Bu soru buraya olmamış ama ben size okuduklarımı söyleyeyim. Sure olarak ihlas, Kevser, fil suresi, ayetel kursi, maun, inşirah aslında daha çok ama isimlerini karıştırıyorum
11 Yorumla
En İyi Cevaplar
+1 yılNamaz kılmıyorum kendi ana dilimle tanrıdan isteklerimi sunuyorum
161 Yorumla- +1 yıl
İsa
- +1 yıl
Öyle bir şey yok kardeşim İslam'ın kutsal kitabı kuran-ı kerim Arap yarımadasına araplara özel olarak indirilmiş bir kitaptır hiç bir dinin bittiği falan yok İslam dini Arapların dinidir müslümanım diyen adam Araptır Tevrat ve İncil kesinlikle ama kesinlikle değiştrilmemiştir neden çünkü tanrının sözüdür tanrının karakterinde bir değişiklik söz konusu olamaz tanrı değişmeyen ulu kadir her şeye gücü yeten tanrı değil midir? o yüzden sözünde bir değişiklik olamaz Kuran ise Tevrattan çalıntı bir kitaptır Tevratın kitaplarını okuyan birisi Kuranın Tevrattan çalıntı olduğunu görür ayrıca İsa mesih gitmeden önce gelecekle ilgili uyarılarda bulunmuştur
Matta 24:1:44 der ki
İsa tapınaktan çıkıp giderken, öğrencileri, tapınağın binalarını O'na göstermek için yanına geldiler. 2İsa onlara, “Bütün bunları görüyor musunuz?” dedi. “Size doğrusunu söyleyeyim, burada taş üstünde taş kalmayacak, hepsi yıkılacak!”
3İsa, Zeytin Dağı'nda otururken öğrencileri yalnız olarak yanına geldiler. “Söyle bize” dediler, “Bu dediklerin ne zaman olacak, senin gelişini ve çağın bitimini gösteren belirti ne olacak?”
4İsa onlara şu karşılığı verdi: “Sakın kimse sizi saptırmasın! 5Birçokları, ‘Mesih benim’ diyerek benim adımla gelip birçok kişiyi aldatacaklar. 6Savaş gürültüleri, savaş haberleri duyacaksınız. Sakın korkmayın! Bunların olması gerek, ama bu daha son demek değildir. 7Ulus ulusa, devlet devlete savaş açacak; yer yer kıtlıklar, depremler olacak. 8Bütün bunlar, doğum sancılarının başlangıcıdır.
- +1 yıl
9 “O zaman sizi sıkıntıya sokacak, öldürecekler. Benim adımdan ötürü bütün uluslar sizden nefret edecek. 10O zaman birçok kişi imandan sapacak, birbirlerini ele verecek ve birbirlerinden nefret edecekler. 11Birçok sahte peygamber türeyecek ve bunlar birçok kişiyi saptıracak. 12Kötülüklerin çoğalmasından ötürü birçoklarının sevgisi soğuyacak. 13 Ama sonuna kadar dayanan kurtulacaktır. 14Göksel egemenliğin bu Müjdesi bütün uluslara tanıklık olmak üzere dünyanın her yerinde duyurulacak. İşte o zaman son gelecektir.
- +1 yıl
15-16 “Peygamber Daniel'in sözünü ettiği yıkıcı iğrenç şeyin kutsal yerde dikildiğini gördüğünüz zaman –okuyan anlasın– Yahudiye'de bulunanlar dağlara kaçsın. 17 Damda olan, evindeki eşyalarını almak için aşağı inmesin. 18Tarlada olan, abasını almak için geri dönmesin. 19O günlerde gebe olan, çocuk emziren kadınların vay haline! 20Dua edin ki, kaçışınız kışa ya da Şabat Günü'ne rastlamasın. 21 Çünkü o günlerde öyle korkunç bir sıkıntı olacak ki, dünyanın başlangıcından bu yana böylesi olmamış, bundan sonra da olmayacaktır. 22O günler kısaltılmamış olsaydı, hiç kimse kurtulamazdı. Ama seçilmiş olanlar uğruna o günler kısaltılacak. 23Eğer o zaman biri size, ‘İşte Mesih burada’, ya da ‘İşte şurada’ derse, inanmayın. 24Çünkü sahte mesihler, sahte peygamberler türeyecek; bunlar büyük belirtiler ve harikalar yapacaklar. Öyle ki, ellerinden gelse, seçilmiş olanları bile saptıracaklar. 25İşte size önceden söylüyorum.
- +1 yıl
26 “Bunun için size, ‘İşte Mesih çölde’ derlerse gitmeyin. ‘Bakın, iç odalarda’ derlerse inanmayın. 27Çünkü İnsanoğlu'nun gelişi, doğuda çakıp batıya kadar her taraftan görülen şimşek gibi olacaktır.
28 “Leş neredeyse, akbabalar oraya üşüşecek.
29 “O günlerin sıkıntısından hemen sonra,
‘Güneş kararacak,
Ay ışık vermez olacak,
Yıldızlar gökten düşecek,
Göksel güçler sarsılacak.’
30 “O zaman İnsanoğlu'nun belirtisi gökte görünecek. Yeryüzündeki bütün halklar ağlayıp dövünecek, İnsanoğlu'nun gökteki bulutlar üzerinde büyük güç ve görkemle geldiğini görecekler. 31Kendisi güçlü bir borazan sesiyle meleklerini gönderecek. Melekler O'nun seçtiklerini göğün bir ucundan öbür ucuna dek, dünyanın dört bucağından toplayacaklar.
32“İncir ağacından ders alın! Dalları filizlenip yaprakları sürünce, yaz mevsiminin yakın olduğunu anlarsınız. 33Aynı şekilde, bütün bunların gerçekleştiğini gördüğünüzde bilin ki, İnsanoğlu yakındır, kapıdadır. 34Size doğrusunu söyleyeyim, bütün bunlar olmadan bu kuşak[a] ortadan kalkmayacak. 35Yer ve gök ortadan kalkacak, ama benim sözlerim asla ortadan kalkmayacaktır. - +1 yıl
Bu konuda aydınlanmak istiyorsan İncilleri oku kardeşim kuran 1) Matta İncili. 2) Markos İncili. 3) Luka İncili. 4) Yuhanna İncili. bu 4 İncil'i oku Hristiyanlık ve İsa Mesih hakkında gerçek bilgileri öğrenebilirsin ama sakın "apokrif inciller ve Barnabas İncili ni okuyup bana gelme apokrif incil hristiyanlık tarafından kabul edilmez Barnabas İncil'i ise yasaktır çünkü İsa'nın öğrencilerinden olan Barnabas tarafından yazılan İncil, İsa'nın ilahlığını kabul etmediği için Roma Katolik Kilisesince yasaklanmıştı. ayrıyetten Barnabas İncili aslında bir iddiayı kanıtlamak için kullanılır. Kur'an'da İsa Mesih'in yerine O'nun bir benzerinin çarmıha gerilip öldürüldüğü yazar. Çoğu Müslüman İsa Mesih'in yerine çarmıha gerilen kişinin O'nu ele veren Yahuda İskaryot olduğunu Barnabas İncili'nden kanıtlamaya çalışır. gerçek İsa Mesih'in hayatını öğrenmek istiyorsan verdiğim 4 İncil'i oku
Matta İncili Markos İncili. Luka İncili Yuhanna İncili.
bunun dışında apokrif inciller var bunları kesinlikle okuma bu inciller kilise tarafından kabul görülmez
Thomas İncili, İbraniler İncili, Marangoz Yusuf'un Tarihi Barnaba İncili bu inciller apokrif incillerdir hristiyanlık da yasaklıdır kabul görülmez.
