Çaresizlik benim için hastane koridorunda beklemek , kimsesiz kalma korkusu, kaybetme korkusu, ve yarını düşünememe kaybı... Sizin çaresizlik tanımınız nedir?
Çaresizliğin tanımını sanırım yalnızlık derdim ya da mutsuzluk. Bu his, kişinin güçsüz, umutsuz veya etkisiz hissetmesine neden olabilir. Çaresizlik hissi genellikle stres, travma, hayal kırıklığı, başarısızlık, kayıp veya zorlu yaşam koşulları gibi faktörlerle ilişkilendirilebilir. Çaresizlik hissi, bireyin motivasyonunu düşürebilir ve olumsuz duygulara neden olabilir. Kişi, bir durumu değiştiremeyeceğine inandığı için umutsuzluğa kapılabilir ve hayata karşı umutsuz bir tutum geliştirebilir. Bu durum, kişinin zihinsel ve duygusal sağlığını olumsuz etkileyebilir. Ancak, çaresizlik hissi her zaman gerçeği yansıtmaz. Çoğu durumda, kişinin çaresiz hissettiği durumlar, farklı bir bakış açısı, destek veya çözüm yollarıyla ele alınabilir
O koridorlardaki yapayalnız kalma ve çaresizlik hissini iyi bilirim.
Elini uzatacak birinin olmaması, yarının ne olacağını bilememek, benim dışımda dünyanın dönmekten bir an bile olsa vazgeçmemesi, zamanda geride kalmak, geçmişe takılıp kalmanın verdiği dehşet ve daha bunlar gibi aşka nedenler çaresizliğin bendeki yansıması...
Yapmak isteyip de yapamadığın her şey çaresizlik hissi yaratır ama en çok da sizin dediğiniz maddeler için geçerli bu his. Yoksa uzaya çıkan ilk Türk olmak istiyorum ama olamıyorum bir çaresizlik değildir. Allah kimseye hastalık çaresizliği vermesin
bu dusuncende teslim olmaktir. cunku yapilacak birseyin olmadigini kabullenmis oluyorsun. buda teslim olmaktir sonucta. ya da pes etmis olmak mi diyelim.