Erkeklerin tek görevi işe gitmek ama kadınlara çok yük biniyor. Yazık değil mi?

Erkeklerin tek görevi işe gitmek ama kadınlara çok yük biniyor. Yazık değil mi?

Evet, kadınların hem çalışması hem ev işleri yapması, çocuklarına bakması gibi tüm sorumlulukları üstlenmesi haksızlık olarak görülebilir. Bu durum kadınların iş hayatında ve özel hayatında eşit şartlarda yer almalarını engelleyebilir.
Kadınların iş hayatında daha az yer almalarının nedenlerinden biri, toplumsal cinsiyet rolleri ve beklentileridir. Toplumda kadınlar genellikle ev işleri, bakım işleri ve çocuk yetiştirme gibi görevlerin çoğunu üstlenmekle görevlendirilirken, erkekler genellikle iş hayatında daha fazla yer alır. Bu ayrımcılık, kadınların iş hayatında eşit şartlarda yer almalarını engelleyebilir.
Bu nedenle, kadınların eşit haklara sahip olduğu, iş hayatında ve özel hayatında eşit şartlara sahip olduğu bir toplum için çaba göstermek önemlidir. Ayrıca, kadınların iş hayatında yer almaları için daha fazla destek ve fırsat sağlamak, ev işleri ve bakım işleri gibi sorumlulukları paylaşmak da önemlidir. Bu, kadınların iş hayatına daha fazla katılabilmesine ve özel hayatında daha fazla zaman ve enerji harcayabilmesine yardımcı olabilir.
Önce karier, sonra aile kurulmalı... Çocuk dünyaya gelince maksimum 3 yı kadın iş ortamından ayağını çekmeli. Çocuklar özenle yetiştirilmeli... Eğer aynı anda çok şeyle ugraşılırsa, her şey birbirine girer ve hiç birini doğru düzgün yapamaz... Düzenli bir yaşam yaratılmalı, her şey sıraylen... Eğer eşim yok hepsini yapmak zorundasın derse, onu boşarım.. Kadın robot değildir, onu istediğin gibi programlıyamazsın... Hayatı kolaylaştırmak gerek, zorlaştırmak değil... Yeterince zor zaten... Anlayıslı olmayan adamlarla, evenip çocuk yapmayın...
Erkek ev ve çocuğa destek olmuyorsa, kadına onca iş yükü eziyettir.. Kadın çalışmak mecburiyetinde değildir. Ama mesleki yahut maddi açıdan çalışmak zorunda ise erkekle iş paylaşımı yapmaları gerekir. Çocuk büyütmek ayrı bir sabır, ev işi ise zaten başlı başına en zor meslek
şimdi kadınlar eskiden çalışmıyorken evleneceği adamın ne kadar para kazandığına bakıyordu
şimdi iş hayatına atıldılar kendi paralarını kazanıyorlar ama yine evleneceği adamın ne kadar para kazandığına bakıyorlar
dolayısı ile toplumda erkeğe biçilen rol hiç değişmedi biz napalım?
Cevap
33Cevap
Kadın olmak zor iş gadası
Kimse laf etmesin...
Kurallar baştan belli olacak.
1. Evi geçindirmek erkeğin sorumluluğudur. Tek maaşla geçinemeyeceğini düşünen erkek kadının parasına göz dikemez. Kadın kazancını gönülden erkeğe teslim etmiyor veya erkek bir miktar para kadın bir miktar para ortaya koyuyorsa, ERKEK HARAM YİYORDUR. Eğer geçinemeyeceğini düşünüyorsa ek iş yapacak, kadın çalış deme hakkı yok.
2. Evin tertip, düzeni tamamıyla, çocukların büyütülmesi çoğunlukla kadının sorumluluğundadır. Parasını kazanıp kendine harcayan kadın, ben çalışıyorum diyerek bu işlerden kaçamaz. Ama parasını kocasına veriyorsa, bu işlerin yarısının sorumluluğu da erkeğe aittir. Benim ekonomik gücüm olsun ama işlerde bölüşülsün diyemez.
3. İki taraf empati yaparsa, sorumluluklar bir akıl ve adalet ölçüsü içinde belirlenirse hiçbir sorun kalmayacaktır.
Bu zamanda herkes asgari ücret verme peşindeyken sistem baya baya oturmuşken kira 5 10 bin iken alınan maaş geçinmeye yetmiyorken adam tek başına nasıl baksın eve mecbur kadında çalışıyor bu durumda erkeğe yüklenilmek yerine iş paylaşımıda yapılan kadının yükü hafifletilmeli veya çocuk yapmıcaksın veya hiç evlenmiceksin şekil a ben mesela strese hiç gerek yok Bi köşede çırpına çırpına ölcez 😀
Belki eleştirilecek ama gerçek şu ki; kadınların erkeklere nazaran daha çok lüks yaşam istemesinin doğal bir sonucudur bu. Batıya özeniş ve yetinememe problemimiz var hep daha fazlasını isteyerek hem kendimizi hem de karşımızdakini yoruyoruz haliyle. Daha çok şey yazılır da bu kadarı kâfi.
Yapacak bir şey yok hayat şartları artık böyle. Ancak erkekler de biraz yardım etmesi gerek eşine evde. Yani yardım edeni var aslında ama alıştırmamak gerekiyor. Başta nasıl giderse öyle gidiyor. Çok güzel evde eşine yardım eden bulasık yıkayıp çocuğu ile ilgilenen erkeklerde var.
Karısı çalıştığı halde o sadece işten gelip yatıosa böyle mağara adamlarıyla evlendiği için suç kadında olur çocuğuda kadın tek başına yapmadı o evdede tek başına yaşamıyor bazı şeyler birlikte yapılmalı işten geldim yorgunum die bir şey yok o zaman kadında yapmasın ev işlerini pislik içinde oturun
Ev hanımlığını küçümsüyoruz ama en zor meslek ev hanımlığı. En güzeli kadının evinde olması ama malum koşulda tek maaşla zor. Erkek kesinlikle yardım etmeli ev işlerine parası çoksa da yardımcı tutmalı.
İşte beni evlilikten uzaklaştıran sebeplerden biri de bu yani kadının yıpranması beni üzeceği için evlenemedim
Tabii ki anlaşacağın biriyle evlenip yuva kurmak güzel ama kadının bu kadar yıpranması ve kadınlığını yaşayamaması ve mutsuz olması beni üzer
Gibi si fazla. İşte bu yüzden asla evleneyim demeyin, bu ülkenin erkeği yardım filan etmez boşuna umutlanmayin. Daha bu saydıklarının üstüne kaynana görümce sülale yükünü de koy, aklı olan evlenmez, evlenen de boşanıyor zaten boşuna yük almayın
Evet. Ben çalışmasını istemem.
Ev işi çok bence hele bir de cocuk olunca sadece ev islerine yetismek zor.
Severek yapıyor çoğu ama bence kasmaya gerek yok öyle mutlularsa ne güzel yani. Tabi keşke çalışmasalar para içinde yüzseler ama bu zamana kadar dünya üzerinde herkes zengin olmadı olmayacak da.
Haksızlık çünkü.
Erkeklerin ev işi yapmasına da çocuk bakmasına da engel olan bir şey yok.
Bir taraflarını kaldırsınlar bir zahmet
ya da eşlerini calıstirmasinlar
Kadınların çalışması gerektiğini düşünüyorum.
Her yetişkin bireyin ekonomik özgürlüğü olmalı ve bir zahmet kendi pisliğini toplamayı da bölmeli
Bilmeli
çocuğu ikisi de yaptı ikisi de ilgilenmeli evi ortak kullanıyorlar ikisi ilgilenmeli her şey yardımlaşarak yapılmalı tabiki
Ben eve ancak bakabilirim. Çalış diye beynimi yiyip yediğim 3 lokma ekmeğin hesabını soracak adam denk gelmesin inşallah
Kadınların çalışmasından yanıyor Evet doğru Üzerine de yük çok büyük Biz erkekler olarak Yardımcı olmamız lazım
Nil Karaibrahimgil ne diyor "çocuk da yaparım kariyer de"
Siz yapamıyorsanız bilemem.
İki tarafta çalışıyorsa işler ortaklaşa yapılamalıdır. Çünkü iki tarafında birbirinden farkı yok
Var hayatım. Erkekler fiziken daha güçlu daha dayanıklılar.
Ne kadar boş ve zavvalı bir yorum babaların çocukları üstünde sadece masraflarını mı karşılaması
Maalesef ki öyle oysaki eşlerin onlara destek olması lazım
Evet çok zor çalışan evli çocuklu kadının işi
Erkeklerde yardımcı olmak zorunda yoksa haksızlık tabiki
Öyle bir zorunluluk yok. Evlendiğin adamı ona göre seç sen de
Kadınlar erkeklere hizmet etmesi için yaratılmıştır
Çıktığın yerleri hizmetçi diyerek geçme, tanı.
Düşün üstündeki binlerce karşılıksız emeği.
Sen anne oğlusun, incitme yazıktır anneni.
Etme dünyaları alsan da eziyet
@dloohsouse Sisteme karşı çıkamazsın mevcut olan dalgaya ayak uydurmak zorundasın
Ne sisteminden bahsediyorsun böyle bir sistem mi var Allah'ım ya 🙄
Bi gün o hizmetçi dediklerine öyle bir muhtaç kalırsın ki hatta umarım kalırsın
@dloohsouse Sakin ol doğrudan söylenmese de pratikte olan bu
@seyda028 Eve çalışan birini alırsak para harcamış olacağız mesele ücretsiz olarak hizmet etmesi
@seyda028 hiçbir zaman bitmeyecekler 🥲
@seyda028 Eleştirmeniz sistemi değiştiremez ekonomide Türkiyeyi ele alalım Türkiye kendi ekonomi politikasını serbestçe belirleyemez dünyada olan dalgaya ayak uydurmak zorundadır sizde öylesiniz
@seyda028 Sizin karşı olmanız olanı değiştirmeye yetmez
Yazık o yüzden evde iş bölümü yapılmalı sen evi süpür ben de siliyim gibi
Bunu söyleyip çözüm yolu arayınca kimse kabul etmiyor🙂 öyle alışmış ki herkes bu düzene...
kadınların çoğu nafakayı alıp
boşuyor
zaten
bu yüzden
Evlenirken masrafın çoğunu erkek ödüyor, boşanırken de erkeği yoluyorlar yazık değil mi
İkisi de çalışıyorsa ortak yapmaları gerekli. Kadın yapınca görevi erkek yapınca çok iyi bir şey gibi gözüküyor. Aslında ev işinin cinsiyeti yoktur
İste denge saglanması gerekiyo Adam da kadın da calısıyorsa ikisi de ev islerinde yardımcı olmalı
Erkek evine bakmakla yükümlüdür. Kadın evin içinden sorumludur. Çalışmak zorunda değildir.
yaşam planı evlenmeden önce az çok bellıdır zaten , neye gore evt neye gore hayır denilmesi çok önemli
Bence de büyük haksızlık.
Bazı kadinlar sorumluluk almaktan korkmuyor ve dahasini istiyor bana gorede fazla sorumluluk
Eee derdin ne senin çalışma otur evinde o zaman
Geçiş nesliyiz. Bu nesil böyle. Bizim kızlar az yapar torunlar hiç yapmaz🧿. Gündelikçilik üstümüze zimmetli olmaktan çıkacak🤲🏻
yioo değil, karım çalışıp bana bakmalı
Yuh
Bence erkeklerin de yardım etmesi gerekiyor.
Kesinlikle hangi biriyle uğraşacaklar
Erkekler bencil olunca tüm yük kadınlara biniyor..
Bütün ailelerde böyle değil görev dağılımı yapılabilir
çocuk yapma ozaman
Çalışan bı kadın için öyle tabi.
Bırakın ev işlerini erkekler yapsın o zaman
dinen ev dışı işler erkeği ait bu yüzden
Ben çok yoruluyorum mesela
Çalışmasın zor geliyorsa
Sen olsan sana zor gelmez miydi
Calismayin o zaman
İşte bu yüzden evlenmicem
Erkek te yardım etmelidir
Ama etmiyorlar. Çunku zamaninda annelero onalra yaptirmiyor
Olmaz yardım etmesi
Ben ederim yardim
Ve de karıma her gün masaj yaparkm
Valla genelde etmiyorlar
Valla ben ederim
Evli msin
Yok. Sen
Bekarim
İstersen baş başa konuşalım
Yok ne alaka
Katılıyorum
Hem çalışıp hem bunları yapması haksızlık
Bence haksızlık değil
Erkekte tüm gün kahır çekiyor kadınlar kadar rahat çalışma imkanı yok sıcak soğuk demeden evine eşine bakmak için çabalıyor
Ben inşaatta soğukta harç karan bir kadın görmedim
E eşitlikten söz ediyosun ozman nerde eşitlik
Kim sevdiği işi yapiyor bu dünyada herkes mecburiyetten yapıyor
Öylemi o yüzden mi herkes hayat mücadelesi için istemediği bölümü okuyor
Keşke hayat senin dediğin kadar toz pembe olsa
Senin çevrende boşlukta herkesin bir dayanağı varmış demekki
Daha on beş yaşında çalışmaya başlamak zorunda olan bir çocuğun sevdiği işi yapma şansı yok ya sanayi olur ya inşaat
E Ozmn sorunada yapcak bir şey yok
Bu cereme degil
Hayata çok toz pembe bakıyorsun o
İşte sana öyle geliyor
Aynen
Haklisin
Kadınlar💪
Çalışmsyın o zaman
Erkeğin eline bakmak bir kadın için en gurur kırıcı şeydir biraz mantıklı düşün
O zaman şikayet etmeyin. Gereksiz gurur yapıyorsunuz
Onlar bındıgı yetmıyo bıde koca
Gayet yerinde iyi böyle
Bende öyle düşünüyorum
Yani biraz öyle oluyor
İşleri zor evet
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?