- +1 yıl
Doğruyu kısa sürede bulacağına inanıyorum esenlikle kal İsa Mesih senin yanında
- +1 yıl
Tek bişey sorucam. İncil madem degiştirilmedi öyleyse neden rahipler tarafından sayısı 4 e indirildi? Apoktif İnciller niye kabul edilmiyor? Çünkü yeni yeni İncil icatları demi :) Bi de Kuran'a bak. Karbon testiyle halife döneminden kalma Kuran ile şimdiki Kuran'ı aynı olduğu tespiti var elimizde. Hadi gel bana senin şu kabul edilmeyen incileri açıkla bakalım
- +1 yıl
@Nightwalk35 Sevgili kardeşim Kuran-ı Kerim Tevratın kopyasıdır Tevrat ın kitaplarını okuyan kişiler bunları rahatlıkla görebilir , Aporaktif İnciller kabul edilmiyor çünkü yazan kişiler İsa Mesih in ilahlığını kabul etmeden bunu kaleme almıştırlar bunlardan bir tane örnek olarak verecek olursam Barnaba İncili dir , Barnaba İncili İsa'nın öğrencilerinden olan Barnabas tarafından yazılan İncil, İsa'nın ilahlığını kabul etmediği için Roma Katolik Kilisesince yasaklanmıştı Barnabas İncil'i olayında ise Barnabas İncili aslında bir iddiayı kanıtlamak için kullanılır. Kur'an'da İsa Mesih'in yerine O'nun bir benzerinin çarmıha gerilip öldürüldüğü yazar. Çoğu Müslüman İsa Mesih'in yerine çarmıha gerilen kişinin O'nu ele veren Yahuda İskaryot olduğunu Barnabas İncili'nden kanıtlamaya çalışır. bu yüzden Apokrif İnciller kabul edilmez.
Bir de sevgili kardeşim İncil tektir 4 tane yazılan İncil İsa Mesih in hayatını kaleme alan öğrencileri tarafından yazılmıştır ve hepsi İsa Mesih in hayat hikayesini aynı şekilde yazmıştır hepsi tek bir kitapta toplanmıştır
- +1 yıl
Tamam bu 4 bölüm tek kitapta oluşmuş olabilir de sonuçta kabul etmediğiniz, içlerinden ayıklamaya çalıştığınız farklı farklı tonla incil var. Bu da araya bir sürü yanlış bilginin karıştığının açık bir göstergesi mantıken. Hangisi doğru, hangisi yanlış neye göre ayıklıyorsunuz bu kitapları? Rahipler hangi kaynağa göre Mattaya, Yuhanna doğru diyor mesela? Zaten elinizdeki kaynak sadece incil. Elinizdeki kaynağı doğrulamak için yine o kaynağa bakılıyor. Halbuki böyle bir doğrulama şekli mantığa aykırı yani. Bir şeyi dogrularken başka sağlam kaynaktan bir ispat olur. Var mı sizde hangi incilin doğru olduğunu ispatlayacak bir kaynak? Bak bizde Kuran 1400 senedir 1 tane. Ne yanlış yazılanı var, ne yeni çıkanı. Tek bir tane var ve çıktığından beri %100 aynı. Hiçbir değişiklik yok. Ayrıca diyorsun ki Kuran tevratın aynısı hayır. Çok benzerlikleri olabilir ki aynı kaynaktan geldiğini için bu gayet çok normal, o kaynaktan olduğu bariz belli olan 4 kitabın sonuncusu kitabı Kuran işte. Kurandan sonra yine aynı kaynaktan kitap, din göster güncel onu kabul edelim ama yok. İslam İncili de kabul ediyor, Tevrat'ı da Zebur'u da. İncilde de Tevrat ve Zebur'a benzeyen ayetler var muhakkak. Seni son kitaba gelmeden 3. kitapta durduran şey nedir?
- +1 yıl
@Nightwalk35 Sevgili kardeşim 4 İncil'i yazan kişiler İsa nın havarileridir yani İsa nın öğrencileridir İsa ya inan insanlardır İsa ile birlikte yaşayan İsa yı en yakından tanıyan kişilerdir
Matta İsa nın havarisidir
Markos: Barnabas'ın kuzeni ve İsa'nın havarisi Petrus'un (Simun) yakın arkadaşıdır
Luka: İsa nın havarisidir
Yuhanna: İsa nın havarisidir.
bu kişiler İsa'nın hayatlarını İncil'e yazmıştırlar bu kişilerin dışında da bir çok kişi İncil yazmıştırlar ama onlar sayılmamıştır çünkü o yazan kişiler Barnabas'ın yazdığı İncil gibi İsa'nın ilahlığını kabul görmeyip çarpıtarak yazmıştırlar kaynak olarak da bu 4 havarinin yazdığı kaynaklara bakılarak konu ele alınır doğru olunup olunmadığı görülür.
Sizin dininizdeki Kuran-ı Kerim ise 1 tane olduğunu sakın düşünmeyin çünkü 25 tane farklı Kuran-ı Kerim vardır Peygamberiniz Hz Muhammed kendi kuran-ı kerim vardı ama Muhammed öldükten sonra onun Kuran-ı Kerimini yaktılar ve Hz Ömer kendi Kuran-ı Kerimini yazdı şu an okuduğunuz Kuran-ı Kerim Hz Ömer in Kuran-ı Kerimidir 25 farklı Kuranın isimlerini hepsini tek tek yazıyorum sevgili kardeşim
- +1 yıl
1- El-Susi Kuranı
2- Abu Jafar Kuranı
3- Yakuub Kuranı
4- Duri: Abi Amr El Basri Kuranı
5- Duri: Abi Amr El Ala Kuranı
6- İbn Amir Kuranı
7- Kalif El Aşir Kuranı
8- Kalif El Şatebaye Kuranı
9- El leyd ibn kalid kuranı
10- Warş: El Azrak versiyonu Kuranı
11- Warş: El Asbahani versiyonu Kuranı
12- Warş: Neyfa Kuranı
13- İbn Camaz Kuranı
14- El Kesai Kalid El bağdat Kuranı
15- Şuaba ibn Ayaa El asım Kuranı
16- Şuaba İbn Abi Kuranı
17- El bazzi İbn Kessir Kumbul Kuranı
18- Haşim İbn Amir Kuranı
19- El Bazzi Kuranı
20- Kalaf el hamza Kuranı
21- El imam Ibn Abn Asmir
22- Kaluun El Şemiya Kuranı
23- Hafs: İbn Kathir Kuranı
24- Hafs: Şuaba Kuranı
25- Ruva Kuranı
26- Kaluun Kuranı
hepsi ayrı ayrı Kuran-ı Kerimdir.
Sevgili kardeşim keşke benzerlikleri olsa Tevrat ile Kuran-ı Kerim in ama bire bir aynısı alınmıştır ve insan yazması olduğu o kadar çok bellidir içinde bir sürü çelişkili ayet vardır tabi bunları bir inanan kişinin görmesi çok zor çünkü nesh deyip geçiştiriyorsunuz nesh bile olsa sevgili kardeşim nesh bile yaparken İslam'ın tanrısı bir sürü çelişkiler söylemiştir
dinin güncelliği olmaz sevgili kardeşim hristiyanlık inancı daha eskidir ve İslam dinin kitabı Arap yarım adasına inmiş olan bir kitaptır yani İslam müslümanlık arap dinidir müslümanım diyen kişi araptır.
Son olarak sevgili kardeşim İsa mesih Matta 24:1:44 der ki
Eğer o zaman biri size, ‘İşte Mesih burada’, ya da ‘İşte şurada’ derse, inanmayın. 24Çünkü sahte mesihler, sahte peygamberler türeyecek; bunlar büyük belirtiler ve harikalar yapacaklar. Öyle ki, ellerinden gelse, seçilmiş olanları bile saptıracaklar. 25İşte size önceden söylüyorum.
“Bunun için size, ‘İşte Mesih çölde’ derlerse gitmeyin. ‘Bakın, iç odalarda’ derlerse inanmayın. 27Çünkü İnsanoğlu'nun gelişi, doğuda çakıp batıya kadar her taraftan görülen şimşek gibi olacaktır.
der yani İsa mesih den sonra gelen peygamber sahte bir peygamberdir bunu İsa mesih öncesinde söylemiştir ki İsa mesih tanrının bir oğludur sevgili kardeşim - +1 yıl
Sevgili kardeşim beni 3ncü kitapta durduran şey İsa mesihtir İsa mesih ile aram da çocukluğumdan beri güçlü bir bağ vardır sevgili kardeşim 7-8 yaşlarından beri İsa mesih in takipçisiyim bütün başarılarımın sebebi İsa Mesihtir
- +1 yıl
sorularlaislamiyet.com/25-farkli-kuran-nasil-aciklanir
Al sana açıklaması. Çarpıtarak soru sormayla olmuyor o işler. Hepsi aynı anlamda zaten. Hiçbir yerde göremezsin bu Kuran'da böyle diyor da diğerinde farklı yazıyor diye. Öyle bir şey yok çünkü. Hiçbir Müslüman bu konuda ayrılığa düşmez sizinkiler gibi. - +1 yıl
Ayrıca bir İncilde İsa'nın tanrı olduğunu olduğunu kabul etmediği için geçersiz sayılıyor demişsin. Bunu neye göre söylüyorsun? İsa'nın tanrı olduğu nereden belli? Belki o senin reddettiğin İncil doğruyu söylüyor. Bu konuda var mı bir ispatın?
- +1 yıl
@Nightwalk35 Sevgili güzel kardeşim sen bana Kuran-ı Kerim in 1 kitap olduğunu söyledin başka hiç kimsenin yazmadığını söyledin bende sana 25 tane farklı Kuran-ı Kerim in olduğunu ve peygamberiniz hz Muhammed öldükten sonra Muhammed in Kuranını yaktıklarını Hz Ömer in ayrıyetten kendine özel Kuran yazdığını söyledim sadece Ömer yazmadı Ali de yazdı Osman da yazdı Muhammed in çevresinde olan herkes Kuran yazdı Tanrının gönderdiği kitabı yok saydılar ayrıca Kuran insan yazması bir kitaptır tanrı yazması olsa içinde tanrı kendine sürekli ben yüceğim yüceğim demez okuyan kişi bunu gördüğün de Allah yücedir ifadesini gördüğünde beyni donuyor üstüne çıkamıyor yani şunu bir sormuyor kendine bu kitabı Allah yazdıysa Allah neden kendini övüyor bu kitabı 2nci bir ağızdan yazılmış bunu hiç düşünmüyor tanrı sürekli kendine ben yüceğim ben büyüyüğüm der mi bu 2nci bir ağız tarafından yazıldığı gösterilmiştir ayrıca aynı şekilde Tevratta da bu var tanrı korkunç bir şekilde gösterilmiştir inananların ondan korkmasını istemiştir Tevratta da bu var Kuran da da bu var sevgili kardeşim. Bizimkiler kesinlikle ama kesinlikle çarpıtmıyor sevgili kardeşim bir kaç tane Yahudi ve İslamcılar Tanrının oğlu İsa'nın ilahlığını kabul etmiyorlar hristiyanlık da teshis inancı vardır 3 lü inanç baba oğul kutsal ruh Yahudilik ve islam da tek tanrı inancı yani Tevhid inancı vardır o yüzden bu 3 lü birlik anlayışını yok sayıyorlar ne Yahudiler İsa yı kurtarıcı olarak bilir ne de İslamcılar bilir. Diğer soruna gelecek olursak güzel kardeşim evet İsa nın tanrının oğlu olduğu İncil de söyleniyor ve bir kurtarıcı olduğu söyleniyor ayetlerle şöyle izah etmek istiyorum
- +1 yıl
İsa nın geleceği önceden bildiriliyor- Luka İncili
Elizabet'in hamileliğinin altıncı ayında Allah melek Cebrail'i
Celile bölgesinin6
Nasıra kasabasında yaşayan bir kıza gönderdi. Kızın adı
Meryem'di. Meryem, Davud'un soyundan Yusuf ile nişanlıydı. 28 Melek,
Meryem'e göründü ve ona şöyle dedi: "Selâm Meryem! Allah'ın lütfuna
eriştin. Rab seninledir."
29 Bu sözler Meryem'i şaşırttı; meleğin bu selâmla ne demek
istediğini anlamaya çalıştı.
30 Melek ona, "Korkma Meryem, Allah'ın lütfuna eriştin" dedi.
31 Sonra şöyle devam etti: "Şimdi iyi dinle! Hamile kalıp bir oğul dünyaya
getireceksin, adını İsa koyacaksın. 32 O büyük olacak. O'na yüceler yücesi
Allah'ın semavî Oğlu denecek; Rab Allah O'nu atası Davud gibi kral
yapacak. 33 O, Yakub'un halkı İsrailoğullarına ebediyen hükmedecek,
hükümranlığı hiçbir zaman sona ermeyecek."
34 Meryem meleğe, "Ben hâlâ bakireyim. Bu nasıl olur?" diye sordu.
35 Melek şöyle cevap verdi: "Mukaddes Ruh seni ziyaret edecek,
yüceler yücesi Allah'ın kudreti seni saracak. Doğacak olan mukaddes
bebek Allah'ın semavî Oğlu diye çağrılacak. 36 Ayrıca akraban Elizabet'in
de geçkin yaşına rağmen bir oğlu olacak. Kısır sanılıyordu, fakat şimdi
altı aylık hamiledir. 37 Allah için imkânsız bir şey yoktur."
38 Bunun üzerine Meryem meleğe, "Ben Rab'bin kuluyum. Sen nasıl
diyorsan öyle olsun" dedi. Bundan sonra melek onun yanından ayrıldı.
Müslümanlar ise İsa yı tanımıyorlar tanımadıkları için de Meryem mucizevi bir şekilde hamile kaldığını idda ediyorlar.
- +1 yıl
Sonsuz güç ve kudret sahibi bir ilahın insan olduğunu iddia etmek Allah'a hakarettir. Bunun bir izahı yok. Akla mantığa aykırı yani. Hz. İsa bir peygamberdir. Beşeri bir varlıktır. Bir insana ilah vasfını nasıl yakıştırabiliyorsunuz?
