Hayatta insanın abisinin olması mı avantaj, ablasının olması mı?


Hayatta insanın abisinin olması mı avantaj, ablasının olması mı?


Ben kardeşlerinin en büyüm ve hiç öyle abi veya abla eksikliği duymadım. Kardeşim için az kavga etmedim.
Şimdi bakıyorum da, bizim yeğenler nasıl da birbirine sahip çıkıyorlar!
Neyin ne olduğunu bilmedikleri halde, birbirine acayip sahip çıkıyorlar!
Bende hep böyle büyük bi abi istiyordum
@aklimabisheygelmio Güzel ya öyle sahip çıkan filan!
Küçük yeğenim kız olmasına rağmen abisine sahip çıkıyor! 3.5 yaşında ve herseyine bakıyor!
Akşam pijamalarını hazırlıyor, banyodan çıkınca giyeceklerini filan 😃
8 yaşlarımda filan kardeşim için birilerini bile bıçaklıyordum! Okuldan gelirken çantasını almışlardı ve sayıca çoktular. Hemen eve gittim bıçağı aldım ve o gruba dalıp, kardeşimin çantasını almıştım!
Neredeyse kavgasız tek günüm geçmezdi, bir de gayrı müslüm bir toplum içinde yaşıyorduk ve herkes bizden nefret ediyordu :(
Nerelisin
@aklimabisheygelmio Fransa :) niye?
Heee bilmem merak etdim
Böyle insan nerde var diye sormuştum
@aklimabisheygelmio böyle derken 😃😃😃
Bak şimdi yanlış anlatım ama 😃😃😃
@aklimabisheygelmio eskiden kız kardeşime bayanın biri demişti “ keşke benim de senin gibi abim olsaydı”!
Cenab-ı Allah öyle uygun görmüş, ben de onlara gözüm gibi baktım!
Şimdi yeğenlerim var küçücük ve aynı şekilde, onlara da gözüm gibi bakıyorum!
Biz çok küçük yaşta sahipsiz, yetim kaldık ve sevgiden çok eleştiri ve önyargı gördük!
Sadece bize bunları yaşatanlar gibi biri olmak istemedim, o kadar basit!
Hayat kısa ve sevgi saygı gerek herseyden önce, bunların biri bile suistimal edilse, ortaya anarşi ve haksızlık giriyor :(
Hem abi hem abla avantajdir. Önemli olan bu insanlarin sanada biṣey katacak derecede kendilerini yetiṣtirmiṣ ve geliṣtirmiṣ olmasıdır. Çünkü abi/abla olmakda ayni anne baba olmak kadar sorumluluk barindiran bi durum. Kücük kardeṣler abi/abladan öğrenir ilk onlarin davraniṣlarina göre ṣekil alır. Saygı göstermeyi ilk defa bu ṣekilde öğrenir vs. ilerki yaslarda hep ilk abi/ablaya danıṣılır.
İnsan hayatta yalnız olmayacak illaki kardeş olmalı. Abi olacak abla olacak benim iki abim var keşke birde bacım olaydı ama yok. Hep eksik hissediyorum
Cevap
17Cevap
tek olması
Tabiki kişiliğe bakar ama Abla daha yakın olabilir diye düşünüyorum... benim ikiside yok, olmasını isterdim
Tabiki ablasının olması, ikinci bi annen varmış gibi geliyor, her başın sıkıştığında abla diye ona koşuyorsun.
Abinede koyabilirsin
Gerçekten kardeş gibi kardeş olsun da abla abi farketmez çok kardesler var öyle birbirinden kopuk. Önemli olan her şartta yanyana olmak. Abim var iyi ki de var 😁
Valla benim ne abim var ne ablam çok şanslıyım 😅😅😅😅
Neden şanslısın
Abim olsaydı çok karışırdı ablam da olmasını isteem 🤣😅😅
Ne abim ne ablam var..
Olsaydı da eminim onlara da abilik ederdim.. Ben dünyaya abi olmak için gönderilmiş gibiyim :))
Abinin olması avantaj. Abilerim (kuzenlerim) korumacı olmaları, bir yere gideceğim zaman eşlik etmeleri ve niceleri iyi ki 😊
Ablayla kavga etse de insan abla ya, abimin az serefsizligi olmadi bilmiyorum.. kimisi icin de abidir bu ama benim abim yanar dönee denyonun teki annemi de son zamanlarda uzdu ona zerre saygim kalmadi.
@selma452 neden
Kardeşime soracağım bu soruyu teşekkürler ama ben abimin olmasından mutluyum
Ne diyor kardeşim
Kardeşin
Sormadım daha
Hiçbiri yok bende kafa rahat pırıl pırıl
Ggkggkl en iyisi drğildir ya abi gibi yok korur kollar
Evin en büyük cocug olan bn merden bilim hangsi avantaj 😔
İkisininde yeri ayrı, abi arkanda duran dağ, abla omuzunu yaslıyacağın sırdaştır.
Ne ablam ne abim vardı. İkiside olsun isterdim ama farklı bir ailede
Abimden kazık yedim durdum hayatım boyunca ağız burun kırmalı kavgalarımız oldu geçmişte. Şimdi dönüp bakıyorum da çok temiz dövmüşüm lskjfsl artık aramız çok iyi ama çok şükür.
Hangi cinsten ise o olmalı. İki aynı cins birbiri ile iyi anlaşır.
Bence ablasının olması daha büyük avantaj
Neden
Her alanda daha avantajlı sebebi ise şu seninle yakından ilgilenen biri yani ablalar yakında ne ilgilenir Daha sonrasında onun kız çevresinden de faydalanabilirsin sana güzel yemekler yapar derslerinde yardımcı olur, yanında sevgilin gibi gezdirirsin böyle
Her istediğini yaptırırsın , sana hediyeler olur senin imajına o bilirler giyimine falan her soruyu ona sorabilirsin
Ablam yok abim var kızlar daha merhametli aileye düşkün oldukları için keşke ablam olsaydı asıl erkekler ele karısıyor ailelerini unutuyorr
Hep bir ablam olsun isterdim beni sahiplense sevse onun dizinde yatsam filan isterdim en iyi dostum olurdu manevi ablam olur inşallah
abla iyi gibi. Arkadaşımda gördüğüm kadarıyla aşırı ilgili. Resmen ikinci annesi gibi üstüne düşüyor. Hem de yaşı kaç olursa olsun
En büyük benim ve benden küçük erkek kardeşim abim sanıyor kendisini😒😒 iyi ki abim
İyiki ne abim ne de ablamYok
Bir ağabeyim, büyüğüm yok ama ikisinin yeri farklı olur
Ablayı tetcih ederim.
İkisinin de yeri ayrı🤯ama abla bir başka 🥰
Neden abla peki
Ben kendi ailemden yola çıkarak öyle dedim
Kesinlikle ablanın olması
Neden abla
Eğer aranız iyiyse ikiside avantaj
Teşekkürler görüş için
Ablası olması
Neden peki abla
Abiler bazen kıskançlıktan dolayı koruyacam derken sıkabiliyor kız kardeşlerini hatta hayatı zindan bile eden var maalesef 2 erkek kardeş bazen çok iyi anlaşırken bazen anlaşamaz abilik yapamaz kolay kolay arkadaş gibi olurlar ama ablanin yeri ayrıdır erkek kardeşi olsun kız kardeşi olsun farketmez korur kollar ama bi abi kadar sıkmaz dert ortağı olur tabi bu kişiden kişiye değişir ama %80 abidense abla daha avantajlıdır
Ben ikisinin de bir avantajını görmedim.
Bilmem ikisinede sahip değilim
2si de dezavantaj
Ablamın olmasını çok isterdim.
abla tabii kiiiii :)))
Ben bi hayrını görmedim
Kimse olmaması daha avantaj.
Hangisi iyi, sahiplenici ve anlayışlıysa o avantaj
Ablayım kardeşim ablalığını görmedim diyor kdkdkd
Sende göster
Göstermeye çalışıyoruz olmuyor
Daha ne istiyor kardeşim erkek mi
Net cevap abim
Abiye, ablaya göre değişir
Abim küçükken yapmadığını bırakmadı bana, şimdi ise çok iyi ama o zamanlar beni öyle bir soğuttu ki artık abime karşı çok zor bir sıcaklık hissediyorum.
ablasının olması 10 kat daha iyi
Neden ki
abi de abla ds
Tam doğarken ölmek daha cok avantaj
Türlüğünün olması
Ablasının
Ablasının olması 💛
3 kardeşim var. benimde ablam bi tane abla iyidir
Bence abla
ablası :) :)
Abi iyidir ya
Abla
Neden ki
Ablası olması
Neden peki kardeşm
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?