurtarılıyor. Böbreklerin her gün diyalize ihtiyaç kalmadan kusursuz bir şekilde çalıştırılıyor ve acı çekmiyorsun mesela. Şeker değerin her gün vücudunda insülin ve glukagon salgılanarak normal değerine getiriliyor ve elinde her gün insülin ignesiyle gezmekten kurtarılıyorsun her gün. Ha belki bu saydıklarımdan bazıları sende hastalık olmuş olabilir ama onlar da diğerlerinin kıymetini bil diye işte. Allah'ın seni sevdiğini görmen için daha ne olması gerekiyor ki
- +1 yıl
Hani bu kadar verilen hediye ve nimetler içinde bakıp da başkasına şu var, bende yoksa bu adaletsizliktir demek saçma olmuyor mu bu durumda? Allah herkesi farklı yaratmış, farklı özellikte, farklı fıtratta. Kim neyden daha iyi olgunlaşır, kim neyden daha iyi ders çıkarır onu en iyi yaratan bilir öyle değil mi? Yani o yüzden insanların farklı şekillerde sınanmasından daha adil bişey de olamaz bu arada
- +1 yıl
@Suits_s iyi de şöyle bir şey var ben yapay zekayla robot yapıyorum diyelim 2 tane robot yaptım biri çok ihtişamlı çok gösterişli harika bir şey diğeri de abuk subuk bisey sürekli bi problemi falan çıkıyor o kötü olan robot bana ya neden bana güzel malzemeler kullanmadin yapmadın diyince ben ona sus ben sana böyle uygun gördüm senin böyle bir şeye demeye hakkın yok desem saçma olmaz mi sence ya da bu ornek saçma oldu yukarıdaki örneğimi okudun mu anne kardeş olayi annene neden bana bu hediyeyi aldın demez misin
- +1 yıl
@Nightwalk35 ya kusura bakma ama bu verdiğim anne kardeş örneğinde hayir sorgulamam demeni hiç inandırıcı bulmadım kim olsa söyler ya anne bana niye bunu aldın da kardeşime altın aldin diye sorar sormuyorsan da annenle yakın bi ilişkin yok o zaman bence çünkü gerçekten annenle arkadaş gibiysen her şeyi konusabiliyorsan sorarsın ona eger gercekten dogru soyluyorsan da bence sen annene sormak istemediginden değil soramadigindandir
- +1 yıl
Hayır ben kimseye bişeyi sormaya çekinmem. Annem böyle bir şey yapmış olsaydı eğer bir bildiği var ki yaptı derdim çünkü sevgisinden şuphem yok. Ha ama sen annenin sevgisinden şüphe ediyorsan orasını bilemem tabi
- +1 yıl
@Nightwalk35 sağlık konusuna gelince de benim ne demek istediğimi anlamadın sanırım çünkü kimi zenginler var çok mutlu hem de sağlıklı değil mi? Yani çıkıp bana hayir hem mutlu hem sağlıklı bi zengin insan bu dünyada yok diyebilir misin? burada bi adaletsizlik söz konusu. Ama şöyle aşağıda bi arkadaş sorgu olayından bahsetmiş evet adaletsizlik var ama zengin olan daha çetin sorgulanicak belki öldüğünde demiş bu aklıma yattı mesela ama sen hayir adaletsizlik yok diyemezsin ki adaletsizlik apaçık ortada yani
- +1 yıl
Kaldı ki bu sadece bir örnekti. Anneler mutlak adalet sahibi değildir. Bir şeyleri yanlış yapsa bile iyi niyetinden şüphe etmezsin. Biz sonsuz ilim sahibi bir ilahtan bahsediyoruz. Her şeyi yaratan o. Neyin ne kadar adaletli olduğunu biz daha mı iyi bilicez? Bi kere senin her konuda adaleti anlayıp değerlendirebilmen için tüm evren bilgisine sahip olman lazım ki bu mümkün değil. Dolayısıyla Allah'ın yaptigi herhangi bir şeyle ilgili objektif bir adalet yorumunda bulunamazsın :)
- +1 yıl
Akıl yürüt. Her şeyi yaratan eğer Allahsa neyin ne kadar adaletli olacağını de en iyi bilen odur
- +1 yıl
Sınırlı olan aklımızla adaletin nasıl sağlandığını anlayamasak bile sonsuz ilim sahibi bir ilahın mutlak adaletli olacağını anlayabilecek aklımız var diye düşünüyorum.