- +1 yıl
@nightwalk35S Sevgili kardeşim İsa Mesih sadece insan değildi İsa Mesih Tanrının vücut bulmuş haliydi yarı insan yarı tanrıydi İsa Mesih Tanrı ve kutsal ruh ile 3 nün birleşimiydi teslis inancında Rab Baba Oğul kutsal ruh tanrının 3 kimliğinde 2nci olanıydı yani bizim gibi normal bir insan değildi ayrıca size öğretilen sonsuz güce sahip olan tanrı Mekke'de duran bir taş parçası onun adı da hubai idi peygamberiniz sürekli gidip o taşın orada ağlardı sevgili kardeşim hiç araştırdın mi bilmiyorum bizim ibadet ettiğimiz yer de Kilisenin tepesinde haç işareti var bu teslis inancında ki.3 lü birliği temsil eder Baba oğul kutsal ruh sizin ibadet ettiğiniz caminizde ay simgesi vardır bunun sebebi sizin tanrınız aslında ay tanrısıdır Muhammed dünyada ne gördüyse onu kitaba geçirmiştir bir nevi sonsuz güç dediğiniz tanrıya siz hakarette bulunuyorsunuz
Çarmıha gerilme olayı ise bizim günahlarımızi affedilmesi için kendini feda etmiştir çarmıha gerilmiş tır çarmıha gerilip öldükten 3 gün sonra dirilmiştir
Son bayrak ayeti şu şekildedir
(Mar.16:14-18; Luk.24:36-49; Yu.20:19-23; Elç.1:6-8)
16On bir öğrenci Celile'ye, İsa'nın kendilerine bildirdiği dağa gittiler. 17İsa'yı gördükleri zaman O'na tapındılar. Ama bazıları kuşku içindeydi.
18 İsa yanlarına gelip kendilerine şunları söyledi: “Gökte ve yeryüzünde
bütün yetki bana verildi. 19Bu nedenle gidin, bütün ulusları öğrencilerim
olarak yetiştirin; onları Baba, Oğul ve Kutsal Ruh'un adıyla a vaftiz edin; 20 size buyurduğum her şeye uymayı onlara öğretin. İşte ben, dünyanın
sonuna dek her an sizinle birlikteyim. - +1 yıl
Yarı insan yarı tanrı diye bişey mi olur biri ilah biri aciz bir beşer. Nasıl aynı anda ikisi olabilir akla aykırı bu bi kere. Sen sadece ilaha değil kendi aklına da hakaret ediyorsun
- +1 yıl
Bu son yazdığına da çok güldüm bu arada. Belli ki İslam'a dair hiçbir bilgin yok. Yazdikların tamamen asılsız çünkü
- +1 yıl
@Nightwalk35 Sevgili kardeşim ne siz müslümanlar İsa nın kurtarıcı olarak tanırsınız ne de Yahudiler kurtarıcı olarak tanır İncil'i okursan İsa mesih in kim tarafından hamile kaldığını ve ne için getirildiğini bilebilirsin Tanrı ve kutsal ruh İsa mesih in içindedir tek bir şekilde vücut bulmuş halidir ben kendi aklıma hakaret etmiyorum siz inanmak istemiyorsunuz son yazdığım doğru bir şey sen kendi dini inancını bilmiyorsun Kuran Yahudilerin ktiabı olan tevrattan çalıntı bir kitaptır sizin dininizde de bir çok akla mantığa uymayan o kadar çok ayet kavram var ki çelişkilerle dolu bunu normal inanan birisi görmek istemez göremez
- +1 yıl
Ben 5 yıl İslam'ı araştırdım. Bence bu konuda benimle iddialaşma :) senin söylediklerin Hristiyanlık uydurduğu kulaktan dolma bilgiler. Bahsettiğin şey İslam değil
- +1 yıl
Muslumanlar arasında Kuran konusunda ayrılığa düşen yok. Siz ise hangi İncil doğru hangisi yanlış daha onu ayıklamaya çalışıyorsunuz. Madem İsa tanrı o zaman İsa doğmadan önce tanrı yok muydu yani? Böyle saçma bişeye inandığınız için evet aklınıza hakaret ediyorsunuz
- +1 yıl
@Nightwalk35 Sevgili kardeşim gerçek İslam'ı araştırmamışsın size öğretilen gerçek İslam değil İslam'ın sindirilmiş yumuşatılmış hali siz tatlı su Müslümanısınız bende gerçek İslam'ı araştırdım ve kadınlara yapılan eziyetleri biliyorum görüyorum sen gerçek İslam'ı öğrensen bilsen zaten İslam'ı burada savunmazsın şeriat ülkede yaşamıyorsun İslam'ı savunuyorsun Kuran da tanrı demiş Şeriat ülkelerinde yaşamayan müslümanlar kafirdir Şeriat kurallarına uygun bir şekilde yaşamalısın erkeğin 4 kadınla evlendiğni istediği zaman boşanmadığını erkeğin 3 kere boş ol demesi gerektiğini bildiğin halde kendi kafanıza göre o öyle değil bu böyle değil Araplar gerçek müslüman değil diye kendinizi kandırıyorsunuz.
Diğer sorunuza gelecek olursam sevgili kardeşim bizim ayıkladığımız falan yok İncil İsa Mesih in havarileri tarafından yazılmıştır onun dışında İsa mesih in ilahlığını kabul etmeyip çarpıtmaya çalışan kişiler var onların yazdıkları İnciller gerçek İncil değil apokrif incil dir biz bunlara karşıyız doğruları olanları söylüyorum zaten onları biz yazmadık çarpıtmaya çalışan insanlar var sevgili kardeşim.
Diğer soruna geldiğimiz de ise sevgili kardeşim İsa Mesih Tanrıdır ama nasıl bir Tanrıdır ben sana İsa Mesih den önce Tanrı yok demedim Tanrı zaten vardı İsa Mesih Tanrının oğludur İsa Mesih in dünyaya gelişi şu şekildedir
- +1 yıl
İsa Mesih'in dünyaya gelmesi şöyle oldu: Annesi Meryem,
Yusuf'la nişanlıydı. Fakat evlenmelerinden önce Meryem'in Mukaddes
Ruh vasıtasıyla hamile olduğu anlaşıldı. 19 Meryem'in nişanlısı Yusuf sâlih
bir adamdı. Onu herkesin önünde utandırmak istemedi; nişanı sessizce
bozmaya karar verdi.
20 Böyle düşününce Rab'bin meleği Yusuf'a rüyada göründü; ona
şöyle dedi: "Davud oğlu Yusuf, Meryem'le evlenmekten çekinme. Onun
rahmindeki, Mukaddes Ruh'tandır. 21 Meryem bir oğul doğuracak, O'nun
adını İsa2 koyacaksın. Çünkü halkını günahlarından O kurtaracak."
22 Böylece Rab'bin Yeşaya Peygamber'in ağzıyla söylediği şu sözler
yerine geldi: 23 "Kız hamile kalacak ve bir oğul doğuracak. Çocuğa
İmmanuel adını verecekler."3
İmmanuel, 'Allah bizimle' demektir.
24 Yusuf uyanınca Rab'bin meleğinin dediğini yaptı. Meryem'le
evlendi. 25 Fakat çocuk doğuncaya kadar Meryem'e el sürmedi. Doğan
çocuğa İsa adını verdi.
İsa mesih Üçlü birlik inancında Baba Oğul kutsal ruh üçlemesinde 2nci olandır
Teslis, Kutsal Üçleme ya da Üçlü Birlik, tek olan Tanrı'nın Kutsal Kitap'ta kendisini bildirdiği her biri eşit yücelikte, özünde tek, ezeli ve ebedi olan üç benliğini konu edinen ve Hristiyan kiliselerinin çoğunluğu tarafından inanılan ana akım Hristiyan dininin merkezindeki inanç esasıdır.[1][2] Baba Tanrı, Oğul Tanrı ve Kutsal Ruh üç farklı benlik (hipostaz) olarak aynı özü paylaşmaktadırlar
- +1 yıl
Sen şu an şeriat adı altında yönetilen ülkelerin gerçekten şeriatla yönetilmediklerini bilmediğin için tabi böyle zannetmen normal. Ayrıca aklını kullanmayan insanlardan cidden hiç haz etmiyorum. Bir bilgi ögrenilecekse eğer bizzat kendi kaynağından öğrenilir. İnsan davranışlarına bakarak kaynak göstermek cehalettir.
- +1 yıl
Kuran'da kadına eziyet edin yazmaz ama den kadına eziyet edenlerden falan bahsediyorsun mesela komik oluyor. Şeriat ülkelerinde yaşamayan müslümanlar kafirdir diye bir şey de yok. Şu an bi taraflarından uydurduklarını yazıyorsun. Madem böyle bir iddian varsa ayet göstereceksin. Bi taraflarından uydurmicaksın :)
- +1 yıl
@Nightwalk35 Sevgili kardeşim ben kuran-ı kerimi okudum ana kaynağından bakarak zaten bunları biliyorum ve görüyorum sen inandığın için üzerine toz kondurmuyorsun konduramazsın şeriatla yönetilen ülkeler şu an gerçek şeriat ile yönetiliyor siz orada ki zulümleri acıları gördüğünüz için bunu kabul etmiyorsunuz öyle değil böyle değil diye çarpıtıyorsunuz şu an gerçek müslümanlığı Araplar yaşıyor hepsi tek tek yaşıyor sevgili kardeşim burada aklını kullanmayan biri varsa o da sensin eğer ki aklını kullansan bu dediklerimin hepsini tek tek görürdün Kuran-ı Kerim Arap yarımadasına inmiş bir kitaptır Araplara inmiş bir kitaptır Araplar Türkleri zorla kılıçtan geçirterek bu dine mensup etmiştirler
insanların yaşam şartlarına bakarak bunları söylemiyorum hepsi Kuran-ı Kerimde geçiyor inanlar zaten Kuran-ı Kerim hayatlarında yaşatıyorlar Kuran'a göre yaşıyorlar Kuranda geçen ayetleri hepsini tek tek uyguluyorlar eğer ki Kuran-ı Kerim okusaydın kadın zina işlediğin de 100 sopa vurduklarını görürdün Nur suresi 2nci ayet recm yapıldığını bilirdin ayrıca Kuran Arapçadır Kuranı bile bilmen için Arapça bilmen lazım Kuran niye Türkçe çevirdi Mustafa Kemal çünkü Türklerin gerçek kimliklerini öğrenebilmesi için bunu yaptı sevgili kardeşim
diğer soruna gelecek olursak sevgili kardeşim Kuran da İslam da kadının yerini şöyle sana izah etmek istiyorum
Bakara Suresi 223 Ayet
Kadınlarınız, sizin için bir tarladır. O halde tarlanıza dilediğiniz gibi varın ve kendiniz için ileriye hazırlık yapın. Allah'tan korkun ve bilin ki siz mutlaka O'nun huzuruna varacaksınız. Ey Muhammed, müminleri müjdele!
- +1 yıl
Kur'an'da, Sâd süresinin 23. ve 24. ayetlerinde kadına dişi koyun anlamına gelen Na'ce denmiştir.
Davud dedi ki: "Doğrusu senin bir koyununu kendi koyunlarına katmak istemesiyle sana zulmetmiştir. Gerçekten bir cemiyette yaşayanların çoğu mutlaka birbirlerine haksızlık ediyorlar. Ancak iman edip de salih amel işleyenler başka. Ama onlar da pek az." Davud, bizim kendisini imtihan ettiğimizi sanmıştı. Hemen Rabbinden mağfiret diledi, rüku ederek yere kapandı, tevbe ile Allah'a yöneldi.
Diğer sorunu yanıtlıyorum güzel kardeşim Şeriat ülkelerinde yaşamayan müslümanlar kafirdir diye bir şey de yok. dedin bunu hemen yanıtlıyorum güzel kardeşim
Tağut diye bir şey var Kuran da bunu sana kısaca açıklıyorum Tağgut bir müslümanın şerihati olması gerektiği yerde yaşaması gerektirir Nisa suresi 59ncu ayeti Maide suresinin 44ncü ayeti bir müslüman müslümanın olduğu yerde yaşar müslümanın mahkemelerinde yargılanır bir müslüman beşeri yan insan yapımı hukuk olan yerlerde yaşadığı zaman kafir olur ve şu an sen kafirsin Türkiye de yaşıyorsun şeriat yok
Aydınlanmak senin elinde sevgili güzel kardeşim biz hristiyanlar aydınlandık akıl ve aydınlanma çağından geçtik umarım sen de aydınlanırsın bu din konusunda gerçek İslam'ı öğrenirsin İsa mesih seninle olsun sana dualar edeceğim bizim dinimiz sevgi dinidir kimsenin kalbini kırmayız cömert ve affediğizdir kin tutmayız - +1 yıl
Sana bişey söyliyim mi? Birileri seni çok fena kandırmış haberin olsun :) okuduğun ayetleri de yanlış anlıyorsun bu arada. Öncelikle sana tavsiyem okuduğunu doğru anlaman.
- +1 yıl
@Nightwalk35 Sevgili güzel kardeşim beni kandıran kimse yok sizi kandırıyorlar Müslümanlar aydın insan sevmezler Müslümanlar bilgisiz sorgulamayan insanları severler çünkü onları kendi dinleriyle kandırıp kendi dinlerini yaşatmaya devam ederler sizi tanrı korkusuyla korkutup kendi dinlerini ayakta tutuyorlar güzelce iyice araştır bir gün kuran-ı kerim bir deist veya Agnostik olarak oku ve yorumlamaya anlamaya çalışır bu Arap zihniyetinden kurtul Müslüman diyen insan Arap'tır Türk değildir. Tartışmanın başında da söyledim kişiye göstermeye çalışıyorsun kişi o öyle değil bu böyle değil deyip kendi yorumlarını kendi fikirlerini söyleyerek anlatmaya çalışıyor ama bakın şunu unutmayın Kuran-ı Kerim tanrı sözüyse ve anlaşılır bir şekilde indirildiyse 4/4 lük bir şekilde indirildiyse insanlar o ayetlere kendi yorumlarını yaparlarsa Allah'a şirk koymuş olurlar şirk yani Allah'a karşı gelmek Allah anlatamamış Allah'ın kulu mu anlatacak bunu söylemektir o yüzden ayet olduğu gibi göreceksin ve kendi yorumunu katmayacaksın kendi fikirlerini sunarak anlatmaya çalışırsan sen Allah'ın sözüne karşı gelmiş oluyorsun sevgiyle kal <3
- +1 yıl
Müslümanlar bilgisiz sorgulamayan insanları mi severler 😂 hayatında benim kadar sorgulamadığına garanti verebilirim. Tek yaptığın şey kulaktan dolma bilgilerle ve ön yargılarla konuşmak. Gerçekten çok düz bakıyorsun üzgünüm. O yüzden uzun uzun açıklama yapmicam. 5 yıl araştırma yapmış birine sorgulamaya acik degil diyen biri ne anlatsam anlamaz çünkü. Sana iyi geceler :)
- +1 yıl
@Nightwalk35 Evet 5 yıl okmuşsun ama hiç bir şey anlamamışsın kendi çevrendeki dini inançlı olan insanlara sorarsan elbette anlayamazsın sen kuran-ı okudun evet ama gittin inan kişiden bunu öğrenmeye çalıştın inanan kişi sana gerçekleri söylemez ki o da kendi fikirlerini katarak tanrının kelamını değiştirerek sana aktarmaya çalışır kuranın üstüne çıkamaz hiç bir inan kişi o tektir der ve o şekilde devam eder ben neyin gerçek olduğunu çook iyi biliyorum ki hiç bir şekilde ön yargıyla asla ama asla yaklaşmıyorum hiç bir şekilde düz bakmıyorum olanı net bir şekilde söylüyorum uzun uzun açıklayamazsın çünkü sen de bilmiyorsun eğer ki gerçekten 5 yıl bir şekilde bu kitabı araştırsaydın bu gün ateist veya agnostik olurdun neyse burada kapatalım konuyu sen öyle devam et Arap zihniyetinde gerçekten sizlere üzülüyorum aslında sizler de haklısınız bir nevi diyeceksiniz neden 24 yaşındasın şu an 1 ile 7 yaş arasında sana bu kitap söylendi tanrıyla gözünü korkutuldu neredeyse 17 yıldır korku içinde yaşıyorsun bunların sahte olduğunu görürsen çok büyük hayal kırıklığı yaşayacaksın beni kandırmışlar diyeceksin bunlardan çekiniyorsun korkuyorsun gayet çok iyi anlıyorum ve seni sevgiyle kucaklıyorum İsa Mesih seninle olsun hoşça kal
- +1 yıl
5 yıl okuyup da hiçbir şey anlamadığımı neye göre söylüyorsun? Benim neyi bilip bilmedigime dair hiçbir fikrin yokken üstelik. Asıl senin bu şekilde yorum yapman bir cehalet göstergesi zaten. Dolayısıyla cahil insanlara bej açıklama yapmıyorum. Konuyu da fazla uzatmadim gördüğün gibi. Ben insanların zihniyetini birkaç cümlesiyle az çok anlayabilen bir insanım. Senin benim anlattıklarımı anlatabileceğin düşünsem uzun uzun anlatırdım ama gördüğün gibi genelde hep kısa cevaplar verdim anlayabileceğini düşünmediğim için. Görünen o ki haklı da çıkmışım :) Şimdi bazı şeyleri anlayabilmek için bazı şeylerin temelini bilmek lazım. Matematikle aran nasıl bilmiyorum ama sen üslü sayı bilmeden bana türev anlat diyorsun. E ben anlatırım da sen anlamasın işte sorun orada. O yüzden uğraşmıyorum. Bilmediğin konular hakkında o kadar uzun uzun yorumlar yaptın ki güldüm içimden yani. Ve bunları söylerken de bildiğini iddia ediyorsun ya o da ayrı bir konu. Beni bilen biliyor bu sitede bu konularda benim kadar bilgi sahibi olan insan yok denecek kadar azdır. Yani bu konuda mütevazi olamicam. Ama sana da oturup uzun uzun açıklama yaparak vakit kaybetmicem. Umarım anlatabilmişimdir. İyi günler size :)
- +1 yıl
@Nightwalk35 Sevgili güzel kardeşim 5 yıl neyi okudun da anladığını zannediyorsun şeriat kurallarını söylüyorum şeriat kuralları Allah'ın kurallarıdır Allah'ın kurallarını sen yok sayıyorsun Arap ülkelerinde yaşayan müslümanlar Allah'ın kurallarına göre yaşıyorlar bunu sen yok sayıyorsun tabi ki de bilmiyorsun hiç biriniz bir şey bilmiyor anca böyle avutursun kendini tatlı su müslümanlığı yaşarsınız gerçek müslümanlıktan bir habersiniz cahil insanlara açıklama mı yapamıyorsun valla üzülüyorum haline kendin cahilsin bu kitabın Yahudilerin masalları anlatıldığını görmüyorsun sen benim zihniyetimi bırak kendi dinini gerçeklerini öğren tamam mı bırak insanların zihniyetini öğrenmeyi sen kendi dininden bir habersin sevgili güzel kardeşim anlamadığımdan değil sen kendi okuduğun ayeti anlamıyorsun asıl kendi kafanıza göre yorumluyorsunuz kendi fikirlerinizi katarak yorumluyorsunuz bunu yaptığınız zaman o ayeti Allah'ın söylediklerini değiştirmiş oluyorsunuz Allah'a şirk koymuş oluyorsunuz neye haklı çıktın kendine göre haklısın evet temelini bilmek lazım ben sana dinlerin
- +1 yıl
temelini söyliyim bütün dinlerin çıkma yeri sümerlilerdir hepsi bütün dinler mitolojik hikayedir sümer yazıtlarından ortaya çıkmıştır Yahudilik Hristiyanlık İslam hepsi sümerlilerden gelmiştir ki İslam zaten Yahudi peri masalıdır şeriat kanunlarına bakarsan zaten hamur abi kuralları olduğunu görürsün benim bildiğim konular sevgili kardeşim sen bilmiyorsun ben yorum yapmadım ben olanları tek tek sana söyledim ki sen sadece bunları göremiyorsun zoruna gidiyor erkeğin 4 kadınla evlenmesi ya da kadının şahitliğinin alınmaması ya da kadına 100 sopa vurulması bunlar ağrına gidiyor siz bunlar yok diyorsunuz başka ayetler uyduruyorsunuz bunlar yok şöyle olmalı böyle olmalı yok kadının rızası alınmalı tarihte hangi adam kadının rızasını almışta 4 ncü kadını eş yapmış güzel gülmene sevindim kendi cahilliğine kendi içindeki düştüğün çukura gül bu sitede senin kadar bilgi sahibi olan kişiyi bırak sen hiç bir şey bilmiyorsun bilsen şu an agnostik veya ateist veya deisttin bana açıklama yapma zaten ben gayet çok iyi biliyorum sen git bana açıklama yapacağın vakti git gerçekten adam gibi kendi inancını kendi dinini çarpıtmadan bir şekilde güzelce öğren kendi fikirlerini katarak öğrenme hadi hoşça kal sevgiyle kal İsa seninle
- +1 yıl
Benim ağrıma giden en ufak bişey yok. Ama sorun senin bildiğini sandığın şeylerin çoğunu yanlış biliyor olman. O yüzden sana açıklama yaparak kendimi yormicam. Çünkü zaman israfı. İsraf da benim dilimde haram. Haliyle bu durumda sana hoşçakal demekten başka söyleyeceğim bişey yok. Hoşçakal :)
- +1 yıl
Dinimde* haram
- +1 yıl
Dediğim gibi konuyu uzatmaya gerek yok. Zaman israfı sadece. Cahil olarak gördüğüm insanlarla konuşmayı uzatmayı sevmiyorum. Saygı duyarsan sevinirim. İyi günler
- +1 yıl
@Nightwalk35 Hiç bir şeyi yanlış bilmiyorum sevgili kardeşim mızrak çuvala sığmaz bana açıklama yapma zaten ben her şeyi net bir şekilde biliyorum sen kendi dinini güzelce öğren zamanını güzelce kendi dinin gerçekliklerini araştırarak geçir kendine iyi bak hoşça kal İsa seninle
- +1 yıl
Senin kabul edilen incillerin bile içindeki bilginin doğru olduğunu ispat edecegin bir kayagin yok ama her şeyi bildiğini zannediyorsun 😂 tamam sen de buna inanmaya devam et.
- +1 yıl
@Nightwalk35 Sevgili kardeşim kaynakları sana sunuyorum bizim dini inancımız daha eski İsa mesih in 12 tane havarisi vardır bu havariler İsa mesih'in öğrencileridir öğrencileri doğru bir şekilde incilleri yazmıştır diğer kalanlar Yahudiler ve Müslümanlar çarpıtarak farklı İnciller yazmıştırlar çünkü İsa Mesih'in ilahlığını kabul etmiyorsunuz Matta , Markos , Luka - ve Yuhanna bu kişiler İsa Mesih in öğrencileridir ve İsa Mesih in hayatlarını yazmıştır. Müslümanlara göre ise İsa Mesih ilah olmadığı için Tevrat'ın Yahudi masallarını alarak bir din kurdukları için Yahudilerle birlikte aynı görüştesiniz diğer kalan İnciller apokrif tir size ise apokrif incil olan Barnabas İncili”ne bakarak İsa mesih çarmağa gerilmedi diyorsunuz Matta 24:1 44 ve Luka 21:5-33 de demiştir
- +1 yıl
İsa mabedin alanından ayrılmak üzereydi. O sırada şakirtlerinden
biri O'na, "Hocam, şu taşların büyüklüğüne, şu yapıların güzelliğine bak!"
dedi.
2
İsa, "Bu ihtişamlı binaları görüyor musun? Bunların hepsi
yıkılacak. Taş üstünde taş kalmayacak" dedi.
3 Daha sonra İsa Zeytin Dağı'na çıktı. Yanında yalnızca Petrus,
Yakub, Yuhanna ve Andreas vardı. Oturdukları yerden mabedi
görüyorlardı. İsa'ya sordular: 4
"Bize söyle, bütün bunlar ne zaman
olacak? Bunların olacağını gösteren alâmet nedir?"
5
İsa onlara anlatmaya başladı: "Dikkat edin! Kimse sizi
aldatmasın. 6 Birçokları ortaya çıkıp benim adımı kullanacak. 'Ben
Mesih'im' diyecekler. Birçok kişiyi saptıracaklar. 7 Savaş gürültüleri, savaş
haberleri duyacaksınız. Sakın korkmayın! Bunların olması lazımdır. Fakat
bu, henüz çağın sonu değildir. 8 Çünkü millet millete, devlet devlete
savaş açacak. Yer yer depremler olacak. Kıtlık baş gösterecek. Bütün
bunlar, doğum yapmak üzere olan kadının ilk sancıları gibi, büyük
sıkıntıların başlangıcıdır.
9 - +1 yıl
Fakat siz kendinize dikkat edin. Benim yüzümden sizi
yakalayacaklar, mahkemeye verecekler. Havralarda dövecekler. Kralların
ve yöneticilerin önüne çıkaracaklar. Onlara benim hakkımda şahitlik
edeceksiniz. 10 Çağın sonundan önce kurtuluş müjdesi bütün halklara
vazedilecek. 11 Sizi mahkemeye verdiklerinde, 'Ne diyeceğiz?' diye
endişelenmeyin. Allah o zaman size ne derse onu söyleyin. Konuşan siz
olmayacaksınız. Sizin yerinize Mukaddes Ruh konuşacak.
12 "Kardeş kardeşi, baba çocuğunu ölüme teslim edecek. Çocuklar
anne babalarına başkaldırıp onları öldürtecekler. 13 Şakirtlerim olduğunuz
için herkes sizden nefret edecek. Fakat sona kadar dayanan
kurtulacaktır.
14 "Danyel Peygamber'in söz ettiği 'yıkıcı iğrenç şeyi'19 göreceksiniz.
Olmaması gereken yerde bulunacak (okuyan anlasın). O zaman
Yahudiye'de olanlar dağlara kaçsın. 15 Damda olan, bir şey almak için
aşağı inip eve girmesin. 16 Tarlada çalışan, abasını almak için eve
dönmesin. 17 O günlerde hamile olan ya da bebek emziren kadınların vay
haline! 18 Dua edin, bu olaylar kışa rastlamasın. 19 O günler çok sıkıntılı
olacak. Allah dünyayı yaratalı bu kadar sıkıntı olmamış, olmayacaktır. O
kadar kötüsü de bir daha görülmeyecek. 20 Dahası, eğer Rab o günleri
kısaltmasaydı hiç kimse sağ kalamazdı. Fakat Rab o günleri seçtiği
kişilerin hatırına kısaltmıştır.
21 "O günlerde biri size, 'İşte Mesih burada!' ya da 'İşte şurada'
derse inanmayın. 22 Çünkü sahte mesihler, sahte peygamberler
19 13:14 yıkıcı iğrenç şey Danyel 9:27; 12:11 (ayrıca bkz. Danyel
11:31).
türeyecek. Bunlar insanları saptırmak için mucizevî alâmetler
gösterecekler, harikalar yapacaklar. Ellerinden gelse Allah'ın seçtiği
kulları da saptıracaklar. 23 Bu sebeple tetikte olun! İşte daha bu şeyler
olmadan önce sizi her şeyden haberdar ediyorum. - +1 yıl
Yani bir başkası gelmeyeceğin önceden söylemiştir İsa Mesih sizi çarpıtıyorlar eğer ki Muhammed İsa Mesih'i tanrının oğlu olarak kabul etseydi şu an bütün Arap yarımadası Hristiyandı sözlerimi şöyle bitirmek istiyorum sevgili kardeşim
16“Çünkü Tanrı dünyayı o kadar çok sevdi ki, biricik Oğlu'nu verdi. Öyle ki, O'na iman edenlerin hiçbiri mahvolmasın, hepsi sonsuz yaşama kavuşsun. Yuhanna 3:16
- +1 yıl
Hala doğruluğunu ispatlayamadigin incilden kaynak gösterip her şeyi bildiğini iddia ediyorsun ya işte bu komedi yüzünden sana hicbir şey aciklamicam. Uzatmaya gerek yok. Hadi bayy..
- +1 yıl
@Nightwalk35 Açıklama bana bir şey sevgili güzel arkadaşım ben her şeyi en detayına kadar biliyorum sen kendi dinini güzelce araştır ve gerçekleri çarpıtmadan kendi fikirlerini eklemeden öğren hadi görüşürüz :) İsa Mesih Seninle ;)
- +1 yıl
Ya beni tanıyan herkes biliyor benim ne kadar realist bir insan olduğumu. Sen diyosun ki carpitiyorsun 😂 İsa sadece bir peygamberdir. Mesih kutsal ruh falan sizin atalarinizin bozduğu uydurma bilgiler. Ama sen bu hurafelere inanmaya devam edeceksin zaten. Uzatmayalım daha fazla :)
- +1 yıl
@Nightwalk35 Sevgili kardeşim realist isen zaten kendi dinini görürdün ama realistliğin bir yere kadar sürüyor siz ve Yahudiler İsa Mesih in tanrının oğlu olduğunu kabul etmiyorsunuz sizin kitap zaten Yahudilerin kitabından alıntı sen eğer ki kutsal ruha uydurma diyorsan tanrıya uyduruk demiş oluyorsun sevgili güzel arkadaşım kutsal ruh Tanrı'nın kendisi, Tanrı'nın bir yansıması ya da Tanrı'nın bir tezahürüdür. Kutsal Ruh, Tanrı'nın kendi varlığını insanda hissettirmesidir. Hristiyanlığa göre insanın kendi içinde hissettiği iman gücü, inanç ve Tanrı'yla konuşma vb. duygular Kutsal Ruh'un tezahürleridir. Sende Muhammed in eşşeğe binip uzaya gittiği hurafesiyle kendini kandır dur. Sen her şeyi bir kenara bırak gerçekten elini vicdanına koy ve kendi dinini kitabını gerçekten oku ve gerçekten öğren
- +1 yıl
Ulan tanrının oğlu nedir ya 😂 haşa tanrı aciz bir insan mı ki oğlu olsun? Gerçekten çok komiksinsiz ya. Aklınızı kullanmadığınız burdan belli şimdi gelmiş bana akıl dersi falan vermeye çalışma yani komik oluyor 😂 hadi cidden uzatmayalım
- +1 yıl
@Nightwalk35 Uzatan sensin Yahudi peri masallarını alıp kendinize abuk sabuk bir din çıkarmışsınız var olan kitabı Araplaştırmışsınız size göre de bütün dünya Arap İsa Musa hepsi Arap adamlar kaç bin yıl önce yaşamışlar onları da Araplaştırdınız ya diyecek bir şeyim yok Kuranda Tanrının oğlu 180 kere geçerken nedense asıl peygamber olan Muhammed 4 kere geçiyor tanrıyı da mekke deki taş olan hubai yaptınız ya pes yani
- +1 yıl
Arap kültürünü yok eden bir kitabın bizi Araplasrirdigini söyleyecek kadar cahilsin işte. O yüzden sana bişey anlatmaya uğraşmam.
- +1 yıl
Geçmiş peygamberlerin hepsi aynı soydan geliyor. Hz. İsa peygamber istisna. Senin daha önceki kendi peygamberlerine soyundan haberin yok gelmiş burada konuşuyorsun işte 😂 daha fazla uzatma işte cidden zaman kaybısın ya
- +1 yıl
@Nightwalk35 Anlatma bana zaten bir şey güzel kardeşim kendi dediğinle çelişiyorsun Arap kültürünü yok etmiş :D size kim öğretiyor gerçekten bunları yani bu insanlarla bir gün oturup çay içmek isterim güzel arkadaşım Kuran Araplara inmiş olan bir kitaptır Kuranda kafirun suresi diye bir sure var bu sure neden indi sana kısaca anlatmak istiyorum hatta Muhammed o dönemde kendi dinini kanıtlamak için kişilere anlatmaya çalışıyor kendi dinini o dönemin halkı Muhammed'e inanmıyor insanlar Muhammed'e diyor ki sen diyor anlattığın hepsi eskilerin masalı Yahudi masallarını anlatıyorsun diyorlar kendi mitolojik hikayelerini anlatıyorsun diyorlar bu yüzden insanlar inanmıyor ve Muhammed'i dışlıyorlar Muhammed bunlarla uyum sağlamak için diyor ki senin dinin sana benim dinim bana diyor bunun içinde antlaşma yapıyor gelip necm suresini okuyor necm suresini okurken onların tanrılarını kabul ediyor yani putperes tanrıları kabul ediyor necm suresi 19,20,21 nci ayetlerinde geçer onlarla sözleşme yapar daha sonra bu ayetler kurandan çıkartılır çünkü müslümanlar der ki hani tek Allah vardı derler sen çıktında bunların putlarını kabul ettin Muhammed in tanrısı ellaktır ordaki en baştaki putun adı da hubeldir sonra unza vardır menat vardır Muhammed bunları tanrı olarak kabul eder şefaitçi tanrı olarak kabul eder indirilen bu ayet bir antlaşmadır bu antlaşmayı da Muahmmed yıkar Tövbe Suresi ilk 5 ayetindedir ondan sonra onları katleder
- +1 yıl
@Nightwalk35 Aynı soydan olur mu hiç Muhammed kaçıncı yüzyılda yaşıyor 7nci yüzyılda Musa kaçıncı Yüzyılda yaşıyor İ. Ö 1391–1271 aralığında yaşamıştır İsa kaçıncı Yüzyılda yaşamıştır ki İsa Peygamber değil Tanrının oğludur 1nci yüzyılda yaşamıştır 600 yüzyıl sonra Muhammed dünyaya geliyor yani sen diyorsun ki Musa Arap İsa da Arap bunları ne bir Yahudi kabul eder ne de bir Hristiyan kabul eder Yahudiler kabul etseydi bu gün Muhammed Peygamber olarak görürlerdi Hristiyanlar kabul etseydi Muhammed de aynı şekilde Peygamber olarak görürlerdi neyse sevgili güzel arkadaşım sen bu kara cahil düzenin içinde kal kendi kafana göre yorumla işine geleni ali işine geleni öyle değil de ohh zaten rahat bir ülkede yaşıyorsun hadi sana güle güle daha sana tek bir kelime bile etmeyeceğim Mesih seninle <3
- +1 yıl
Bence de etme. Gülme krizine girdim 😂
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
4Cevap
Sübhaneke (şafilerde veccehtu), euzu besmele, fatiha, ayet, subhane rabbiyel azim, semi allahu limen hamide, rabbena ve lekel hamd, subhane rabbiyel a'la, ettehiyatü, salli-barik, rabbena duaları. Okunacak şeyler sadece bunlar.
10 Yorumla
+1 yılValla cumaya gidiyorum işte genelde ozaman da fatiha ihlas subanike okuyorum başka bilmiyorum
15 Yorumla- +1 yıl
Valla ilkokulda ezberlediklerimi hep unutmuşum bunlar aklimda kalmış üşeniyorum ezberlemeye
- +1 yıl
Döndüğü kadar🤣
- Aile & Toplum konusunda 314 cevap paylaştı.
+1 yılKur'an surelerini okuyorum kısa sure veya uzun sureden bir parça
15 Yorumla- +1 yıl
Güzel kardeşim zaten olması gereken bu değilmidir?
- +1 yıl
Surelerin meallerini biliyorum özenle seçiyorum ve o sure üzerimde etki etsin diye de özellikle okuyorum🙂
+1 yılNas felak kevser tebbet süresi
11 Yorumla
+1 yılHangi duaları okuyacağın belli zaten değişmiyor ki.
00 YorumlaAile & Toplum konusunda 6b cevap paylaştı. Fatiha mecburen ve aklıma ne gelirse.
11 Yorumla
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer