İki erkek kardeşim var ve birinin yaşı 15 biri 16 son zamanlarda artık yaptiklari hoşuma gitmiyor ailem bana çok baskıcı en fazla camdan bakabilirim ama erkek kardeşlerim aşırı aşırı serbest istedikleri saat hiç biser şekilde sormadan çıkabiliyor o kadar rahatlarki biz yeni taşındığımız için suanlik yerde yatırıyoruz sabahlin uyaniyorlar toplanıyorlar yemek yiyorlar yedikleri sofrayı kaldırmıyorlar spora gidiyorlar gelirken arıyorlar yemek hazırla hazırlıyorum dürüm yapmamı bekliyorlar ve yeseler bile yine toplamadan kalkıyorlar akşam olunca kalk yatakları ser diyorlar ve artık tahammülüm olmadığı için kalkın yapın diyorum annem hemen tamam ben yaparım oğlum bekleyin diyor babama bugün bu durumun beni rahatsız ettiğini söyledim bana bunu yapmak zorunda olduğumu ben bu evin kiziysam bunlar yapılmali konuyu tartışmaya bile açmamı söylüyor bu benim görevimmiş bende sinirlendim kalktım bunun için bana bağırdı 15 yaşında kardeşime hala annem dürüm yapıyor ve bide şu var bana istedikleri gibi davranıyorlar bağırırlar vururlar küçük olan sürekli hakeret eder köpek felan der ve annemler bunu duyar susar sizce ben mi abartiyorum yoksa bunlar normal şeyler mi?
Aile & Toplum konusunda 722 cevap paylaştı. Güzel kardeşim. Senin adına üzüldüm. Adresinizi verir misin kardeşlerini hizaya getirelim :D :D
Şaka yapıyorum lütfen yanlış anlama...
Öncelikle babanın yaklaşımı biraz hatalı geldi bana. İlk başta kardeşlerini uyarması gerek kız kardeşinizle bu şekilde konuşamaz ve davranamazsınız diye.
Annenizin bir çok şeye şahit olduğunu düşünüyorum. Annenizin de aynı şekilde kardeşlerinizi uyararak konuyu babaya gitmeden çözüme kavuşturması gerektiğini düşünüyorum.
Sen lütfen kardeşlerine anlayışlı olmaya gayret et. Ama lütfen seninle düzgün konuşmalarını aksi taktirde hiç bir isteklerini yerine getirmeyeceğin ile başla düzletmeye...
Umarım bir an önce sana karşı davranışları düzelir...
03 Yorumla- +1 yıl
Ya sen niye bu kadar haklısın ya 😂
- +1 yıl
Pek sanmıyorum ama inşallah öyle oluurr
- +1 yıl
Açıkçası bende pek sanmıyorum benim de 13 yaşında evcil bir oğlum var. Benim onun üzerindeki etkim daha kuvvetli. Yapmaması gereke şeyi güzelce anlatınca tekrarlamaz. Eğer baban ve ya annen de bunu başarır ise sen huzura kavuşursun. 2 erkek kardeş ile hayat senin için çok kolay olmayacak. Ama buna "başarabilirsen" keyifli tarafından bakarsan. Onlar ilerde çok işine yarayacak :D
En İyi Cevaplar
+1 yılYani yıl olmuş 2023 hala kız erkek ayrımı yapan aileler ne yazık ki var yani sizin yaşadığınız durumu anlayabiliyorum özellikle mesela Doğu bölgelerini kız taraflarına kızları hala değer verilmiyor tabii Batı taraflarında da var bu sadece Doğu için geçerli değil, ancak bu konuda yapacak da çok da bir şey yok yani şimdi sizi gaza getirmek istemem birçok aile bu sıkıntıları yaşıyor
00 Yorumla
+1 yılAbartmıyorsun annen ve baban onlara bu rahatlığı vermiş. Bizim evde de bir ara vardı bu durum ama şu an abimler ufak da olsa yardımcı oluyor anneme ve bana. En azından kendi yemeklerini hazırlasınlar her şeyi senden beklemesinler. Bu durumdan kurtulmak istiyorsan işe gir çalışmıyorsan el mahkum yapmaya başlarlar.
03 Yorumla- +1 yıl
Yemek yapmalarına bile gerek yok yemek yedikleri sofrayı öylece bırakıp gidim oturuyorlar bari onu toplayın oda yok ailemde çalışmama asla asla izin vermiyor
- +1 yıl
Peki evinde kendi yemeğini yapamayan bir erkek olsa alışması için bunu devamlı yüzüne mi vurardın tamam erkek güçlü olacakta bizim akraba ortamında da bu konular konuşuluyor ancak biraz hor görür gibi çalışanları da mı kastederek bu yorumu yaptın?
- +1 yıl
Soran kişinin anlattığına göre yaptım yorumu.
- Aile & Toplum konusunda 410 cevap paylaştı.