- +1 yıl
Zengin olanın daha çetin olarak sorgulanması da adalete dahil değil mi? Neye dayanarak adaletsiz diyebiliyorsun? Ve bundan emin olman da trajikomik yani
- +1 yıl
@Bakabos robotları sen yaptığın için onların sana öyle bir soru sorma hakları yok. Sen isteseydin o robotlardan birine hafıza ve düşünme özelliği vermeye bilirsin de...
Bu yüzden sen o yaptığın robotların ya da modellerin sana bu konuda sekva etmeleri abes olur.
Bizde de aynı şekilde Allah'ın kimisine çok para vermesi kimise de az vermesini sorgulamaya hakkımız yok. Yok eğer ben sorgulamak istiyorum dersen su an Gazze'deki insanlarla kendini kıyas edip ne derecede olduğu tefekkür edebilirsin.
- +1 yıl
@Nightwalk35 Ya ben kendimi anlatamıyorum ya sen beni anlamıyorsun zaten sorgulanma konusu aklıma yattı demişim ya tabi eger öyleyse. Ama işin bambaşka boyutları da var açlıktan sefaletten acı çekmekten yorulup intihar eden o kadar insan var ki. Onlar ne olacak onların ne günahı var örnek istersen örnekte veririm
- +1 yıl
Tamam ben de örnek vereyim o zaman. Çok zengin olup intihar edenler de var. Yani fakir bir insanın parasızlıktan intihar etmesi bir ölçüt değil, bu onun kendi tercihidir. Kimisi imtihana dayanır sabreder, mükafatını alır, kimisi intiharı seçerek kaybetmeyi tercih eder. Yani buradaki mesele zenginlik veya fakirlik degil ki sen her konuyu neden paraya bağlıyorsun?
- +1 yıl
@Suits_s abi ama sen yanlış dusunuyosun yani sen sey diyosun resmen bana kötünün iyisiyiz en azından buna da şükür diyosun bu şey gibi bişey. Ne biliyim örneğin bi hedefin var ama onun biraz altını başarabildin ve sen sonra diyosun ki neyse en azından en altta değilim puan olarakta orneklendirebilirim sınavdan 100 almak istiyosun ama 50 alıyorsun neyse en azından 0 almadım diyosun yani sorgulaman lazim neden 100 alamadım abi neyi yanlış yaptım diye aynı şey konumuzda da geçerli neden zengin değilim neden sağlıklı degilim neden güzel/yakisikli degilim gibi bir sürü örneği var
- +1 yıl
İntihar eden her insan farklı farklı sebepler bulur kendine bunun için. İntihar edenler sadece sefaletten mi ediyor? Herkes farklı şekillerde imtihan oluyor yani.
- +1 yıl
Burada sorman gereken soru "onların ne günahı var" değil. "İmtihana karşı neden kaybetmeyi seçti" olmalı
- +1 yıl
@Nightwalk35 parasızlıktan değil örnek veriyorum o zaman anlamadin yine beni parasizliktan intihar etmek değil mevzu mesela üniversitede geçen yıl bi arkadasim intihar etti sebebi de üvey babası vardı sürekli dövüyordu bunu zaten bide üstüne intihar ettikten sonra öğrendik tecavuz ediyormuş sürekli annesi yok zaten sürekli acı cektiriyormus yani bunu öldükten sonra öğrendi herkes şimdi bu kız ne yapsın acı çekmekten yorulup intihar etti bunun ne bi zenginlikle ilgisi var ne bi sağlıkla bir sürü adaletsizlik örneği var
- +1 yıl
@Bakabos “Allah hiç kimseye gücünün üstünde / gücünün yetmediği bir yük / sorumluluk yüklemez.” (Bakara, 2/286) mealindeki ayette bu husus açıkça ifade edilmiş zaten. Allah’ın bütün sözleri doğru olduğuna göre, bu da doğrudur. O halde, prensip olarak her konuda olduğu gibi, bize ters gelen hususlarda da bu ilahi prensibin geçerli olduğuna iman etmemiz lazım.🙂
İslam’da “zorunluluklar, haramı helal kılar” prensibinin varlığı, kimseye gücünün dışında bir yükümlülüğün olmadığının gösterir. Örneğin, çok açıkmış bir kimse mecbur kalırsa haram olan bir şeyi yemesi günah sayılmaz. Çünkü, bu ruhsat olmazsa açlığından ölebilir. Keza, boğacak şekilde boğazına bir şeyler takılmış bir kimse, su bulamadığı zaman onu ortadan kaldırmak için içki içebilir.
