
cevap vermedim görüldü attım ona kuranın evrensel oldugunu belli bir zamana inmediğini tesettürün mantığını anlatsam da anlamıycak iyi bi arkadaşımdı ama sildim tamamen

cevap vermedim görüldü attım ona kuranın evrensel oldugunu belli bir zamana inmediğini tesettürün mantığını anlatsam da anlamıycak iyi bi arkadaşımdı ama sildim tamamen
Böylelerini itinayla mı seçiyorsunuz yoksa bana bu konularda hep saygılı insanlar mı denk geliyor bilmiyorum ama üniversitede ki 5'li arkadaş grubumuzdan biri deistti, ikisi aleviydi, ben ve bir arkadaşımda sunni idik. 4 sene gecemiz gündüzümüz birlikte geçti bir kez olsun ne şöyle bir saygısızlık yaptık birbirimize ne de bu tarz konulardan bir anlaşmazlık çıktı aramızda. Hâlen daha görüşürüz, deist arkadaşım bayramlar da bayramımızı bile kutlar.
Bunlar küçük şeyler, samimiyet için ekstra bir çaba gerektirmeyen şeyler, insan olmak ve insan olmanın doğası gereği biraz saygılı olmak yeterli. Her şeyin temeli aile eğitimi...
Tesettür kavramı yanlış yorumlanmış görüldüğü kadarıyla. Tesettürün asıl anlamlarında ırzı korumak vardır ve sadece kadına ait bir kavram değildir. “erkeklerin tesettürü de göz kapaklarıdır." Bu cümleyle anlaşılıyor zaten bir giyim konusu olmadığı. Rab bizi tesettüre ırzı korumak için teşvik eder. Rab giyim kuşamla ilgilenmez, bu tür konuları kişinin kendi zevkine bırakmıştır. İslam özgürleşme dinidir, her bireyin kendi hayatlarını başkalarının baskısı olmadan özgürce yaşamasını ister
Alında merak ediyor bir yandan bence. Ona güzel bir üslupla, tek tek açıklayabilirsin. Tesettürün neden farz olduğunu, ne anlama geldiğini ve neden tesettürlü olduğunu. Çünkü sende anlatmazsan -arkadaşken- ona bu konuda kimse yardım etmez. Tabii seni manipüle etme ihtimali de yok değil. Ama bu yüzden de Kuran'da kafirlerle arkadaşlık kurmayın ayeti var..
Saygısız bir ateist arkadaş. Benim de reelde ve sanalda ateist, deist arkadaşlarım var. Hepsi de saygılılardı dinime anlaşıyoruz. Ateistin de medenisi gerek.
normalde saygılıydı bu ara böyle altal aotal sorular sorup beni köseye sıkıstırmaya çalısıyo
Uzaklaş
Şahsen ben asla zıt görüşlere sahip olduğum birine düşüncemi dayatmaya çalışmam. Ufaktan yoklarım, baktık zıtız onla o konulara girmemeye çalışırım. Bence arkadaşın saygısızlık yapıyor. Belki de saygısızlık yaptığının farkında da değil. Onla düzgünce konuşmayı denedin mi? Bazı fikirlerini ve düşüncelerini kendine saklaması hakkında?
Cevap
16Cevap
Bu arkadaşın daha kendini anlayamamış tesettürü mü anlayacak acaba 🤔
40 yıldır tesettürlüyüm böyle saçma şey görmedim.
İyi de aksine tesettür sıcaktan daha iyi korur. Çıplak olunca güneş tene direkt temas ettiği için daha çok yakar. Bu yobaz arkadaşına söyle tesettürlüleri fazla kafaya takmasın. Allah onlara kolaylığını da veriyor.
Öncelikle senin değer verdiğin herhangi bir şeye saygısızlık yapan birisne arkadasim olarak hitap etmeden başlayabilirsin yapacaklarına
Ona anlatıp anlatamaman önemli degil saygısızlık hiçbir durumda kabul edilmemeli
Arabistan sıcağında çıplak gezince kızarmış tavuğa döneceğinden habersiz cahil bir ateistin yorumu. Allah kolaylık versin demeside ayrı bir komik. Dil alışkanlığı diyorlar ama ateistler Allah kitap laflarını bizden çok kullanıyorlar
Aslında çıplak kişinin daha çok terlesivi kapalı insanın o kadar rermeedigini de anlat anlarsa
Dij guncellendi ya Erkek ciplak gezebilir kadin gezemez. d
Biraz sağlık öğren doktorlar güneşten korunun ince uzun giysiler giyin diyor biz de yaz günü kaşe kabanla gezmiyoruz herhalde de
evet ben isteğimle kapandım ve ince seyler giyince hiç terlemiyorum bile ki terlesem de katlanırım nolucak diğer insanlar terlemiyo mu
Terlerliyorlar tabi hem açık kollara bacaklara güneş vurunca daha çok yakıyor
Ataist arkadaşın dinlere Allah'a inanmıyor ama dua edebiliyor Allah kolaylık versin diye bu nasıl çelişki? bence o önce kendini sorgulasın
ya aslında agnostik ama insanlar anlasın diye öyle yazdım insana ve dine inanıyomus ama kafasında mantıksız bulduğu yönlerden dolayı da müslüman değilmis vs vs annesi babası da din hocası
Herkesin kendi hayati buna karisamam isteyen kapanir isteyen açılır fakat ben şunu bilirim peygamber efendimiz zamaninda Kur'an kitap halinde değildi emevilerin cok fazla etkisi var kuranda iyi günler
Kuranda başını kapat demez. Uzuvlarımızı örtünün der. Neyse.
iyi etmişsin iletişimi kesmekle
Cahille muhabbeti kes
Bu arkadaş soru sormuyo, alay ediyo.
soru yok zaten bildiğin dalga geçti
O yüzden açıklama yapmazdım ben
bence de anlamıyo bi de açıklasan da anlamayıp alay etmeye devam edicek
Öyle
Allah hidayete erdirsin
Ateist ama Allah kolaylık versin diyor ahahah
Bu şekilde bişey söylediği için seni kaybetmiş..
Boş konuşmuş, ona noluyo
Muhattap olma onlarla
beyni yok arkadaşının
Tesettürün mantığı ne ki?
takma sebebimizden bahsediyorum
Bence silme onun görünüşünü de öyle
Cevap verme boş ver
Sen cok güzelsin boş ver takmw
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?