+1 yılTabi ki de normal değil. Saçmalık. 17 yaşında bir erkek kardeşim var ve annem bir haftadır yurtdışındaydı. Bu bir hafta çalıştığım için tüm işleri o yaptı. Yeri geldi paylaştık işleri. Kesinlikle bu benimde görevim der ve neredeyse tüm işleri yapar. Bu aileden kaynaklı ve çok kötü bir durum
02 Yorumla- +1 yıl
Allah bozmasın huzurunuzu😊
- +1 yıl
Amin. İnşallah sende böyle bir huzura yakın zamanda kavuşursun
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
25Cevap
Gizli Üye(30-35)+1 yılSen iyi misin? Ne abartması az ve iyi niyetli bile düşünüyorsun. Okurken sinir oldum. En nefret ettiğim ataerkil aile tipi.. sen kimseye bir şey yapmak zorunda değilsin. Her insan yaşadığı evde sorumlulukları vardır. Ama başkasının işlerini yapma sorumluluğu değil bu. Sen bulaşık yıkarsın diğeri ev süpürür bunun gibi. Bende ataerkil bir aile de yaşıyorum ve onların tam tersi asi bir insanım. Normal olması gerektiği gibi hayatı yaşamak isteyenlerdenim. Kimse kimsenin kölesi değildir. Sen evin kızısın yapmak zorundasın öyle mi? Onlar da evin oğlu peki sen iş yaparken onlar ne yapıyor? Onlar da iş yapıyorsa ses çıkarmam ama bir kişiye yüklenirse hooop orada duracaksın. Benimde 18 yaşında erkek kardeşim var öyle sorumluluk sahibi değil ama onun işlerini ben görmem yemeğini annem hep hazırlar annem yokken ben yaparım arada. Hatta o annemden istediği gibi benden isteyemez anneme söylerken yapmak zorundaymış gibi diyor bana ise normal şekilde ya da annem diyor direkt. Sert bir insan olduğum için ve bu durumdan hoşlanmadığımı bildiği için bana annem gibi yapamıyor. Kendini ezdiriyorsun bu aileye ezdirme cidden. Seninle o veletler nasıl öyle konuşur? Benim kardeşim bana hakaret edemez 18 yılda toplasan birkaç kere küçük bir şeyler demiştir oda çok dip şeylerde ağzından falan kaçmıştır misliyle de geri almıştır. Hiç normal değil bu durum hiç.
20 YorumlaNe kotu ya ne abartmasi hicte abartmiyosun essek kadar olmuslar annen onlara bebek gibi davraniyor o ne be oyle. Benim kardesimde 17 yasinda tum gun gezer evdeki islere elini surmez annem ona yemek hazirlar. Hemen dalga gecmeye baslarim anne oglusun ac kalmasin hazirla tabi gibi seyler derim annemde sinirlenir. Dahada dalga gecerim. Yani gercekten sinir bozucu bi durum ve babanin sana boyle yuklenmesi asiri kotu. Benim babamda oyleydi sen kizsin yapicaksin dedi ama annem kizmisti babama. Aslinda boyle boyle simartiyolar erkekleri. Yazik valla. Tahammul edilemeyecek bisey
11 Yorumla- +1 yıl
Kendimi bu evin bir kölesi gibi hissediyorum ve ben aylarıdır evden çıkamıyorum bunaldım yemek yap bulaşık yıka sofra ser evi temizleme yatak topla sadece bunlar var hayatında
+1 yılErkek egemenliği. Yazını okumadim ama soruna göre yazıyorum. Erkek çocuğunu egitmeyince olan kız çocuklarına oluyor. Sen kızsın yapmak zorundasın.. ama bir erkek çocuğuna sen bir şeyler öğretmezsen esinden şikayet edemezsin. Onca sen kendi çocuğunu eğitmen lazim. Kadın erkek olmamalı bu konuda.. yanliz iken kendine bakan bir erkek biri ile yaşıyor ikend4 yapmali
20 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 574 cevap paylaştı.
+1 yılHiç abartmıyorsun o evde senin manevi bir değerin yok klasik ataerkil aile kız çocuğunun bir değeri yoktur erkeğin kölesidir hizmetkarıdır senin birey değilsin ebeveynlerinin ve kardeşlerinin gözünde en ufak hatanda diri diri gömerler bu zamana kadar nasıl katlandın bir şekilde kurtul o evden aile ve sosyal politikalara başvur vs bir şekilde çık o evden onlarla bağını kopar
18 Yorumla- +1 yıl
Annem bana şiddet uygularken 183 aradım eve polis ve aile hizmetleri geldi ama bir fayda etmedi annemin korkusundan sadece ağladım annem konustup benim prensesler gibi yaşadığımı bilirsin işte bir anda iyi anne Baba rolleri yaptı ve kurtuldu tek şansım okumak
- +1 yıl
Senin yaşadığın hayatın dizisini yapmışlardı birebir değil ama benzeri ne diziydi ama çok korkunç bir aile dramıydı.
