Evet
Hayır
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Lütfen yaşını seç
tüm altının kadının olması basından itibaren saçma bence. o ortak maldır. erkek yıllar boyu çalışsın çalıştığını kadına versin kadının olsun. E biz kalkalım o zaman :D boş yere harcayacaksa erkek istemesın zaten ama birliktiklikleri için kendileri için istiyorsa kullanılması gerek. şahsi ihtiyaçlar için hayır
Medeni hukuk baz alınacaksa, kadın ve erkek eşittir deniyor ve o zaman bütün altınları ve ziynet/takı/para ikiye bölünmeli.
Eğer İslami hukuk baz alınacaksa kadının alabileceği sadece mihr miktarıdır.
Ulan bu ülkede kadın demiyorum artık, vajinalı erkeksi canlılar yüzünden sıkıldım.
İşine gelince İslami hukuk der, mihr ister, sonra evlenirken de medeni hukuk kadın erkek eşitliği der ama altınları götürür.
Anasının gözü...
Ama hukuken de kadına takılan takılar kadınındır dokunamazlar ki
"Yargıtay Hukuk Genel Kurulunun güncel kararı gereği; altınlar kim tarafından kime takılırsa takılsın düğünde takılan altınlar, aksine bir anlaşma ya da örf ve adet kuralı olmadığı müddetçe kadına bağışlanmış sayılacaktır. Görüldüğü üzere; düğünde takılan tüm takılar kadına ait kabul edilmektedir." bak bir haber alıntıladım
Tamam abim sen düğününde tüm altınları alırsın.
Not: Tüm altınların kadının olması da bana saçma geliyor bana göre kadına takılanlar kadının erkeğe takılanlar erkeğin olmalı hatta ikisi ortak kullanmalı araba vs gibi şeylerde daha mantıklı
@Inceruhlubirinsan düğün masrafları çıktıktan sonra geri kalan düğün takı ve paraları her şey eşit paylaşılmalı.
Eşya konusunda da, kim eve ne getirdiyse evlenmeden evvel onu alıp götürmeli.
Eğer alınan her ne ise evlilik sonrasında alındıysa kişilerin kazançları oranında paylaşılmalı, kadın ev hanımı ise yüzde 25'i kadına ait olmalı.
O zaman görürüm zengin koca istiyorum diyen embesilleri.
Not: 12 milyon liralık malvarlığım yüzünden kadınlara güvenemeyen biriyim. Evlilik sözleşmesi deyince de ışık hızıyla kaçıyorlar. Ha ben de malım 46 yıl tırnaklarımla kazıyarak kazandığımı embesil birine yedireceğim.
Yazdığım konular en adaletli olanı.
Evlenirken misafirler den kesinlikle altın kabul etmem çünkü onu geri ödemek istemiyorum bana çeyrek altın takmış bende onun düğününe gidip takayım stresi beni yorar. Eşime taktığım altını da geri istemem ama koluma taktığı saatin değeri kadar altın takarım bana 20 binlik saat alıp 200 binlik altın istemesin
Bence vardır zaten hepsinin kadına ait olması saçma en başından
Cevap
33Cevap
hayır yok bence
hangi altından bahsediyorsun. bana kalırsa kadına takılanlar kadının erkeğe takılanlar erkeğindir ya da takılanlar 2 ye bölünür ama direkt anne babaların taktıkları gerdanlık saat bilezik hediyedir kişiye aittir. ben böyle düşünüyorum.
Bir ilişkide her şey iki taraflı olmalıdır paylaşılmalı hayatlarını bir yerde bağladıysan bu koşulsuz şartsız tapu senin üzerine de olsa birlikte olduğun kişiyle paylaşmak zorundasın herhangi bi maddi durum maddi olsada olmasada gerekirse bi bardak su ya da koskoca bi sandık altın
Bana Göre böyle bi hakkı yok eyer alacaksa düğünde niye takıldı ki millet görsün diyemi millet görsün diye takıyorlar bir kaç ay geçse alıyorlar benim teyzem evlendi evlendikten 3 ay sonra hepsini geri verdi meğerse emanet iş bunu daha önce şöyle iş olsaydınız teyzemi vermezdik
Mehiri isteyemez kadın isterse verir. Düğün altınlarını da oturup konuşsunlar adetleri neyse evlenenlerin ona göre yani eşşşşşek değiller ki anlamasınlar dımı
Yoktur.
Sadece zor anlarda beraber anlaşarak eşit bir şekilde kullanabilirler..
Altınlar evlenirken ikisinin malı olduğu için eşit bölünmeli
Bu yüzden istemeye hakkı var tabi ki
Eşiyle yatırım yapacaksa evet. Ama eşinin rızası yoksa asla. Çünkü takılan altınlar kadına aittir.
Birlikte ev falan alacaklarsa ister ama öyle bir durum yoksa onlar aile ihtiyaçlarından bir kısmı kullanilabilir
Altınlar kadınlara kötü gün için verilir. Kadın isterse kullanır istemezse kullanmaz
Rizasi olsa isteyebilirsinde alabilirsinda rizasi olmasa alamassin
gerı verceksen vardır ama az ıste ya sende yazık kadına
Biz ne dersek diyelim boş çünkü aileler girdiği için saçma bi sonla bitiyor işin sonu...
Birikim olarak beraber kullanmak için almaya hakkı vardır hayat müşterek güven herşeydir!!
Kendi taktığını isteyemez ama konukların taktığını isteyebilir hakkıdır
Hayır yoktur. Onlar kadına hediye olarak verilir.
dag ayisi maco istiyom bana mali gibi davransin sahiplensin korusun kollasin kocamin her dedigini buyuk bi zevkle yapmak isterim Sahiplenilmek istiyom
Adam ister kadın vermek isterse verir istemezse vermez zorla alma söz konusu olamaz.
Tabiki de vardır senin benimi mi var evlilikten sonra ki
isteyebilir.. kadın isterse verir.. ki , ortak çıkar ya da fayda sözkonusu ise vermeli.. ama vermeyedebilir.
Hayir yoktur onlar. kadinin sahsi mali. olarak tamamen ona ait oluyor kanun bile var girin bakin
Bence en basta taki merasiminde herkes kendi tarafina takmali düğünden sonra da ona göre ayrılmalı. Ayip olmasin diye geline takiyolardi ama artik degismeli.
Var tabiki beraber bir hayat kurduysanız yol arkadaşıysanız o altınlarda ikinizi de hakkı vardır.
Eğer zor durumdaysa isteyebilir yani durduk yere şu altın senin bu altın benim olsun denmez tabi evli çiftler için aralarında para konusu olmamalı orası ayrı bi konu altın konusu çok farklı
Yoktur ama evşn ihtiyaçları veya önemli bir şey için istyebilir
Ne ara evlendiniz de boşanıyorsunuz insan evlendiği insandan ayrılır mı hiç olmaz yanlış ters
Mehir kadının hakkı ve bunu rızası olmadan alamazsınız
Bence var, sonuçta o altınlar aileye zor günlerinde darda kalmamaları ya da çiftin birbirleri için harcamalar yapmaları için hediye ediliyor
Kesinlikle var. Ben mesela şaunda bile peşinat biriktiriyorum. Düğün altınlarına güveniyorum şimdiden. Daireye yazilicam.
Bence durup dururken yoktur ama eğer ki karşı taraf zor durumda ise o zaman verilebilir ama yine de erkeklere güven olmaz
Olmazmi kardeşim herkese gökden yagmiyor sonucda emek ve alinteri
Bence olmalı günümüz şartlarında erkeklerin ne kadar düğün masrafı yaptığını hepimiz biliyoruz
Erkolar hesap yapamaz altınları kilitli sandığa koymalıyız
Hesap yapamayan erkoların icadı olan iktisadi kurallara göre maaş alıp yiyip icip gezip sicip giyiniyorsun. İktisadın yaratıcısı Adam Smith ruhu şad olsun. Erkolar olmasa kadınlar dumanla haberleşiyordu btw.
@Uyeisminedemek abart
Kadınların, erkeklerden daha başarılı olduğu tek bir alan bile yok. Bilim sanat siyaset kültür ekonomi hatta yemek bile 😂😂😂 dünyanın en iyi aşçıları bile erkekler. Erkeklerin kadınlardan pragmatik ve rasyonel olarak daha üstün olduğu konusunda 200 sayfalık kitap bile yazabilirim.
Anlaşmayla olabilir mesela ailecek yatırım yapacaklardır araba ev almak gibi olabilir ama onun dışında bence doğru değil..
aga olsun ya 1.6 polo alcam ben o altınlarla :D
boşanırken yok
Altınlar kadınındır
Hayır bana göre hakkı yok
Ortak olmuyor mu zaten?
İsteyecekse neden takılıyor, saçmalık.
Şu an toplum düzenini bozan bir durum var.
isteyebilir ama kafın istemeden alamaz
Vaziyete göre değişir
Bence var ama makul bir sebebi olmalı.
Bence hayır ortak olanlar ortak mihr asla
İsteyebilir bence
İsteme hakkı gasbetme hakkıni doğurmaz.
Vardır elbette
#Hükümdar
Ev filan alacaksalar isteye bilir
eşitlik sözkonusu olduğu için var
Çeyrekler bölüşülebilir
Yoktur.
Hayır yoktur
Verdik bikere sjkjds
Mecburi bir durumsa isteyebilir tabii
Hangi karı vermiyomuş şaşarım :)
Ortak bi yatırım olacaksa tabiki olabilir
Evet ortak sonuçta
Hayır
Herhalde
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?