Bilgi toplumu olmak nasıl oldu? Ön yargıdan, kibirden, cehaletten öteye gidemedik. En ufak bir yol sorusuna bile "bilmiyorum" demek nefsimize ağır gelirken -ki ilmin yarısı bilmiyorum demektir- nasıl olur da bilgi toplumu oluruz? Duygu toplumu olmak için toplumun insanlardan oluşması lazım. Ben gerçekten insan olan pek az kişi görüyorum ki bu sayı da toplumu oluşturacak kadar çok değil.
Bilgi bizi saygısız ve yobaz yaptı. Tekneloji ufkumuzu açtı ama bizi duygusuz insanlara çevirdi. Çok düşünüyoruz ama az hissediyoruz. Aynı hisleri yaşayan insanlar artık birilerini anlamıyor, görmezden gelmeyi seçiyorlar.