Yarın bir gün erkekler iş güç sahibi olacak iyi yerlere gelecek güzel zarif kadınlar ile evlenecekler sende kendini geliştirme imkanın olmadığı için yapabileceğin tek şey o evden kurtulmak için iyi bir evlilik yapmak olacak oğluşları evlendileri kadınların elini sıcak sudan soğuk suya sokturmayacak babaevini satıp karılarına yedirecek ebeveynlerinin ise ağzının ortasına s. çacaklar kadınları istemediği için evden atacak ikşmcş sınıf insan muamelesi yaptıkları evlat diye bağrına basmadıkları sen onlara merhamet eden sen olacaksın o da Allah rızası için.
Hep böyle olmuştur. - +1 yıl
Buruk bir şekilde okudum yazdıklarını ben herşeye katlanirim çünkü alışıtım artık yıllardır bu böyle ama tek beni üzen şey en güzel yaşlarımda evde hapisim yaşıtlarımın sosyal medyada paylaştıklarını görünce çok üzülüyorum birlikte kafeye giyorlar sosyal aktiviteler yapıyorlar futbol oynuyorlar bense 11 yaşında kızlar top oynamaz ayıp diyerek bidaha bu yaşıma kadar ayağıma top almamışım onları öyle görünce üzülüyorum daha bu sabah küçük kardeşim bana zorbalık yapıyor ben çıkarım istediğim gibi sen çıkarmasın diyor ve Sus artık dedim diye babam evin huzurunu bozma artık diyor
- +1 yıl
Hikaye o ya her şey göstermelik bu ülkede almanya olsaydı devlet bütün haklarını elinden alır polizei gelir evden çıkarırdı direnme hakkı bile polis almaya geldiğinde seni alır koruyucu aileye verirlerdi ama türkiyedeyiz maalesef allaha emanet yaşıyoruz büyüyoruz bu ülkede bende baba mağduruyum ama senin durum daha bir değişik benim annem iyiydi çok çırpındı bizim için yıprandı şu an psikolojik sorunlarla çeşitli hastalıklarla mücadele ediyor o yüzden ne üniversite okuyabildim ne de evlenebildim. Sen bu yönden avantajlısın arkana bakmadan gidebilirsin o evden umarım okuyabilirsin o evde şu veya bu şekilde o evden kurtulmalısın Allah yardımcın olsun
- +1 yıl
Annen adına çok üzüldüm böyle anneleri görünce içim gidiyor psikolojik olarak ona destek çıkabilirsiniz yani nasıl desem annenle yemeğe gitsen veya onu yürüyüşe çıkarsan konuşsan biraz olsun iyi gelir belki bu arada okumamana üzüldüm çünkü bu ülkede okumayanin vay haline hele de bu ekonomik krizde Allah yardımcın olsun abi Allah gönlüne göre birini karşına çıkarsın annene de şifalar nasip etsin
- +1 yıl
Yazık evet üzüldüm senin adına çok berbat bir durum resmen çifte standart sende bir bireysin halbuki, evlenirken kişilere evlilik öncesi test yapılmalı ebeveyn olmaya uygunmu değilmi diye herkes iyi ebeveyn olacak nitelikte değil, anne veya baba evlat olarak bağrına basmayınca el hiç acımıyor o yüzden senin kendi ayakların üzerinde durman gerek, maddi pek destek olamam ama manevi olarak destekliyorum seni eğer olurda sınava girer bir yeri kazanırsan yaşadığım şehri kazanırsan ufak çapta maddi destekte olabilirim burada bir abin var. Hatta pederde destek olur kendi çocuğuna yapmaz ama sırf etrafına hava atmak için kendini ideal baba gibi göstermek için destek olur değerlendirebilirsin😆
Annem yürüyemiyor engelli sandalyeye bağlı bitkisel hayatta gibi bir şey konuşamıyor öyle boş boş bakıyor yürüyemiyor elimden geldiğince yapıyorum bir şeyler bütçem dahilinde evet ama yetmiyor şehir şehir gezdirdim tedavi için eskiye göre çok iyi ama gene eksik hala bir şeyler kocasının ise umurunda değil ondan bekliyor bir şeyler o da yapmıyor. Aynen öyle o yüzden tren kaçtı çok kısmet çıktı ama maddi yönden yeterli olmadığım için ümit veremedim. Elin kızını süründüremezdim. Bu saatten sonrada evlilik mevlilik yalan bu enflasyon oranları ile çok zor saolasın canım amin allah razı olsun seninde gönlüne göre verir inşallah ama benden geçti artık sanırım tren kaçtı gibi Annem eskisi gibi olsunda ondan sonra artık ne olur bilmiyorum - +1 yıl
