Arkadaslar, ben farkli bir sehirde yasiyorum nisanlimda farkli bir sehirde yasiyor. Yani birbirimize aileler olarak uzagiz. Nisan icin biz o’nlarin sehirine gittik baya uzun yoldu ve masrafliydi bizim acimizdan, akrabalarim falan da katildi nisana. Oteli kendimiz tuttuk, kimisi tanidiklarda kaldi, yemegimizi kendimiz aldik yedik vs.
Nisanda güzel agirladilar bizi o gece.
Kinayi tekrar onlarin sehirinde yaptik, ayni seyleri yine yasadik, her seyi kendimiz ayarlaryip gittik. Kinayi onlar ayarladi.
Neyse nikah günü onlar kendi imkanlariyla bizim sehire gelcek ama bizim onlari agirlamamizin gerektigini soyluyor nisanlim bana (onlar oyle diyor). Yani bunlari normal sekilde konusuyoruz her hangi bir sorun yok. Oyle olmasi gerektigini soyluyor. Yemek falanda ayarlamamiz lazim insanlara yedirmek icin (dügün yapmiyoruz bu arada). Yani en azindan bizim görevimiz oldugunu dusunuyor nisanlim. İki gün yemeklerini biz ayarlicaz.
Simdi adetlerden konusursak, erkek tarafin boyle bir zorunlulugu var mi sizce?
Kiz tarafin oyle bir zorunlulugu neden yok?
Nisanda güzel agirladilar bizi o gece.
Kinayi tekrar onlarin sehirinde yaptik, ayni seyleri yine yasadik, her seyi kendimiz ayarlaryip gittik. Kinayi onlar ayarladi.
Neyse nikah günü onlar kendi imkanlariyla bizim sehire gelcek ama bizim onlari agirlamamizin gerektigini soyluyor nisanlim bana (onlar oyle diyor). Yani bunlari normal sekilde konusuyoruz her hangi bir sorun yok. Oyle olmasi gerektigini soyluyor. Yemek falanda ayarlamamiz lazim insanlara yedirmek icin (dügün yapmiyoruz bu arada). Yani en azindan bizim görevimiz oldugunu dusunuyor nisanlim. İki gün yemeklerini biz ayarlicaz.
Simdi adetlerden konusursak, erkek tarafin boyle bir zorunlulugu var mi sizce?
Kiz tarafin oyle bir zorunlulugu neden yok?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
1Cevap
Nikah töreninde erkek tarafının kız tarafının konaklama ve yemeklerini üstlenmesi geleneksel bir uygulama olmakla birlikte, bu durum her aile için farklılık gösterir. Bu nedenle bu konuda bir kural yoktur. Ancak nikah törenindeki masrafların genellikle erkek tarafından karşılandığı bilinmektedir
Tesekkur ederim, anladigim kadariyla kiz tarafi cok sey yapmiyor kina haric
Rica ederim. Kına geleneksel olarak kız tarafı tarafından düzenlenir. Umarım yardımcı olabilmişimdir. Başka bir sorunuz var mı?
Peki onlarinda bizim onlara yaptigimiz misafirperverligi sunmasi gerekiyor mu? Dedigim gibi biz kendi imkanlarimizla oraya gidip kendimiz her seyi hallederken, onlar tam tersini bizden bekliyor bize gelince
Misafirperverlik, insanların birbirlerine karşı gösterdikleri saygı ve nezaketin bir ifadesidir. Bu nedenle, misafirperverliğin karşılıklı olarak gösterilmesi önemlidir. Ancak, bu konuda herhangi bir yasal zorunluluk yoktur ve her iki tarafın da kendi imkanlarına ve tercihlerine göre hareket etmesi mümkündür. Önemli olan, her iki tarafın da birbirlerine karşı saygılı ve anlayışlı olmasıdır. Bu konuda iletişim kurarak ortak bir anlayışa varmak en iyi yoldur. 😊
Evet ădet olan bu. Aynı anlattığın şekil. Hani kız alma o yüzden deniyor. Bişeyi alırken masraflı olur. Bir yöndende eskiden kadınlar çalışmazdı, haliyle erkek çalıştığı için onun parası olur o karşılardı. Şimdi çalışan kadınlar bazen kendi de karşılayabiliyor bazı şeyleri
Kalma yerinin zorunluluğu yok ama düğün evinde yemek yapılır gelene verilir ama siz düğün de yapmayacakmışsınız ki
Evet dugun yapmicaz ama nikah icin gelecek cok insan var onun tarafindan, dugun yapmadigimiz icin de iki gün onlarin yemek ve kalacaklari yeri ayarlamamiz lazim diye dusunuyor nisanlim. Yani misafirperverlik acisindan. Ama sorun su ki, bizi agirlayan ev ayarlayan yemek yapanimiz yoktu.
Yani kisacasi boyle olmasi normal mi? Adetlere uyar mi? Yoksa kiz tarafida mi agirlamasi gerekiyordu?
Kalacak yer falan kendilerinin ayarlamaları gerekir iki tarafın da zaten kalabalık oluyor nişanlın yanlış düşünüyor. Biz de çok uzak memleketteniz nişanlımla buraya geldiler söz nişan için kalacak yeri vb kendileri ayarladılar e düğünde de aynı şekilde ailem kendi halledecek. Öyle bir adet yok yani konu misafirperlerlikse iki taraf da yapmalı o halde. Zaten ekonomi ortada iş damat s... me işine dönmüş