Evlilik için yaş aralığının önemi, birçok faktöre bağlıdır ve kişiden kişiye değişebilir. İşte yaş aralığının evlilik üzerindeki potansiyel etkileri:
1. Yaş Aralığı ve Benzerlikler: Genellikle benzer yaşlardaki çiftler, yaşam deneyimleri, ilgi alanları ve hedefleri konusunda daha fazla ortak noktaya sahip olabilirler. Bu, daha iyi bir anlayış ve uyum sağlayabilir.
2. Duygusal ve Psikolojik Hazır Olma: Her birey, duygusal ve psikolojik olarak evliliğe hazır olduğunda farklı bir yaşta olabilir. Yaş aralığı, bir kişinin ne zaman bu hazırlığa ulaştığını etkileyebilir.
3. Toplumsal ve Kültürel Normlar: Toplumlar ve kültürler arasında evlenme yaşıyla ilgili normlar farklılık gösterir. Bu normlar, yaş aralığını etkileyebilir.
4. Yaş Aralığı ve Çocuk Sahibi Olma: Eğer çocuk sahibi olmayı planlıyorsanız, yaş aralığı önemli olabilir. Özellikle kadınların doğurganlık süresi yaşla birlikte azalabilir.
5. Kişisel Tercihler: Her birey, partnerinin yaşını ilişki dinamiklerine göre değerlendirir. Kimi kişiler için yaş aralığı önemli bir faktör olabilirken, diğerleri için daha az önemli olabilir.
Sonuç olarak, evlilik için yaş aralığı kişisel tercihlere ve partnerlerin özel koşullarına bağlıdır. Önemli olan, partnerlerin birbirlerine saygı göstermeleri, ihtiyaçlarını açıkça iletmeleri ve karşılıklı olarak mutlu bir ilişki kurmalarıdır. Yaş aralığı, bu mutluluğun sadece bir faktörüdür ve her çiftin kendi özgün ilişki dinamikleri vardır.
Yaş aralığı 5 yaşı geçmesi pek iyi değil ve erkek yaşça büyük olması gerekiyor, statü olarak da üstte olması gerekiyor.
Evliliğin asıl önemli iki kriteri;
1. Evleneceğin kişiye güven duymak.
2. Evleneceğin kişiye arzu duymak
Güven ve arzu duymayacağım bir kadınla evlenmeyeceğim gibi bana güven ve arzu duymayan bir kadınla da evlenmem.
Güven ve arzu evliliğin temelidir.
Bir erkek, evlendiği kadından cinsellik dışında alabildiği bir değer yoksa onu bir objeden farksız görüyorsa gerçek manada o kadını arzulamıyor demektir.
Bir kadın, evlendiği erkeğin maddi kaynakları dışında hiçbir özelliğini beğenmiyorsa, eşinin istediği tarzda bir kadın olmuyorsa, başına buyruksa o erkeği arzulamıyor demektir.
İdeal evlilikte kriterler
1. Yaş farkının 5'i geçmemesi, erkeğin yaşça ve statü olarak büyük olması.
2. Eşlerin birbirini güven ve arzu duyarak tercih etmiş olması.
5 yaşına kadar ama aslında bu birbiriniz hakkında ne hissettiğinize bağlı. Yaş olarak oldukça değişkendir. 20-25 yaşlarında yaklaşık 5 yıldan fazla bir süre, yaşam deneyiminde ve yaşam aşamasında büyük bir sıçramadır. 30 yaşın üzerinde, 10 yıllık bir fark bile yaşam deneyimi ve yaşam hedefleri açısından oldukça benzerdir. Yaklaşık 10 yıldan fazla bir süre sonra, 35 yaşın üzerindeki insanlar için bile daha fazla nesil farkı oluşmaya başlıyor ve bu da zorlaşıyor.
Bu nedenle her iki yönde de bu aralığın dışında tarihlemenin benim için pek uygun olmadığını düşünüyorum. Uzun vadede yaş önemlidir. Yaş farkı çok büyükse evlilikler asla uzun sürmez.
Çünkü yaşıtım olursa yönetemem çok çatışırız o benden büyük olursa çok fazla şeyime karışır ve sözümü geçirememek bana koyar bundan dolayı benden küçük olması lazım : ) ama gönül bu ne olacağı belli olmaz...
Hayır benim kurallarım standartlarım belli erkek evin yöneticisi olur bu kadar kadın köle değildir elbette ama erkeğin söz geçireceği yerde kadın geçirirse o zaman ben o erkeğin erkekliğine tükürürüm..
Evet ama işte hayat görüşleri, tecrübeler, üstünlüklerden doğan, yönlendirme çabası gibi faktörler devreye girebiliyor ya da girmiyor bunlar tamamen o kişiden kişiye göre değişkenlik gösterebiliyor.
Kesinlikle. On yaş büyük bir kadınla aynı evde yaşadım uzun süre çocuksu olan oydu. Aynı şekilde on yaş küçük birisi karşıma çıkar benden daha olgun olur kişisine göre değişir.
Tecrübeli olan herkes iyi olamaz. Mesela Türk erkekleri çok erken yaşta cinsel tecrübe kazanıyor ama yatakta iyi olmadıkları bilinen bir gerçek. Bilgi ve karşındakine saygıyla alakalı cinsel tatmin. Erkekler kadınlardan biraz daha önce kaybediyor cinsel isteğini ve gücünü. Erkekler kendilerinden küçük kadınlara küçük oldukları için saygı duymayabiliyor ve yönetmeye kalkıyolar ama erkek küçük olunca kadın bilgiçlik taslamıyor, cinsel sorun olmuyor (eğer bi tarafta hastalık yoksa)
Evet ama erkek egolu olsa bile kendinden büyük kadını yönetmeye kalkmaz bence. Erkeklerin geç olgunlaşması da erkeğin büyük olması için sebep olamaz genç olmayan bir erkek olgundur. Bu durumda kadın büyük olabilir.
Söylediğini anlıyorum ama bir evlilikte erkeğin büyük oluşunu anlayabiliyorumda, kadının büyük oluşunu kafamda kuramıyorum düşüncesel olarak, nedeninide bilmiyorum, tuhaf geliyor, tamam doğrusu olabilir ama bilmiyorum neden böyle düşünüyorum.
Çünkü hep erkeklerin büyük olması gerektiği söylenir ve çoğunlukla erkek büyük olur bu yüzden kadının büyük olmasını yadırgaman normal. Çünkü bilinçaltında erkek büyük olmalı düşüncesi var toplumdan dolayı.
Bence önemli bemce en fazla 2 olmalı benim için ama bi farklılık gösterebilir. maalesef türk erleği küçük yaştaki kızlarla cinsellik için birlikte olabiliyor.
Evet maalesef bu söylediğin konu çok küçük yaştaki özellikle çocuk katogerisindeki yaş sınıflarındaki kızlarla evlenmek istiyorlar özellikle bu söylediğin şey köylük tipi yerlerde çok normal karşılandığı için bu tarz evliliklerin sonu hiç hoş olmuyor.
Haklısın, olmaz bana görede doğru değil ve sonu kötü bundan eminim. Tamam hepsinde mi aynı sonuç olucak dersin olmaz, olmayabilir ama bir çoğunun akibeti iyi olmuyor.