Buna göre, intihar edenlerin sebebi, güçlerinin yetmediği bir imtihan yükünden olmadığında şüphe etmemek imanın gereğidir. Binlerce olayın içyüzünü bilmediğimiz gibi, intihar olaylarının da hangi sebepler altında gerçekleştiğinin asıl hikmetini de bilemiyoruz. Bilmediğimiz bir konunun faturasını Allah’a kesmek, yukarıdaki ayetin ifadesiyle tamamen ters olur.
Bir de şu ayet aklıma geldi
"Eğer Allah’a hakkıyla tevekkül etseydiniz, O sabah aç çıkıp akşam tok dönen kuşları rızıklandırdığı gibi sizi de rızıklandırırdı"
Biz insanlar bu konuda Allah'a tevekkül etmediğimiz için de aç kalabiliyoruz.
Yani seni yaptığın robotun sana "dur ben kendi kendimi tamir edebilirim sen bana karışma derse sen o robota güncele getirir misin gibi düşün 🙂
- +1 yıl
İşte ben de bunun adaletsizlik olmadığını anlatmaya çalıştım ama ya okumadın ya da sen anlamadın
- +1 yıl
İmtihan denen şey genellikle acı şeylerdir zaten. Ha zenginlikle, sağlıkla da imtihan olmak var ama o ayrı konu. Evet çok zorluk yaşayan insanlar var ama sabretmesi gerekiyor. İmtihan ne kadar agirsa ona sabredenin mükafatı da o kadar fazla oluyor zaten
- +1 yıl
Hz. Muhammed (s. a. v.) de türlü türlü işkenceler gördü, aç susuz kaldı, evlat acısı çekti. Acılardan örnek vereceksek en büyük acıları yaşayanlar peygamberler oldu. Üstelik Allah'ın en sevgili kulları bu insanlar. Senin bakış açına göre burada bir tezatlık yok mu?
- +1 yıl
Zaten hnyizde“Belâların en büyüğü peygamberlere, sonra evliyaya, sonra diğer has kullara gelir.”(2)
Belâ, denilince “musibetlerle imtihan olmayı” anlıyoruz. Ağır imtihanların neticeleri de büyüktür. Memur imtihanıyla, meselâ kaymakamlık imtihanında sorulan sorular elbette bir değildir - +1 yıl
@Suits_s abicim gücü yetmedi ki intihar etti işte kız her gün tecavüze uğrayan dayak yiyen bi kiz düşün her gün acı çekiyor her gün her gün öldüresiye dayak yiyor kiz keyfinden mi intihar etti biraz mantıklı düşün Allahını seversen ya sürekli ayetten ornek veriyorsun da biraz da empati yap
- +1 yıl
@Nightwalk35 Kiz zaten 4 yil boyunca maruz kalmış buna daha ne kadar sabredecek aynısını sana yapıldığını düşün 5 yıl boyunca her gün öldüresiye dayak yiyorsun tecavüze ugruyorsun her gün kızın gücü bu kadarmış daha neye dayanacak 5 yıl boyunca napsin daha ve bu benim çevremdeki örneğim yani daha ağır örnekler de var 20 yıl acı çeken insanlar var
- +1 yıl
Gücü yetmedi diye bişey yok. Bunların aynısını yaşayıp intihar etmeyen de cok insan var. Demek ki gücünün yetmemesi degil olay demi?
