Ben makale falan okumadım sadece kendimin, ailemin ve arkadaşlarımın tecrübesini aktarıyorum. Yapmadan once etkisi olmaz falan diye düşünüyordum ama yaptiktan sonra ailemede yaptirmistim. Ruhen ve bedenen üzerimdeki ağırlığın gittiğini hissettiriyor. Şu ana kadar 4 5 defa yaptırmışımdır her seferinde kendimi daha zinda hissediyorum. Yaptirinca bel ağrılarım, bacak ağrılarım vs.. azalıyor. Tek bir kere etkisi olmadı o da en son yaptığımdı. Onu da depreme veriyorum. Bedenim çok yorulmuş olsa gerek ki hacamat yorgunluğumun hepsini gidermedi. Tekrar yapmayı düşünüyorum bir süre sonra.
22 Yorumla- +1 yıl
Narkoz etkisi yaratıyordur. Narkoz tedavi etmez sadece sorunları hissetmeni önler.
En İyi Cevaplar
+1 yılHacamat;
Bağışıklık sistemini kuvvetlendirir, vücuda direnç kazandırır.
Vücutta birikmiş ağır metal ve toksinlerin atılmasını sağlar.
Ağrıları giderir, ödemi çözer.
Kan üretimi ile görevli organları uyarır, oksijeni arttırır.
Kan akışını düzenleyerek tansiyonu dengeler.
Beyin fonksiyonlarını canlandırır.
İleride oluşabilecek muhtemel hastalıkların önlenmesinde etkilidir.
Bel, boyun fıtığı, eklem ağrıları, karaciğer, kalp hastalıkları, psikolojik hastalıklar gibi hemen hemen tüm kronik hastalıkların tedavisinde fayda sağlar.
Göze canlılık verir, gözün görme kabiliyetini artırır.
Unutkanlık, dikkat eksikliği ve baş ağrılarında kafa hacamatı çok faydalıdır.
Hacamat, çocukların gelişiminde, gençlerde ise daha dengeli bir ergenlik geçirmelerine yardımcıdır.
Metabolizmayı düzenleyerek, sindirim sitemi ve dolaşım sistemi üzerinde olumlu etkileri bulunur.
Detoks etkisiyle psikolojik rahatlama sağlar.
Bizzat hacamat yaptırıp sonuçtan memnun olan biriyim.
Ayrıca makale istiyorsan Google scholar'dan hacamat yazarak uluslararası yüzlerce makalae okuyabilirsin iyi akşamlar.))131 Yorumla- +1 yıl
Yalnız benim istediğim Nature ve Science gibi geçerli dergilerde yayınlanmış olanlar ve ben göremedim. Ayrıca psikolojik olarak iyi hissetmeniz tedavi olduğunuz anlamına gelmiyor. Narkoz etkisi gibi düşünebilirsiniz.
https://en.wikipedia.org/wiki/Humorism
Burada humoral teori kısaca özetlenmiştir. Hacamat ve bilimum tedaviler 1858'de Galen Tıbbının sona erişiyle çürütülmüştür. - +1 yıl
Hasbinallah 🤦🏻♀️
- +1 yıl
? Ne alaka
- +1 yıl
Adam inanmamayi kafaya koymus yaa, ne desen de inandiramazsin 😡!! Baska kanit, daha kanit, yok onu kabul etmiom surdan olsun 🤦🏻♀️
- +1 yıl
@wkertenkele Tıp literatürünü bilmeden konuşmamanızı öneririm.
- +1 yıl
Birebir yapan uzman kisiler ve yaptirip sifa bulanlar ile konustum. Yeterli diil mi? somut deli iste 👍🏻 Daha ne gerekiyor seni inandirmak icin?
- +1 yıl
@wkertenkele Tıp camiası hacamatın doğruluğunu reddediyor. Sizin uzman kişilerinizden ziyade ben saygın profesörleri dinlemeyi tercih ederim.
- +1 yıl
Yaptirip sifa mi bulamamis o uzman arkadaslar 😉😝😬
- +1 yıl
@wkertenkele Şifa bulduğunu zannetmekle şifa bulmak ayrı şeyler :D. Narkoz verince iyileştim dersin o misal.
- +1 yıl
Neyin pesindesin onu da anlamadim. Seni zorla yatirip hacemat yaptirmiyor herhalde kimse, ne diye bu inat, bu at gozlugu 🤦🏻♀️
- +1 yıl
@wkertenkele Ben sadece gerçekleri söylüyorum. Neden rahatsız oldunuz?
- +1 yıl
Hahaha gercekler. sence kitapta okuduklarin mi hayatta yasananlar mi yawrum 😝😬
- +1 yıl
@wkertenkele Teorik bilgileri hafife almayın bu siteye girme sebebiniz o küçümsediğiniz kitaplar.
- +1 yıl
Allahim siteyi bile buraya bagladin ya helal olsun aga 😂😂
Senin o cok uzman deyip gozu kapali kendini teslim ettigin doktorlar daha cok degil, surda bir sene oncesine kadar sana o crona asisini yapana kadar kirk takla atiodu, tv gazete radyo sosyal medya heryer esir almislardi. Aman efendim asisiz gezmeyin diye. Nolduu simdi? Ay biz yanlismisiz , asinin yan etkileri cok fazlaymis, borcok insanda kalp ritm boZuklugu basta olmak uzere bircok hastaligi tetikliyormus falanda filann...
Diyecegim o ki kardes...
Neyse anladin sen diyecegimi 😉😉 - +1 yıl
@wkertenkele Aşı olmak gerekliydi evet yan etkilerinin olacağı zaten biliniyordu. Ancak salgını durdurma konusunda başarılı olundu mu olundu. Bilim insanlarını hafife almana baya acıdım diyebilirim. O halde umarım hastalanınca veya Allah göstermesin kanser olunca hastaneye gitmezsin :)
- +1 yıl
Ya arkadas konuyu saptirmakta ustune yok bucur.. ama biz yemeyiz bu numaralari.
Ben sana dr'lar tü kaka mi dedim 😂😂 sadece hacemat faydalidir dedim. Yuzyillardir sure gelen ve sifa bulunan bir olgu. Ve bircok canli canli ornegi de var etrafimizda diyorum. Senin dedigin dr'lar tersini soylese de
Ki benim takip ettigim hacemat yapan uzman bir dr da var.. instasina bakip atim bi fayadasi olacaksa 😉 - +1 yıl
@wkertenkele Ortaçağda humor teorisine göre ortaya çıkmış bir tedavi yöntemi ki humor teorisini çürüteli yaklaşık 150 yıl oluyor. Hacamatı bizim hocalarımız da yapıyor ama hocam bir faydasının olmadığını beleşe para aldıklarını söylemişti. Valla ben durumdan gayet memnunum para yemek hoşuma gider :)
- +1 yıl
E alan memnun satan memnun o zmn. Satan batan ne kardes 😂😂
- +1 yıl
@wkertenkele Bir konu hakkında yorum yapamayacağım anlamına gelmez. Farkındaysanız sizin gibi birinden izin alacak değilim hangi konuda konuşacağım hakkında :)
- +1 yıl
İzin iste mi dedik yaw, sen neden herseyi boyle ters anliyorsun arkadas. Gercek hayatta da boyle zit bi insansin dimi 😝😝 cok belli 😬
Biraz relax ol dostum, rahatla,. at gozluklerini cikar koy kenara, bak nasil harika seyler goreceksin 😍🤭 - +1 yıl
@wkertenkele Bence biraz kitap okuyun toplumumuzda sizin gibi bilgisiz insanları görmek beni ziyadesiyle üzüyor. Ayrıca düzgün bir üslupla konuşmanızı tavsiye ederim bir hanımefendiye yaraşır biçimde konuşmuyor gibisiniz :)
- +1 yıl
Senin yasin kadar tecrube etmis kitap okumis, murekkep yalamis insaniz. Ve bilgin olsun diye soyluyorum yillardir hastanede calisiyorum 👍🏻👍🏻
Ama. hersey sana o kitalarda yazildigi suslu cumlelerde kalmiyor, hayat cok baska. Onu diyorum. Al da kulagina kupe yap diye , benle tartis laf yetistir diye degil 😡😡 - +1 yıl
@wkertenkele Basit kitaplar okumanız sizi bilgili kılmıyor. Guyton fizyoloji, Lehninger biyokimya gibi kitaplardan bihabersiniz. Ayrıca yıllarca hastanede çalışmanız sizi bir tıp öğrencisine bile denk yapmaz hatırlatayım dedim :)
- +1 yıl
Zaten meslegim tip degil yuksek mimarim ben beybisi 😎😎😎 senin gibi hastanede kosturan comezleri de cok goruyorum 😝
- +1 yıl
@wkertenkele Bir mimar olarak sağlık konusunda atıp tutmamanızı öneririm. Denginiz olan meslek grupları ile takılın bence :D
- +1 yıl
Ben tipla ilgili atip. tutmuyorum, konumuz hacemat diye daldim muhabbete 😂😂😝
- +1 yıl
Konumuz tip olsa tip der susardim 😎😀😂😝🤩😬
- +1 yıl
@wkertenkele Hacamat da tıbbı ilgilendiren bir konu. Demek ki söz hakkınız yok :)
- +1 yıl
Tip kabul etmiyordu hani hacemati, susman gereken sensin bence 😝😝 kendi kendinle celisiosun
- +1 yıl
@wkertenkele Tıp etmiyor zaten ancak hacamat sağlık alanıyla ilgili. Yalnız hiç sizin kadar bilgisiz ve laf anlamaz biriyle tartışmamıştım onu söyleyebilirim yaş ilerleyince oluyor demek ki :)
- +1 yıl
Ama. sen de bana laf yetistirmeye calsiiosun aferin,. tartismaktan oldukca keyf aliyorsun bellli ki hala. cvp. veriosun.. yoksa dedigin gibi olsa coktan kacmistin 😂😂😎
- Aile & Toplum konusunda 149,2b cevap paylaştı.
u +1 yılEvet katılıyorum. yani çok saçma şeylere para veriyorlar ama tabi ki de kendi kararları mesela faydalı diyen de var ki gerçekten de anlık rahatlama yapabilir masaj gibi. ama yine de tabi ağrı varsa mutlaka uzman doktora gidilmeli
10 Yorumla
Hocam yürü beee. Bilimdışı saçmalıklara açtığın bu savaşta yanındayım. Cevapları gördükçe ürperdim ama.
15 Yorumla- +1 yıl
Ben de şaşırdım ya bu toplum cidden çok geri düzeyde 😂
- +1 yıl
Sorun yok be abi sen de kendini yorma valla değmez.
- +1 yıl
😂
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
6Cevap
+1 yılFaydalı olduğunu söyleyen çok kişi var nedense bilmiyorum, ucretsiz yapılmıyor mu ama hastanelerde var galiba bildiğim kadarıyla bununla ilgilenen kişiler
21 Yorumla- +1 yıl
Doktorlar yapıyor evet ancak faydasız olduğunu söylüyorlar.
+1 yılOğlum bunu hastanelerdeki doktorlar bile yapıyor, gerçekten faydasini goren de cok. Size anca işe yaramayan kimyasalları enjekte edecekler o zaman iyi olduğunuza inanacaksıniz.
27 Yorumla- +1 yıl
Fizyoterapi hocamız yaptığını söyledi zaten. Ancak bir işe yaradığına inanmıyorlar. Millet istiyor biz de yapıyoruz diyordu.
- +1 yıl
Hocana selam söyle diplomayı çöpe atsin.
- +1 yıl
Eğitimsiz birine göre fazla özgüvenli konuşuyorsunuz
- +1 yıl
Sen benim aldığım eğitimi, verdiğim eğitimi bilmeden konuşma istersen pikaçu😄Hocalarının her söylediğini de %100 kabul etme. Ben öyle yapar ve haklı çıkardım sana da tavsiye ederim😉
- +1 yıl
Bilmeme gerek yok tıpla ilgili temel kitapları okumadan benimle tartışmaya girmeyin derim :)
Hocalarım demiyor sadece nobel ödüllü bilim insanlarının söylemleri bellidir. Nature ve Science gibi dergileri okuyun belki bir şey öğrenirsiniz :) - +1 yıl
Tamam sen tıpta kalıplaşmış bilgilere tabi olmaya devam et, her bilim insanın söylemeni kabul et. Tıp niye olduğu yerde sayıyor işte sizin gibi bir kalıba takılıp kalmış olanlar yüzünden. Basarilar sana küçük adam bir gün ne demek istediğimi anlarsın umarım.
+1 yılHacamat faydalı aslında ama çok pahalı olduğunu bende bilmiyodum.
32 Yorumla- +1 yıl
Yaptırdıgın yere göre degisir😅
- +1 yıl
Faydalı değil
- Aile & Toplum konusunda 1,7b cevap paylaştı.
+1 yılKardeşim 2 defa yaptırdı ve çok iyi geldi rahatladım dedi bel omuz ağrılarına iyi geliyormuş, ama ben korkarım böyle şeylerden
11 Yorumla- +1 yıl
Geçici olarak rahatlatır ama net bir tedavi değil narkoz gibi
- Aile & Toplum konusunda 2,1b cevap paylaştı.
+1 yılHacamat garip bişey değil. Sağlığa çok faydası olan bişey.
382 Yorumla- +1 yıl
Hayır faydası yok
- +1 yıl
Sünnet ayrıca
- +1 yıl
Modern bilimi önemserim
- +1 yıl
Modern bilim faideli şeyleri görmezden gelmeni gerektirmez
- +1 yıl
@Qaanınkedisi Faydalı değil işte onu diyorum
- +1 yıl
Sağlıkçıyım ve faydası var diyorum. O yüzden bu konuyu benimle tartışma bence :)
- +1 yıl
Ben de tıp öğrencisiyim ve profesör hocalarımın adına konuşuyorum 🙂
- +1 yıl
Benim de babam doktor benimle aynı fikirde :)
- +1 yıl
Babanızın görüşü yerine alanında uzman hocalarımın fikrini önemsemeyi tercih ederim 🙂. Hacamatın tedavi olarak kabul görmesinin esas nedeni dindir zaten
- +1 yıl
Peki bilimin bu bilgiyi henüz ispatlayamamış olması o şeyi inkar etmenin sebebi olabilir mi mantıken? Bence hayır. Çünkü faydalarını görüyoruz. Bilimin her bilgiye hakim olduğunu sanıyorsunuz demi :)
- +1 yıl
Faydalarını görmüyoruz. Plasebo etkisini bilir misiniz bilmem. Yazık cidden ülkemin hekimi ve sağlıkçısı bile dini bilime tercih ediyor. Merak etmeyin bilimin geldiği noktaya hayalleriniz bile ulaşamıyor.
- +1 yıl
Plasebonun ne olduğunu gayet iyi biliyorum sorman hata. Bilimin ulaşabildiği alanları tartışacak olursak konu baya uzar. Sen her mutlak doğruya bilimle ulaşabileceğini sanmaya devam et :)
- +1 yıl
Halbuki bilimin kendisi baştan beşeri dogma metodlardan oluşur. Bilim sadece analiz ettigi bilgiyi işler, ondan menfaat ve yarar sağlamak için kullanılır o kadar. Bilimin ilahlaştiracak kadar çok tapıyorsunuz.
- +1 yıl
İnsanlığın tek kurtuluşu bilimdir. Bilim yerine din egemenliğini kabul ettiğiniz sürece Türkiye ayağa kalkamayacak
- +1 yıl
Çok biliyosun ya sen :)
- +1 yıl
Noldu uzaya mekik fırlatacaktın da dine mi takıldı? Bu nefretin kaynağı ne?
- +1 yıl
Bilimsel gelişmeleri yıllarca bloke eden din değil miydi? Din ile sorunum yok herkes vicdanında dinini yaşasın. Ancak bilim ile çatışmaya girerse karşı çıkarım
- +1 yıl
Bilimsel gelişmeleri bloke eden din değil insanların cehaletiydi bu 1, 2. si burada din bilimle çatışmaya girmiyor. Bilimin henüz keşfedemediği bir şeyi din bildiği için söylüyor. Burada anlaşılmayacak bişey yok
- +1 yıl
İnsanların cehaleti mi? Kadavra kesiminin İslam dünyasında yasak olmasının sebebinin din olduğu aşikar değil midir? Katolik kilisesi de kendi inandığı kitaba göre dünya düz olduğu için astronomik gelişmeleri bloke etti.
- +1 yıl
Kadavra İslam'da yasak falan değil. Sorun sizin kafanızdan uydurduğunuz şeyleri din zannetmeniz.
- +1 yıl
Hadis kaynaklarını dikkatlice okuyun o halde. Uydurduğumuz bir şey yok.
- +1 yıl
Hangi hadis kadavra yasak diyor 😂 duymusun bir yerden kulaktan dolma bişey hadis zannediyorsun. Göster bakalım hangi hadismiş
- +1 yıl
Allah, ümmetimin şifasını, onlara haram kıldığı şeylerde yaratmamıştır." (Ebu Dâvud, Tıb, 2; Tirmizî, Tıb, 7) Abdullah b.
Ölünün kemiğini kırmak, onu diri iken kırmak gibidir." (Hz. Aişe bu sözüyle) günah cihetiyle demek istemiştir. [Muvatta, Cenaiz 45, (1, 238); Ebu Davud, Cenaiz 64, (3207).]
Ölünün kemiğini kırmak günah itibariyle tıpkı dirinin kemiğini kırmak gibidir." (İbn-i Mâce: 1616) - +1 yıl
Yazık gerçekten ülkemizde o kadar tıpçı, sağlıkçı yetişiyor, okuyor ama konu din olunca okumayı bırakıp uydurma sözler söylemeyi tercih ediyorlar. (Hepiniz olmasa bile birçoğunuz)
- +1 yıl
Kütübü Sitte hadisleri sahihtir.
- +1 yıl
Senin bu yazdığın hadislerden kadavra kullanılamaz anlamı çıkmıyor. Sağlığı geliştirmek adına hiçbir çaba olmaksızın durup dururken cesede zarar vermek tabiki yasaklanmıştır. Ama saglik konusunda dinde her zaman istisna vardır. Bunu başka konularda başka hadislere bakarak da görebilirsin. 2 tane hadis atıp bunu direkt kadavra açısından yorumlayamazsın.
- +1 yıl
Peki neden İslam alimleri anatomiyi incelemek için mezardan ceset çalmak zorunda kaldı? O dönemin din alimlerinde algılama sorunu mu var da yasaklamışlar?
- +1 yıl
Hadisler zaten sahih. Ama kadavranın caiz olmadığı anlamı çıkmıyor bu hadislerden. Durup dururken cesedin kolunu bacağını kıramazsın tabiki. Hadis bundan bahsediyor. Hadisleri kendi kafana göre yorumluyosun
- +1 yıl
Ya hangi din alimi yasaklamış isim versene
- +1 yıl
Yasaklayan da bilmediğinden yasaklamıştır. 3-5 tane yanlış uygulama görüp direkt dini karalamaya çalışıyorsunuz. Din kendi kaynağından öğrenilir. Şu şunu yapmış, bu bunu yasaklamış gibi söylemler dinin kaynağı olamaz. Bunu ikisi arasindaki farkı anlayabilecek kapasiten var diye düşünüyorum
- +1 yıl
İslam tıbbını okuyabilirsin görürsün o dönem serbest miymiş kadavra. Kafama göre yorumlamıyorum. Peki neden gereken durumlarda ceset ellenebilir diye bir hadis yok?
- +1 yıl
Sen 9. yüzyılda ana dili o dönemin arapçası olan birinden daha iyi bildiğini mi zannediyorsun dini :)
Kaldı ki dinde çok daha başka hadisler var. Bu devede kulak kalır. - +1 yıl
Allah akıl vermiş kullanalım diye. Yapılabilecek her şey öyle kelime kelime, madde madde yazılmak zorunda değil. Bir şey direkt olarak yasaklanmamışsa serbest demektir mantıken demi?
- +1 yıl
Aklımdan mı uyduracağım yani :D. Dinin kaynağı akıl değildir vahiydir.
- +1 yıl
Bu dini en iyi Hz. Muhammed (s. a. v.) bilir. Hiçbir zaman hiç kimse bu dini ondan daha iyi bildiğini iddia edemez. Demeye çalıştığım şey okuduğun hadisi yanlış yorumluyor olman. Bu söylediğimi gerçekten anlamıyor musun yoksa anlamazlıktan mı geliyorsun?
- +1 yıl
Tamam zaten vahiy diyor aklınızı kullanın diye. Hem de çok fazla ayette söylüyor.
- +1 yıl
Yasaklanmayan şeyler serbesttir. Aklını kullan gör diyor
- +1 yıl
Vahyi kabullenmek için diyor onu ayrıca zaten İslam'da sorgulamaya fazla izin yoktur. Ayrıca gördüğün üzere hadis yasaklamış bir itirazın var mı?
- +1 yıl
Hadisin yasakladığı şey durup dururken ölü insanların kolunu bacağını kırmak. Hadise bi itirazım yok. Senin kafana göre yanlış yorumluyor olmana itirazım var.
- +1 yıl
Durup dururken diye bir ifade göremedim hadiste.
- +1 yıl
2 tane hadise bakıp diğerlerini yok sayıp yarım yamalak bilgi edinirsen kadavra gibi sağlığa yarar sağlayan uygulamaların bu hadiste kastedilmediğini bilirdin.
- +1 yıl
Kadavra ile ilgili başka ne hadis varmış merak ettim buyur getir de görelim.
- +1 yıl
Kaldı ki İslam alimleri de bu hadisleri benim dediğim şekilde yorumlamış olacaklar ki kadavranın kullanılmasının caiz olduğuna fetva vermişler. Bence senin artık burada söyleyebileceğin pek bişey kalmıyor
- +1 yıl
Senin dediğin modern İslam alimleri. Geçmiş İslam alimlerinde böyle bir fetva olmadığı görülüyor.
- +1 yıl
Geçmiş İslam alimlerinin fetvasını goster görelim öyleyse
- +1 yıl
Başvekâlet Arşivi, İrade (Dahiliye), 1257, 1771 (fis. 1257). (Bkz. Levha I).
Bu Osmanlı İmparatorluğunda ilk defa kadavra kullanımına izin verildiğinin resmi belgesidir. - +1 yıl
En başta söylediğim yere geliyorsun yine. Devlet tarafından uygulanan yanlış politikalar, yapılan eksik ve yanlış uygulamalar dinin kaynağı değildir. Ben hala bir fetva göremedim
- +1 yıl
Boşuna tartışıyoruz. Ne ben seni ikna edebilirim, ne de sen beni. Herkes istediğine inansın veya inanmasın. Herkesin kendi aklı, kendi tercihi
- +1 yıl
Fetva ile ilgili çok detaylı bakmadım ancak tüm 1841'e kadar İslam coğrafyasında kadavra kesimi yapılmamıştır. Tüm bu devletlerin ortak noktası İslam olduğuna göre sebebini tahmin edebilirsiniz.
- +1 yıl
Söylediğin şey dini bir kaynak değil. O yüzden dini bir geçerliliği de yok. Ben ne kadar kanıt söylersem söyliyim inanmak istemeyene hiçbir şekilde inandıramam
- +1 yıl
İkna edemeyeceğimi biliyordum diyebilirim. Din ve bilimin hiçbir zaman uzlaşamayacağı bir gerçek.
- +1 yıl
Din ile bilimin ortak noktaları olabilir. Ama uzlaşmaktan kastın dini bilim ile ispat etmekse eğer bu zaten pek mümkün görünmüyor. Çünkü bilimsel kurallar ön kabullere dayalı metodlarla kurulmuştur. Verilen metodun dışına çıkamazsın. Baştan ket vuruyor yani. O yüzden bilim bu dogma metodlarla dine ulaşamaz
- +1 yıl
Bilim dogmatik ama din değil iyi güldüm. Din benim dediğim doğru der. Bilim ön kabullere dayanmaz. Bilim yanıldığını kabul eder din etmez. Aradaki fark bellidir. Dünyanın nasıl düz olmadığı ispatlandığını biliyorsunuz. Katolik kilisesini çökerten durum olmuştu.
- +1 yıl
Örnek vereyim. Senin okuduğun bir kitaptan çıkardığın anlama bile bilimsel metodlarla ulaşman mümkün değil. Bilim o kitabın mürekkebini, yazısını, kağıtların kalınlığını salt olarak ölçer biçer ve kendi menfaatine kullanır. Kelimelerin harflerini, sayılarını ölçer. Ama asla o kitabın içinde yazan yazıların anlamına ulaşamaz, manasını kavrayamaz. Çünkü mana bilimsel değildir :) Hani bilim her şeye ulaşıyor diyorsunuz ya bu işte bi terslik yok mu :)
- +1 yıl
Akşam akşam çok güldüm ahaha :D. Dil bilim diye bir şey bilir misiniz?
- +1 yıl
HAYIR! BİLİM TAM OLARAK ÖN KABULLERE dayanır. Evet din de dogmadır ama doğruluğunu iddia eden ilahtır. Bilimin dogmalarının iddiacısı ise insanlardır. Böyle bir uçurum fark var.
Bilimsel metodun kuralları 1: Var olan her şey gözlemlenebilir ve deneylenebilir olmalıdır. (Bu doğma metod evrende gözlemlenemeyen şeylerin var olma "ihtimalini" dâhi reddeder!!! Fakat bununla ilgili bilimsel bir ispatı yoktur ve kendini çürütür!!!)
Metod 2: Evrende her şey neden-sonuç ilişkisine bağlıdır. (Belki de evrendeki olaylar birbirinden bağımsız olarak hareket ediyor nereden biliyoruz? Neden-sonuç ilişkisinin zorunlu olduguna dair bana 1 tane mantıklı sebep söyle. Bulamazsın! Bu da sadece dogma bir ön kabulden ibaret.)
- +1 yıl
Evrende her şey neden sonuç olduğunu kabul etmiyoruz bilimsel olarak Kuantum fiziğiyle bu değişti.
İlki içinse evet gözlenebilir şeyler vardır öteki yoktur. Olmayan şeyin olmadığını kanıtlamama gerek yok. Senin bana kanıtlaman lazım ki kanıtlamaktan acizsin. - +1 yıl
Beşeriyetin ön kabulüyle oluşturduğu bilim metodları ile evreni yaratan İlah'ın verdiği bilgiyi kıyaslamak ahmaklık olur. Bu durumda aklını kullanan kişi tabiki Allah'ın söylediği kabul eder. Daha mânânın varlığına bile ulaşamayan bilimin tüm evren bilgisine ulaşmasını beklemek de ne biliyim :)
- +1 yıl
Bence asıl acizlik bunu görememek
- +1 yıl
İşte İlah yok sana anlatamıyorum :) . Mana dediğin şeyi nörobilimle yakın zamanda tamamen çözeceğiz.
- +1 yıl
Daha bu konu çok su götürür. Ama zaten sen hiçbir şekilde inanmak istemediğin için kabul etmiceksin. O yüzden yorma beni daha fazla :) Mananın ve vicdanın varlığını bilimsel olarak ispatla bakalım. Hani gozlemleyemedigimiz şeyler "yoktur" ön kabulu var ya bilimin. Bunlar bilimin bu ön kabulünü de çürüten gerçekler :) bilimde bu "gozlemlenebilir" ön kabulü olduğu sürece manaya da ulaşamaz, vicdana da ulaşamaz, Allah'ın var olduğu gercegine hele hiç ulaşamaz.
- +1 yıl
Gercek olduğunu bildiğiniz şeylere bile bilimsel metodla ulaşamıyorsun. Daha neyi savunuyorsun ki hala :)
- +1 yıl
Görünmeyen şeyler zaten yoktur. Ayrıca yormuyorum cevap veremeyeceksen vermeyebilirsin.
Mana ve vicdan somut olarak olan olgular değildir zaten. Beyindeki nörokimyasal tepkimeler sonucu hissederiz. Kaldı ki ek bir ekleme: Kuran düşünme organını kalp zanneder.
Yaptığın felsefeyi anlatma ayrıca gülerler. - +1 yıl
En çok neye üzülüyorum biliyor musun? "İnsan olmak" ile "yapay zeka robotu" arasındaki farkın ne olduğunu hiçbir zaman anlayacaksınız
- +1 yıl
Teknoloji yeteri kadar gelişirse zaten aynı olacaklar. Bence siz olmayan bir şey için özgürce yaşayamacağınız için üzülün.
- +1 yıl
Hangi ayette düşünme organı kalptir yazıyor :) Kaldı ki bilimde ayete ters düşen bişey varsa ayet doğrudur. Bilim çürütülerek ilerleyip gelişen bişey. Çürütülerek gelişen bir bilimin verdiği her bilgiyi mutlak doğru kabul ediyor olman senin aklına ettiğin bir hakaret zaten :) böyle bir tutarsızlık olamaz yani :)
- +1 yıl
-Muhammed suresi 24. ayet: ”Onlar Kur’an’ı düşünmüyorlar mı? Yoksa kalplerin üzerinde kilitleri mi var?”
-Araf suresi 179. ayet: ”Onların kalbleri vardır ama anlamazlar; gözleri vardır ama görmezler; kulakları vardır ama işitmezler.”
- +1 yıl
Kesin olarak kabul etmiyorum hiçbir şey tam olarak kesin bilinemez. Ama %99 emin olunabilir :)
- +1 yıl
%99 da emin olamazsın. Bu oranı bi taraflarından uydurma şimdi 😂 bazen tamamen çürütülüp yok sayılıyor. %0 a iniyor o :) Bak sen şu an düşünmenin beyin ile yapıldığını %100 kabul ettin ve diyorsun ki Kuran'a kalple düşünülüyor diyor diye bi de bunu çürütmeye çalışıyosun. Kendinle çelişiyorsun. Sen kimi neyle çürütüyorsun yani 😂
- +1 yıl
Beyin ölümü gerçekleştikten sonra kalp atmaya devam ediyor ama bilinç yok. Bil bakalım neden 🙂
Ayrıca bir dogmanın peşine takılan sizsiniz ben %100 kabul etmiyorum nörobilim deneylerini ivedilikle inceledim ancak ülkemin neden gelişmediğini anlıyorum. Millet atom bombası yaparken size de bakmak düşer artık. - +1 yıl
Bilim de insan aklıyla sonradan oluşan bişey olduguna göre akıl bilimden üstündür sonuç olarak. Din de akıl yoluyla ispat edilebilir o yüzden. En 5 yıl bu dini araştırdım. Ben sana akıl yoluyla bilimin tutarsızlıklarını ispatlı bi şekilde öne sürüp bir sürü verisini çürütürüm, çürütüyorum. Ama sen İslam'ı akıl yoluyla çürütmezsin :)
- +1 yıl
Ben gayet özgürüm. İnmadığınız için bilinmezligin içine hapsolup çıkamayan, aklınızın özgürlüğüne ket vuran sizsiniz :)
- +1 yıl
Bilim insan aklından bağımsızdır herhangi bir akıl ile bulunabilir. Ayrıca İslam'ı çürütemeyeceğimi kim söyledi 😂
- +1 yıl
Bir sürü şey söyledim bilimle ilgili ama boşuna söylemişim :) anlamak istemediğin için anlayamıyorsun. O yüzden yorma beni daha fazla tamam sen inanmamaya devam et :)
- +1 yıl
Bilinmezlik diye bir şey yok. Akla ket vuran ben değilim. Evrim gibi bir gerçeği inkar etmiyorum. Ortaçağ kilisesinin dünyayı düz kabul ettiğini tekrardan hatırlatıyorum 🙂
- +1 yıl
10 saat de konuşsak sen bana İslam'ı çürütemezsin. Ben 2 saattir sana bilimin falsolarını anlatmama rağmen sen hala bilime körü körüne tapıyorken benim sana anlatacağım başka bişey kalmıyor. O yüzden yormam kendimi daha fazla. Uğraşmam yani :)
- +1 yıl
Kiliseyle İslam'ın alakası da hahahah alakaya çay demle 😂
- +1 yıl
1 saatte çürütürüm ne 10 saati. Ayrıca rüya mı görüyorsun söylediğin tezlerin hiçbir mantıklı yanı yok inan bana 🙂
- +1 yıl
Bak dediğim gibi sen inanmamaya devam et :)
- +1 yıl
Zaten devam ediyorum 😂
- +1 yıl
Sana bilime tapan hayatında başarılar dilerim :)
- +1 yıl
Teşekkür ederim 🙂
- Aile & Toplum konusunda 5,8b cevap paylaştı.
+1 yılHacamat a verilen para sigara verilenden 7 milyon kar daha mantıklı.
14 Yorumla- +1 yıl
Orası kesin en azından hacamatın bir zararı yok ve masaj etkisi yaratıyor.
- +1 yıl
Pis kanı azaltıyor kan vermek gibi düşünülebilir biraz daha farklı sülük de benzer işi yapıyor, hacamat sürekli yapıldığında ancak faydalı oluyor 1 defa ile olmuyor süreklilik gerek oda ihtiyacı olana gerek
- +1 yıl
O pis kanı azaltmak ortaçağdaki tıp tanımına girer 4 humor teorisi deniyor. Ancak pis kan azaltma gibi bir durum yok kılcal damarlarda karmaşık kan dolaşır.
- +1 yıl
Elleme varsın dolaşsın
- Aile & Toplum konusunda 589 cevap paylaştı.
+1 yılHacamatın faydası var mı gerçekten? Varsa nasıl fayda sağlıyor onu anlayamıyorum.
11 Yorumla- +1 yıl
Hayır faydasız
+1 yılHacamat ne bilmiyorum cahil kaldım. Ama saçma sapan şeylere para saçıldığı konusuna katılıyorum.
12 Yorumla- +1 yıl
Bardakla sırttan kan çekiliyor
- +1 yıl
İçim çekildi şu an.
- Aile & Toplum konusunda 617 cevap paylaştı.
+1 yılHacamat iyidir hacı. Vücutta ne kadar boktan kan varsa atar hepsini.
15 Yorumla- +1 yıl
Bu düz mantık üzerine çalışmıyor vücut. Kirli kan temiz kan işi çok farklı. kan zaten yapılıp yıkılıyor sürekli
- +1 yıl
Doktorum ben. Benden iyi mi bilicen?
- +1 yıl
Ben de tıp öğrencisiyim ve bir doktor olmadığına adım gibi eminim. Profesörlerimiz hacamatın bir saçmalık olduğunu söylüyor.
- +1 yıl
Adın ne? Kimmiş profesörlerin alayı gelsin.
- +1 yıl
Adım sizi ilgilendirmez
+1 yılEvet parası bol olan insanlar bazen saçma sapan şeylere para harcayabiliyorlar özellikle çok zengin olup parası günden güne değerleri katlanan birisi önünü arkasını düşünmüyor.
10 YorumlaBana da saçma gelirdi de yakın arkadaşım yaptırdı geçen yıl çok memnun kaldığını söyledi falan eskisi kadar kötü bakmıyorum tabi
10 Yorumla
+1 yılVücudumuz bizden daha akıllı hiç merak etmeyin.. kanı pompalar da.. kirli kanı da atar.. kendi bedeninize güvenin.. o ne yapacağını çok iyi bilir..
10 Yorumla
+1 yılHacamata para vermem hem vücudum çizilecek hem de üstüne para vereceğim🙄
Aslında iyi bişey ama cesaret edemem.
10 Yorumla
+1 yılÇöpte bulsam almayacağım şeylere insanlar binlerce TL veriyor 😀
10 Yorumla
+1 yılHiç anlamam ve yaptırmam da. Kirli kanı atıyor derler ama aklıma başka sorular geliyor bu sefer de
10 Yorumla
+1 yılBu hacamatı hep korkunç bulmuşumdur nasıl yaptırıyorlar anlamadım..
10 Yorumla
+1 yılAslında hacamat çok faydalı keşke sigorta kapsamında olsa
17 Yorumla- +1 yıl
Faydalı değil
- +1 yıl
Bilmiyorsan konuşma
- +1 yıl
Tıp okuyorum
- +1 yıl
Tıp okuyup alternatif tıbbı bilmemek büyük cahillik kusura bakma
- +1 yıl
Hocalarımız diyor saçmalık diye. Neyse aicklamasini yazacağım
- +1 yıl
Modern tıbba göre alternatif tıp saçmalık ama modern tıpta hiç bir hastalığın tedavisi yok nerdeyse. Kusura bakma ama o hocaları dinlemezdim senin yerinde olsam
- +1 yıl
Modern tıpta çoğu tedavi var
+1 yılBaş ağrısını alıyormuş diyorlar
11 Yorumla- +1 yıl
Narkoz etkisi yapar evet.
+1 yılHacamat ne tam olarak?
11 Yorumla- +1 yıl
Sırta bardak koyup kan çekiyorlar
- Aile & Toplum konusunda 1,1b cevap paylaştı.
+1 yılYaw yaptiran herkes memnun iste, dinimizce de yapilmasi uygun. Neyin pesindesin sen arkadas yaw? ,🤦🏻♀️🤦🏻♀️
027 Yorumla- +1 yıl
Din faydalı olduğunu söylemez. Peygamber döneminde deveye biniyorlardı diye deveye mi bineceksin? O dönemin tedavisi oydu bu zamanın başka.
- +1 yıl
Hahahah devenin devri gecti artik arabalar var ucaklar var. Ne alaka hacematla 😂😬 ayy bana fenalik getirdi senin bu at gozluklu. tavirlarin.. aş bi kendini,. yanilabilecegini de kabul edip o sekilde bi daha bi girip google. amcaya sor en iisi.. beni dellendirme daha fazla 😏
- +1 yıl
Hacamatın da modası geçti ablacığım ancak cehalet sahibi birine 1000 delil de getirsen yetmezmiş diyorlar ya. Sıradan birinden bir tıp öğrencisi olarak sağlık dersleri almak cidden gülüncüme gidiyor. İnsanda bu kadar boş bir özgüven olması şaşırtıcı :D
- +1 yıl
Yaw modasi gecti diye mi mantik mi olur? Saglik bu, sifa bulanlar var. Moda ile alakasi ne , nasil bir mantik guduyorsun? 🤦🏻♀️🤦🏻♀️ Senin dedigin seye benziyor;
-Artik sogan sarimsak yemeyin
*Ama neden saglikli
-olmaz yemeyin, modasi gecti. Hem saglikli oldugunun kaniti nerde?
😂😂😂 - +1 yıl
Teori çürütüldü o yüzden de bir işe yaramadığını biliyoruz.
Ayrıca soğan ve sarımsakta bol miktarda vitamin ve mineral bulunur. Soğanın içeriğindeki maddelerin immün sistemle organize çalıştığınızı biliyoruz. - +1 yıl
"Hersey kitaplarda yazma yawrum"
Yaz bu abla sozumu bi kenara 😉😉😝 - +1 yıl
50 yaşına gelmiş ve dini bilime tercih eden birinden tavsiye alacağımı hiç zannetmiyorum.
- +1 yıl
Hahaha aklinin bazi seylere basmadigi nasil belli 😝😝😀
Sana bir soru; cok ciddi bir hastaliga yakalandiigni ogrendin. İyilesmek icin gidecegin doktor sacini sakalini bu meslekte agirtmis bir uzman mi olur , yoksa yeni mezun bir pratisyen mi?
Cvbini verdikten snr , bir onceki yorumunu tekrar okuyup kimden tavsiye alman gerekktigini bi dhaa dusun bucur derim 😉😉 - +1 yıl
Yalnız siz bir doktor değilsiniz. Sizin gibi bir sağlık çalışanına teslim olacağıma bir stajyere emanet olmayı tercih ederim.
- +1 yıl
Doktorum. dedim mi yaw ben. Ama hergun iclerindeyim konusuyorum sohbet ediyorum. Neyin ne oldguunu goruyorum 😏
- +1 yıl
Sohbet etmekle tıp öğrenemezsiniz teyzeciğim seni aşar o bilgiler :D
- +1 yıl
20. yasinda bacak kadar boyunla bana yeni okumaya basladigin tip kitaplarinla. hava mi atioşuunn bakimmm şennn 😇😇😇☺️
- +1 yıl
185 boyundayım beni görmek için yukarı bakmanız lazım :D
- +1 yıl
Bak iste bu da kitaplarda yazmiyor. Ama en azindan gercek hayatta burada KS'de ogrenmis olman lazimdi,. herseyin boyla olmadigini 🤭🤭🤭
- +1 yıl
Kendiniz öğrenmiş gibi bana söylemeyin. 50 yaşında çocuk gibi davranıyorsunuz. Çocuğunuz varsa onun adına cidden üzüldüğümü söyleyebilirim.
- +1 yıl
İcimdeki cocugu oldurmedim ben, hala capcanli duruyor 🥳🥳 ama sen daha simdiden tip kitaplarini agirlgii altinda ezilmis gibisin. Bide bizim kadar okul okusan, hayati tecrube etsen, düssen kalksan ohooooo.
Bizim yasimiza gelene kadar pestilin cikar, hayat enerjini kaybedersin gibi gorunuyor beybisi , uzuldum simdi bak ☹️☹️ - +1 yıl
Senin okuduğun okullar bana hava cıva teyze. Tıp literatürünü yalayıp yuttum ezildiğim yok 🤣
- +1 yıl
Senin yaladigin baska bisi demek ki bucur 😝🤭
- +1 yıl
Terbiyesizce konuşmalarınızı kendinize saklayın bence.
- +1 yıl
Ayy cok utandim simdi bak 🙈🙈
Sizlerin de. terbiyesini bozmadan susim ben iyisimi
3 - 2 - 1
Tıpp 🤐🤐 - +1 yıl
Aferin
- +1 yıl
Aferin de kaptimm ya at gozlukluden.,. olsem gam. yemem.🥳🥳🤪
- +1 yıl
Laflarınızı size iade ediyorum 🙂
- +1 yıl
Danke beybisi 😎😝🥳🥳🤪
🤪🤪🤪🤪🤪🤪🤪 - +1 yıl
Iyi günler dilerim
- +1 yıl
Hayirli geceler efenim
Bimukabele 😇😇 - +1 yıl
Hayırdor ya, çocuk dirsek çürütüyor tıp bilimi için, gelmiş bu da "dinimizce bilmemne" diye diye ortaçağdan kalma saçmalıkları savunuyor, bi de küçümsemeye kalkıyor.
Bi de bu dşncilerin "at gözlüğü ile bakma" demelerindeki utanmazlığa ne demeli? At gözlüğü. Hadi bakalım at gözlüğünü çıkarıp allah, kuranın gerçekliğini sorgula mesela, madem bu kadar açık fikirlisiniz?
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer 