İyi geceler ✨ Sarılmak her ne kadar basit bir eylem gibi gözükse de insan sağlığı açısından önemi oldukça büyüktür zaten manevi olarak manidar olan yerini söylememe gerek yoktur.☺️
Sizi daha çok sarılmaya teşvik etmek için şöyle sarılmanın faydaları ile ilgili minnak bir dipnot bırakıyorum.
Oksitosin hormonu vücutta, sarılma anında salgılanmaya başlar. Hormon salgılandığında kişi mutlu hisseder ve sarıldığı kişiye bağlanmaya başlar. Bu durumun yanı sıra salgılanan oksitosin hormonu bağışıklık sistemini güçlendirir. Böylece güçlenen bağışıklık sistemi vücuttaki zararlı bakterilere karşı savaşır.
- Sarılma, acıyı azaltır ve güçlenen bağışıklık sisteminin acı eşiğini arttırır. Örneğin; yakınını kaybeden bir kişi hissettiği acıyı sarılarak atlatabilir. Uzmanlar, özellikle ruhen yıpranan insanlara sarılmanın onları daha çabuk iyileştirilebileceğini belirtiyor
- Vücuttaki kan basıncını dengeleyen sarılma eylemi aynı zamanda sinirleri harekete geçirerek beyindeki kan oranını düşürür. Bu durum vücudun sakin bir hal almasını sağlarken, stres, depresyon ve sinirlilik gibi psikolojik rahatsızlıklara yakalanma riskini azaltır.
- 2009 yılında ABD'li psikologların yaptığı araştırmada; eşlerin stresli konuşmalar yapmadan önce, 20 saniye birbirlerine sımsıkı sarılmaları istenmiştir. Bu durum sonucunda; sarılan çiftlerin kan basıncı ve kalp atışlarının normalleştiği tespit edilmiştir. Sarılma sonrası vücutta salgılanan oksitosin hormonu, kalp hastalıklarına yakalanma riskini düşürdüğü ortaya çıkmıştır.
Bu kadar faydası varken hem de sevdiğmiz kişiye sarılırken oluşan huzur ve olumlu etkileri varsayarsak hepinize iyi sarılmalar diliyorum.✨✨🧚
Sarılmak sizin için ne ifade eder? Sarılmak istediğinz birisi var mı?
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
5Cevap
Hayatımda hiç sarılmadım. şu an sarılsaydım tüm dertlerim geçecek gibi hissediyorum. ama kimse yok istediğim
Sarılmak istediğim tek şey 5 ay sonra gelicek toplu param 😆
Hayır yok;
temas seven birisi değilim
İlaç olabilecek ise ozaman iyi gelir
oluyor tabiki zamanla ,
Çok güzel yazı olmuş, ellerine sağlık.)))
Sarılmak istediğim birisi yok
Çok güzel bir şey