Hayatta ne insanlar var sendeki derdi nimet sanan var diye boşa demişler benim şu an sizlanmaya hakkım bile yok senin karşında ne güzel kalpli bir insansın sen çok teşekkür ederim surda bile bana biseyler anlatıp öğüt vermen bile yetiyor bana elbet Allah sana da yardım eder imtihan dünyası ne kadar sabredersek o kadar mükafatlandiriliriz çok teşekkür ederim düşüncelerin için annen adına da çok üzüldüm Allah ele ayağa düşürmesin en azından babanın değil senin himayende sen bak ona Allah seni de anneni de elbet mutlu eder😊
- +1 yıl
Öyle işte herkes erdem sahibi olamıyor ne yazıkki senin yarın kadar derdi olmayanlar seninki de dertmi dedi tamam kimse sevdiğini kaybetmek istemez ama sen gelmişsin 41 yaşına baban 69 yaşında vefat etmiş baban senl sevmiş değer vermiş birlikte bir ömür geçirmişsiniz iyi kötü annen dinç sağlıklı ben ne yapayım diyorum 20, li yaşlarımdan beri hasta anneme bakıyorum babam eve sarhoş geliyordu vs çok sevdiğim okulumu bırakmak sevdiğim kızı bırakmak zorunda kaldım vs bana seninki dertmi benimkinin yanında dedi😆
Keşke hoşlandığım kızda böyle düşünseydi çok farklı olurdu herşey😆
O senin kalbinin güzelliği kuzu🤗 öyle herkes bir şekilde imtihan ediliyor. Bir şekilde imtihan ediliyoruz kimimiz zenginlik kimimiz fakirlik kimi öksüzlük yetimlik vs ile amin bende teşekkür ederim umarım sende kendine ait güzel bir hayat kurarsın inşallah 🙂
İyi bile dayanmissin cok sinir bozucu bildigin afedersin ama kole gibi kullanmaya baslamislar ne bu rahatlik babana diyemiyorsan kardeslerine de siz yapin eliniz ayaginiz yok mu bebek misiniz bebek gibi davranmayi kesin de sen bir ablasin ve sana nasil davranacaklarini bilmeliler bilmek zorundalar ne derlerse desinler yapma mecburi kendileri yapmak zorunda kalacak harbiden sen nasil dayandin anlamiyorum ben olsam en az elli defa dovmustum
16 Yorumla- +1 yıl
Dediğin şeyleri denedim evde sesim yükselirse sesimi kesiyorlar ben defalarca anlatım babama yapmak zorundasın diyor bana kızıyor ya en basiti daha iki gün önce midemde rahatsızlık var ve aylarca söylüyorum götürmüyorlar mide ağrım tuttu sabah ayıptır söylemesi kendimi direk lavobaya attım o esanda yatakları toplamadim diye annem benle kavga etti ve eşyalarını aldı babası evine gitti sırf yatak toplamadim diye
- +1 yıl
Ne güzel söylüyorsun ama çalışmama izin yok bunun için bir ay önce babamla birbirmjze girdik bidaha ağzımdan çıkarmadım çalışmak lafını dışarı çıkmam da yasak çıkamıyorum mecburen odaya cekiliyorum
- +1 yıl
Dediğin şey oldu zaten annem beni doverken 183 aradım bana saldiricagini anladım direk aradim annem odaya girip dövmeye başlayınca hepsi kayda alındı eve polis ve sosyal hizmetler geldi korktuğum için bişey diyemedim sadece susup ağladım annem de işte biz çok iyi bakıyoruz prensesler gibi yaşıyor ben kızımı mutlu edemiyorum diye konuştu polisler gittu sosyal hizmetler beni ayreten odaya alıp konusurken annem odayı basıp bağırmaya başladı sosyal hizmet görevlisi defalarca uyarmasina rağmen susmadı beni odadan çıkardılar annemle konuştular sonra onlarda son kez bana sordular gitmek istermisin diye bence ailen iyi insanlar niye böyle bişey yaptin dediler ve onlar gittikten sonra yine dayak yedim bu olaylar olurken babam işteydi denk gelmedi görevlilerle , annem de babama söylemedi ama şu an hep beni bunla tehtid ediyor babana söylerim bizi şikayet ettiğini sürekli en ufak şeyde bunla tehtid ediyor
+1 yılNasıl bir baskıysa, şu yazdıklarında bile acaba ben mi abartıyorum diye düşünüyorsun. Asla abartmıyorsun. Şu yazdıkların benim bile zoruma gitti valla.
Hayat herkese eşit davranmıyor maalesef. Aile konusunda şanssızsın.
Bir yorumda sınav senen olduğunu söylemişsin.
Ne yap et o sınavı kendin için kazan. Dershaneye falan yazıl full kütüphanede otur ders çalış. Eve geç git. Hepsi kendi işini kendisi yapsın. Bakalım nasıl oluyormuş hizmetçisiz.12 Yorumla- +1 yıl
Dediğin herşeyi bende düşünüyorum ama bunca şeyden sonra kararlı ve hırslı olamıyorum daha çok bitkin yorgun kafası dolu bir insan oluyorum kazanırsam benim için çok iyi olur ama kazanacak kafa ve hırs bende yok çünkü hiç bir zaman hırslandirmadilar yaparsın sana inanıyorum demek yerine senden bir umudum yok da yine bir şansın var insansın baslamadan hevesi bitiyor
- +1 yıl
şu an yemeklerini yaptım yiyorlar annem de yatıyor evin islerinide bitirdim biride demez bu sofrayı ben kaldirim
Gizli Üye(18-24)+1 yılhiç normal değil ailen özür dilerim ama geri kafalı insanlar erkeği üstün görüyolar ama onları doğuran kadın farkında bile değiller , bence bunu zamanla aşabilirsin yazaş yavaş sikkat çekmeden bazı şeyleri yapmayı bırak alışırlar belki, kardeşini öyle yetiştiren de onlar :// oyuzden onu suçlu bulmuyolar o da evlenip aynı baban gibi kızına bunları aöyliycek çünkü böyle gördü of türkiye yoruyo cidden
19 Yorumla- +1 yıl
Kafayı yicem inanılmaz bir aile ortamında yetişiyorum yemin ederim birine derdimi anlatınca rahatlıyorum bunlar daha benim için sıradan olan problemler onlardan farklıyım ve bunu istemiyorlar çok zorlanıyorum ilerlemekte
Cevap sahibi+1 yılşöyle düsün sen onların arasında bile bilinçli olmayı başarıyosun çocuklarını da çok güzel yetiştiriceksin zinciri kıran ilk kişi sensin
- +1 yıl
Bunun farkındayım ama en azından çocuklarıma anlatacak güzel anılarım olmadı birgün bana beklemedigim hiç hissetmedigim bir şey sorarlarsa ne yapicam
- +1 yıl
Mental olarak çöktüm bittim eve polis geldi bana şiddet uygularken defalarca konuşuldu ama fayda etmiyor hiçbir şekilde fayda etmiyor
Cevap sahibi+1 yılçocuklarının gözünde bilinçli ve güçlü olucaksın kötü tecrübelerinin olması ilerki hayatında seni daha kötü yapmaz ki tam tersi daha güçlü yapar
Cevap sahibi+1 yıloff gerçekten çok üzüldüm şiddet varsa nasıl bi tavsiye verceğimi de bilmiyorum 😔😔😔 kaç yaşındasın okuyo musun
- +1 yıl
Evet bu sene üniversite sınavına giricem ve kafam bunu kaldıracak mi hiç bilmiyorum bana bir şans verildi tüm zincirleri kırmak için oda üni kazanmak ama babam beni öyle her bölüme gondermiyecegini ve tek bir şansımın olduğunu söyledi
Cevap sahibi+1 yıleğer test kitabı eksiğin varsa almıyorlarsa ben kargolayabilirim. tabi kızmazlarsa, eminim çok iy sonuçlar yaparsın hatta sana program hazırlamanda da yardımcı olabilirim elimden gelenler bu kadar😔 şehirdısı yazmana izin verirler mi ya da gizlice listeni değiştirip şehirdısı yazsan bile göndermeme ihtimalleri var mı
- +1 yıl
Göndermezler çok Zorluk çıkarırlar bana çok teşekkür ederim ilgin için yemin ederim böyle insanları görünce çok duygulaniyorum test kitabı konusunda ben önceden stok yapmıştım kendimi 9. Sınıfta başladım almaya program hazırlamak olabilir aslında sana da zahmet olmasın
Gizli Üye(30-35)+1 yılYalnız değilsin kardeşim aynısı bizim evdede var üstüne üstün erkekler suçlu olsa bile sebebi biz oluyoruz yani ben. kardeşime bisey desem baba kılıklı mahlukat yeter sus yaptığın ahlaksızlık yeter der hatta senden daha kötü bir durumdayım. Ne ahlaksızlığım kaldı ne de bacım şu yaşıma kadar bir tane erkek arkadaşım olmadı. Olursa adım orspu oluyor. Bizim erkeklerde çorap değiştirir gibi sevgili değiştiriyor. Ama onlar erkek yapar. Onların sevgilileri orspu olmuyor. Ben oluyorum
02 Yorumla- +1 yıl
Seni o kadar iyi anlıyorum ki anlattıklarını okurken bile benim yaşadıklarım canlanıyor aklımda
- +1 yıl
İstersen yaz konuşalım
+1 yılMaalesef öyle toplumumuzda evde yemek yapmak, temizlik yapmak kadının göreviymiş gibi görülüyor ve gerçekten çok sinir bozucu arkalarında hizmetçi varmış gibi sürekli bir kadın bir erkeğin arkasını toplamak zorundaymış gibi toplumun yarattığı bir algı bu.
21 Yorumla- +1 yıl
Çoraplarına kadar ben topluyorum giyip atıyorlar orta yere bidaha da dokunmuyorlar
+1 yılAvzına tükürdüğümün ülkesinde öylesi bir kültürde büyümüş yetiştirilmişiz ki, hani bir sarkı var ya, böyle gelmiş böyle, böyle geçer dünya diye. Aynen de öyle. Ben de şikayetçiyim bu durumdan.
21 Yorumla- +1 yıl
Sorma hemde nasıl kültür 😂
Kesinlikle haklısın. Bence küsmesen de üzüldüğünü belli et ve kırdıklarını anlasınlar. Bu çocuklar ileride evlenince de bir süre sonra bu hale gelecekler. Ayrıca imkanın varsa kendi hayatını kur yoksa böyle bir durumda bunu yaşamaya devam edersin
00 Yorumlasenle ben aynıyız resmen, evdeki tüm işleri zar zor hallettiğim zaman evde bunaldıgımı hissediyorum arkadaslarımla dısarı cıkmak istiyorum. İzin istedigimde sorguya cekiyolar napıcaksın orada erkek pesinde misin cart curt ha izin verirlerse bile en erken 8de gelmem lazım eve
03 Yorumla- +1 yıl
Umarım çok daha iyi olur senin için beni bırak sorguya çekmeyi cevap vermezler baba dışarı çıkabilir miyim diyince cevap vermez tık cevap yok defalarca tekrarlamama rağmen cevap vermez otomatik kurulum gibi her sabah uyan işe başla bugünle yarının dünün birbiriyle hiçbir farkı yok hepsi de aynı şeyleri yapiyorum
- +1 yıl
Evet 2 yıllık bir ilişkim bilmiyorum sanki bunca çilenin karşılığı gibi çocuğun ailesi o kadar çok seviyor ki beni hele annesi benim annem Bir kere bana güzel kızım demedi çocuğun annesi her kelimesinde güzel kızım bitanem sıkma canını sürekli teselli verir gençliğini anlatır ablası da öyle çok komik birisi sürekli beni güldürüyor böyle birine sahip olunca evlenmek gözümü korkutmuyor ne kadar kötü olabilir ki en azından bulunduğum aileden daha çok huzur var yaşım geldiğinde evlenmek isterim onunla ama okumadan bunu yapamam önce babamı susturmam lazım bunu iyi bir yer iyi bir meslek kazanarak yapmam lazım önceliğim okumak en en son seçenek olarak okumadan onunla evlenmek
benim küçk oğulda ablalarına bazen senin kardeşlerin gibi davranır ama ben kızarım adam gibi iste bir şey isteyeceğin zaman derim. senin ailen saçmalamış. sen bunların ablası mısın küçüğümüsün?
02 Yorumla- +1 yıl
Ablasıyım ikisiylede aramızda yaş farkı var
+1 yılİleride her şeyi başarabilecek kadar güçlenecek olan birini görüyorum kardeşleri ise boş beleş, adam olamamış beceriksizlerden başka bir şey olamayacak. Bu yazımı yıllar sonra okusan hak vereceksin eminim.
00 YorumlaAile & Toplum konusunda 551 cevap paylaştı. Aslında 2 erkek kardeşin 1 bacısı olarak prenses gibi davranmaları gerekiyor. Kardeşlerinin suçu yok anne baba buna izin veriyor. Yazık üzüldüm
10 YorumlaKardeşlerin ilk okul bebesi filan mı? Cidden şaka mı bu yazdıkların kardeşlerinle git konuş bence bu yaptıkları da saygısızlık.
02 Yorumla- +1 yıl
Defalarca konuştum ya cevap vermiyorlar ya da köpek diyorlar
+1 yılne abartması katil olmadıgına dua etsinler a*mk cahilleri
15 Yorumla- +1 yıl
Keşke tek sorunum bu olsa en azından sabır ederim tek buda değil kafayı yicem
- +1 yıl
okumaya falan git kac baska sehre cidden baska kurtulus yolu yok. sakın evleneyim falan deme de
- +1 yıl
Bu yıl sınav senem tek bir şans verdi babam kazandım kazandım yoksa bittim
- +1 yıl
iyice calıs derslerine kurtul o cehaletten. sırf seni dunyaya getirdiler diye bi kıymetleri yok ataerkil ruh hastaları
- +1 yıl
Umarım başara bilirim yoksa ömrümün sonuna dek hayatımda burunları olucak
- Aile & Toplum konusunda 1,2b cevap paylaştı.
+1 yılNormal normal. Kadına büyük değer veren Tr aile yapısı bu.
02 Yorumla- +1 yıl
Ne güzel değer ama
- +1 yıl
Dimi..
- Aile & Toplum konusunda 1,5b cevap paylaştı.