- +1 yıl
Ben iyi olmus diyormusum gibi konuşma. Tabiki çok zor bir durum. Allah kimseye yaşatmasın. Ama her ne olursa olsun hiçbir acı intiharın gerekçesi olamaz
- +1 yıl
@Suits_s sence kiz canım mi abicim bunu yapmak istemedi mi sen intiharı basit bir şey saniyosun galiba ama insanlar artık caresi kalmayınca gücü yetmeyince mecburen intihar ediyor yani en azından bazı insanlar birisine bir şey söylersen kardeşini de seni de öldürürüm diye tehdit etmiş kardeşi anlattı bunların hepsini bana
- +1 yıl
Ben olayın iç yüzünü bilmiyorum ama buna benzer olaylar yaşanıyorsa nasıl hareket edilmesi gerektiğini söylüyorum. O kişiyi sen tanıdığın için olaya duygusal açıdan bakıyorsun ve çok özgünsun. Ama ben dini boyutundan bakıyorum.
Senin ne hissettiğini ya da o kişinin ne hissettiğini tam bilemem ama İslam'ın bu tür olaylara nasıl bakılması gerektiğini anladığım kadarını seninle paylaşıyorum.
- +1 yıl
@Nightwalk35 sen yaşamadığın için kolay bir şey saniyorsun umarım yaşamazsın
- +1 yıl
- +1 yıl
İntihar etmiş de daha mı iyi olmuş peki? İntihar tutuanacak bir dal mıdır yani önce bunun ayrımını yapın derim
- +1 yıl
İntihar sonrası daha kötü bir hayat onu bekliyor. Değer miydi? Senin şu görüşünün sebebi bile intiharı kurtuluş olarak görmen. İntihar bir kurtuluş değil, daha da dibe batmaktir. Bunun farkında olsanız böyle yorumlar yapmazsınız zaten
- +1 yıl
Aynı olayı yaşayıp, tutunacak dalı olmayıp intihar etmeyenler de var. Onlara ne söylemek istersin peki? Çaresiz kaldığında tutunacağın dal insanlar değil Allah'tır. Bunun bilincinde ve hissiyatında olan bir insan intihar etmez. Edemez.
- +1 yıl
Su an Gazze'deki insanların çektiği sıkıntıları düşündüğümüzde hepsinin yaraları farklı.
Kimisi ailesini kaybetmiş, kimisi sakat ve hasta , kimisinin eli ya da kolu yok ve hakeza...
Açlığı saymıyorum bile.
Şimdi bu insanlar hepsi intiharı bir kurtuluş olarak mı görmeleri lazım yoksa hayatta kalma mücadelesine devam mı etmeliler?
orada 2 milyona yakın insanın aklına sence intihar gelmiyor mu, geliyordur ama inançları buna izin vermiyor.
Allaha karşı gelmekten korktukları için her türlü sıkıntı ve belaya sabır göstermek ve bir çıkış yolu aramaktan başka çareleri yok.
Senin o arkadaşın da bir çare bulmak yerine intiharı düşünmesi bir çözüm, bir çıkış yolu değil aksine var olan hakkını da kendi eliyle vazgeçmiş
Allah affetsin o arkadaşını...
Sen de isyan etmek yerine kendi haline şükret ve cüzzi aklınla külli meseleleri sorgulamak yerine farklı açıdan bakmayı dene.
Dinimiz sorgulayın araştırın der ama İslam'ın yasakladığı bir şeyi biz kendimizce bir çıkış , çözüm olarak göremeyiz.
- +1 yıl
- +1 yıl
Merak etme daha yazmam zaten. Objektif değil de tamamen duygusal bakıyorsun olaylara. Mantıktan uzak, duygusal değerlendirmelere sahip biriyle benim konuşacağım bir şey kalmıyor zaten
- +1 yıl
@Bakabos
Bak boş adam! Sürekli altta aldım ama sen haddini aşıyorsun.
Biz sana bir şeyler anlatmaya hevesli değiliz , sen bir şeyleri öğrenmeye ihtiyacın vardı ki sordun, biz de yorum yaptık.
Dünya sadece senin ve o arkadaşının etrafında dönmüyor.
Her dağın kendine göre karı olur.
Allah kimseye taşımayacağı yükü vermez.
Bazı yükleri kaldıramıyorsan yükün ağırlığından değil senin tembelliğinden ve nefsini dinlemenden geliyor.
Sana yardımcı olalım dedik sen bize isyan ediyorsun.
Ben seni tanımıyorum, tanımadığım birini ben ne hale getirebilirim? Saçma sapan isyanını aynanın karşında geçip istediğin kadar ithamlarda bulunabilirsin.
Kendine @Boş boş Bakarsın
- +1 yıl
@Bakabos bizim anlamayla ilgili bor problemimiz yok da belli ki senin aklını kullanabilmeyle ilgili ciddi problemlerin var. Böyle kişilerle daha fazla muhatap olamam. Hadi şimdi kendi kendine konusmaya devam et. Yani kusura bakma da ırkçı olup bir de adaletten bahseden biri ne kadar zeki olabilir yani o da ayrı bir konu da neyse 😂
- +1 yıl
2 yerden 2 tane boş insanla aynı anda uğraştığım cidden yordu ya
- +1 yıl
Daha bişey yazmicam
- +1 yıl
Konuşsunlar kendi kendilerine
+1 yılAllahu teala kimseyi zengin ya da fakir olarak yaratmıyor sadece onlara etkileşim içine girecekleri materyalleri ve kuralları vermiş kim neyi nasıl yapacaksa yapsında ahirette görüşürüz seninle diyor
09 Yorumla- +1 yıl
o parayı red edip kabul etmek çocuğun elinde mi değil mi bu gün zengin olanın yarın zengin kalacağı garantisi var mı son olarakta allah seni mal varlığınla değerlendirmeyecek onun kurallarına ne kadar uyduğunla değerlendirecek bence itirazın yerinde değil
- +1 yıl
Mal varlığımla degerlendirmeyecekte bu dünyada zengin olup zengin ölen bi kişi gerçekten iyi bi insansa cennete gidecek doğru mu? E fakir de öyle diyelim o da cennete gidecek eeee o zaman neden dünyada o kadar çile çekti o zengin olan hem dünyada refah içinde yaşadı hemde cennete gitti bunu nasıl aciklarsin
- +1 yıl
sana en basit cevabım allah onların hiç birini zengin yaratmadı gerek onlar gerekse ataları bir şeyler çabaladı ve zengin oldular allahın adaletinin tecellisi burada dünyada çaban kadar bedel alırsın
- +1 yıl
burada bence sen allaha yaptığın ibadetleri sen salt matematiksel değer atf ederek düşünüyorsun hangi eylemin allah katında ne kadar değerli olabileceğini kim bilebilir şöyle düşün sen zenginsin bende fakir sen milyar dolarlık servetinden milyon dolar verdin ama ben aylık asgari ücretimi komple infak ettim sence hangimizin eylemi allah katında daha değerli
- +1 yıl
sen öyle bir distopya söylüyorsun ki sanki insanlar fabrikadan çıkıyorlar ve üzerlerine zengin fakir damgası varmışta ona göre zengin olacak bu hadi bunua zengin eşyalarını verin ve zengin olarak hayat maratonuna girsin diğeri fakir oda fakir eşyaları ile hayatn maratonuna girsin diyorsun ve anlattığın distopya allahın adaletsizliğini gösteriyormuş gibi davranıyorsun öyle bir şey yok
senin dedğin şey doğru olsaydı 80li yıllarda fakir olan türkyiye hala fakir olmalıydı ve sovyetler birliği hala zengin ve refah içinde olmalıydı ve çin gelişmemelydi
AI Persona’ya Sor
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
0
Cevap
1Cevap
Çok güzel bir soru. Sayende ben de biraz araştırdım seninle de paylaşayım dedim.
https://sorularlaislamiyet. com/allah-adaletsiz-mi-bazilari-fakir-ve-cirkin-bazilari-guzel-ve-zengin05 Yorumla- +1 yıl
Çünkü orada daha çok ahirette vereceğin hesabın zengin olana kıyasla daha hafif olacağını vurgulamış ve bunun için şükretmek gerektiğini söylemiş.
Enfal suresi 28 ayet ne demek istiyor?
"İyi bilin ki, mallarınız ve evlatlarınız sizin için ancak birer imtihan sebebidir. Büyük mükâfatın ise yalnız Allah'ın yanında olduğunu unutmayın" diyor
Kızlardan En İyi Cevap seçilmiş, ancak hala cevabını paylaşarak katkıda bulunabilirsin.
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer 