İmam hatip lisesi okuyanlar neden ateist ve deist oluyor?
Cevabın nedir?
Cevapla
+1 yılDin doğru düzgün öğretilmiyor çunkü ben kendi hocamdan biliyorum en basit soruya bile cevap veremedi 🙂
Neden iki kadının şahitliği bir erkeğin şahitliğinde denk dedim hiçbirsey diyemedi resmen sonra ben kendi araştırdim çok mantıklı sebepleri varmış mesela.
Birde hocalar sadece meal okutturuyor o mealin açiklmasini yapmıyorlar örneğin;
"Kâfirleri oldürün" diye bir ayet var bu öğrencilerin garibine gidiyor.
Halbuki o ayet tam müslumanlarin ve kâfirlerin savaş zamanında indirilidiği için "öldürebilirsiniz" emri gelmiştir. Bana savaş açan orduya ben gül mû vereceğim? tabiki oldürmem gerek ki bu ayet eğer gene müsluman ve kâfir savaşi olursa oldürebriliriz emri vardır. Günümzde tıpkı Filistin-İsrail gerginliği gibi savaş durumunda bu zamanda hitap ediyor ama çocuk tefisirine bakmadan o ayetin hangi durumda ve hangi zamanlarda uygulanabileceğini bilmeden sanki kâfirlerin öldürülmesi gerekmiş gibi algı ortaya çikıyor.
211 Yorumla
Soran+1 yılEvet böyle şeyler var
Benim de din hocam beni hiç sevmiyor benimle devamlı atışıyor
Sende mi imam hatip okudun- +1 yıl
Evet 🙂
Soran+1 yılSen Ateist değilsin ama dimi
- +1 yıl
Hayır tabiki
Soran+1 yılGüzel
Bence insanlar baskıdan vr yeterince açıklama olmamasından ateist oluyor- +1 yıl
Aynen öyle
- +1 yıl
Teşekkür ederim eic için 🌺
Soran+1 yılBen teşekkür ederim asıl 🥰
- +1 yıl
Rica ederim 😊 imam-hatip ögrencisimisiniz?
Soran+1 yılHayır değilim
Merak ettiğim için sordum ☺️- +1 yıl
Anladım 😊
En İyi Cevaplar
- Aile & Toplum konusunda 364 cevap paylaştı.
+1 yılZorla namaz kılmaya oruç tutmaya zorlandıkları için buna en güzel örnek Enes Kara belki duymuşsundur
15 Yorumla
Soran+1 yılYok duymadım kim o
- +1 yıl
Elazığ'da Fırat Üniversitesi Tıp Fakültesi 2. sınıf öğrenci Enes Kara, bir binanın 7. katından atlayarak yaşamına son vermişti. 20 yaşındaki Kara, olaydan önce çektiği videoda, ailesinden ve 'öğrenci evinde kaldığı cemaatten baskı gördüğünü, psikolojik olarak yorulduğunu ve yaşama sevincinin kalmadığını' anlatmıştı.
Soran+1 yılAyyy yazık ya
- +1 yıl
Mekanı cennet olsun
Soran+1 yılAmin 🙏
AI Persona’ya Sor
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
2
Cevap
5Cevap
Zaten gidenler büyük ihtimalle isteyerek gitmiyorlar orada da iyice baskılanınca olan oluyor
01 Yorumla
Soran+1 yılAile zorla gönderiyor
Zaten orada okuyanlar nedense cinsel ligede düşkün ler
00 YorumlaYav lisede beyni dini algılayabilecek olgunluğa eremiyor çoğunun büyürken anne babadan kopuk olanlar aykırı görülen şeylere ilgi duyuyor işte
01 Yorumla
Soran+1 yılBaskıcı aile çocukları dinden ayrılıyor
Gizli Üye(36-45)+1 yılBaşka türlü s.. kşemiyolar çünkü sürekli asılmakta bir yere kadar
00 Yorumla
+1 yılO halde kapatılmasın imamhatipler 😂
035 Yorumla
Soran+1 yılÇakma din öğretiliyor bence
- +1 yıl
Hayır doğru din öğretiliyor ki insanlar sorguluyor ve inanmıyor. Eğer çakma öğretilseydi insanlar körü körüne daha çok bağlanırdı
Soran+1 yılOf kes
- +1 yıl
Sen niye inanmıyorsun bana bir tane sebep göster?
Soran+1 yıl@DişiAslanlarDiyârı 👏👏🥳
- +1 yıl
- +1 yıl
@DişiAslanlarDiyârı Bana benim bilmediğim neyin cevabını verebilirsin ki?
Kusur ararsam 5.000.000.000 yıldır gezegen var
bunun 1.000.000.000. yılında ay 2.000.000.000 yılında su ve basit yaşam oluşuyor sonra bikaç milyar sonra ozon sonra bikaç milyon sonra dinazorlar sonra milyon daha geç dünya tekrar yokolup milyon daha geçince şu an ki halini alıyor. İnsan ırkının bilinen ilk nesli sadece 300.000 yıl topu topu sadece 5 milyarlık yaşamda 300 bin. şimdi bilimciler hayvanlardan evrilerek bu halimizi aldığımızı söylüyor ki mümkün canlı formları değişe değişe şekil alıyor. Ama din bir anda topraktan yarattık koyduk hatta dünyayıda tanrı altı günde yarattı diyor. Şimdi elimizdeki verilerde dünya 5 milyar yılda olmuş madem yaratıcı var bukadar uzunnn süreye ihtiyaç yok. Bir anda olup bitmesi gerekirdi. Ha diyelim ki allah her yarattığını teknisel bir süreç dahilinde yarattı o halde insan dinlerin söylediği gibi allahın şekillendirip hadi bakalım al sana koyun kuzu demediyse olmadı. Döndük evrime o haldede.
Ya bu teknik bilgi dahilinde olacak ya da ol dedim oldu şeklindeki inançla olacak. - +1 yıl
Şimdi farklı bir açıdan bakalım dedim ki insan bilinen yaşamı günümüzden 300 bin yıl önce
bilinen ilk dinler mö. 3000 yılın hinduizm bu din reankarnosyana inan çok tanrılı bir din ve ilk cehennem sözcüğünün geçtiği din hatta. bu din 1500 yıl boyunca yayıldı
sonra M. ö. yunan tanrıları var hepsi çok tanrılı din.
Şamanlar var keza bu zamanlarda bilinen
binlerce yıl geçiyor tabi yine farklı bölgelerde bilinen başka inançlar var ancak tektanrılı bir din hal ortada yok.
tabi mısırda da firavun var ben tanrıyım diyen ve tanrı olarak görülen. ve yine başka inanç biçimleri vs
Sonra ilk dinden 2400 yıl sonra musevilik çıkıyor. bilinen ilk tek tanrılı bir din. ya madem allah var ve tek ve ademi yarattı ve ona ben tekim dedi vs. neden bilinen ilk din tek tanrılı bir din değil binlerrrce yıl okadar insan yaşamış ölmüş. aradaki peygamberler zaten yok ona hiç girmeyeceğim. Tanrı bilinci yok vs. İnsanoğlunun sürekli bir inanma isteği ve arzusu var. Ölümden sonrasına bir cevap ve doğayı anlama çabası var. Dinler bunlara getirilen yorumlardan başka hiçbir şey değil ! bir düşünün
Soran+1 yılŞöyle Tanrı 6 günde yarattı olayı Tevrat’ta var
Kuranda böyle bir şey yazmıyor.
Uyuyup uyandığınız zaman aradan kaç dakika geçmiş gibi hissediyorsunuz
O süreyi anlamıyorsunuz değil mi?
Dünyanın milyonlarca senede oluşmuş olması da bu şekilde bir süre olabilir
Yani tanrıya göre milyonlarca sene kısa bir zaman olabilir.
İnsanlar eğer canlılardan evrilip oluşmuş ise ölmüş bir insan yeniden doğmuş ve şekil değiştirmiş oluyor.
İnsan öldükten sonra bedeni tamamen çürüyor.
Her canlıda ölüyor malum
Ölen bir dinazorun insan olarak evrilmesi sana mantıklı geliyor mu?
İslama göre her coğrafyaya farklı farklı peygamberler gitti
Kuranda yazan peygamber haricinde başka peygamberler de vardı
O yüzden tüm çaplarda ve tüm toplumlarda inanç var.
Dediğiniz gibi inanma arzusu biraz da psikolojik
Bana Tanrı nerede derseniz
Elbette ki gösteremem
Ancak sevgiyi nefreti aklı duyguları da göremiyoruz
Ancak var olduğunu biliyorum
Ben kalben dünyanın üzerinde manevi bir güç olduğuna inanıyorum
Dinlerin içinde uydurma Masal olan şeyler de var
Yok diyemem
Ancak şu açıdan da bakabilirsiniz
Eğer hayatta manevi bir güç olmasaydı
Biz makina gibi yaratıklar olmaz mıydk
Ama öyle değiliz
Sadece insana özgü değil
Hayvanların köpeğin bile psikolojisi var
Onun bile duyguları var
Ek olarak ; doğumda bir mucize
Sebepsiz infertiliteyi duydunuz mu hiç?
Her şey normal ama çocuğu olmayan bir çift
Yumurtaları güzel yaşı genç tüpleri açık
Aynı şekilde erkeğin de sperm değerleri güzel ama tutmuyor bir türlü
Tüp bebek yapılıyor a kalite embriyo oluşuyor
Ama Rahime tutunamıyor
Demek ki bize can veren doğa üstü bir kuvvet var
Karmaya inanır mısınız bilmiyorum
Dinde buna ilahi adalet denir mesela
Kime ne kötülük ettiysem cezamı hayatın akışı içinde çektim
Aynı şekilde kimden ne kötülük gördüysem de ahlarım çıktı
Beni duyan biri var demek ki
Bunlar benim görüşlerim
Saygılar
- +1 yıl
Öbür düşuncene soran arkadaş cevap vermiş zaten bende din olayına cevap vereyim;
İslam, Hz. Ademden bu yana hep vardı 🙂
Hak din, ilk insan ve ilk peygamber Hz. Âdem’le başlamış, Hz. Muhammed ile son bulmuştur. Dolayısıyla Allah’ın peygamberler aracılığıyla farklı zamanlarda gönderdiği dinin esası aynıdır ve hepsine “İslam”, müntesiplerine de ‘‘Müslüman’’ denilmektedir.
Kur’an-ı Kerim bunu açıkça ifade etmektedir:
“Allah, sizi hem daha önce, hem de bu Kur’an’da Müslüman diye isimlendirdi.” (Hac, 22/78) “İbrahim, ne Yahudi, ne de Hristiyan idi; fakat o, Allah’ı bir tanıyan dosdoğru Müslüman idi.” (Âl-i İmran, 3/67) ayetinde İbrahim (a. s.) için Müslüman ifadesi kullanılmıştır. Ayrıca “Allah’a, bize indirilene, İbrahim’e, İsmail’e, İshak’a, Yakup’a ve torunlarına indirilene, Musa’ya ve İsa’ya verilen ve diğer peygamberlere Rableri tarafından verilene iman ettik. Onlar arasında bir ayrım yapmayız, biz de Müslümanlarız, deyin.” (Bakara, 2/136)
ayetinde de peygamberlerin mesajının temelde bir ve aynı olduğu ve bunun da İslam’dan ibaret olduğu ifade edilmiştir. Ancak bugünkü haliyle Yahudilik ve Hristiyanlık peygamberlere indiği şekliyle muhafaza edilemediği için o dinlere bu haliyle İslam denilemez.
Esas itibariyle hak dinin temel prensiplerinde değişiklik yoktur. Fakat yüce Allah zaman içinde ibadetlerin şekillerinde ve muamelata dair hükümlerde bazı değişiklikler yapmıştır.
Yani tek Tanrılı din Hz. Ademden bu yana hep vardı 🙂 sen insan eli'yle olan dinleri bana gösteriyorsun benim hedef gosterdiğim din "İslam" hâlâ 1400 yıl önce inmiş bir kitabın 14 asır boyunca günümuzede hitap ediyorsa bana bir kusur göster diyorum ben sana ben sana burada şamanizm, Budizm bilmem ne bunların sana kusurunu sayarım 🙂 orada peygamber neden yoktu diyorsunuz da 124.000 peygamberin nerden biliyorsunuz olmadığinı? Hz. Adem zaten ilk peygamberdi.
- +1 yıl
Bunlara tesadüf derseniz bu şizin bileceğiniz iş ;
11 Eylül 2001 olayı;
Tozlu dumanlı bir fitne görülecek, bunu diğerleri takip edecek/ ibn Hacer, s 13/14
2003 Bağdat işgali ;
Ahir zamanda Bağdat alevlerle yok edilir./ Risalet-ül Huruc-ül Mehdi, Cilt 3, sf. 177)
2004 Doğu'da tsunami - 2005 Batıda Katrina
Biri doğuda diğeri batıda yer batma hadisleri / müslim, fitness s 29
Temmuz 2012 olayı ;
TOPKAPI SERIYILDA UZ, DAVUD UN KILICHO SERGTIMEDIGI MEGADDER EMANETLER BOLME ZONARSTE KUPATILDI.
- +1 yıl
Bak en tuhaflarıda bunlar ne uydurma din ama!
Uzaya çıkan ilk insan Yuri gagarin'in doğduğu Gagarin sehride 55-33 enlem koordinatlarında bulunmaktadır
55-33 Ey cin ve insan toplulukları! Göklerin ve yerin uçlarından bucaklarından geçip gitmeye gücünüz yeterse geçip gidin. Büyük bir güç olmadıkça geçip gidemezsiniz. Kuran'da ise 55-33 ayeti uzaya çıkmak ile alakalıdır uzaya çıkan ilk insanda 55-33 enlem koordinatlarında bulunan şehirde doğmuştur
İkinci mucize Kuran'da tohumlardan bahseden 2 ayet var 78-15 ve 80-27 ayeti 78-15 78-15 Size tohumlar, bitkiler, sarmaş dolaş olmuş bağlar bahçeler bitirmemiz için yoğun bulutlardan oluk gibi boşalan sular indirdik. Dünyanın en büyük tohum deposu olan Svalbard küresel tohum deposu ise 78-15 ve 80-27 enlem koordinatlarında bulunuyor
kuranda peygamberimizin vefat ettirileceği lafzı 3 yerde geçmiştir yunus 10/46. Rad 13/40. Mü'min 40/77 dir. Bu üç ayetin kuranda bulunduğu sıraları 10 13 40 dir bu sure sıraları peygamberimizin üç dönemi olan 10 yıllık medine. 13 yıllık mekke. 40 yıllık peygamberlik öncesi dönemlerine denk gelir. Peygamber efendimizin Allah tarafından öldürüleceğini söyleyen bu ayetlerin bulunduğu sure sira numaralarını toplayalım 10+13+40=63 SubhanAllah bilindiği üzere peygamberimiz 63 yaşında vefat etmişti
Bigbang (21,30) Evrenin genişlemesi (51;47), Cinsiyeti meninin belirlediği (53;45,46), Fotosentez (81;18), Gezegenlerin gazdan oluştuğu (44,10,11) v. s bir çok Bilimsel Gerçekliğin Kuran'da geçtiğine girmeyeceğim bile.
- +1 yıl
En' * sûresinde, inkarci birisinin hâli, göğe doğru yükselirken kalbi sıkışıp daralan bir insanın durumuna benzetilir.(En' * , 6/125) Bugün, bilimsel gelişmeler, gerekli cihaz kullanılmadan dağların tepesine doğru yükseldikçe, oksijen azalmasından insanın nefessiz kaldığını; göğsünün daralıp sıkıştığını ortaya koymuş bulunmaktadır. Bu gerçek, ancak balon gibi vasıtalarla yukarılara çıkıldığında veya çok yüksek dağlara tırmanılarak anlaşılabilmektedir. Allah Rasulü'nün döneminde balonla yolculuk bir hayal bile olmadığı gibi, Arabistan coğrafyası da yüksek rakımlı yerlerden mahrumdu. Öyleyse böyle bir benzetme ve ifade ancak her şeyi bilen Allah'a (celle celâluhů) ait olabilir.
- +1 yıl
Enam olacak
- +1 yıl
Valla isterseniz krem peynire tapın. Benim herkesi sonsuza dek azap ile suçlayacak bir tanrım yok. Çocuk katilide yok. Birşeyin yaşamasının sebebini birşeyin ölmesine bağlayacak tanrım hiç yok
Soran+1 yılArkadasım ne yalan söyleyeyim
O kadar şeyin üzerine
Zekice bir açıklama yapıp
Savunmanı bilimsel veriler ortaya koyup bizim yazdığımız tezleri çürütmeni bekledim 😂😂😂
Allah sana iman vermediği gibi zeka da vermemiş
Bol şans- +1 yıl
Açıkcası benim sorularıma cevap bekledim. Ancak siz yine analitik cevaplar yine inanç ile cevap verdiniz. Siz sanıyorsunuz ki biz birgünde inancımızı reddettik. ☺️ . Sana verdiğin cevaplar üzerinden açıklama yapayım.
1 zaman kavramı dediğin gibi görece bir mesele tabiki ancak 5 milyar yıl dünya hesabına göre ki benim sana açıkladığım insanlık tarihide aynı derece 300 bin yıllık zaman dilimine ait hesabını insan üzerinden sordum.
2. Si neden farklı dinler var demedim. İnsanlığın bilinen tarihi boyunca tek tanrı inançlı bir din günümüzde 2600 yıl önce oysaki insanlık 300 bin yıldır var dedim. 300 bin yıl öncesi nere 2600 yıl öncesi nere? Sevgiyi nefreti göremiyoruz ama hissediyoruz diyorsun. Aslında bu duyguların açığa çıkardığı şeyleri bedeninde kendin yaşıyorsun ve sen üzüldüğünde sevindiğinde biz bunu sana bakıp görebiliyoruz. Ancak Allahı hissediyorum dediğinde ki bu öznel bir his oluyor çünkü milyonlarca kişi hissedemez. Biz bunu göremiyoruz. Demekki hissi bir durum bu konuyu açıklamıyor.
Biz makina değiliz demişsin. Buda öznel bir yargı aslında aslına bakarsan makinadan bir farkımız yok sadece metalden değiliz. Hissettiğimizi söylediğimiz psikoloji ve benzeri şeyler beynimizde gerçekleşen sinir gerilmelerinin etkilerinin bir sonucu. Eğer beyninin bir noktasında tümör olsa ve bu nokta beynin acı ve his noktasını baskılasa ne bıçaklandığında ne kızın öldüğünde ne dayak yediğinde bir hissiyatın olmaz. Bilimseldir açıp bakabilirsin acı hissetmeyen insanlara. Ve insan bir makine gibi kalbi bozulsa diğer insandan sökülüp takılabilir. Kolu kopsa dikilebilir. Böbreği çalışmasa başka makinadan böbrek nakli yapılabilir. Hatta kalbi durdurulup kalp makinasına bağlı ölmeden çalışabilir. Şimdi sen insana makina değil mi diyorsun ! - +1 yıl
Spermin yumurtayı kabul etmemesi tutunamaması başka bir bilim konusu uzmanlığım yok. Ancak sonuçta seni tüp bebekle hamile bırakabiliyorum gerekli enzimlerle yumurtaya müdahale esip dölleyebiliyorsam buda gerekli kimyasalın eksikliği vey başka bir şey ki bunu yapabiliyoruz. Hatta kız erkek diye bile seçebiliyoruz :)
- +1 yıl
Karmada felsefi bir inanış her felsefi doktülünü inceleyebilirim ama inanmak konusuna gelince somut delileri varsa olur. Ama karmay şu açıdan bakarsak bir enerji evet insan doğa vs heryerde bir enerji var bu enerji doğaya etki ediyor. Bu enerjinin görü dönüşümü mutlaktır çünkü enerji kaybolmaz. Şekil değiştirir
- +1 yıl
Buda bir diğer cevabının karşılığı https://youtu.be/EyAYnfC8FB8 izle
Soran+1 yıl1. Zaman kavramı neye göre kime zaman kavramı
Rüya görüyorsun mesela bütün gece rüya görüyorsun mesela uykun boyunca 8 saat uyudun ama rüyanın süresi bilimsel olarak 7-8 dakika
2. Tüp bebekte cinsiyet seçimi olabiliyor
Lakin garanti değil
Y kromozomlu sperm ile yumurtayı birleştirdiğinde erkek bebek oluyor
Yanlız o embriyonun rahime tutunması transfer sonrası tüm şartlar normal olsa bile olmayabiliyor.
Sperm var
Yumurta var
Rahim var
Tüp bebek ile embriyo elde ediyorsun
Vücutta yerinde ama olmuyor işte
Tutunmuyor yaşamıyor.
Araştırabilirsin
3. Sevgiyi nefreti hissetmekle manevi gücü hissetmek arasında da fark yok.
Üzüntülü olduğun anlatı yüzüne bakınca görebiliyorum demişsin
Ben de bin bir çeşit canlıya
Doğum mucizesine
Yaşamdaki türlü olaylara bakınca tanıttı görebiliyorum aynı şey
4. En duygusuz insanın bile duyguları vardır.
En basitinden sinirlenir
Bir bebek bile ağlar
Doğduğu andan hatta anne karnına düştüğü andan itibaren hisleri vardır insanların
Yani insan makınadan farksız demek aşırı saçma
Hiç öfke duymuyor musun
Hiç merak etmiyor musun
Hiç üzülüp sevinmiyor musun
Hiç istediğin şeyler yok mu?
Hal böyle iken nasıl insanı mutfak robotu ile aynı tutabilirsin?
5. Karmaya enerji demisin
O halde enerjiyi de göremiyorsun
Ona da inanmaman gerekir.
6. Son olarak ;
Herkesin dini kendine
- +1 yıl
Benim herkesi sonsuza dek azap ile suçlayacak bir tanrım yok. Çocuk katilide yok. Birşeyin yaşamasının sebebini birşeyin ölmesine bağlayacak tanrım hiç yok
Bugünün adalet kanunlarında sen kötülük, cinayet vs. yapan birine idam uygulanacak dediğinde "ayy yazık, milleti idamla korkutuyorlar" mı dersin? Yoksa "insanlari bunu yapmaması için bu şart ve gereklidirmi" dersin?
Çocuk katili derken? Sen biri birisini bıçaklasa bu bıcaği icat edeni mı suclarsın yoksa bu suçu kendi iradesi ile isleyeni mı? Allah her kötulüğü durdursa zaten insanalrin iradesini kullanma şeyi ortadan kalkar insanlar iyiliğe otomatikmen gider cehennem kavramı ortadan gider.
- +1 yıl
1. Şimdi zaman kavramı 4. Boyut aslında zaman kavramı başlı başına derin bir konu o nedenle ayrı konuşulması gerek. Bu konuya girdiğimizde einstainın E=mc2 formülü binton kavram girerki şu an bir sır. Ancak tekrar söylüyorum bi 3. Boyutun oluşumunu konuşuyoruz. Boyutlar arasını değil.
2. Tüp bebek çok ayrı bilim dalı ki yinede ilaçlarla yapılabiliyorki buda demektir ki bizler sadece kimyasal tepkimelerin bir ürünüyüz. Doğru kimyasal işin içine girdimi tamamdır.
3. Sen mucize gibi şeyler görüyorsun evet bunlar bir mucize bebeğin oluşumu bir çiçeğin rengarenk oluşu gökkuşağı vs vs. Tabiki bunların muazzamlar ancak hepsinin temelinde olan atom hareketliliği (hücre) bu hücreler nasıl oldu sorusuna yanıt verebilecek babayiğit hiçbir zaman olmayacak çünkü daha uzayın derinliklerinde zerrecik bile değiliz. İşte buladar küçük oluşumuz ve bunlara yanıt verememiz sizi bir güce inanmaya itiyor. Bunda yanlış değilsiniz. Ancak doğruda değilsiniz çünkü bu gördüklerimizin hiçbiri birgünde oluşmuş şeyler değil hepsi bir sürecin tetiklenmesi domino etkisi sadece.
4. Anlatmak istediğim şey makina olduğumuz değil sadece farksız olduğumuz eğer beyindeki bir sinir hücresini baskıladığımızda öfke korku acı hissedemiyorsak demekki mesele ruhumuz değil olaylarlar karşısında beynimizin bize verdiği sinyaller ve bu sinyaller sonucu bizim yorumladıklarımızdır. En sevdiğim paikologun şöyşe bir sözü vardır
. Düşüncelerinize dikkat edin duygularınıza duygularınıza dikkat edin davranışlarınıza davranışlarınıza dikkat edin alışkanlıklarınıza alışkanlıklarınıza dikkat edin karakterinize dönüşür. Dinlemen için sana https://youtu.be/XzOvjO7AHfM - +1 yıl
5. Biz görmediğimize inanmayız demiyoruz. Yıllarca iyonsaferdeki partiküllerin elektrik sinyallerini dağıtabildiğini bilmiyorduk ama bir adam neden sonuç ilişkisi kurarak bunu buldu. Enerjiyide aynı şekilde göremeyiz ancak enerjinin miktarı fazlaysa işte o bize büyük etki eder çarnobil faciası gibi. Sen bunların yansımalarını görürsün aynı doğumda heryerde görüyorum dediğin mucize gibi.
6. Pk diye bir film var onuda izle. Tabiki herkesin dini kendine. Ancak mutlu olmak istersen inan gerçeği ararsan sorgula derim.
7. Olarak ben bir şey ekliyorum ve kapatıyorum.
Hem heryerde hem hiçbir yerde hem soğurmadı hem doğurulmadı sence bilincimizin bize söylediği şey dışında bu ne olabilir? - +1 yıl
Dipnot 6 yılım dergahlarda geçti hiç baskı görmedim. Bilgini o şekilde sorgula
- +1 yıl
bir şey diyeyim bunlar bir Tanrınin olmadığina dair neye delil?
Soran+1 yıl1. Tüp bebek olayının bizzat içinde bulunan biri olarak söyleyebilirim ki
YAPILMIYOR
Doğru tedaviyi de uygulasan
Her şey yolunda da olsa
Olmuyor , tutmuyor
Eğer dediğin gibi olsaydı tüp bebeğin %100 tutması gerekirdi.
Ancak şu an tüp bebeğin tutma olasılığı %40
O da garanti değil yani.
Cinsiyet belirleme yapabilirsin ancak bebeğin tutunması garanti değil
2. Diğerlerine toplu cevap vereyim. Çoğunlukla aynı şeyleri yazmışsın
İnanıyorsun aslında bir şeylere
Sıfır değilsin
sadece fazlasıyla bilimle açıklamak istiyorsun
Aynı şeyleri anlatıyorsun
Aynı şeyi söylüyoruz
Düşüncelerimiz duygularımız bir süre sonra bizi şekillendirir
Doğrudur.
Evrendeki her şey mucize demişsin
Evet bunu sen de görüyorsun
Ki görmüşsün
Farklı değil aslında dediklerimiz
Sen enerji diyorsun
İnanan biri manevi güç diyor.
Hepimiz bir enerjiyiz senin deyiminle
Doğrudur hepimizin içinde küçük hücre parçacıkları var ve sınırsız.
İnsanla da ilgili çok az şey biliniyor bugün.
Misal en son model diyaliz bile böbreğin işlevini tamamıyla yerine getiremiyor.
Dünyadaki hiçbir insanın parmak izi birbiri ile aynı değil ve suçlular bulunabiliyor.
Beynimizin şu an yüzde 100 ünü kullanmıyoruz
Bilinmeyen çok şey var
Bu kadar mucizevi bir sistem kendiliğinden oluşmuş olamaz bence
- +1 yıl
@DişiAslanlarDiyârı çok güzel soru işte olması gerekn bu şekilde sorgulama. Evet bunların hiçbiri olmadığına bir cevap değil. Ancak bunların hepsi dinlerin olmadığına bir kanıt. Var demek içinde yok demek içinde kaynak gerekir. İnanç değil
- +1 yıl
Abicim sabahtan beri Kur'an'ın bilimsel mucizelerini atıyorum ve ayriyeten Kur'an'ı okuyan bilim adamalrınin müsluman olduğunuda biliyorsundur umarım? Buna japon profesör ve İngiliz bilim insanı güzel bir ornek bir ayeti görup merak edip araştırıp müslüman olmuş kişiler
Bunların dinlerin olmadigına dair bir kanıt değil 🙂 kaynak gerekir diyorsun kaç tane dinde kitap var 4 dinden başka? E kaynak gerekir diyorum Kuran ve kitabı Mukaddes zaten bir kaynaktır ve bu incelendiğinde Kur'an'ın insan eliyle yazamayacağı kanıti vardır. - +1 yıl
Ben bir mimarım şuana kadar ben tasarlamadan hiçbirşeyin oluştuğunu görmedim. Ancak doğa ve çevre kendiliğinden vardı. Sen bana tanrıyı kimin tasarladığının cevabını ver çünkü tanrıda sonuçta bir olgu bende sana evreni ve insanı kimin tasarladığının cevabını vereyim
- +1 yıl
Zaman, madde ve enerjinin dısinda bir varlığin tasarimcisıni sorma sorusunun M. Ö kaldığını bilmiyorsun galiba 🙂
- +1 yıl
Ben bir mimarım şuana kadar ben tasarlamadan hiçbirşeyin oluştuğunu görmedim. Ancak doğa ve çevre kendiliğinden vardı.
2 dedigin cumlenin birbirine zır düsmeside ayrı bir komik 🙂 - +1 yıl
Bir saat içinde birisini düsün ve bu kişi 3 konumundadır o kişiye göre 1 geçmiş zamandıe 6'da ona göre gelecek zamandır ve biz bu zamnın dısina çikmıs yani ezeli ve ebedi olması zorunlu olan birinden bahsediyoruz sen kalkmıs Tanrıyi kim yaptı diyorsun artık ateistler bile bunu sormuyor 🙂
- +1 yıl
@DişiAslanlarDiyârı dediğim şu ben mobilya tasarladım. Ancak ağaç zaten vardı diyorum. Zıt düşmyürorum açıklıyorum. Benide ben tasarlamadım ama mobilyayı ben tasarladım gibi. Sonuçta ben bir insan olgusuysam tasarlandım allahta bir tasarımcıysa o da bir olgu o halde onu kim tasarladı diyorum.
- +1 yıl
Bende sana zaman kavramınin onun için geçerli olmayan ebedi ve ezeli birinin yaraticısi olma ihtimali sıfır 0 diyorum. 🙂
Ağaç zaten vardi diyorsun ve bu ağaç sağır, dilsiz, kör ve kudretsiz bir fail fiziğe göde ortada bir iş varsa o işi failide olmak zorundadır o ağâc kendini yaratırken ilimi, kudreti varmiydı? Yoktu bende bu ateistliği anlamıyorum ne saçma
Ben Değilim Hemde İlahiyat Mezunuyum
06 Yorumla
Soran+1 yılPeki hiç ateist arkadaşın var mı
Soran+1 yılAteist olan niye oluyor acaba
Soran+1 yılBulsam
Dini baskı ile öğrendikleri için
10 Yorumla
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar