Dindar hiç değilimm 🤣🤣🤣
Suriyelilere çok aşırı ırkçılık yapılmıyor mu sizce?
Dindar hiç değilimm 🤣🤣🤣
Arkadaşlar bakıyorum sosyal medyada baya yuksek derecede ırkçılığa maruz kalıyorlar. Vefat haberi geliyor buna sevinenler oluyor, haksızlığa ugruyorlar size haktır deniliyor... Biz neden bu hale geldik arkadaşlar hic düşünüyor musunuz? Onlar da kadin, cocuk, anne, baba... Bu onların suçu değil siyasi olarak o konuyu ilgili kişilerle tartışmak gerekmiyor mu? Onlara baski yapinca onları asalayinca elimize ne geçiyor? Yani en temelde insan degil miyiz? (Suriyeli değilim bu arda)
Düşünsene savaştan karını kızını vatanını bırakıp kaçıyorsun, başka ülkenin düzeninin içinden geçiyorsun, sığındığın milletle dalga geçiyorsun, taciz tecavüz gasp hırsızlık kavga her boku yiyorsun sonra yolda kendi halinde yürürken adamın biri gelip seni azalıyor ve ırkçılık yapıyor
Düşünsene aileni korumak için savaştan kaciyorsun yolda bir sürü taciz tecavuze ugruyorsun ve bir ulkeye sığınıyorsun orada ayrımcılığa haksızlığa asagilanmaya ugruyorsun, ayrica sirf suriyelisin diye her suriyelinin yaptığının faturasini sana kesiyorlar
12 yıldır sığınmacı olarak bulundukları ülkenin %10'u kadar nüfusa ulaştılar, neredeyse 1 milyon çocuk yaptılar bu ülkede. Türkiye'de kalan suriyelilerin genelinin amacı savaştan kaçmak değildi, kaldı ki kendi ülkesinde kalıp sorunu çözmeyen insanlardan hiç kimseye hayır gelmez. Suriyelilerin asıl amacı Avrupa'ya gitmekti ama Avrupa, Türkiye'yi bekçi köpeği olarak kullandığı için şuanda böyle devasa bir sığınmacı sorunumuz var. 12 yıl, 12. Bayramda ülkelerine dönmeyi iyi biliyorlar, işlerine gelmeyince savaş falan. Ülkeye giren adam canlı bomba olarak girse bile farkında olmayacağız. Sınırlarda güvenlik yok, elini kolunu sallayan giriyor.
Bir sığınmacı sorunu olduğuna bunun Türkiye'yi saydıklarından daha kötü etkilediğine kesinlikle katılıyorum ama benim söylemek istediğim bizim sorunumuzu çözüm için dikkatimizi yanlış yere verdiğimizdir. Sorun politik bir sorundur stratejik bir sorundur Avrupa neden o kadar sığınmacıyi kabul etmedi bunu dusunmek gerek yoksa elimizde kalacak tek şey ülke içi çatışma olacaktır. Domates pahalıdı diye manavi dovmek gibi bir şey bu yaptığımız
@Eeecrin tecavüze ugra demek bu kadar kolay demek ki zihniyetin böylesi utandım senin adına
Cevap
8Cevap
Ne ırkçılığından bahsediyorsun. Suriyelilerin demografik milliyetçi istilasına uğrayacağız eninde sonunda. Suriyelilerin Büyük Suriye hayali bile vardır.
Ne alaka kurt gorunce Kürdistan hayali var diyorsunuz Suriyeli horunce de suriye hayali afagan afganistan ırkçılık için yer arıyorsunuz
Irkçılık yapmıyoruz sadece vatanlarına herkes geri dönmeli. Esad'ın çatışma rejimi kendi halkına bitti bile.
Büyük Suriye (Greater Syria) aynı zamanda Türkiye'nin Suriye sınırındaki illeri kapma derdinde Suriyeliler.
İşte bunu devlet kontrollü bir şekilde yapmalı
Sessiz İstila yaşıyoruz Türkiyemizde. Eğer sığınmacı ve kaçaklar ülkelerine geri dönmedikleri sürece 20-30 yıllar sonra sayıları iyice kalabalıklaşacak demektir. Suriyeli kadınların doğum oranı en az 5,3 oranında.
Evet mutlaka gitmeliler..
Zaten istemeyenler Müslüman değil, yerli gavurlar. Çoluk çocuğa bile garezi olanlar zaten Müslüman olamaz.
Ya Müslümanlık ayri bir mesele onu tartışmiyoruz temelde insan ve biz de ayni durumda olabilirdik
Tamam işte. İslam sana önce insan ol diyor. İslâma göre yaşamayan insanlardan insanlık beklemem ben. Sen aynı duruma düşsen hiç bir Avrupa hiç bir ülke kucak açmaz sana. Sahile vuran bebeklerden pay biç
Asalak olarak yaşayan bir millete yapılan hakaret zoruma gitmez. Onlarda asalak yşamayı seçmeseydi
Dostum inan ki bu durum milletle alakali değil çünkü bazi durumlar altında insanlar benzer tepkiler gelistiriler yani bizim basimiza gelse biz de yapariz mesela su an ekonomiden memnun olmayip kacak yollardan canada vb yerlere giden Türkler de asalak mi olur?
Bedava mi yaşıyor? Bedava çalışıyorlar desek daha doğru gunde 100 liraya çalıştırıyorlar bu hak mi?
Biz böyle yaptigimiz sirece gitmezler biraz daha bilinclenip bunu siyasi olarak halletmek gerek yoksa her birini tek tek oldurecek misin?
Sorun onlarda değil sınırlarımızı yol geçen hanına çevirenlerde. Önüne geleni ülkeye alırsan toplumsal problemler kaçınılmaz
Evet sorun onlar degilken neden onları suçluyoruz mesela market fiyatları yukseldi diye kasiyeri dovmek gibi bir şey bu
Evet ama nasıl onlari dısladigimizda gitmiyorlar dimi o zaman devletin bunu çözmesi gerekir
Türkiye müslümanlara sahip çıktığı için. Götüboklu 12 yaşında zina etmeye başlayan gavurlar gelse herkes mutlulukla karşılar
@Eeecrin Valla ben Suriyeli sevdalısı değilim, mümkünse bu gece hepsi ülkelerine geri dönsünler ama şimdi terörist dedin mesela, ne teröristlikleri var. Ben şu an esnafım ama ilk geldikleri dönemde fabrikada uzun süre onlarcasıyla çalıştım, bizim bazı bölge insanlarına on basarlardı istisnalar hariç. Şu anda işyerimde komşularımda var bir kere bile ne kavga ettiklerini gördüm, ne akşam vakti müzik açıp, bağıra çağıra konuşup insanları rahatsız ettiklerini gördüm, ne biriyle tartıştıklarını gördüm. Kendim biraz agresifim iki farklı kişiye vurdum birine Tokat attım birini baya dövdüm ne bir karşılık gördüm ayırmak dışında. Yani hangisi askere polise kurşun sıkmışta terörist oluyomuş? Polonya şu anda Ukraynalı mültecilerle dolu, yöneticileri vatan hainimi oluyo? İnsanlık görevi. Müslümanlara sahip çıkılması maalesef her zaman birilerini rahatsız ediyo.
Abi orası neresi tam olarak? Çünkü ben tam tersini yaşadım da ne müslümanı ne sahip çıkması silahlanıp depo patlattılar 1 mahalleyi komple kapattılar 100 e yakın çocuk kaçırdılar sokak sokak aradık bunları 15 temuzzda ayaklandılar bizi yolda görünce taş atıyorlar kocaman kocaman hırsızlık desen gırla sana bir ton şey daha sayarım ama üşeniyorum şu anda sen hayal görüyorsun bizzat içlerinde yaşıyorum kokularından yanlarından geçilmiyor bir hırsızlık yapıyorlar üfff benim tanesi 50 TL olan tüp boyalarımı bile çaldılar çocukları 12 yaşında evleniyor bir kaçı kumalı yaşıyor hiç bir çocuğu çalışmıyor destek alıyor hepsi ne anlatıyorsan asla inanmadım doğru değil yaşasaydın gerçekten bilirdin ve bunlar terörist İstanbul’da bomba patlattılar hani İsrail falan halkını çağırdı neden sence? Bir tanesini geçen vurdular teröristi hapisten kaçıp sınırı geçerken yakalandı Arap televizyonları Türkleri ırk, üçılıkla suçladı aha vallah daha dün oldu az bak ya gör etrafını
Kötü olanlar yüzünden bütün bir milletden nefret ediyorlar bence de saçma
Taciz olaylari her gun turkler tarafindan yapilmasina ragmen Suriyeli biri yaptığında daha cok gundem oluyor ben anlamıyorum s. Pk mi ayırıyoruz
Ben de üzülüyorum, keşke sqtirip ülkelerine dönseler de kurtulsalar garibanlar.
Bir an evvel sqtirsinler mümkünse.
Yazik bize olaylara bakışımıza bakkin
Arkadaşım, zaten ekonomimiz sqilmiş.
Ben ülkemde mülteci İSTEMİYORUM.
Ev sahibi olarak bunu demeye hakkım yok mu sence
Varrrr!!!
Kesinlikle var ama bunu insanca yapmak gerekiyor biz gidip onlara kufur ediyoruz asaliyoruz... Sadece bunun politik bir tarafi var bunu daha bilincli bir şekilde siyasi olarak çözmek gerekir
Lütfen ülkemden gitsinler, lütfen.
İstemiyorum.
bu milletten ne bekliyorsun tam olarak insanlık mı?
Evet
bekleme boşuna
Beter olsunlar kahrı perişan amiiiinnnn
Müslüman mısınız hanim efendi
Müslümanlığını sorgula
Eger onlardan birinin bile sucu. Yoksa ve iyi biriyse sen cok buyuk günaha girdin demektir. Geçmiş olsun
Ahhdhdhdhhd 🤣🤣🤣🤣🤣 valla sana acidim
Yapılmıyor artık vatan bütünlügüne tehdit olmuştur
Vatan bütünlüğünu kim düşünmeli
Vatan sever herkes kimse kimseye topu atmasın
İyi bir politika gerekli kalkip bunun faturasını onlara kesemeyiz onlar da insan
Ya ne alaka kardeşim savaş bitti ülkelerinde
Tamam bunu devlet görmüyor mu neden bir sey yapmıyor bunu sormak gerek kalkip yeni dogan bir bebeğe ırkçılık yaparak değil
Az bile
Neden bu onların suçu mu yoksa yanlış politikanin mi
Kendi vatanindan kacanin baska bir ulkeye ne faydasi olucak?
Eee bizim turkler de kaciyor onlara da mi oyle diyelim
Savastan mi kaciyorlar
Hayır canlıları tehlikede olmamasina rağmen kaçıyorlar
Sklmis bir ulkede kim durur bastakiler ekyif surerken sen niye tatli canini uzeceksin
İyi yapıyorlar
Neden
Düşün sen savaştan kaciyorsun yoksa öleceksin sonra gittigin yerde olmekten beter bir durum yasatiyorlar sana
Kaçmaları yanlış zaten ayrıca ülkenin her yerinde savaş yok
Yani şimdi sen ölümle burun buruna gelsen kaçmaz mısın
Ürkler ne zaman kaçtı sacaşarak aldı atalarımız bu ülkeyi sizi görseler mezarlarında ters dönerler valla
*türkler
Yaa sen neyin kafasini yaşıyorsun aci karsisinda her kes ayni tepkiyi verir savaş cephede askerlere karşı degildi direkt sivil ve savunmasız insanlara karşıydi o zaman insanların yuzde 90 i ayni tepkiyi verir
Of sende mi suriyelisin yoksa imam hatipli falan mısın boş yapma artık
Dediğinin hiçbiri değilim... Sadece düşünüyorum
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?