+1 yılProblemin başı annen, annenin fikrini değiştir evin fikri değişir
01 Yorumla- +1 yıl
Annemi asla değiştirmem o egolu kendini beğenmiş ve tek dünyası oğulları olan bir kadın benim gücüm onu degistirmehe yetmez
+1 yılhaklısın gerici zihniyet bunları yaşatıyor bize maalesef
00 Yorumla
+1 yılUykularında öldür ya da git başka yerde yaşa
00 Yorumla
Gizli Üye(18-24)+1 yılGerçekten üzüldüm ama sen canını sıkma o biraz bence ailenin köküyle alakalı bir durum annen ve baban öyle yetiştirilmiş olabilir öyleyse yaptığı davranışlar onlara normal gelir
00 Yorumla
+1 yılYapma mec bur musun? Tartosa tartisa hal ollur usagimisin mk sen onlarin
06 Yorumla- +1 yıl
Pardon ben sizin gibi miyminti degilim unut musum
- +1 yıl
- +1 yıl
Sanırım anne baban erkek egemen bir yörede büyümüş, i yüzden onlara göz yunuyorkar
00 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılEmin ol sizin eve özel bir şey değil. Her yerde aynı
011 Yorumla
Cevap sahibi+1 yılEn azından siz bir şeylerin farkındasınız
- +1 yıl
Tabi her evde var nerdese özellikle doğu bölgelerinde ama sonucta bende bir insanım
Cevap sahibi+1 yılOna kesinlikle katılıyorum. Ama öyle görmüşler bu kafayı değiştiremezsin
Cevap sahibi+1 yılYa sen o kadar bunalmışsın ki, şu özelden yardımcı olayınbm diyenlere bile inanıyorsun. Bak kardeşim yapma etme
- +1 yıl
Ben kötü niyetle konuşmak istemedim yanlış anlaşılmasın sadece bir yola ihtiyacım var artık ve ne yapmam gerekiyor bilmiyorum sende haklisin
Cevap sahibi+1 yılKardeşim onların derdi başka senin derdin başka. Emin ol hiçbir faydası olmaz sana. Çok iyi niyetli davranıyorsun
- +1 yıl
Benim arıcak konusucam bir büyüğüm yok bir arkadaşım yok yanlış anlaşılmasın sadece birilerinin fikrine ihtiyaç duymuyorum
Cevap sahibi+1 yılBir abin olarak ne zaman istersen yoluna ışık tutmak isterim.
- +1 yıl
Haklısındir belki kendimi şu an berbat hissediyorum
- +1 yıl
Ya abi o yol yok ben bulamadım ben 13 yaşımdan beri o yolu arıyorum caresizjm artık yıllar geçti hala bir tek ışık yok
Cevap sahibi+1 yılTakip ettim
Ailene çok sinirliyim şu an böyle ayrımcı davranmaya hakları yok
02 Yorumla- +1 yıl
Keşke tek bu konuda ayrımcı olsalar bu ve bunun gibi bir çok sorun içindeyim
+1 yılErkekleri genelde böyle yetiştiriyorlar. Bu da biz kadınların sırtına biraz daha yuk.
00 YorumlaAilen canavar mi yetiştiriyor
02 Yorumla- +1 yıl
Evet kendi canavarlarını nasıl olsa birgün ben bu evden gidicem ve annemler muhtaç birer insan olduklarında yetiştikleri canavarlar onlara bakacak ben yönümü bile dönmem
+1 yılBaş kaldır sende
03 Yorumla- +1 yıl
Denedim ya dayak yedim ya ağır laflar söylendi ve ben fazlasıyla duygusal bir insanım onların söylediği kelimeler beni günlerce uyutmuyor bunun için susuyorum artık
- +1 yıl
Yaa oyle bir anlatiyorsunki senin icin polise haber veresim geldi o kadar degildir bencede yaa sen abartiyorsun gibi
- +1 yıl
Kendi düşüncen neden insalara yalan söylim ki ayrıca polise de haber verdim çocuk şube eve geldi ama yapamadım onlarla gidemedim
Aile & Toplum konusunda 2,4b cevap paylaştı. Kizlar ole ya ozgur birakmiyorlar
00 YorumlaAbartmıyorsun çocukların arasında ayrın olmamalı
00 YorumlaSöyle yapsınlar birşeyler
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 8,8b cevap paylaştı.
+1 yılBu tipik ortadoğu kültürünün bir eseri
00 Yorumla
+1 yılAnnende kabahat.
00 YorumlaAile & Toplum konusunda 1,5b cevap paylaştı. Değil kesinlikle ailen doğulumu
02 Yorumla- +1 yıl
Evet babam Gaziantepin Barak köyünde annemse Urfa boz ovalı
Gizli Üye(25-29)+1 yılAnnen aslan burcu mu
011 Yorumla- +1 yıl
Bilmiyorum valla
- +1 yıl
Yaşını bile bilmem
Cevap sahibi+1 yılYanlış insanlar evlenince böyle oluyor. Aile olmayı beceremeyen evlenmemeli ama neredee. İlle çiftleşme isteği var insanlarda
- +1 yıl
Annemle babamın arasında 10 yaş var ikiside birbirinden ayrı insanlar ayrıca ikisininde sevdiği varmış
Cevap sahibi+1 yılKeşke bunun farkına baştan varsalardi. Sizde doğru ailede dogardiniz
Cevap sahibi+1 yıl@Happy6161 annesinin egoist olduğu yazmış, aslan burçları da anaç ve daha çok erkek çocuğa değer verir sever. Çok yakın birisi oyle bizdede. Kizlardansa erkek çocuklarına yatırım, hizmet yapar. İstisnalar vardır elbet herkes aynı değildir
- +1 yıl
Bende aslan burcuyum ego evet var ama herkese karşı değil. Anaç bir burcuz ama ben her zaman kız çocuklarına değer veririm onları daha çok severim. İlk çocuğumun da kız olmasını isterdim. Ve tanıdığım tüm aslan burçları da böyle. Sizin tanıdığınız arada istisna çıkmış numunelik. Siz bir kişiden böyle örnek verdiniz aslan burcu mu diyerek ama inanın ki aynı burçta olduğum için burcumun böyle kötü yere katılmasına bile dayanamadım 😂 çünkü ben tam tersiyim kız çocukları konusunda hassasım ve ataerkilliğe çok karşıyım.
Cevap sahibi+1 yıl@Happy6161 yok bir kişi değil bu arkadaşlarımın annelerinde de var. Anaçlık fazlasıyla var ancak kendilerini daha çok erkek annesi olarak görüyorlar. Ben bunu biraz şeye bağlıyorum, aslan güçlüdür ve güçlü olmayı sever toplumda erkekleri güçlü, kazancı yüksek görür, bu sebeple erkek çocuk severler. Yani tamamen güçlü çocuğu sevmek gibi. Herne kadar kızlar zayıf olsada zekalarının erkeklerden daha üstün oldu
Cevap sahibi+1 yıl+olduğu ortada
- +1 yıl
Ben kızların sadece fiziki güç olarak erkeklerden daha güçsüz olduğunu düşünüyorum. Buda bir gerçek yani yalanlanamaz. Ama onun dışında kızların çok daha güçlü olduğunu düşünüyorum. Evet aslan güçlüdür ve gücü her şekilde sever. Ama bir erkek çocuğuna asla bağlanamaz bu. Birgün kızım olursa Onuda güçlü kimseye ezilmeyen biri olarak yetiştiririm kendim gibi.
+1 yılÖzelden anlatayım istersen
028 Yorumla- +1 yıl
Ama üstüne bu kadar gelmeleri normal değil maalesef
- +1 yıl
Tabi zahmet olmazsa olur
- +1 yıl
Kafayı yedim deli gibiyim ciddi söylüyorum deli oldum
- +1 yıl
Mesaj atabilirsin
- +1 yıl
Bu arada bi kafanı dağıt rahat ol takma o kadar hayat bun
- +1 yıl
İstek attım kabul edersen
- +1 yıl
Ettim
- +1 yıl
Uyudun mu
- +1 yıl
Seviyem sana mesaj atmaya yetmiyor sen atabilirmisin zahmet olmazsa
- +1 yıl
Hayır uyanigim
- +1 yıl
Sana bir türlü mesaj atamıyorum
- +1 yıl
Benim de yetmiyor instavar mı
- +1 yıl
Maalesef kullanmama izin yok ne yapsak ki
- +1 yıl
Telegram var mı?
- +1 yıl
Bı dk
- +1 yıl
Bip olur mu 🥺
- +1 yıl
Onu hiç kullanmadım :) Yarın devam edelim mi?
- +1 yıl
Bende hiç telegram kullanmadım şu an indiriyorum ama saatte geç oldu eğer istersen sabah konuşuruz sanada zahmet olmazsa
- +1 yıl
Tamam yarın bakarız bir çaresine
- +1 yıl
Çok da indirmene gerek yok hele bi konuşalım yarın
- +1 yıl
Tamam yinede teşekkür ederim size de zahmet oldu
- +1 yıl
Problem değil, rica ederim yarın görüşürüz (eğer silmezsem)
- +1 yıl
Telegram indirdin mi?
- +1 yıl
Olur
- +1 yıl
Defne Akpnr
- +1 yıl
Bulamadım
- +1 yıl
Bak istersen
- +1 yıl
Neden ekledin neden sildin :)
Sen kaç yaşındasın
01 Yorumla- +1 yıl
Onu yazarsam uygulama hesabımi kapatıyor
+1 yılBu kadar okusam adam olurdum
01 Yorumla- +1 yıl
Hahahah kahka attım yemin ederim hiç beklemiyordum ama okursan iyi olurdu 😂
+1 yılAbartmanız çok fazla
00 Yorumla
+1 yılBu nasıl bi davranış şekli ya
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 11b cevap paylaştı.
+1 yılHizmet etme
00 Yorumla
+1 yılÖyle olur
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılAl benden de o kadar
00 Yorumla
Gizli Üye(18-24)+1 yılEvlen evinin hanımı ol sende
00 YorumlaKaç kurtar kendini.
00 Yorumla
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer