Kimin için kariyer, kimin için sosyal ilişkiler falan.. Her şey olabilir. Sizin düşüncenizi merak ediyorum.

Kimin için kariyer, kimin için sosyal ilişkiler falan.. Her şey olabilir. Sizin düşüncenizi merak ediyorum.

Yani benim için aslında başarı demek vaz geçmemek demektir yani illa çok büyük bir şey başarmaya gerek yok hatta bu iş olmasına bile gerek yok bazen bir insan sırf kötü biri olmaması iyi olması insanlara yardım etmesi ya da kendi çizgisini bozmaması bunlar da benim için oldukça başarı sayılan şeylerdir. bunların dışında her zaman mücadele etmek vaz geçmemek ya da istediği şeyleri sonuna başaran kişilere de başarı derim ya da mesela hayat şartları zor olmasına rağmen düşük imkanlar ile bir yerlere gelen kişilere de başarı yakalamış kişiler derdim ben her zaman.. ve bu tür insanlara saygı duyuyorum.
her insanın başarı öyküsü farklıdır bence önemli olan her zaman devam etmemiz başarısız olsak bile tekrar tekrar denemek yani sonuçtan çok süreç bence benim için başarı sayılır.
Onunla ilk yemeğe çıktığım gün derece yapmış bir zekasının olduğunu biliyordum. Başarılı bir insandı ve ben onun bu zor kazanılacak başarısını takdir etmiştim. Sanki kriterim bu ülkedeki insanlar arasında aldığı üst derecelerdi. Ve en üstlere rahatlıkla girebilen o zekası. Evet başarı kriterim bunlar gibi geldi bana.
Sonra onunla konuştukça anladım başarı bunlar değildi….
Bana kazandığı hiçbir başarıdan bahsetmedi. Bulunduğu yerleri sanki herkesin gelebileceği olağan yerlermiş gibi gösterdi. O kadar sıradandı ki o kazandığı başarılar onun gözünde.
O zaman anladım. Aslında gerçek başarının kriteri; herkesten gerçekten farklı bir insan olduğun halde dolu bir buğday başağı gibi başın önde mütevazı durmayı bilmekti…
Boş başak hep dik dururdu. Boş insan sürekli konuşurdu. Ama dolu insan, konuştuğunda zekasını ve ışığını saçar mütevazılığından seni ona hayran bırakırdı. Başarı kriterim üstün bir zekanın mütevazılığıdır..
Kendi hedefine ulaşabilen herkes başarılıdır. Sabit kalıplara sığdıramayız bence başarıyı. Çok basit bir örnekle doktor olmak isteyip tıp okuyana herkes başarılı der ama muhasebeci olmak istediği için iktisat okuyan kişi başarısız mıdır? O da kendi hedefini gerçekleştirmiş dolayısıyla benim için başarılıdır.
Herkesin düşüncesi farklıdır, genel geçer bir cevap yerine kendi özelinde bir örnek vermek istiyorum.
Başarılı denilince aklıma bizim iş yerinde çalışan, sürekli herkesten önce işe gelen birisi var o geliyor. İşe herkesten önce gelmek bir marifet değil ama her gün herkesten önce işe gelmek (uyumak için değil çalışmak için) bir başarı bence. İşini severek yapmak, güzel bir şey.
Cevap
12Cevap
Benim gözümde başarılı insan özellikleri sırası ile şunlardır;
1) Çalışkan
2) Azimli ve Sabırlı
3) Sorun odaklı değil, çözüm odaklı olması
4) Hayatta her daim önüne hedefler koyan ve bu hedefleri gerçekleştirmek için hedefine odaklanan
5) Merak ve öğrenme isteği gelişmiş
6) Deneme ve yanılma yöntemini ile başarıya giden yolda ilerleyebileceğini bilen
7) Sorumluluk almayı seven ve bu sorumluluğu en iyi şekilde yerine getirmek için elinden geleni hatta gerekirse daha fazlasını yapma isteği içinde varolmuş olması
8) Empati duygusu gelişmiş
9) Özgüveni yüksek
10) yüksek zeka
İlk aklıma bunlar geldi..
Eminim ki diğer maddeleri de arkadaşlar yazacaklardır.
Hani bazen de bir insanı görür görmez bu çocuğun geleceği parlak deriz.
İşte bu başarılı insanlar da doğuştan gelen bir kabiliyet bir yetenek söz konusu da olabilir.
Belirlediği hedef her ne ise ona ulaşmış olan insanlar başarılıdır.
Başarılı insanlar, kendilerine belirledikleri hedeflere ulaşma konusunda kararlılık gösterirler. Başarılı olmak için belirli hedefler belirler ve bu hedeflere ulaşmak için planlı ve düzenli bir şekilde çalışırlar.
Bana göre önce kariyer başarı kriteridir. Çünkü kariyeri sağlam olan birinin haliyle çevresi de olacaktır. Çevre de sosyallik demek oluyorsa eğer sosyal alanda da ön planda olacaktır.
Benim için başarı kriteri, yapamaz dedikleri ve kendisinden beklenmeyen tüm şeyleri başarıp insanları şaşırtmayı başaran kişiler hayatının çoğu noktasında da başarılıdırlar.
Beşeri ilişkiler, Mesleki ilerleme hızı, Çevresel duyarlılık, iletişim, Ekonomist, ülke çıkarlarını kendi çıkarlarının üzerinde tutan her insan bence başarılıdır
Mutlak güç sahibi olması. Para sahibi olması başarıdır.
Kendi alanında bilinir bir isim haline gelmesi başarıdır.
Öldükten sonra isminin yaşaması başarıdır.
Akıl ve çaba varsa, emek ve adanmışlık varsa , gözleri parlayarak gülebiliyorsa insan, kendisini zafer kazanmış gibi hissediyorsa her şey başarıdır nett.
Ben kişisel gelişim alanında başarı yakalayabilmiş insanları başarılı bulurum. Kendini tanıyan, diğer insanları tanıyan ve duygularını kontrol edebilen insanlar
Beach Club'lara gidebilenler ama kendi kazanarak baba parasıyla değil
Kendine inanan herşeye rağmen adımını sağlam atan insan benim için başarılıdır çünkü inanmak başarmanın yarısıdır diyoruz ya yanlış biliyoruz inanmak başarmanın ta kendisidir tamamıdır...
Bazen intihar etmemek bile bir başarı sayılabilir. Genel hatlarıyla herhangi bir hedef koyup gerçekleştiren herkes başarılıdır.
Benim için kariyer başarı sayılır ama hem sosyal ilişkilerini iyi tutup kariyer yapanlar best tir
İlk hedef olmalı ve bununla birlikte azim, sabır gerekiyor kesinlikle.
Hedefine ulaşmış sadece istemek ile kalmamış insanlar
Üzerine düşen görevi vaktinde tam bir şekilde yapan insan başarılıdır
Benim için başarı "hangi işi yapıyorsan yap en iyisini yap" babamın sözü. Babama katılıyorum.
Genç yaşta güzel kariyer sahibi biri benim gözümde başarı sahibidir.
Kariyer konusunda kendini ispatlamış olması gelir bu konuda.
Tarihe adını çikolatalı harflerle yazdırabilenler 🤩 🍫
Hangi konuda olursa olsun hedefine ulaşan insan başarılı insandır
İkna kabileyeti yüksek olup satış yapabilenler
Başarısızlık karşında güçlü durabilen
İyi bir bölümden mezun olmuş kişi
Tabii ki de kariyer.
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?